La millor hamburguesa d’Espanya és valenciana

Hamburguesa

‘Utopic’, la millor hamburgesa d’Espanya | The Champions Burger

 

Platero Utopic Food, restaurant de València especialitzat en brases i fumats, s’ha alçat com a vencedor de la segona edició de ‘The Champions Burger’. La Millor Hamburguesa d’Espanya, ‘Utopic’, és una combinació «senzilla» —segons el seu creador, el xef Alejandro Platero— de ‘burger’ de bou especiada, doble de formatge cheddar, bacon fumat, ceba a la planxa i ceba cruixent i dos salses: barbacoa i una altra d’elaboració pròpia.

 

Els també valencians The Fitzgerald i N5 Burger Garage ocupen la segona i tercera posició del podi d’este campionat d’Espanya d’hamburgueseries, celebrat en València amb 12 restaurants «referents» del panorama nacional, més de 50 tipus d’hamburgueses ‘premium’ i uns 100.000 assistents, detalla el certamen en un comunicat.

 

La suculència, el bon picat de la carn i el pa de brioix són els aspectes que han convertit a ‘Utopic’ en guanyadora. El cuiner Alejandro del Bou, membre del jurat professional, també destaca el nivell de totes les candidates, la qualitat dels ingredients i la sofisticació de l’elaboració.

 

Les altres guanyadores

La segona posició ha recaigut en The Fitzgerald amb la seua ‘Texas Burger’, una hamburguesa de 200 grams de vaca rossa gallega cuinada a la brasa. Completa el podi la proposta de l’hamburgueseria N5 Burger Garage, amb la ‘Clàssica’: 200 grams de carn de vaca gallega elaborada sense conservants ni additius, formatge cheddar, mostassa antiga, encisam, tomaca i ceba morada.

 

El ‘food truck’ de Bertys, una hambugueseria de Madrid, s’ha emportat el premi del públic amb la batejada com a ‘Gurmet‘, a base de ‘black angus’, formatge cheddar, bacon, ceba caramel·litzada i llit d’encisam i tomaca amb salsa Burger.

 

11 hamburgueses en 20 minuts

La segona edició de ‘The Champions Burger’ també ha desafiat als assistents a conéixer quantes hamburgueses són capaços de menjar-se en 20 minuts. Un veí de València, Ricardo Monar, s’ha coronat com a vencedor d’este peculiar concurs enfront de 15 àvids menjadors. Es va menjar fins a 11 hamburgueses en vint minuts, amb el que va superar el rècord de huit en 2018, i va ser premiat amb els seus 75 quilos de pes en cervesa.

 

Ricardo Monar

Ricardo Monar va conseguir menjar-se 11 hamburgueses en 20 minuts | ‘The Champions Burger’

 

 

El campionat nacional tornarà a València en 2020 amb una nova edició per a posar en valor les propostes més suculentes i enginyoses d’este plat tan internacional. Abans de què finalitze l’any comencen els pròxims concursos per comunitats, ja confirmats en Múrcia, Alacant, Madrid i Màlaga.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU