Dona llum un bebé amb bona salut en la Fe després de contraure el coronavirus

Ianula Antonio va ingressar a l’Hospital La Fe amb pneumònia bilateral per COVID 19 a mitjan mes de gener de 2021, embarassada de 22 setmanes. Després d’una complicació respiratòria greu va haver de ser ingressada en el servei de Reanimació, on va requerir respiració extracorpòria per dispositiu ECMO durant quasi dos setmanes.

Quasi al final de les 37 setmanes de gestació, va nàixer Marcus, amb 2.800 grams de pes i bon estat de salut.

Diàriament, durant eixes setmanes, un equip multidisciplinari format tant per especialistes en Reanimació i Pneumologia com per Obstetrícia i Ginecologia, a més de personal d’Infermeria, passava part dos vegades al dia a la seua família.

Tal com afirma el doctor Alfredo Persales, director de l’Àrea Clínica de la Dona de l’Hospital La Fe, “la situació era de risc extrem per la gravetat de la malaltia, les setmanes de gestació, insuficients per a una viabilitat amb garanties de salut, i s’afegia la dificultat de no poder posar-la en posició boca avall per als seus pulmons es recuperaren millor. No obstant això, esperàvem que millorara el seu estat, al mateix temps que féiem el possible per la seua salut de la mare i el bebé”.

La doctora Pilar Argente, directora de l’Àrea Clínica d’Anestèsia i Reanimació de l’Hospital La Fe, afig que “l’equip està format per professionals amb experiència i bona formació en el tractament de pacients amb ECMO, la qual cosa ha fet possible que Ianula haja tirat avant”.

Actualment, Ianula té seqüeles degudes a la COVID 19 (molèsties a les cames), però el seu estat general és bo i tant ella com el bebé es troben bé.

Últimes notícies

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.

La IA arriba als Espais Labora per a traduir en temps real 47 idiomes

Tres Espais Labora d’Alacant, València i Torrevieja han posat en marxa un projecte pilot pioner a Espanya que utilitza Intel·ligència Artificial per a oferir traducció i interpretació simultània en 47 idiomes a persones que no parlen ni castellà ni valencià.

Veïns de Benicalap denuncien noves obres per a apartaments turístics malgrat la prohibició

Compromís per València i el veïnat de Benicalap alerten de noves obres en baixos comercials per a usos turístics, tot i la denegació municipal de la llicència al juliol. Reclamen al consistori i a la Generalitat que actuen amb contundència i declaren la zona de mercat residencial tensionat.

El Levante ultima el traspàs de Tunde al West Brom per quasi tres milions

Levante i West Bromwich Albion han encarrilat el traspàs de l’extrem Kareem Tunde per uns tres milions d’euros, pendent només de tràmits finals i reconeixement mèdic. El jugador, format al club granota i amb contracte fins 2029, ja no ha viatjat a Pamplona per a jugar davant Osasuna.

Els veïns de Gàtova ja poden eixir de casa i reobri la CV-25 després de l’incendi

La Generalitat ha alçat el confinament domiciliari dels veïns de Gàtova decretat per l’incendi de Segorbe i ha reobert la CV-25, encara que les pistes forestals i senders continuen tancats.

Un València exhaust rep un Betis en ratxa en un Mestalla molt exigent

València i Betis es veuen este dimarts en Mestalla en el partit ajornat de la primera jornada, amb el conjunt local cansat i sota pressió i un Betis reforçat pel seu bon inici de Lliga.

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.