FGV incorpora sis estacions més de la xarxa de Metrovalencia per a la distribució dels abonaments joves gratuïts

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) comptarà des d’aquest dijous amb sis punts més de distribució en la xarxa de Metrovalencia de l’Abonament Temporal Jove Gratuït, per la qual cosa es podran recollir en un total de 25 estacions. A Alacant es mantenen les sis estacions establides però s’ha ampliat l’horari de lliurament.

Aquests abonaments estan dirigits a joves de fins a 30 anys i serveixen per a viatjar fins al pròxim 15 de gener de 2023 en Metrobus,  Metrovalencia, TRAM de Castelló, TRAM d’Alacant i EMT. A més, també es poden beneficiar d’aquesta mesura els usuaris d’autobusos urbans, els ajuntaments dels quals se sumen a la mesura.

Distribució d’abonaments a València

Per a facilitar la recollida de l’Abonament Jove, per part d’FGV s’han habilitat diferents estacions en Metrovalencia i TRAM d’Alacant.

A València, de dilluns a divendres i de 8 a 13.30 hores i de 15.30 a 20 hores, estan oberts els punts habilitats a Paterna, Benimàmet, Montcada-Alfara, Burjassot-Godella, Campanar, Ángel Guimerà (eixit carrer Palleter), Paiporta, Torrent Avinguda, Massamagrell (fins al 3 de novembre), Meliana (a partir del 4 de novembre), Mislata (eixida Avinguda Gregorio Gea), Salt de l’Aigua, Marítim, Albereda i Bailén.

A més, també de dilluns a divendres i de 6.30 a 21 hores, Beniferri, Patraix, Alboraia-Palmaret, Avinguda del Cid, Nou d’Octubre, Amistat, Facultats-Manuel Broseta (eixida a Geografia i Història) i Xàtiva (eixida IES Luis Vives) estan operatives. També es reparteixen aqueixos dies a Picassent, de 6.30 a 13 hores; el Centre d’Atenció al Client de Benimaclet, de 8 a 20 hores i l’Espai del Client d’Alacant, de 10.30 a 13 hores i de 16.30 a 19.30 hores.

Els dissabtes, de 6.30 a 21 hores, es realitzen els lliuraments en Beniferri, Patraix, Alboraia Palmaret, Facultats-Manuel Broseta (eixida a Geografia i Història), Xàtiva (eixida IES Luis Vives), Avinguda del Cid, Nou d’Octubre i Amistat; i de 10.30 a 13 hores i de 16.30 a 19.30 hores l’Espai del Client d’Alacant. Els diumenges també està obert, de 10.30 a 13 hores i de 16.30 a 19.30 hores, l’Espai del Client d’Alacant.

Distribució d’abonaments a Alacant

A Alacant, de dilluns a divendres de 8 a 20 hores, es poden recollir aquests abonaments en la taquilla i en el Punt del Client d’Estels, Mercat, Benidorm, Gata de Gorgos, El Campello, Creueta i Altea. En l’estació de Dénia, també de dilluns a divendres, l’horari serà de 8 a 14 hores.

Quant al cap de setmana, les estacions d’Estels, Mercat, Benidorm, El Campello, Creueta i Altea distribuiran l’Abonament Temporal Jove Gratuït els dissabtes de 8 a 14 hores, mentre que la de Gata de Gorgos ho farà de 8 a 20 hores. El diumenge els lliuraments s’efectuaran en Estels, Mercat, Gata de Gorgos i El Campello de 8 a 14 hores.

De manera paral·lela, FGV ha reforçat la dotació de personal en les seues estacions per a agilitar la distribució dels nous abonaments, que en el cas de València també serveixen per a altres serveis de transport com a EMT i Metrobús. El lliurament s’està realitzant de manera àgil, gràcies també al sistema de cita prèvia disponible per a totes les persones usuàries.

Com sol·licitar cita

Amb el nou procediment, les webs de Metrovalencia i de TRAM d’Alacant ofereixen un accés exclusiu per a la sol·licitud de cita prèvia amb un model similar al seguit en l’obtenció del Bo Viatge de la Generalitat, pel qual s’obté torn per a, a una hora determinada i un dia determinat, sol·licitar la cita prèvia que posteriorment permetrà establir la data per a concretar la recollida de l’abonament en l’estació seleccionada.

Una vegada en la web de Metrovalencia o TRAM d’Alacant els interessats poden sol·licitar torn, introduint les seues dades personals. A continuació, reben un número de torn i una data per a sol·licitar cita prèvia, quan se selecciona l’hora i el centre o estació de recollida de l’Abonament Temporal Jove Gratuït a través de la web de Metrovalencia o del TRAM d’Alacant, on la informació sobre aquest tema es trobarà destacada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El viatge de Pepet d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, millor falla infantil de 2026

'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil i ha firmat doblet amb el ninot indultat. Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo completen el podi.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.