Alemanya declara a tota Espanya zona de risc per l’augment de casos de Covid-19

Ejemplo de shortcode con estilo
Espanya torna a ser declarada zona de risc per al govern alemany, per tant no recomanen al nostre país per a viatjar, a causa del desenvolupament de les incidències d’infeccions Covid. Així ho ha informat el Ministeri d’Exteriors en la seua pàgina web, basant-se en els mesuraments de l’Institut Robert Koch i el Ministeri de […]

Espanya torna a ser declarada zona de risc per al govern alemany, per tant no recomanen al nostre país per a viatjar, a causa del desenvolupament de les incidències d’infeccions Covid. Així ho ha informat el Ministeri d’Exteriors en la seua pàgina web, basant-se en els mesuraments de l’Institut Robert Koch i el Ministeri de Sanitat, al mateix temps que assenyala que a partir d’ara serà necessari, per a entrar a Alemanya de tornada des d’Espanya, complir amb una quarantena obligatòria que podrà ser evitada amb un test negatiu certificat, el certificat de vacunació o el certificat d’haver superat ja la malaltia amb una antiguitat mínima de quinze dies.

La conseqüència de l’augment de positius a Espanya

Esta decisió l’han pres a conseqüència de l’augment de casos positius en les últimes setmanes en el nostre país, així doncs, l’Institut Robert Koch ho ha tingut en compte.

Llista de destins en més infeccions

Fins ara, només sis de les 17 comunitats autònomes, incloses les zones de vacances Catalunya i Andalusia, i l’enclavament de Ceuta en el nord d’Àfrica es consideraven zones de risc. Les Illes Balears, amb la popular illa de vacances Mallorca i les Illes Canàries, no estaven incloses en la llista negra. La modificació suposarà un cop per al turisme especialment en estes regions, encara que cal anotar que les vacances d’estiu alemanyes, que van començar al juny, acaben a principis d’agost, per la qual cosa almenys part de la campanya ha pogut salvar-se.

«No hi ha una prohibició de viatjar a Espanya», aclareix l’Associació Alemanya de Viatges (DRV). «Els turistes poden continuar les seues vacances segons el planejat». La portaveu de la DRV, Kerstin Heinen, fa no obstant això una crida a tots els viatgers a complir estrictament amb les regles d’higiene i distància. «La inclusió en la llista de risc, al contrari que les qualificacions de «risc per alta incidència» i «risc per variant perillosa», no té gairebé repercussions directes per als turistes alemanys que es troben a Espanya o que planege viatjar a Espanya en els pròxims dies», afegeixen fonts del Ministeri d’Exteriors alemany, que subratllen que estes mesures de seguretat s’anaven aplicant ja des que van començar a registrar-se les restriccions. «Ens limitem a elaborar llistes de destins, però no prohibim viatjar», assegurava ahir la mateixa font. Si els nivells d’incidència aconseguiren els 200 nous casos per cada 100.000 habitants, Alemanya sí que prendria mesures més estrictes.

No prohibixen viatjar a Espanya

«Ho he anomenat este matí al Ministeri i m’han dit que podíem continuar amb el pla de viatge previst», diu Georg, pare de tres fills que, juntament amb la seua família, s’aprestava ahir a embarcar des de Berlín en un vol amb rumb a Madrid, «m’han dit que seguisca arracada durant les vacances per si hi ha alguna indicació més sobre Espanya, però ara com ara podem viatjar i val la pena aprofitar l’oportunitat, al cap d’un any en el qual a penes hem pogut moure’ns i per a prendre forces abans d’una altra tardor que es presenta també complicat». «Ens hem fet un test abans de pujar a l’avió i ens farem un altre en dos dies», compta Ingrid, vinguda des de Barcelona, «són mesures de precaució que prendrem encara que esta nova classificació no entra en vigor fins al diumenge, però són aconsellables en estos temps, siga com siga la classificació de risc».

De moment les aerolinies no registren cancel.lacions significatives

Encara que es deu ser previsibles de moment cap aerolínia registra cancel·lacions significatives, això sí, des que s’ha publicat es nota compren menys bitllets destí a estos llocs, cosa que també afectarà al turisme.

Zona de risc no prohibició

Un portaveu del Ministeri alemany de Sanitat afegeix per la seua part que «una zona de risc no significa una prohibició de vacances, però sí que és un senyal clar: vaja amb compte i faça un test quan torne!».

Últimes notícies

València ha passat una vesprada sense incidents destacats

El centre de València ha viscut una vesprada tranquil·la, tot i la vigilància policial davant d’una convocatòria de disturbis vinculada a Blocus.

Detenen un menor per difondre missatges de Blocus Valencia

Un menor ha sigut detingut per difondre missatges de Blocus Valencia que convidaven a entrar en altres aplicacions i xats. És la cinquena detenció davant d’una convocatòria de possibles disturbis.

El buit de les víctimes mortals de la dana de 2024 centra la manifestació pel segon aniversari

Més de 3.500 persones han recorregut el centre de València en el segon aniversari de la dana, en homenatge a les 234 víctimes mortals.

Presó provisional sense fiança per a un altre detingut a Valencia per la seua relació amb Blocus

Un jutjat de Catarroja ha decretat presó provisional sense fiança per a un detingut a Alfafar, investigat per la seua vinculació amb Blocus.

València recorda les víctimes de la dana amb una pancarta de 233 morts

La marxa pel segon aniversari de la dana ha començat a València amb el record de les 233 persones mortes i la reclamació de responsabilitats.

Pau Navarro demana disculpes i reivindica el suport de l’afició del Vila-real

El defensa ha demanat disculpes a qui s’haja sentit molest i ha insistit que la marxa d’aficionats no justifica els mals resultats del Vila-real.

Comerços del centre de València abaixen la persiana davant el risc de disturbis

Nombrosos establiments del centre de València han tancat esta vesprada per precaució davant de possibles saquejos i disturbis convocats pel canal Blocus.

València manté un ampli dispositiu policial durant la nit de Halloween

El reforç policial al centre de València continuarà fins a les primeres hores de diumenge davant de les crides a provocar altercats i saquejos.