13 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Retiren del mercat pernil tallat a mà i envasat sense controls sanitaris en un garatge de Salamanca

 

La Guàrdia Civil investiga a dos persones acusades d’haver tallat i envasat al buit pernils i paletes de porc sense les condicions higièniques adequades, en un garatge del municipi d’Aldeatejada, en la província de Salamanca. En control, la policia ha immobilitzat almenys 1.000 quilos de productes que no disposaven dels papers que acreditaren l’autorització de venda i els controls sanitaris corresponents, en empreses de la mateixa província castellana i també de Sevilla. 

 

El registre es va produir el passat 12 de desembre, quan els agents del Seprona de la Guàrdia Civil i també veterinaris de la Junta de Castella i Lleó es van desplaçar al garatge, a on es van poder comprovar les pèssimes condicions higièniques en què es manipulaven els aliments. En concret, diferents empreses enviaven els pernils i les paletes ibèriques per al tall amb ganivet en aquell mateix lloc i posteriorment els aliments s’envasaven en sobres i es distribuïen per a la venda al públic. 

 

Els responsables contractaven els servicis de talladors professionals de pernil

A banda, el responsable del garatge adquiria pernils que etiquetava amb el registre sanitari de l’empresa a qui li comprava el producte, sense que la certificació es poguera utilitzar per a la seua venda. Per a poder tallar els pernils, els responsables contractaven fins a set talladors de pernil, que es desplaçaven al garatge amb tots els utensilis necessaris. 

 

Després de la investigació, la Guàrdia Civil va poder retirar del mercat uns 2.482 sobres de pernil tallat i 1.414 sobres de paleta, alhora que la Junta de Castella i Lleó també ha retirat una important quantitat de producte curat. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.