Dona llum un bebé amb bona salut en la Fe després de contraure el coronavirus

Ianula Antonio va ingressar a l’Hospital La Fe amb pneumònia bilateral per COVID 19 a mitjan mes de gener de 2021, embarassada de 22 setmanes. Després d’una complicació respiratòria greu va haver de ser ingressada en el servei de Reanimació, on va requerir respiració extracorpòria per dispositiu ECMO durant quasi dos setmanes.

Quasi al final de les 37 setmanes de gestació, va nàixer Marcus, amb 2.800 grams de pes i bon estat de salut.

Diàriament, durant eixes setmanes, un equip multidisciplinari format tant per especialistes en Reanimació i Pneumologia com per Obstetrícia i Ginecologia, a més de personal d’Infermeria, passava part dos vegades al dia a la seua família.

Tal com afirma el doctor Alfredo Persales, director de l’Àrea Clínica de la Dona de l’Hospital La Fe, “la situació era de risc extrem per la gravetat de la malaltia, les setmanes de gestació, insuficients per a una viabilitat amb garanties de salut, i s’afegia la dificultat de no poder posar-la en posició boca avall per als seus pulmons es recuperaren millor. No obstant això, esperàvem que millorara el seu estat, al mateix temps que féiem el possible per la seua salut de la mare i el bebé”.

La doctora Pilar Argente, directora de l’Àrea Clínica d’Anestèsia i Reanimació de l’Hospital La Fe, afig que “l’equip està format per professionals amb experiència i bona formació en el tractament de pacients amb ECMO, la qual cosa ha fet possible que Ianula haja tirat avant”.

Actualment, Ianula té seqüeles degudes a la COVID 19 (molèsties a les cames), però el seu estat general és bo i tant ella com el bebé es troben bé.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.