8.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Els supermercats més barats del territori valencià

supermercat

L’OCU ha elaborat un estudi per a determinar els supermercats més cars i més barats del territori valencià | Cedida

 

Una família espanyola pot estalviar una mitjana de 1.063 euros a l’any en la cistella de la compra depenent de l’establiment a on compre, cosa que suposa quasi la quinta part de la despesa anual en alimentació d’una llar mitjana, segons un estudi de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) sobre el cost de la cistella de la compra.

 

En la Comunitat Valenciana i segons ha avançat ‘Información’, el supermercat més econòmic de la província d’Alacant és el Supeco de l’avinguda Novelda d’Elx, li seguixen dos Alcampo, en el centre comercial Parque Vistahermosa i la Goteta en l’avinguda de Dénia. 

 

El més barat de Castelló és també un Alcampo, situat en el quilòmetre 64,5 de l’N-340, un altre Supeco en Panderola 2 i el Mercadona de l’avinguda València, 24. Pel que fa a la ciutat de València, el Consum de l’avinguda del Port és el més econòmic, seguit de dos Vidal, en Escultor Ricarts Boix i Tomás Montañana.

 

Quins són els més cars i més barats del país?

L’hipermercat Alcampo de Coia en Vigo és el més econòmic del país, al menys dels inclosos en l’informe de l’OCU. Per cadenes, les més barates són Dani i Tifer. Pel que fa als supermercats més cars del país, són tres, estan en Madrid i són de la mateixa cadena: Sánchez Romero

 

Segons l’OCU, les ciutats a on més barat resulta fer la compra són Almeria, Ciudad Real, Jerez de la Frontera, Palència, Puertollano, Vigo i Zamora. Per contra, Palma de Mallorca i Barcelona són les més cares al costat de Lleida i Madrid. Per comunitats autònomes, Galícia i Múrcia són les regions més barates per a fer la compra, en tant que Catalunya i especialment Balears són les més cares.

 

Alcampo relleva a Mercadona com el més barat

Respecte a les cadenes, la mitat de les cadenes analitzades han baixat preus enguany, sent els més destacats Gadis (-2,7%), Alcampo (-2,5%) i Alimerka (-2%), mentres que en el costat contrari se situa Carrefour (2,8%), Supersol (2,5%), Carrefour Market (2%) i Eroski City (1,8%) com els que més han pujat de mitjana els seus preus.

 

D’esta forma, Alcampo relleva enguany a Mercadona com l’opció més barata per a fer la compra en Espanya en 31 ciutats, mentres que la cadena de Juan Roig és la més assequible en 16. «Alcampo ha superat a Mercadona perquè enguany ha destacat per baixar els preus, mentres que Mercadona els ha pujat i s’ha produït l’intercanvi de papers», ha indicat el responsable tècnic de l’estudi, Miguel Ángel Pascual.

 

Un 2,6% de despesa anual més respecte del 2018

L’informe s’ha realitzat mitjançant l’estudi analític de 184.126 preus en 1.225 supermercats. Així mateix, s’ha pogut comprovar que la despesa d’enguany en alimentació ha incrementat un 2,6% fins a una mitjana de 5.113 euros l’any. Ara bé, l’evolució dels preus se situa per baix de l’IPC, tenint en compte que la inflació ha pujat un 0,8% i la cistella analitzada per l’OCU és un 0,3%.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els maquinistes convoquen una vaga general ferroviària després dels accidents mortals d’Adamuz i Gelida

Semaf denuncia el deteriorament de la xarxa i exigeix garanties de seguretat després de la mort de tres maquinistes en 48 hores

Un descarrilament a Gelida deixa un mort i desenes de ferits a la línia R4 de Rodalies

El tren ha xocat contra un mur de contenció que s’ha desprès i ha caigut sobre la via

Dimecres amb ruixats febles en la Comunitat Valenciana i màximes en lleuger ascens

Ruixats dispersos que avançaran de l'interior al litoral i nuvolositat en augment a la vesprada. Mínimes sense canvis, ponent fluix a moderat i cota de neu alta.

Activat un dispositiu de busca per a localitzar a una dona desapareguda a Favara

Els bombers de València s'han unit a l'operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en una zona rural de Favara. El desplegament inclou drons i unitats forestals.

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.