Els supermercats més barats del territori valencià

supermercat

L’OCU ha elaborat un estudi per a determinar els supermercats més cars i més barats del territori valencià | Cedida

 

Una família espanyola pot estalviar una mitjana de 1.063 euros a l’any en la cistella de la compra depenent de l’establiment a on compre, cosa que suposa quasi la quinta part de la despesa anual en alimentació d’una llar mitjana, segons un estudi de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) sobre el cost de la cistella de la compra.

 

En la Comunitat Valenciana i segons ha avançat ‘Información’, el supermercat més econòmic de la província d’Alacant és el Supeco de l’avinguda Novelda d’Elx, li seguixen dos Alcampo, en el centre comercial Parque Vistahermosa i la Goteta en l’avinguda de Dénia. 

 

El més barat de Castelló és també un Alcampo, situat en el quilòmetre 64,5 de l’N-340, un altre Supeco en Panderola 2 i el Mercadona de l’avinguda València, 24. Pel que fa a la ciutat de València, el Consum de l’avinguda del Port és el més econòmic, seguit de dos Vidal, en Escultor Ricarts Boix i Tomás Montañana.

 

Quins són els més cars i més barats del país?

L’hipermercat Alcampo de Coia en Vigo és el més econòmic del país, al menys dels inclosos en l’informe de l’OCU. Per cadenes, les més barates són Dani i Tifer. Pel que fa als supermercats més cars del país, són tres, estan en Madrid i són de la mateixa cadena: Sánchez Romero

 

Segons l’OCU, les ciutats a on més barat resulta fer la compra són Almeria, Ciudad Real, Jerez de la Frontera, Palència, Puertollano, Vigo i Zamora. Per contra, Palma de Mallorca i Barcelona són les més cares al costat de Lleida i Madrid. Per comunitats autònomes, Galícia i Múrcia són les regions més barates per a fer la compra, en tant que Catalunya i especialment Balears són les més cares.

 

Alcampo relleva a Mercadona com el més barat

Respecte a les cadenes, la mitat de les cadenes analitzades han baixat preus enguany, sent els més destacats Gadis (-2,7%), Alcampo (-2,5%) i Alimerka (-2%), mentres que en el costat contrari se situa Carrefour (2,8%), Supersol (2,5%), Carrefour Market (2%) i Eroski City (1,8%) com els que més han pujat de mitjana els seus preus.

 

D’esta forma, Alcampo relleva enguany a Mercadona com l’opció més barata per a fer la compra en Espanya en 31 ciutats, mentres que la cadena de Juan Roig és la més assequible en 16. «Alcampo ha superat a Mercadona perquè enguany ha destacat per baixar els preus, mentres que Mercadona els ha pujat i s’ha produït l’intercanvi de papers», ha indicat el responsable tècnic de l’estudi, Miguel Ángel Pascual.

 

Un 2,6% de despesa anual més respecte del 2018

L’informe s’ha realitzat mitjançant l’estudi analític de 184.126 preus en 1.225 supermercats. Així mateix, s’ha pogut comprovar que la despesa d’enguany en alimentació ha incrementat un 2,6% fins a una mitjana de 5.113 euros l’any. Ara bé, l’evolució dels preus se situa per baix de l’IPC, tenint en compte que la inflació ha pujat un 0,8% i la cistella analitzada per l’OCU és un 0,3%.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els Premis Rei Jaume I reconeixen avanços en economia de gènere, fotònica i biomedicina

La 38 edició dels Premis Rei Jaume I reconeix investigacions capdavanteres en economia de gènere, fotònica, canvi climàtic, biomedicina, noves tecnologies, empresa i salut pública, amb set guardons dotats amb 100.000 euros cada un.

Docents bloquegen accessos al Palau en protesta durant els premis Rei Jaume I

Diversos grups de docents en vaga indefinida han bloquejat els principals accessos a la plaça de Manises, enfront del Palau de la Generalitat, coincidint amb l'acte de proclamació dels premis Rei Jaume I 2026.

El Marató bp Castelló fixa data per a 2027 i llança les inscripcions

El Marató bp Castelló se celebrarà el 14 de febrer de 2027 i ja ha obert inscripcions per a la seua 17a edició, avalada per la Road Race Label de World Athletics.

València Basket obri a casa els quarts davant un Bilbao en ratxa

València Basket inicia en el Roig Arena la seua eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa davant un Surne Bilbao Basket perillós, en bona dinàmica i amb recent precedent ajustat en el mateix escenari.

Mig centenar de docents passa la nit acampat en la plaça de la Verge de València

Uns 50 docents mantenen una acampada amb 31 botigues en la plaça de la Verge de València en plena quarta setmana de vaga indefinida per a exigir a Educació voluntat negociadora.

Compromís decidix esta setmana si ratifica a Mònica Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

L'executiva de Compromís per València debatrà l'escrit de Joan Ribó per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique a Mònica Oltra com a candidata a l'Alcaldia i accelere la preparació de la llista municipal.

Catalá defén que l’acampada docent és reivindicativa i competència de la Policia Nacional

L'alcaldessa de València, María José Catalá, sosté que l'acampada de docents en la plaça de la Verge és una manifestació estàtica lligada a la vaga indefinida i atribuïx la seua gestió a Delegació del Govern i a la Policia Nacional.

Un relat feminista de Pardo Bazán obri els exàmens de la PAU en la Comunitat Valenciana

Un fragment del conte El tresor d'Emilia Pardo Bazán protagonitza el primer examen de la PAU en la Comunitat Valenciana, centrat en comentari crític, llengua i enfocament feminista.