Els supermercats més barats del territori valencià

supermercat

L’OCU ha elaborat un estudi per a determinar els supermercats més cars i més barats del territori valencià | Cedida

 

Una família espanyola pot estalviar una mitjana de 1.063 euros a l’any en la cistella de la compra depenent de l’establiment a on compre, cosa que suposa quasi la quinta part de la despesa anual en alimentació d’una llar mitjana, segons un estudi de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) sobre el cost de la cistella de la compra.

 

En la Comunitat Valenciana i segons ha avançat ‘Información’, el supermercat més econòmic de la província d’Alacant és el Supeco de l’avinguda Novelda d’Elx, li seguixen dos Alcampo, en el centre comercial Parque Vistahermosa i la Goteta en l’avinguda de Dénia. 

 

El més barat de Castelló és també un Alcampo, situat en el quilòmetre 64,5 de l’N-340, un altre Supeco en Panderola 2 i el Mercadona de l’avinguda València, 24. Pel que fa a la ciutat de València, el Consum de l’avinguda del Port és el més econòmic, seguit de dos Vidal, en Escultor Ricarts Boix i Tomás Montañana.

 

Quins són els més cars i més barats del país?

L’hipermercat Alcampo de Coia en Vigo és el més econòmic del país, al menys dels inclosos en l’informe de l’OCU. Per cadenes, les més barates són Dani i Tifer. Pel que fa als supermercats més cars del país, són tres, estan en Madrid i són de la mateixa cadena: Sánchez Romero

 

Segons l’OCU, les ciutats a on més barat resulta fer la compra són Almeria, Ciudad Real, Jerez de la Frontera, Palència, Puertollano, Vigo i Zamora. Per contra, Palma de Mallorca i Barcelona són les més cares al costat de Lleida i Madrid. Per comunitats autònomes, Galícia i Múrcia són les regions més barates per a fer la compra, en tant que Catalunya i especialment Balears són les més cares.

 

Alcampo relleva a Mercadona com el més barat

Respecte a les cadenes, la mitat de les cadenes analitzades han baixat preus enguany, sent els més destacats Gadis (-2,7%), Alcampo (-2,5%) i Alimerka (-2%), mentres que en el costat contrari se situa Carrefour (2,8%), Supersol (2,5%), Carrefour Market (2%) i Eroski City (1,8%) com els que més han pujat de mitjana els seus preus.

 

D’esta forma, Alcampo relleva enguany a Mercadona com l’opció més barata per a fer la compra en Espanya en 31 ciutats, mentres que la cadena de Juan Roig és la més assequible en 16. «Alcampo ha superat a Mercadona perquè enguany ha destacat per baixar els preus, mentres que Mercadona els ha pujat i s’ha produït l’intercanvi de papers», ha indicat el responsable tècnic de l’estudi, Miguel Ángel Pascual.

 

Un 2,6% de despesa anual més respecte del 2018

L’informe s’ha realitzat mitjançant l’estudi analític de 184.126 preus en 1.225 supermercats. Així mateix, s’ha pogut comprovar que la despesa d’enguany en alimentació ha incrementat un 2,6% fins a una mitjana de 5.113 euros l’any. Ara bé, l’evolució dels preus se situa per baix de l’IPC, tenint en compte que la inflació ha pujat un 0,8% i la cistella analitzada per l’OCU és un 0,3%.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.

Alicant tanca parcs per vent fort i activa el CAUS per alerta roja per calor extrema

L'Ajuntament d'Alacant tancarà este dijous parcs, Castillo de Santa Bárbara, veladors i instal·lacions esportives a l'aire lliure per fortes ratxes de vent i calor extrema, i obrirà el CAUS per atendre persones vulnerables.