La millor hamburguesa d’Espanya és valenciana

Hamburguesa

‘Utopic’, la millor hamburgesa d’Espanya | The Champions Burger

 

Platero Utopic Food, restaurant de València especialitzat en brases i fumats, s’ha alçat com a vencedor de la segona edició de ‘The Champions Burger’. La Millor Hamburguesa d’Espanya, ‘Utopic’, és una combinació «senzilla» —segons el seu creador, el xef Alejandro Platero— de ‘burger’ de bou especiada, doble de formatge cheddar, bacon fumat, ceba a la planxa i ceba cruixent i dos salses: barbacoa i una altra d’elaboració pròpia.

 

Els també valencians The Fitzgerald i N5 Burger Garage ocupen la segona i tercera posició del podi d’este campionat d’Espanya d’hamburgueseries, celebrat en València amb 12 restaurants «referents» del panorama nacional, més de 50 tipus d’hamburgueses ‘premium’ i uns 100.000 assistents, detalla el certamen en un comunicat.

 

La suculència, el bon picat de la carn i el pa de brioix són els aspectes que han convertit a ‘Utopic’ en guanyadora. El cuiner Alejandro del Bou, membre del jurat professional, també destaca el nivell de totes les candidates, la qualitat dels ingredients i la sofisticació de l’elaboració.

 

Les altres guanyadores

La segona posició ha recaigut en The Fitzgerald amb la seua ‘Texas Burger’, una hamburguesa de 200 grams de vaca rossa gallega cuinada a la brasa. Completa el podi la proposta de l’hamburgueseria N5 Burger Garage, amb la ‘Clàssica’: 200 grams de carn de vaca gallega elaborada sense conservants ni additius, formatge cheddar, mostassa antiga, encisam, tomaca i ceba morada.

 

El ‘food truck’ de Bertys, una hambugueseria de Madrid, s’ha emportat el premi del públic amb la batejada com a ‘Gurmet‘, a base de ‘black angus’, formatge cheddar, bacon, ceba caramel·litzada i llit d’encisam i tomaca amb salsa Burger.

 

11 hamburgueses en 20 minuts

La segona edició de ‘The Champions Burger’ també ha desafiat als assistents a conéixer quantes hamburgueses són capaços de menjar-se en 20 minuts. Un veí de València, Ricardo Monar, s’ha coronat com a vencedor d’este peculiar concurs enfront de 15 àvids menjadors. Es va menjar fins a 11 hamburgueses en vint minuts, amb el que va superar el rècord de huit en 2018, i va ser premiat amb els seus 75 quilos de pes en cervesa.

 

Ricardo Monar

Ricardo Monar va conseguir menjar-se 11 hamburgueses en 20 minuts | ‘The Champions Burger’

 

 

El campionat nacional tornarà a València en 2020 amb una nova edició per a posar en valor les propostes més suculentes i enginyoses d’este plat tan internacional. Abans de què finalitze l’any comencen els pròxims concursos per comunitats, ja confirmats en Múrcia, Alacant, Madrid i Màlaga.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’impacte de Carlos Espí: els seus deu gols de lliga amb el Llevant van arribar des de la banqueta

Doble enfront de l'Alabés després d'eixir en el 58 (gols en el 88 i 97) que reforça el seu paper de revulsiu: els seus deu tants de lliga amb el Llevant van ser com suplent. Ara suma tres esta temporada i és el tercer màxim anotador granota

Pérez Llorca afrontarà en Les Corts preguntes per escàndols, la dana de 2024 i la immigració

El president respondrà este dijous en Les Corts a qüestions sobre els últims escàndols, la gestió de la dana de 2024 i la immigració. Serà la seua segona sessió de control en el segon ple de l'any.

Extingit tres dies després l’incendi en una nau industrial de Biar

Els bombers han donat per extingit l'incendi en una nau industrial abandonada de Biar tres dies després del seu inici. Continuen les labors de refresc i no hi ha ferits.

La primera setmana de març arranca amb pols en suspensió i pluges de fang en la Comunitat Valenciana

La setmana comença amb cels nuvolosos, pols en suspensió i pluges febles que podrien ser de fang. El vent podrà deixar ratxes molt fortes en el litoral d'Alacant.

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘vas vindre en pastera’ i l’àrbitre deté el joc

Omar El Hilali va acusar a Rafa Mir d'un comentari racista en el minut 78 de l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol i va parar el partit tres minuts.

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.