Gloria Camila prendrà mesures cautelars contra Rocío Carrasco

 

El programa de l’estiu ha revelat que Ortega Cano i Gloria Camila estan estudiant prendre mesures cautelars per a protegir el que es vaja a publicar entorn del supòsit diari de Rocío Jurado.

Les mesures cautelars van dirigides als diaris, que diu tindre Rocío Carrasco, els quals hauria escrit Rocío Jurado abans de morir, recopilant pensaments, anotacions i reflexions.

La col·laboradora Marta Riesco explica que han sigut iniciades per Gloria Camila, estan dirigides a Rocío  Carrasco i també cap al mitjà que els publicara.

Les mesures cautelars es basen en el dret a l’honor i a la intimitat de Rocío Jurado, es considera que eixos manuscrits no tenen l’autorització per a ser publicats.

Segons explica Marta Riesco, en el cas de poder ser publicats, podrien ser considerats «obres literàries«.

Davant la possibilitat que això fora així, tindrien un valor econòmic, per la qual cosa estarien dins de la partició de l’herència i tots els fills haurien de tindre constància d’això.

D’esta manera, la filla xicoteta de ‘La más grande’ podria protegir el seu pare enfront de futures publicacions, però sembla que l’objectiu principal és protegir la imatge de la seua mare.

Segons ha explicat la periodista, les mesures es basen en el dret a l’honor i a la intimitat de l’artista: «Es considera que eixos manuscrits, que també s’han anomenat diaris, no tindrien el permís de Rocío Jurado per a fer-se públics».

Si això es complira, tindrien un valor econòmic, per la qual cosa haurien d’afegir-se com a part de l’herència i, per tant, tots els seus hereus tindrien constància de l’existència d’estos.

La col·laboradora Paloma García-Pelayo ha defensat que, en el cas dels escrits de la de Chipiona, no pot contemplar-se este escenari, ja que no es tracta d’uns diaris com a tal ni l’artista va deixar per escrit que hagueren de caure en mans de tots els seus fills.

La decisió de Gloria Camila podria ser un revés contra Rocío Carrasco, que té la intenció de revelar part del que la seua mare va comptar en estes anotacions privades.

No obstant això, Paloma García-Pelayo ha recordat que la filla major de ‘La más grande’ encara no s’ha pronunciat sobre el que farà amb els escrits de la seua mare. «Els manuscrits existeixen, però ni tan sols ha pres la decisió, què és el que utilitzarà i que no», ha afegit la col·laboradora.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.