Alemanya declara a tota Espanya zona de risc per l’augment de casos de Covid-19

Espanya torna a ser declarada zona de risc per al govern alemany, per tant no recomanen al nostre país per a viatjar, a causa del desenvolupament de les incidències d’infeccions Covid. Així ho ha informat el Ministeri d’Exteriors en la seua pàgina web, basant-se en els mesuraments de l’Institut Robert Koch i el Ministeri de Sanitat, al mateix temps que assenyala que a partir d’ara serà necessari, per a entrar a Alemanya de tornada des d’Espanya, complir amb una quarantena obligatòria que podrà ser evitada amb un test negatiu certificat, el certificat de vacunació o el certificat d’haver superat ja la malaltia amb una antiguitat mínima de quinze dies.

La conseqüència de l’augment de positius a Espanya

Esta decisió l’han pres a conseqüència de l’augment de casos positius en les últimes setmanes en el nostre país, així doncs, l’Institut Robert Koch ho ha tingut en compte.

Llista de destins en més infeccions

Fins ara, només sis de les 17 comunitats autònomes, incloses les zones de vacances Catalunya i Andalusia, i l’enclavament de Ceuta en el nord d’Àfrica es consideraven zones de risc. Les Illes Balears, amb la popular illa de vacances Mallorca i les Illes Canàries, no estaven incloses en la llista negra. La modificació suposarà un cop per al turisme especialment en estes regions, encara que cal anotar que les vacances d’estiu alemanyes, que van començar al juny, acaben a principis d’agost, per la qual cosa almenys part de la campanya ha pogut salvar-se.

«No hi ha una prohibició de viatjar a Espanya», aclareix l’Associació Alemanya de Viatges (DRV). «Els turistes poden continuar les seues vacances segons el planejat». La portaveu de la DRV, Kerstin Heinen, fa no obstant això una crida a tots els viatgers a complir estrictament amb les regles d’higiene i distància. «La inclusió en la llista de risc, al contrari que les qualificacions de “risc per alta incidència” i “risc per variant perillosa”, no té gairebé repercussions directes per als turistes alemanys que es troben a Espanya o que planege viatjar a Espanya en els pròxims dies», afegeixen fonts del Ministeri d’Exteriors alemany, que subratllen que estes mesures de seguretat s’anaven aplicant ja des que van començar a registrar-se les restriccions. «Ens limitem a elaborar llistes de destins, però no prohibim viatjar», assegurava ahir la mateixa font. Si els nivells d’incidència aconseguiren els 200 nous casos per cada 100.000 habitants, Alemanya sí que prendria mesures més estrictes.

No prohibixen viatjar a Espanya

«Ho he anomenat este matí al Ministeri i m’han dit que podíem continuar amb el pla de viatge previst», diu Georg, pare de tres fills que, juntament amb la seua família, s’aprestava ahir a embarcar des de Berlín en un vol amb rumb a Madrid, «m’han dit que seguisca arracada durant les vacances per si hi ha alguna indicació més sobre Espanya, però ara com ara podem viatjar i val la pena aprofitar l’oportunitat, al cap d’un any en el qual a penes hem pogut moure’ns i per a prendre forces abans d’una altra tardor que es presenta també complicat». «Ens hem fet un test abans de pujar a l’avió i ens farem un altre en dos dies», compta Ingrid, vinguda des de Barcelona, «són mesures de precaució que prendrem encara que esta nova classificació no entra en vigor fins al diumenge, però són aconsellables en estos temps, siga com siga la classificació de risc».

De moment les aerolinies no registren cancel.lacions significatives

Encara que es deu ser previsibles de moment cap aerolínia registra cancel·lacions significatives, això sí, des que s’ha publicat es nota compren menys bitllets destí a estos llocs, cosa que també afectarà al turisme.

Zona de risc no prohibició

Un portaveu del Ministeri alemany de Sanitat afegeix per la seua part que «una zona de risc no significa una prohibició de vacances, però sí que és un senyal clar: vaja amb compte i faça un test quan torne!».

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.