Una marca blanca va comprar la carn entatxonada contaminada amb listèria

Ejemplo de shortcode con estilo
La Mechá va comercialitzar productes baix una marca blanca que podrien estar contaminats | La Mechá   La carn entatxonada ‘La Mechá’, fabricada per l’empresa andalusa Magrudis, també s’ha estat comercialitzant baix una marca blanca, de la que encara es desconeix el nom, segons ha informat la Junta d’Andalusia, per tant, està en el mercat sense identificar i poden estar contaminats pel bacteri […]
La Mechá

La Mechá va comercialitzar productes baix una marca blanca que podrien estar contaminats | La Mechá

 

La carn entatxonada ‘La Mechá’, fabricada per l’empresa andalusa Magrudis, també s’ha estat comercialitzant baix una marca blanca, de la que encara es desconeix el nom, segons ha informat la Junta d’Andalusia, per tant, està en el mercat sense identificar i poden estar contaminats pel bacteri de la listèria.

 

Per eixe motiu, el subdirector de Protecció de la Salut, Jesús Peinado ha explicat que cal tornar a iniciar tot el procediment per a buscar tota la carn que té «la mateixa naturalesa» i està comercialitzada sense estar «identificada». Este divendres ha mort un home de 72 anys, en Andalusia, malalt de càncer terminal com a conseqüència de listeriosi. És la tercera mort, després que este dijous es coneguera una altra víctima en Cantàbria que no té relació amb el brot d’Andalusia. El ministeri de Sanitat reunirà este dilluns els consellers de totes les comunitats autònomes.

 

L’Ajuntament de Sevilla, localitat d’on és originària l’empresa en qüestió, ha confirmat que, a més de la contaminació de la carn entatxonada, també hi havia dos productes més contaminats fabricats per Magrundis: el llomello al Xerés i el llomello al pebre roig. Dos productes que van estar circulant fins a dimecres 21, moment en el que es va ordenar la seua retirada del mercat. 

 

Un utensili és l’origen del brot

Els resultats preliminars apunten al fet que un dels focus de la contaminació es trobava en els utensilis que s’utilitzen per entatxonar la carn, segons informa ‘El Español’. D’eixa manera s’ha fet saber després que l’empresa Magrundis SL encarregara un informe per a aclarir l’origen del brot.

 

S’està actuant d’acord amb els protocols

Isabel Celaá ha explicat en la roda de premsa posterior a la reunió del consell de ministres que s’està actuant i treballant d’acord amb tots els protocols i que s’ha comunicat a totes les comunitats autònomes, que tenen les competències en matèria de salut, per a que es posen en marxa totes les actuacions, però que és el Govern espanyol qui ha de fer el control de les mesures posades en marxa.

 

El Ministeri de Sanitat ha confirmat un total de 193 contagis pel brot de listeriosi i s’estan investigant 44 possibles infeccions. La majoria s’han donat en Andalusia, lloc d’on és originaria la carn contaminada, encara que hi ha altres casos sospitosos en altres comunitats autònomes, pendents de confirmar. Ara per ara, cap a nivell valencià.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.

Pérez Llorca reivindica una intel·ligència artificial al servici de les persones

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat en un congrés a Alacant una intel·ligència artificial basada en la responsabilitat, la confiança i la supervisió humana per a millorar la sanitat, l’Administració i els servicis d’emergències.

Arriba Adam, la primera DANA de gran impacte que sacseja el Mediterrani

L’Aemet ha batejat com Adam la primera DANA de gran impacte de la temporada 2026-2027, que deixarà ruixats molt forts i persistents al Mediterrani peninsular i Balears almenys fins dilluns.

Fins a 300 litres diumenge al sud de València i litoral nord d’Alacant

Aemet ha activat l’avís taronja diumenge al sud de València i litoral nord d’Alacant per pluges torrencials de fins a 300 l/m². Dissabte hi haurà avís groc generalitzat a la Comunitat Valenciana per fortes pluges, tronades, pedra i ratxes de vent.

Mestalla espera el primer triomf de l’era Aguirre davant un Athletic rodat a mitges

El Valencia juga este dissabte contra l’Athletic Club el primer partit de Javier Aguirre en Mestalla, obligat a guanyar per eixir del descens davant un rival que arriba després d’un mes quasi sense competir.

El Mitin Maratón València triplica el pressupost amb el suport del marató

El Maratón Valencia Trinidad Alfonso Zurich serà el principal patrocinador del mitin internacional d’atletisme, que triplicarà el pressupost i es disputarà el 28 de gener al Palau Velòdrom Luis Puig.

Albiol reclama una llei per a desallotjar ocupes en 48 hores

L’alcalde de Badalona, Xavier García Albiol, ha defensat en una visita a Elx una reforma legal per a desallotjar en 48 hores les vivendes ocupades il·legalment i ha avalat l’oficina antiocupació il·licitana.