Els supermercats més barats del territori valencià

supermercat

L’OCU ha elaborat un estudi per a determinar els supermercats més cars i més barats del territori valencià | Cedida

 

Una família espanyola pot estalviar una mitjana de 1.063 euros a l’any en la cistella de la compra depenent de l’establiment a on compre, cosa que suposa quasi la quinta part de la despesa anual en alimentació d’una llar mitjana, segons un estudi de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) sobre el cost de la cistella de la compra.

 

En la Comunitat Valenciana i segons ha avançat ‘Información’, el supermercat més econòmic de la província d’Alacant és el Supeco de l’avinguda Novelda d’Elx, li seguixen dos Alcampo, en el centre comercial Parque Vistahermosa i la Goteta en l’avinguda de Dénia. 

 

El més barat de Castelló és també un Alcampo, situat en el quilòmetre 64,5 de l’N-340, un altre Supeco en Panderola 2 i el Mercadona de l’avinguda València, 24. Pel que fa a la ciutat de València, el Consum de l’avinguda del Port és el més econòmic, seguit de dos Vidal, en Escultor Ricarts Boix i Tomás Montañana.

 

Quins són els més cars i més barats del país?

L’hipermercat Alcampo de Coia en Vigo és el més econòmic del país, al menys dels inclosos en l’informe de l’OCU. Per cadenes, les més barates són Dani i Tifer. Pel que fa als supermercats més cars del país, són tres, estan en Madrid i són de la mateixa cadena: Sánchez Romero

 

Segons l’OCU, les ciutats a on més barat resulta fer la compra són Almeria, Ciudad Real, Jerez de la Frontera, Palència, Puertollano, Vigo i Zamora. Per contra, Palma de Mallorca i Barcelona són les més cares al costat de Lleida i Madrid. Per comunitats autònomes, Galícia i Múrcia són les regions més barates per a fer la compra, en tant que Catalunya i especialment Balears són les més cares.

 

Alcampo relleva a Mercadona com el més barat

Respecte a les cadenes, la mitat de les cadenes analitzades han baixat preus enguany, sent els més destacats Gadis (-2,7%), Alcampo (-2,5%) i Alimerka (-2%), mentres que en el costat contrari se situa Carrefour (2,8%), Supersol (2,5%), Carrefour Market (2%) i Eroski City (1,8%) com els que més han pujat de mitjana els seus preus.

 

D’esta forma, Alcampo relleva enguany a Mercadona com l’opció més barata per a fer la compra en Espanya en 31 ciutats, mentres que la cadena de Juan Roig és la més assequible en 16. «Alcampo ha superat a Mercadona perquè enguany ha destacat per baixar els preus, mentres que Mercadona els ha pujat i s’ha produït l’intercanvi de papers», ha indicat el responsable tècnic de l’estudi, Miguel Ángel Pascual.

 

Un 2,6% de despesa anual més respecte del 2018

L’informe s’ha realitzat mitjançant l’estudi analític de 184.126 preus en 1.225 supermercats. Així mateix, s’ha pogut comprovar que la despesa d’enguany en alimentació ha incrementat un 2,6% fins a una mitjana de 5.113 euros l’any. Ara bé, l’evolució dels preus se situa per baix de l’IPC, tenint en compte que la inflació ha pujat un 0,8% i la cistella analitzada per l’OCU és un 0,3%.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.