Els supermercats més barats del territori valencià

supermercat

L’OCU ha elaborat un estudi per a determinar els supermercats més cars i més barats del territori valencià | Cedida

 

Una família espanyola pot estalviar una mitjana de 1.063 euros a l’any en la cistella de la compra depenent de l’establiment a on compre, cosa que suposa quasi la quinta part de la despesa anual en alimentació d’una llar mitjana, segons un estudi de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) sobre el cost de la cistella de la compra.

 

En la Comunitat Valenciana i segons ha avançat ‘Información’, el supermercat més econòmic de la província d’Alacant és el Supeco de l’avinguda Novelda d’Elx, li seguixen dos Alcampo, en el centre comercial Parque Vistahermosa i la Goteta en l’avinguda de Dénia. 

 

El més barat de Castelló és també un Alcampo, situat en el quilòmetre 64,5 de l’N-340, un altre Supeco en Panderola 2 i el Mercadona de l’avinguda València, 24. Pel que fa a la ciutat de València, el Consum de l’avinguda del Port és el més econòmic, seguit de dos Vidal, en Escultor Ricarts Boix i Tomás Montañana.

 

Quins són els més cars i més barats del país?

L’hipermercat Alcampo de Coia en Vigo és el més econòmic del país, al menys dels inclosos en l’informe de l’OCU. Per cadenes, les més barates són Dani i Tifer. Pel que fa als supermercats més cars del país, són tres, estan en Madrid i són de la mateixa cadena: Sánchez Romero

 

Segons l’OCU, les ciutats a on més barat resulta fer la compra són Almeria, Ciudad Real, Jerez de la Frontera, Palència, Puertollano, Vigo i Zamora. Per contra, Palma de Mallorca i Barcelona són les més cares al costat de Lleida i Madrid. Per comunitats autònomes, Galícia i Múrcia són les regions més barates per a fer la compra, en tant que Catalunya i especialment Balears són les més cares.

 

Alcampo relleva a Mercadona com el més barat

Respecte a les cadenes, la mitat de les cadenes analitzades han baixat preus enguany, sent els més destacats Gadis (-2,7%), Alcampo (-2,5%) i Alimerka (-2%), mentres que en el costat contrari se situa Carrefour (2,8%), Supersol (2,5%), Carrefour Market (2%) i Eroski City (1,8%) com els que més han pujat de mitjana els seus preus.

 

D’esta forma, Alcampo relleva enguany a Mercadona com l’opció més barata per a fer la compra en Espanya en 31 ciutats, mentres que la cadena de Juan Roig és la més assequible en 16. «Alcampo ha superat a Mercadona perquè enguany ha destacat per baixar els preus, mentres que Mercadona els ha pujat i s’ha produït l’intercanvi de papers», ha indicat el responsable tècnic de l’estudi, Miguel Ángel Pascual.

 

Un 2,6% de despesa anual més respecte del 2018

L’informe s’ha realitzat mitjançant l’estudi analític de 184.126 preus en 1.225 supermercats. Així mateix, s’ha pogut comprovar que la despesa d’enguany en alimentació ha incrementat un 2,6% fins a una mitjana de 5.113 euros l’any. Ara bé, l’evolució dels preus se situa per baix de l’IPC, tenint en compte que la inflació ha pujat un 0,8% i la cistella analitzada per l’OCU és un 0,3%.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU