Dona llum un bebé amb bona salut en la Fe després de contraure el coronavirus

Ianula Antonio va ingressar a l’Hospital La Fe amb pneumònia bilateral per COVID 19 a mitjan mes de gener de 2021, embarassada de 22 setmanes. Després d’una complicació respiratòria greu va haver de ser ingressada en el servei de Reanimació, on va requerir respiració extracorpòria per dispositiu ECMO durant quasi dos setmanes.

Quasi al final de les 37 setmanes de gestació, va nàixer Marcus, amb 2.800 grams de pes i bon estat de salut.

Diàriament, durant eixes setmanes, un equip multidisciplinari format tant per especialistes en Reanimació i Pneumologia com per Obstetrícia i Ginecologia, a més de personal d’Infermeria, passava part dos vegades al dia a la seua família.

Tal com afirma el doctor Alfredo Persales, director de l’Àrea Clínica de la Dona de l’Hospital La Fe, “la situació era de risc extrem per la gravetat de la malaltia, les setmanes de gestació, insuficients per a una viabilitat amb garanties de salut, i s’afegia la dificultat de no poder posar-la en posició boca avall per als seus pulmons es recuperaren millor. No obstant això, esperàvem que millorara el seu estat, al mateix temps que féiem el possible per la seua salut de la mare i el bebé”.

La doctora Pilar Argente, directora de l’Àrea Clínica d’Anestèsia i Reanimació de l’Hospital La Fe, afig que “l’equip està format per professionals amb experiència i bona formació en el tractament de pacients amb ECMO, la qual cosa ha fet possible que Ianula haja tirat avant”.

Actualment, Ianula té seqüeles degudes a la COVID 19 (molèsties a les cames), però el seu estat general és bo i tant ella com el bebé es troben bé.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022

Puente destaca la inversió en els ports espanyols per a reforçar la seua competitivitat

Óscar Puente ha posat en valor el pla Horitzó 2030 de Ports de l'Estat, amb 7.000 milions fins a 2029. Dos terços aniran a modernitzar infraestructures i a millorar accessos, sostenibilitat i digitalització.

Enagás garantix el subministrament de gas a Espanya malgrat la tensió en el Golf

El conseller delegat de Enagás ha assegurat que Espanya no tindrà problemes de subministrament gràcies a la baixa dependència de Catar i a reserves al 58%. Advertix de tensions de preus després de quasi duplicar-se en una setmana, encara que inferiors a 2022.

Carrera, Buenavida, Araújo i Fam entren en la llista d’Espanya per al Premundial de Puerto Rico

Raquel Carrera torna i encapçala una convocatòria continuista per al Premundial de Puerto Rico, amb cinc interiors i forta presència del València Basket. Espanya afronta un calendari exigent amb dos places en joc a més dels Estats Units.

Abascal compara el cas de la regidora del PP de Palència amb el d’Alacant i el titlla de ‘horrible’

Abascal ha equiparat la compra d'una VPO per una regidora del PP a Palència amb les adjudicacions d'Alacant i l'ha titllat de 'horrible'. Ha carregat contra el 'bipartidisme' i les ajudes en campanya que interpreta com 'comprar vots'.