Alemanya declara a tota Espanya zona de risc per l’augment de casos de Covid-19

Espanya torna a ser declarada zona de risc per al govern alemany, per tant no recomanen al nostre país per a viatjar, a causa del desenvolupament de les incidències d’infeccions Covid. Així ho ha informat el Ministeri d’Exteriors en la seua pàgina web, basant-se en els mesuraments de l’Institut Robert Koch i el Ministeri de Sanitat, al mateix temps que assenyala que a partir d’ara serà necessari, per a entrar a Alemanya de tornada des d’Espanya, complir amb una quarantena obligatòria que podrà ser evitada amb un test negatiu certificat, el certificat de vacunació o el certificat d’haver superat ja la malaltia amb una antiguitat mínima de quinze dies.

La conseqüència de l’augment de positius a Espanya

Esta decisió l’han pres a conseqüència de l’augment de casos positius en les últimes setmanes en el nostre país, així doncs, l’Institut Robert Koch ho ha tingut en compte.

Llista de destins en més infeccions

Fins ara, només sis de les 17 comunitats autònomes, incloses les zones de vacances Catalunya i Andalusia, i l’enclavament de Ceuta en el nord d’Àfrica es consideraven zones de risc. Les Illes Balears, amb la popular illa de vacances Mallorca i les Illes Canàries, no estaven incloses en la llista negra. La modificació suposarà un cop per al turisme especialment en estes regions, encara que cal anotar que les vacances d’estiu alemanyes, que van començar al juny, acaben a principis d’agost, per la qual cosa almenys part de la campanya ha pogut salvar-se.

«No hi ha una prohibició de viatjar a Espanya», aclareix l’Associació Alemanya de Viatges (DRV). «Els turistes poden continuar les seues vacances segons el planejat». La portaveu de la DRV, Kerstin Heinen, fa no obstant això una crida a tots els viatgers a complir estrictament amb les regles d’higiene i distància. «La inclusió en la llista de risc, al contrari que les qualificacions de “risc per alta incidència” i “risc per variant perillosa”, no té gairebé repercussions directes per als turistes alemanys que es troben a Espanya o que planege viatjar a Espanya en els pròxims dies», afegeixen fonts del Ministeri d’Exteriors alemany, que subratllen que estes mesures de seguretat s’anaven aplicant ja des que van començar a registrar-se les restriccions. «Ens limitem a elaborar llistes de destins, però no prohibim viatjar», assegurava ahir la mateixa font. Si els nivells d’incidència aconseguiren els 200 nous casos per cada 100.000 habitants, Alemanya sí que prendria mesures més estrictes.

No prohibixen viatjar a Espanya

«Ho he anomenat este matí al Ministeri i m’han dit que podíem continuar amb el pla de viatge previst», diu Georg, pare de tres fills que, juntament amb la seua família, s’aprestava ahir a embarcar des de Berlín en un vol amb rumb a Madrid, «m’han dit que seguisca arracada durant les vacances per si hi ha alguna indicació més sobre Espanya, però ara com ara podem viatjar i val la pena aprofitar l’oportunitat, al cap d’un any en el qual a penes hem pogut moure’ns i per a prendre forces abans d’una altra tardor que es presenta també complicat». «Ens hem fet un test abans de pujar a l’avió i ens farem un altre en dos dies», compta Ingrid, vinguda des de Barcelona, «són mesures de precaució que prendrem encara que esta nova classificació no entra en vigor fins al diumenge, però són aconsellables en estos temps, siga com siga la classificació de risc».

De moment les aerolinies no registren cancel.lacions significatives

Encara que es deu ser previsibles de moment cap aerolínia registra cancel·lacions significatives, això sí, des que s’ha publicat es nota compren menys bitllets destí a estos llocs, cosa que també afectarà al turisme.

Zona de risc no prohibició

Un portaveu del Ministeri alemany de Sanitat afegeix per la seua part que «una zona de risc no significa una prohibició de vacances, però sí que és un senyal clar: vaja amb compte i faça un test quan torne!».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.