9.6 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Augment desmesurat del preu del pa

El pa és un dels elements principal en el dia a dia de qualsevol família, o almenys fins ara, ja que amb la pujada sense fre d’aquest producte essencial, pot portar a molts a haver de prescindir d’ell.
Gran part d’aquesta pujada és degut al disparat preu del blat, l’energia i els carburants des de la invasió russa fa tres mesos.

De cara a l’estiu encara pot produir-se una nova pujada a causa de la decisió de l’Índia de tancar l’aixeta a les exportacions de blat i la pujada de preus de la matèria primera (farina) i de l’energia.

Ucraïna i Rússia són els principals productors mundials, mentre que l’Índia se situa a continuació, per la qual cosa des de l’Associació Espanyola de la Indústria de Fleca, Brioixeria i Pastisseria (ASEMAC) ja anticipen el que pot passar. A mitjan maig van celebrar l’Assemblea General en el qual va radiografiar la situació actual i encara que s’ha confirmat que no hi haurà problemes de proveïment en els pròxims mesos, també es va deixar constància de la complicada situació dels mercats internacionals.

Ara mateix alguns forners han hagut de pujar la barra de pa fins a 25 cèntims més, arribant fins i tot a 1,30 euros.

Blat a Ucraïna i Rússia

Els graners i els ports de tota Ucraïna desborden de milions de tones de cereal sense destí d’exportació pel setge rus que asfixia lentament el país.

El subíndex de preus de cereals de la FAO va augmentar un 6% des d’abril, impulsat pels preus internacionals de la dacsa, que van fer una mitjana d’un 89,9% per damunt del seu valor de l’any anterior. Al seu torn, els preus internacionals del blat van ser al maig un 6,8% més alts que a l’abril, mentre que les cotitzacions internacionals de l’arròs es van mantindre estables.

Últimes notícies

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.