12.4 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

La millor hamburguesa d’Espanya és valenciana

Hamburguesa

‘Utopic’, la millor hamburgesa d’Espanya | The Champions Burger

 

Platero Utopic Food, restaurant de València especialitzat en brases i fumats, s’ha alçat com a vencedor de la segona edició de ‘The Champions Burger’. La Millor Hamburguesa d’Espanya, ‘Utopic’, és una combinació «senzilla» —segons el seu creador, el xef Alejandro Platero— de ‘burger’ de bou especiada, doble de formatge cheddar, bacon fumat, ceba a la planxa i ceba cruixent i dos salses: barbacoa i una altra d’elaboració pròpia.

 

Els també valencians The Fitzgerald i N5 Burger Garage ocupen la segona i tercera posició del podi d’este campionat d’Espanya d’hamburgueseries, celebrat en València amb 12 restaurants «referents» del panorama nacional, més de 50 tipus d’hamburgueses ‘premium’ i uns 100.000 assistents, detalla el certamen en un comunicat.

 

La suculència, el bon picat de la carn i el pa de brioix són els aspectes que han convertit a ‘Utopic’ en guanyadora. El cuiner Alejandro del Bou, membre del jurat professional, també destaca el nivell de totes les candidates, la qualitat dels ingredients i la sofisticació de l’elaboració.

 

Les altres guanyadores

La segona posició ha recaigut en The Fitzgerald amb la seua ‘Texas Burger’, una hamburguesa de 200 grams de vaca rossa gallega cuinada a la brasa. Completa el podi la proposta de l’hamburgueseria N5 Burger Garage, amb la ‘Clàssica’: 200 grams de carn de vaca gallega elaborada sense conservants ni additius, formatge cheddar, mostassa antiga, encisam, tomaca i ceba morada.

 

El ‘food truck’ de Bertys, una hambugueseria de Madrid, s’ha emportat el premi del públic amb la batejada com a ‘Gurmet‘, a base de ‘black angus’, formatge cheddar, bacon, ceba caramel·litzada i llit d’encisam i tomaca amb salsa Burger.

 

11 hamburgueses en 20 minuts

La segona edició de ‘The Champions Burger’ també ha desafiat als assistents a conéixer quantes hamburgueses són capaços de menjar-se en 20 minuts. Un veí de València, Ricardo Monar, s’ha coronat com a vencedor d’este peculiar concurs enfront de 15 àvids menjadors. Es va menjar fins a 11 hamburgueses en vint minuts, amb el que va superar el rècord de huit en 2018, i va ser premiat amb els seus 75 quilos de pes en cervesa.

 

Ricardo Monar

Ricardo Monar va conseguir menjar-se 11 hamburgueses en 20 minuts | ‘The Champions Burger’

 

 

El campionat nacional tornarà a València en 2020 amb una nova edició per a posar en valor les propostes més suculentes i enginyoses d’este plat tan internacional. Abans de què finalitze l’any comencen els pròxims concursos per comunitats, ja confirmats en Múrcia, Alacant, Madrid i Màlaga.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Decret de Convivència valencià ha entrat en vigor amb més protecció a l’alumnat

La nova norma ha entrat en vigor per a reforçar la protecció de l'alumnat, previndre la violència i el ciberassetjament i consolidar entorns segurs i inclusius. Inclou una coordinació de benestar, límits al mòbil i procediments disciplinaris més àgils.

Generalitat i Ajuntament de València busquen seu temporal per al museu de Sorolla

Generalitat i Ajuntament van acordar buscar una seu provisional, probablement el Museu de la Ciutat, per a exhibir les obres de Sorolla de la Hispanic Society fins al seu trasllat al Palau de les Comunicacions.

Pérez Llorca insistix: el congrés del PPCV serà després de la reconstrucció per la DANA

Pérez Llorca ha reafirmat que el congrés del PPCV es convocarà quan acabe la reconstrucció després de la DANA i sosté que hi ha temps suficient.

L’advocat de Ábalos renúncia al seu defensa a les portes del juí i amb l’exministre a la presó

Carlos Bautista ha presentat la renúncia a la defensa de José Luis Ábalos i ha demanat suspendre terminis per a evitar indefensió. És el segon relleu d'advocats en la causa, amb l'exministre a la presó preventiva i una vista del Suprem fixada per al 15 de gener.

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 21 hm³ i les del Segura en 16 hm³

Les precipitacions han impulsat al Xúquer fins al 51,5% i al Segura al 26,1%, amb pujades de 21 i 16 hm³. El conjunt del país aconseguix el 56,6%.

Pérez Llorca ha assegurat que continuarà buscant pactes amb l’oposició

El president ha reiterat la mà tendida a l'oposició després de reunir-se amb l'alcaldessa de València. Ha apel·lat a baixar la crispació i ha citat la dana com a motiu per a acordar.

Indonèsia manté fins al divendres la busca del xiquet valencià desaparegut en el naufragi de Komodo

Les autoritats indonèsies prolonguen l'operatiu per a localitzar a Quique, de 10 anys, desaparegut des del naufragi del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. Després de trobar el dimarts el cos de Mateo i el casc del vaixell, el pla se centra en superfície i costes.

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Llorca ha sostingut que els dirigents del PP han col·laborat amb la investigació judicial sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya.