Carme Chaparro confessa que pateix la síndrome o vertigen de Ménière, una malaltia que provoca un soroll constant en l’oïda

Carme Chaparro, emocionada en su despedida

Carme Chaparro, emocionada en la seua acomiadamant dels informatius de Telecinco | Telecinco

La periodista Carme Chaparro ha confessat a través de les seues xarxes socials que pateix la denominada síndrome o vertigen de Ménière, una malaltia que provoca una xiuletada constant en l’oïda i que a dia de hui no té una cura coneguda. 

Chaparro va confessar la seua dolència a partir d’un article de ‘El Confidencial’ en el qual parlen d’esta malaltia que a Espanya pateixen 3 de cada 1.000 persones que tenen entre 25 i 65 anys. 

Este síndrome és tan molest per als quals ho pateixen que algunes persones, que no poden superar la pressió psicològica a la qual estan sotmeses les 24 hores del dia, han arribat a suïcidar-se. 

La periodista ha explicat en Twitter que ha perdut quasi completament l’audició en la seua oïda dreta i que el so que escolta, d’alta freqüència, és constant, especialment durant el dia.

Les xarxes donen suport a Carme Chaparro

Després de compartir la publicació en Twitter i afirmar que també pateix esta dolència, les xarxes li han agraït el suport per a donar visibilitat a una malaltia molt poc coneguda però que pateixen moltes persones en el nostre país.

Alguns dels usuaris de la xarxa social van respondre a la seua publicació explicant la seua experiència amb esta malaltia, confirmant que és una molèstia incessant provocada per una hipertensió en el líquid de l’oïda interna, és a dir, quan el vestíbul té més líquid en el seu interior del normal. 

És llavors quan es produeix una xiuletada que mai desapareix i que a voltes pot vindre acompanyat de vertigen, marejos i pèrdua d’audició que s’incrementa amb l’edat.  Malgrat ser descobert fa 156 anys, la síndrome de Ménière encara no té cap cura coneguda i és una malaltia de la qual hi ha moltes més preguntes que respostes.

 

Problemes psicològics, depressió i suïcidi

De fet, molts dels quals pateixen la malaltia es queixen que no hi haja cap tipus de tractament mèdic i que els experts els aconsellen «acostumar-se» als seus símptomes, a pesar que puguen suposar un autèntic obstacle per al dia a dia de qui ho pateix. 

Falta de somni, estrès, dificultat per a relaxar-se i per a socialitzar amb altres persones poden acabar desenvolupant en els malalts problemes psicològics i fins i tot depressió, motiu que ha portat a algunes persones que la patien a llevar-se la vida.

Tinnitus, malaltia derivada de la síndrome de Ménière, en la pel·lícula ‘Baby Driver’

Imagen promocional de la película 'Baby Driver'

Imatge promocional de la pel·lícula ‘Baby Driver’ | cedida

Encara que la majoria de població no està habituada a esta malaltia, a la qual es coneix majoritàriament quan es coneix a algú que la pateix, va aparèixer recentment en la pel·lícula ‘Baby Driver’, en la qual el seu protagonista la pateix. 

Protagonitzada per Ansel Elgort, el film se centra en un jove que va tenir un accident quan era xicotet. En eixe succés van morir els seus pares i ell va quedar amb la malaltia anomenada tinnitus, derivada de la síndrome de Ménière, per la qual escolta una xiuletada constant que només pot rebaixar gràcies a la música. 

L’observació del comportament del personatge de Elgort dona una lleugera impressió sobre com ha de ser el dia a dia de les persones que pateixen esta malaltia, que en alguns casos pot arribar a ser molt complicat. Una de les respostes a la seua publicació, de fet, li pregunta i recomana el visionat de la pel·lícula.

Últimes notícies

Experiència, cooperació i ciència, claus per a prevenir desastres naturals

Experts internacionals han llançat des de València una plataforma de l’OCDE per a compartir experiències, reforçar la cooperació i posar la ciència al centre de la prevenció de desastres naturals.

Intervinguts 862 quilos de cocaïna en un contenidor al port de València

Vigilància Duanera i Guàrdia Civil han comissat 862 quilos de cocaïna amagats en un contenidor procedent de Guayaquil al port de València. No hi ha detinguts i s’investiga una possible contaminació a bord del vaixell.

Les primeres reaccions valencianes a l’anunci electoral de Sánchez esclaten en xarxes

L’anunci de Pedro Sánchez de dissoldre les Corts Generals i convocar eleccions generals anticipades el 29 de novembre ha encés les reaccions en xarxes socials dels principals dirigents polítics de la Comunitat Valenciana, que ja es posicionen davant la nova cita amb les urnes.

Cinc detinguts a València passen a disposició judicial després de la protesta per la vivenda

Les cinc persones arrestades dissabte a València després de la manifestació pel dret a la vivenda han passat este dilluns al matí a disposició judicial. Col·lectius socials han convocat una concentració a la Ciutat de la Justícia i han anunciat una caixa de resistència en suport dels detinguts.

L’acampada per la vivenda seguix a Alacant malgrat l’avanç electoral

El Sindicat de Vivenda de Carolines manté de manera indefinida l’acampada a la plaça de la Muntanyeta d’Alacant després de la convocatòria d’eleccions generals, fins que s’aproven mesures com lloguers indefinits i més parc públic.

Demanen fins a 6 anys de presó a exempleats de l’Elche CF per quedar-se diners d’entrades

Nou exempleats de l’Elche CF, entre ells l’excap de taquilles, s’enfronten a fins a 6 anys de presó per una presumpta venda fraudulenta d’entrades entre 2007 i 2013 que hauria causat un perjudici d’1,2 milions d’euros al club.

Pedro Sánchez convoca eleccions generals a Espanya

El president fixa els comicis per al 29 de novembre i anuncia un Consell de Ministres extraordinari per a dissoldre les Corts

Avís groc per fortes pluges i tronades a l’interior de València des de les 18 hores

Aemet activa hui dilluns l’avís groc per pluges i tronades a l’interior de la província de València entre les 18.00 i les 24.00 hores. Es preveuen fins a 20 litres per metre quadrat en una hora, ratxes de vent de més de 70 km/h i graníssos d’un centímetre.