Anuncios

Augment desmesurat del preu del pa

El pa és un dels elements principal en el dia a dia de qualsevol família, o almenys fins ara, ja que amb la pujada sense fre d’aquest producte essencial, pot portar a molts a haver de prescindir d’ell.
Gran part d’aquesta pujada és degut al disparat preu del blat, l’energia i els carburants des de la invasió russa fa tres mesos.

De cara a l’estiu encara pot produir-se una nova pujada a causa de la decisió de l’Índia de tancar l’aixeta a les exportacions de blat i la pujada de preus de la matèria primera (farina) i de l’energia.

Ucraïna i Rússia són els principals productors mundials, mentre que l’Índia se situa a continuació, per la qual cosa des de l’Associació Espanyola de la Indústria de Fleca, Brioixeria i Pastisseria (ASEMAC) ja anticipen el que pot passar. A mitjan maig van celebrar l’Assemblea General en el qual va radiografiar la situació actual i encara que s’ha confirmat que no hi haurà problemes de proveïment en els pròxims mesos, també es va deixar constància de la complicada situació dels mercats internacionals.

Ara mateix alguns forners han hagut de pujar la barra de pa fins a 25 cèntims més, arribant fins i tot a 1,30 euros.

Blat a Ucraïna i Rússia

Els graners i els ports de tota Ucraïna desborden de milions de tones de cereal sense destí d’exportació pel setge rus que asfixia lentament el país.

El subíndex de preus de cereals de la FAO va augmentar un 6% des d’abril, impulsat pels preus internacionals de la dacsa, que van fer una mitjana d’un 89,9% per damunt del seu valor de l’any anterior. Al seu torn, els preus internacionals del blat van ser al maig un 6,8% més alts que a l’abril, mentre que les cotitzacions internacionals de l’arròs es van mantindre estables.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.