10.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Retiren del mercat pernil tallat a mà i envasat sense controls sanitaris en un garatge de Salamanca

 

La Guàrdia Civil investiga a dos persones acusades d’haver tallat i envasat al buit pernils i paletes de porc sense les condicions higièniques adequades, en un garatge del municipi d’Aldeatejada, en la província de Salamanca. En control, la policia ha immobilitzat almenys 1.000 quilos de productes que no disposaven dels papers que acreditaren l’autorització de venda i els controls sanitaris corresponents, en empreses de la mateixa província castellana i també de Sevilla. 

 

El registre es va produir el passat 12 de desembre, quan els agents del Seprona de la Guàrdia Civil i també veterinaris de la Junta de Castella i Lleó es van desplaçar al garatge, a on es van poder comprovar les pèssimes condicions higièniques en què es manipulaven els aliments. En concret, diferents empreses enviaven els pernils i les paletes ibèriques per al tall amb ganivet en aquell mateix lloc i posteriorment els aliments s’envasaven en sobres i es distribuïen per a la venda al públic. 

 

Els responsables contractaven els servicis de talladors professionals de pernil

A banda, el responsable del garatge adquiria pernils que etiquetava amb el registre sanitari de l’empresa a qui li comprava el producte, sense que la certificació es poguera utilitzar per a la seua venda. Per a poder tallar els pernils, els responsables contractaven fins a set talladors de pernil, que es desplaçaven al garatge amb tots els utensilis necessaris. 

 

Després de la investigació, la Guàrdia Civil va poder retirar del mercat uns 2.482 sobres de pernil tallat i 1.414 sobres de paleta, alhora que la Junta de Castella i Lleó també ha retirat una important quantitat de producte curat. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Cap de setmana amb pluges, neu en el nord de Castelló i màximes en descens

El cap de setmana deixarà precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis intensos en el nord de Castelló i cota de neu de 1.000-1.200 m. Les màximes baixaran i el vent anirà rolando, afavorint més nuvolositat.

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.