FGV incorpora sis estacions més de la xarxa de Metrovalencia per a la distribució dels abonaments joves gratuïts

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) comptarà des d’aquest dijous amb sis punts més de distribució en la xarxa de Metrovalencia de l’Abonament Temporal Jove Gratuït, per la qual cosa es podran recollir en un total de 25 estacions. A Alacant es mantenen les sis estacions establides però s’ha ampliat l’horari de lliurament.

Aquests abonaments estan dirigits a joves de fins a 30 anys i serveixen per a viatjar fins al pròxim 15 de gener de 2023 en Metrobus,  Metrovalencia, TRAM de Castelló, TRAM d’Alacant i EMT. A més, també es poden beneficiar d’aquesta mesura els usuaris d’autobusos urbans, els ajuntaments dels quals se sumen a la mesura.

Distribució d’abonaments a València

Per a facilitar la recollida de l’Abonament Jove, per part d’FGV s’han habilitat diferents estacions en Metrovalencia i TRAM d’Alacant.

A València, de dilluns a divendres i de 8 a 13.30 hores i de 15.30 a 20 hores, estan oberts els punts habilitats a Paterna, Benimàmet, Montcada-Alfara, Burjassot-Godella, Campanar, Ángel Guimerà (eixit carrer Palleter), Paiporta, Torrent Avinguda, Massamagrell (fins al 3 de novembre), Meliana (a partir del 4 de novembre), Mislata (eixida Avinguda Gregorio Gea), Salt de l’Aigua, Marítim, Albereda i Bailén.

A més, també de dilluns a divendres i de 6.30 a 21 hores, Beniferri, Patraix, Alboraia-Palmaret, Avinguda del Cid, Nou d’Octubre, Amistat, Facultats-Manuel Broseta (eixida a Geografia i Història) i Xàtiva (eixida IES Luis Vives) estan operatives. També es reparteixen aqueixos dies a Picassent, de 6.30 a 13 hores; el Centre d’Atenció al Client de Benimaclet, de 8 a 20 hores i l’Espai del Client d’Alacant, de 10.30 a 13 hores i de 16.30 a 19.30 hores.

Els dissabtes, de 6.30 a 21 hores, es realitzen els lliuraments en Beniferri, Patraix, Alboraia Palmaret, Facultats-Manuel Broseta (eixida a Geografia i Història), Xàtiva (eixida IES Luis Vives), Avinguda del Cid, Nou d’Octubre i Amistat; i de 10.30 a 13 hores i de 16.30 a 19.30 hores l’Espai del Client d’Alacant. Els diumenges també està obert, de 10.30 a 13 hores i de 16.30 a 19.30 hores, l’Espai del Client d’Alacant.

Distribució d’abonaments a Alacant

A Alacant, de dilluns a divendres de 8 a 20 hores, es poden recollir aquests abonaments en la taquilla i en el Punt del Client d’Estels, Mercat, Benidorm, Gata de Gorgos, El Campello, Creueta i Altea. En l’estació de Dénia, també de dilluns a divendres, l’horari serà de 8 a 14 hores.

Quant al cap de setmana, les estacions d’Estels, Mercat, Benidorm, El Campello, Creueta i Altea distribuiran l’Abonament Temporal Jove Gratuït els dissabtes de 8 a 14 hores, mentre que la de Gata de Gorgos ho farà de 8 a 20 hores. El diumenge els lliuraments s’efectuaran en Estels, Mercat, Gata de Gorgos i El Campello de 8 a 14 hores.

De manera paral·lela, FGV ha reforçat la dotació de personal en les seues estacions per a agilitar la distribució dels nous abonaments, que en el cas de València també serveixen per a altres serveis de transport com a EMT i Metrobús. El lliurament s’està realitzant de manera àgil, gràcies també al sistema de cita prèvia disponible per a totes les persones usuàries.

Com sol·licitar cita

Amb el nou procediment, les webs de Metrovalencia i de TRAM d’Alacant ofereixen un accés exclusiu per a la sol·licitud de cita prèvia amb un model similar al seguit en l’obtenció del Bo Viatge de la Generalitat, pel qual s’obté torn per a, a una hora determinada i un dia determinat, sol·licitar la cita prèvia que posteriorment permetrà establir la data per a concretar la recollida de l’abonament en l’estació seleccionada.

Una vegada en la web de Metrovalencia o TRAM d’Alacant els interessats poden sol·licitar torn, introduint les seues dades personals. A continuació, reben un número de torn i una data per a sol·licitar cita prèvia, quan se selecciona l’hora i el centre o estació de recollida de l’Abonament Temporal Jove Gratuït a través de la web de Metrovalencia o del TRAM d’Alacant, on la informació sobre aquest tema es trobarà destacada.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU