La cadena Marypaz, a punt de baixar la persiana

 

El coronavirus ha afectat durament a molts negocis, sobretot en el món de la ‘venda al detall’. Una de les empreses que s’està veent afectada és Marypaz. Com molts de vosaltres sabreu, es tracta d’una marca espanyola de calçat i accessoris per a dona que està situada en pràcticament totes les províncies del país, arribant als 125 punts de venda (abans de la pandèmia).

 

Va nàixer en  Sevilla en l’any 1972 de la mà d’Ángel Aguaded. A mesura que anaven passant els anys, Marypaz adquiria cada volta més fama. L’any 2013, va conseguir el seu punt àlgid, arribant a tindre més de 400 botigues en el país, comptant amb 1.500 treballadors i arribant a facturar 140 milions d’euros.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Una publicació compartida de MARYPAZ (@marypaz_shoes) el

 

Ara, pareix que l’imperi de Marypaz penja d’un fil. I és que l’empresa no està travessant el seu millor moment des d’este últim any. El fons d’inversions Black Toro Capital, que està especialitzat a invertir diners en companyies que es troben en situacions complicades per a donar una eixida al negoci, va intentar buscar-li un aliat a Marypaz.

 

Finalment, l’empresa es va salvar pels pèls quan va ser comprada per la societat Crocea Mors, que pertany a l’empresari Álvaro Pellón. Ara, pareix que la crisi del coronavirus li ha donat un colp dur a Marypaz. Amb l’estat d’alarma i el confinament, va haver d’establir un ERTO per als seus treballadors.

 

Potenciar la compra en línia i despedir part de la plantilla

Ara i, en plena desescalada, s’enfronten a un futur incert. Fins i tot algunes de les botigues que seguien obertes abans del confinament no tenen previst tornar a alçar la persiana. I és que la firma Marypaz ha pres una decisió que passarà factura als seus treballadors: tancar per a sempre alguna de les botigues que li ixen menys rendibles econòmicament.

 

L’objectiu és clar: potenciar la compra en línia, que ha començat a ser viable a partir d’este mes de maig. A demés del tancament d’algunes botigues i el fet de potenciar la venda virtual, la veritat és que l’empresa també s’enfronta a una nova normalitat d’allò més complicada.

 

Per a començar, hauran de renegociar els lloguers, a demés d’ajustar preus amb els proveïdors i el personal. A pesar d’això, la pitjor part se l’emportaran alguns dels treballadors de l’empresa de calçats. I és que, divendres passat, Marypaz es va assentar a negociar els despatxaments de part de la seua plantilla, a pesar de què el Govern ha advertit de la prohibició de despedir personal si no han arribat a passar sis mesos de l’ERTO.

 

Segons ha informat el mitjà ‘Vozpópuli’, tot indica a que l’empresa sevillana preferix pagar la devolució de les quotes a la Seguretat Social abans de prescindir dels despatxaments. En este sentit, el pla per a un futur pròxim és tancar 40 de les seues botigues físiques, fet que comportaria despedir a 176 persones (de les 596 que es troben en plantilla). A demés, este ERO també afectaria els 19 treballadors que es troben en les oficines de Marypaz, en Sevilla.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.

El funcionari que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la justícia

El funcionari responsable de tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer haver adjudicat una vivenda pública a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, mentres la justícia investiga un possible colador en la normativa.