10 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Alemanya declara a tota Espanya zona de risc per l’augment de casos de Covid-19

Espanya torna a ser declarada zona de risc per al govern alemany, per tant no recomanen al nostre país per a viatjar, a causa del desenvolupament de les incidències d’infeccions Covid. Així ho ha informat el Ministeri d’Exteriors en la seua pàgina web, basant-se en els mesuraments de l’Institut Robert Koch i el Ministeri de Sanitat, al mateix temps que assenyala que a partir d’ara serà necessari, per a entrar a Alemanya de tornada des d’Espanya, complir amb una quarantena obligatòria que podrà ser evitada amb un test negatiu certificat, el certificat de vacunació o el certificat d’haver superat ja la malaltia amb una antiguitat mínima de quinze dies.

La conseqüència de l’augment de positius a Espanya

Esta decisió l’han pres a conseqüència de l’augment de casos positius en les últimes setmanes en el nostre país, així doncs, l’Institut Robert Koch ho ha tingut en compte.

Llista de destins en més infeccions

Fins ara, només sis de les 17 comunitats autònomes, incloses les zones de vacances Catalunya i Andalusia, i l’enclavament de Ceuta en el nord d’Àfrica es consideraven zones de risc. Les Illes Balears, amb la popular illa de vacances Mallorca i les Illes Canàries, no estaven incloses en la llista negra. La modificació suposarà un cop per al turisme especialment en estes regions, encara que cal anotar que les vacances d’estiu alemanyes, que van començar al juny, acaben a principis d’agost, per la qual cosa almenys part de la campanya ha pogut salvar-se.

«No hi ha una prohibició de viatjar a Espanya», aclareix l’Associació Alemanya de Viatges (DRV). «Els turistes poden continuar les seues vacances segons el planejat». La portaveu de la DRV, Kerstin Heinen, fa no obstant això una crida a tots els viatgers a complir estrictament amb les regles d’higiene i distància. «La inclusió en la llista de risc, al contrari que les qualificacions de “risc per alta incidència” i “risc per variant perillosa”, no té gairebé repercussions directes per als turistes alemanys que es troben a Espanya o que planege viatjar a Espanya en els pròxims dies», afegeixen fonts del Ministeri d’Exteriors alemany, que subratllen que estes mesures de seguretat s’anaven aplicant ja des que van començar a registrar-se les restriccions. «Ens limitem a elaborar llistes de destins, però no prohibim viatjar», assegurava ahir la mateixa font. Si els nivells d’incidència aconseguiren els 200 nous casos per cada 100.000 habitants, Alemanya sí que prendria mesures més estrictes.

No prohibixen viatjar a Espanya

«Ho he anomenat este matí al Ministeri i m’han dit que podíem continuar amb el pla de viatge previst», diu Georg, pare de tres fills que, juntament amb la seua família, s’aprestava ahir a embarcar des de Berlín en un vol amb rumb a Madrid, «m’han dit que seguisca arracada durant les vacances per si hi ha alguna indicació més sobre Espanya, però ara com ara podem viatjar i val la pena aprofitar l’oportunitat, al cap d’un any en el qual a penes hem pogut moure’ns i per a prendre forces abans d’una altra tardor que es presenta també complicat». «Ens hem fet un test abans de pujar a l’avió i ens farem un altre en dos dies», compta Ingrid, vinguda des de Barcelona, «són mesures de precaució que prendrem encara que esta nova classificació no entra en vigor fins al diumenge, però són aconsellables en estos temps, siga com siga la classificació de risc».

De moment les aerolinies no registren cancel.lacions significatives

Encara que es deu ser previsibles de moment cap aerolínia registra cancel·lacions significatives, això sí, des que s’ha publicat es nota compren menys bitllets destí a estos llocs, cosa que també afectarà al turisme.

Zona de risc no prohibició

Un portaveu del Ministeri alemany de Sanitat afegeix per la seua part que «una zona de risc no significa una prohibició de vacances, però sí que és un senyal clar: vaja amb compte i faça un test quan torne!».

Últimes notícies

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell amb espanyols

La Policia d'Indonèsia ha obert una investigació per possible negligència després del naufragi d'un vaixell turístic amb espanyols. Una menor va morir i tres seguixen desapareguts.

De les ‘pràctiques ficus’ als simuladors: així es formen els futurs mèdics

Les pràctiques clíniques s'han tornat més planificades i rotatòries, però la massificació impulsa la simulació amb maniquins i centres especialitzats. Les diferències entre models públic i privat marquen el ritme de l'aprenentatge.

Cap de setmana de pluges a València i Alacant i cota de neu en descens a Castelló

El primer cap de setmana de 2026 arriba amb ruixats localment forts en el sud de València i nord d'Alacant i amb la cota de neu en descens a l'interior nord de Castelló.

Octava jornada de busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

La busca dels tres espanyols desapareguts després del naufragi del KM Putri Sakinah va entrar en la seua octava jornada amb quatre sonares i una àrea més delimitada. La Policia manté oberta una investigació per a esclarir responsabilitats.

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.