Augment desmesurat del preu del pa

El pa és un dels elements principal en el dia a dia de qualsevol família, o almenys fins ara, ja que amb la pujada sense fre d’aquest producte essencial, pot portar a molts a haver de prescindir d’ell.
Gran part d’aquesta pujada és degut al disparat preu del blat, l’energia i els carburants des de la invasió russa fa tres mesos.

De cara a l’estiu encara pot produir-se una nova pujada a causa de la decisió de l’Índia de tancar l’aixeta a les exportacions de blat i la pujada de preus de la matèria primera (farina) i de l’energia.

Ucraïna i Rússia són els principals productors mundials, mentre que l’Índia se situa a continuació, per la qual cosa des de l’Associació Espanyola de la Indústria de Fleca, Brioixeria i Pastisseria (ASEMAC) ja anticipen el que pot passar. A mitjan maig van celebrar l’Assemblea General en el qual va radiografiar la situació actual i encara que s’ha confirmat que no hi haurà problemes de proveïment en els pròxims mesos, també es va deixar constància de la complicada situació dels mercats internacionals.

Ara mateix alguns forners han hagut de pujar la barra de pa fins a 25 cèntims més, arribant fins i tot a 1,30 euros.

Blat a Ucraïna i Rússia

Els graners i els ports de tota Ucraïna desborden de milions de tones de cereal sense destí d’exportació pel setge rus que asfixia lentament el país.

El subíndex de preus de cereals de la FAO va augmentar un 6% des d’abril, impulsat pels preus internacionals de la dacsa, que van fer una mitjana d’un 89,9% per damunt del seu valor de l’any anterior. Al seu torn, els preus internacionals del blat van ser al maig un 6,8% més alts que a l’abril, mentre que les cotitzacions internacionals de l’arròs es van mantindre estables.

Últimes notícies

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.

Pacients d’Elx podran fer la hemodiàlisi des de casa amb suport de l’hospital

L’Hospital General Universitari d’Elx ha posat en marxa un programa de hemodiàlisi domiciliària per a pacients amb malaltia renal crònica, amb formació prèvia i seguiment del servici de Nefrologia.

Campanya d’inspeccions de ulleres per a vore l’eclipsi en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha iniciat una campanya d’inspeccions d’ulleres d’observació solar, físiques i en línia, davant l’eclipsi total del 12 d’agost, que tindrà millors vistes al nord de la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca defensa a La Pobla que el canvi iniciat al País Valencià arribarà fins al final

Juanfran Pérez Llorca assegura a La Pobla de Vallbona que el PPCV ha obert el camí del canvi al País Valencià i que el seguirà fins al final, i augura possibles eleccions generals anticipades el pròxim curs polític.

Mor violentament un home en una vivenda de Torrevieja i la Guàrdia Civil obri una investigació

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’un home localitzat amb signes d’agressió per arma blanca en una urbanització de luxe de Torrevieja, després que el propietari de la vivenda trobara el cos i avisara les autoritats.