Els restaurants valencians que han conseguit un Sol de la Guía Repsol 2020

El Beat de Calp, en la Marina Alta, ja té dos Sol de la Guia Repsol

El xef del restaurant Beat de Calp | Europa Press

 

Un total de sis restaurants valencians han conseguit este dilluns el seu primer Sol de la Guia Repsol, en una gala en la que el restaurant Beat de Calp, en la Marina Alta (Alacant), ha passat a engrossir la llista d’establiments distingits amb dos Sols.

 

La Guia Repsol ha celebrat este dilluns, en el Museu de San Telmo de Sant Sebastià, la gala de lliurament dels seus Sols Guia Repsol 2020, una celebració que ha reunit a més de 400 persones, entre xefs i convidats del món gastronòmic i institucional.

 

Després d’esta gala, el territori valencià té a partir d’este dilluns un nou restaurant distingit amb Dos Sols Guia Repsol. Es tracta del Beat, que ha sigut un dels 23 nous 2 Sols que la Guia Repsol ha seleccionat en tota Espanya, ha informat l’organització en un comunicat.

 

El Beat de Calp, una fusió perfecta

Per als experts de la Guia Repsol, «la fusió perfecta entre gastronomia i descans es materialitza en el restaurant Beat». En ple cor de la Marina Alta, el seu responsable José Manuel Miguel «aposta per una cuina mediterrània amb ingredients i tècniques franceses, de les que es va enamorar durant els seus anys en París», han destacat.

  

Beat no és l’únic establiment valencià que està d’enhorabona, ja que, a demés, s’estrenen amb un Sol Guia Repsol els restaurants El Bressol, Habitual- Ricard Camarena, Rausell i Succeeix de València; i en Alacant el Orobianco i Tula.

 

Quatre restaurants de València entren en la guia

  • Bressol

En el Bressol, José Vicente Pérez «reescriu la seua història en este xicotet temple mariner de només cinc taules per a posar el Mediterrani en el plat», han valorat els experts de Repsol.

  • Habitual-Ricard Camarena

Per la seua part, en Habitual- Ricard Camarena el xef valencià «ha conseguit en pocs anys teixir una xarxa de productors locals de confiança que nodrixen el seu rebost de verdures a la carta», han ressaltat. 

  • Rausell

Respecte a Rausell, Repsol destaca que «la qualitat del producte és la filosofia dels germans Miguel Ángel i José Antonio Rausell». Allí, se servixen «mariscos, arrossos, peix fresc, això de sempre, però ben fet». 

  • Sucede

Mentres que en Sucede, el xef Miguel Ángel Mayor (‘Mugaritz’, ‘Quique Dacosta’ i ‘elBulli’) conseguix una «experiència d’alta cuina creativa i cultural a través d’un menú de plats que van des de la cuina romana i àrab fins al segle XV».

 

Dos restaurants d’Alacant, també entre els millors

  • Oriobanco

Ja en la província d’Alacant, es troba Orobianco, en Calp. «Finor italiana d’alta escola amb menjars locals», resumix la guia, que detalla que el xef Ferdinando Bernardi «oferix tres menús degustació que canvien constantment».

  • Tula

En la localitat de Xàbia està situat Tula, de Borja Susilla i Clara Puig, «les claus del que són el bon rebost comarcal, maduresa, equilibri i una carta breu amb deliciosos guisats i plats per a compartir».

  

Amb estes noves incorporacions, el territori valencià suma un total de 34 restaurants reconeguts per la Guia Repsol: quatre amb Tres Sols, 14 amb Dos Sols i 16 amb Un Sol.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.

L’alcalde d’Almussafes emprén accions legals contra Diana Morant per injúries i calúmnies

Toni González ha iniciat accions judicials contra Diana Morant per presumptes injúries i calúmnies. Ha demanat un acte de conciliació i una indemnització de 50.000 euros.