Alemanya declara a tota Espanya zona de risc per l’augment de casos de Covid-19

Ejemplo de shortcode con estilo
Espanya torna a ser declarada zona de risc per al govern alemany, per tant no recomanen al nostre país per a viatjar, a causa del desenvolupament de les incidències d’infeccions Covid. Així ho ha informat el Ministeri d’Exteriors en la seua pàgina web, basant-se en els mesuraments de l’Institut Robert Koch i el Ministeri de […]

Espanya torna a ser declarada zona de risc per al govern alemany, per tant no recomanen al nostre país per a viatjar, a causa del desenvolupament de les incidències d’infeccions Covid. Així ho ha informat el Ministeri d’Exteriors en la seua pàgina web, basant-se en els mesuraments de l’Institut Robert Koch i el Ministeri de Sanitat, al mateix temps que assenyala que a partir d’ara serà necessari, per a entrar a Alemanya de tornada des d’Espanya, complir amb una quarantena obligatòria que podrà ser evitada amb un test negatiu certificat, el certificat de vacunació o el certificat d’haver superat ja la malaltia amb una antiguitat mínima de quinze dies.

La conseqüència de l’augment de positius a Espanya

Esta decisió l’han pres a conseqüència de l’augment de casos positius en les últimes setmanes en el nostre país, així doncs, l’Institut Robert Koch ho ha tingut en compte.

Llista de destins en més infeccions

Fins ara, només sis de les 17 comunitats autònomes, incloses les zones de vacances Catalunya i Andalusia, i l’enclavament de Ceuta en el nord d’Àfrica es consideraven zones de risc. Les Illes Balears, amb la popular illa de vacances Mallorca i les Illes Canàries, no estaven incloses en la llista negra. La modificació suposarà un cop per al turisme especialment en estes regions, encara que cal anotar que les vacances d’estiu alemanyes, que van començar al juny, acaben a principis d’agost, per la qual cosa almenys part de la campanya ha pogut salvar-se.

«No hi ha una prohibició de viatjar a Espanya», aclareix l’Associació Alemanya de Viatges (DRV). «Els turistes poden continuar les seues vacances segons el planejat». La portaveu de la DRV, Kerstin Heinen, fa no obstant això una crida a tots els viatgers a complir estrictament amb les regles d’higiene i distància. «La inclusió en la llista de risc, al contrari que les qualificacions de «risc per alta incidència» i «risc per variant perillosa», no té gairebé repercussions directes per als turistes alemanys que es troben a Espanya o que planege viatjar a Espanya en els pròxims dies», afegeixen fonts del Ministeri d’Exteriors alemany, que subratllen que estes mesures de seguretat s’anaven aplicant ja des que van començar a registrar-se les restriccions. «Ens limitem a elaborar llistes de destins, però no prohibim viatjar», assegurava ahir la mateixa font. Si els nivells d’incidència aconseguiren els 200 nous casos per cada 100.000 habitants, Alemanya sí que prendria mesures més estrictes.

No prohibixen viatjar a Espanya

«Ho he anomenat este matí al Ministeri i m’han dit que podíem continuar amb el pla de viatge previst», diu Georg, pare de tres fills que, juntament amb la seua família, s’aprestava ahir a embarcar des de Berlín en un vol amb rumb a Madrid, «m’han dit que seguisca arracada durant les vacances per si hi ha alguna indicació més sobre Espanya, però ara com ara podem viatjar i val la pena aprofitar l’oportunitat, al cap d’un any en el qual a penes hem pogut moure’ns i per a prendre forces abans d’una altra tardor que es presenta també complicat». «Ens hem fet un test abans de pujar a l’avió i ens farem un altre en dos dies», compta Ingrid, vinguda des de Barcelona, «són mesures de precaució que prendrem encara que esta nova classificació no entra en vigor fins al diumenge, però són aconsellables en estos temps, siga com siga la classificació de risc».

De moment les aerolinies no registren cancel.lacions significatives

Encara que es deu ser previsibles de moment cap aerolínia registra cancel·lacions significatives, això sí, des que s’ha publicat es nota compren menys bitllets destí a estos llocs, cosa que també afectarà al turisme.

Zona de risc no prohibició

Un portaveu del Ministeri alemany de Sanitat afegeix per la seua part que «una zona de risc no significa una prohibició de vacances, però sí que és un senyal clar: vaja amb compte i faça un test quan torne!».

Últimes notícies

Dos detinguts més per les crides a saquejar comerços a València passen a disposició judicial

Dos detinguts a Picanya i Alfafar passen este dissabte a disposició judicial. La investigació ja suma cinc arrestos vinculats amb crides a provocar disturbis i saquejos a València.

Investiguen un conductor que circulava a 174 km/h en un tram limitat a 80

La Guàrdia Civil investiga un home de 57 anys per circular a 174 km/h en la CV-309, limitada a 80, i per conducció temerària.

Un videojoc gratuït enfronta propietaris i inquilins a la Puerta del Sol

El videojoc gratuït del col·lectiu alacantí Famoso enfronta inquilins i grans tenidors per a conscienciar sobre el problema de l’habitatge i arribar al públic jove.

El litoral de Valencia està en avís groc per pluges este dissabte

L’avís estarà actiu fins a les 18 hores i preveu una precipitació acumulada de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Ruixats i temperatures més baixes per a acomiadar octubre a València

L’últim dia d’octubre deixarà ruixats, amb baixa probabilitat que siguen forts al litoral sud de València, i un lleuger descens de les temperatures.

Robinson resol un duel vibrant entre Barça i Valencia Basket (98-94)

El Barça ha superat el Valencia Basket per 98-94 en la jornada 9 de l’Euroliga. Justin Robinson ha anotat nou punts en els últims quatre minuts.

Mor un treballador en caure des de deu metres en una nau de Paterna

Un treballador de 62 anys ha mort després de caure des d’uns deu metres mentre reparava el sostre d’una nau del polígon Fuente del Jarro, a Paterna.

Deu detinguts per incitar disturbis vinculats a Blocus: tres a Valencia

Deu jóvens, quatre menors, han sigut detinguts en 24 hores per incitar disturbis vinculats a Blocus. Tres arrestos s’han practicat a la província de Valencia.