Dona llum un bebé amb bona salut en la Fe després de contraure el coronavirus

Ianula Antonio va ingressar a l’Hospital La Fe amb pneumònia bilateral per COVID 19 a mitjan mes de gener de 2021, embarassada de 22 setmanes. Després d’una complicació respiratòria greu va haver de ser ingressada en el servei de Reanimació, on va requerir respiració extracorpòria per dispositiu ECMO durant quasi dos setmanes.

Quasi al final de les 37 setmanes de gestació, va nàixer Marcus, amb 2.800 grams de pes i bon estat de salut.

Diàriament, durant eixes setmanes, un equip multidisciplinari format tant per especialistes en Reanimació i Pneumologia com per Obstetrícia i Ginecologia, a més de personal d’Infermeria, passava part dos vegades al dia a la seua família.

Tal com afirma el doctor Alfredo Persales, director de l’Àrea Clínica de la Dona de l’Hospital La Fe, “la situació era de risc extrem per la gravetat de la malaltia, les setmanes de gestació, insuficients per a una viabilitat amb garanties de salut, i s’afegia la dificultat de no poder posar-la en posició boca avall per als seus pulmons es recuperaren millor. No obstant això, esperàvem que millorara el seu estat, al mateix temps que féiem el possible per la seua salut de la mare i el bebé”.

La doctora Pilar Argente, directora de l’Àrea Clínica d’Anestèsia i Reanimació de l’Hospital La Fe, afig que “l’equip està format per professionals amb experiència i bona formació en el tractament de pacients amb ECMO, la qual cosa ha fet possible que Ianula haja tirat avant”.

Actualment, Ianula té seqüeles degudes a la COVID 19 (molèsties a les cames), però el seu estat general és bo i tant ella com el bebé es troben bé.

Últimes notícies

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.

Investiguen a un sospitós per estafar a un veí d’Alacant amb la venda d’un mòbil d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha identificat a un veí d'Albacete com a presumpte autor d'una estafa a un veí d'Alacant mitjançant la venda fraudulenta d'un mòbil d'alta gamma en una plataforma de segona mà.

Detingudes tres persones a Elda amb un quilo de cocaïna i 35 grams d’heroïna

La Policia Nacional arresta a Elda a tres persones en dos intervencions distintes, en les quals incauta prop d'un quilo de cocaïna i més de 35 grams d'heroïna.

La Nova Muixeranga d’Algemesí dona més de 3.000 euros a les víctimes de la dana

La Nova Muixeranga d’Algemesí ha entregat 3.331,54 euros a la Associació Víctimes Mortals DANA 29 d’Octubre en un acte d'homenatge i memòria a les víctimes de la dana.

Les obres de l’edifici incendiat de Campanar encaren la seua recta final després de completar l’estructura

Les reparacions estructurals de l'edifici de Campanar ja han conclòs i les vivendes comencen a prendre forma, amb la previsió que les obres acaben a la fi de 2026 i els veïns puguen tornar de manera progressiva.

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.