22.3 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Augment desmesurat del preu del pa

El pa és un dels elements principal en el dia a dia de qualsevol família, o almenys fins ara, ja que amb la pujada sense fre d’aquest producte essencial, pot portar a molts a haver de prescindir d’ell.
Gran part d’aquesta pujada és degut al disparat preu del blat, l’energia i els carburants des de la invasió russa fa tres mesos.

De cara a l’estiu encara pot produir-se una nova pujada a causa de la decisió de l’Índia de tancar l’aixeta a les exportacions de blat i la pujada de preus de la matèria primera (farina) i de l’energia.

Ucraïna i Rússia són els principals productors mundials, mentre que l’Índia se situa a continuació, per la qual cosa des de l’Associació Espanyola de la Indústria de Fleca, Brioixeria i Pastisseria (ASEMAC) ja anticipen el que pot passar. A mitjan maig van celebrar l’Assemblea General en el qual va radiografiar la situació actual i encara que s’ha confirmat que no hi haurà problemes de proveïment en els pròxims mesos, també es va deixar constància de la complicada situació dels mercats internacionals.

Ara mateix alguns forners han hagut de pujar la barra de pa fins a 25 cèntims més, arribant fins i tot a 1,30 euros.

Blat a Ucraïna i Rússia

Els graners i els ports de tota Ucraïna desborden de milions de tones de cereal sense destí d’exportació pel setge rus que asfixia lentament el país.

El subíndex de preus de cereals de la FAO va augmentar un 6% des d’abril, impulsat pels preus internacionals de la dacsa, que van fer una mitjana d’un 89,9% per damunt del seu valor de l’any anterior. Al seu torn, els preus internacionals del blat van ser al maig un 6,8% més alts que a l’abril, mentre que les cotitzacions internacionals de l’arròs es van mantindre estables.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.