Bravo insta als 16 ajuntaments valencians confinats a desplegar al màxim als seus Policies Locals

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha instat als responsables municipals de seguretat ciutadana de les 16 ciutats majors de 50.000 habitants que estaran tancats perimetralment este cap de setmana a «desplegar tots els efectius disponibles» de les seues respectives Policies Locals per a limitar la mobilitat «de la mitat de la població valenciana» i doblegar la corba de contagis del Covid-19.

 

Per a Gabriela Bravo, el desplegament policial ha de tindre un «efecte dissuasiu, però no invasiu ni inquisidor» entre la població que ha d’assumir que la situació dels hospitals «és crítica i que esta mesura va de veritat». Per això, ha recordat que és necessari que la màxima quantitat d’efectius policials estiga disponible este cap de setmana «de la mateixa manera que l’han fet els professionals sanitaris perquè esta mesura està dissenyada per a salvar vides».

 

«La situació és molt greu i només davant de situacions com esta que estem vivint limitem els drets i llibertats de la manera que estem fent, perquè d’estes mesures al confinament, que hauria d’aprovar el Govern central, queda ja molt poc», ha recalcat.

 

La consellera també ha recordat als responsables municipals de seguretat ciutadana que les policies locals han de continuar amb la fanea «importantíssima de pedagogia i informació per a dur a terme un servici públic no invasiu ni rigorós que és molt més eficaç».

Últimes notícies

El professorat valencià es decanta per suspendre la vaga indefinida i mantindre la pressió

STEPV, CCOO PV i UGT-PV aposten per suspendre la vaga indefinida del professorat valencià i continuar la negociació amb Educació, mentre la base sindical vota en consulta fins a les 20 hores.

L’empresa familiar valenciana reclama un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor

La reforma fiscal de la Generalitat ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a facilitar el relleu de l’empresa familiar, que demana ara un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor.

Més ajudes i menys burocràcia per al camp valencià en els Premis Agrovalor

La Generalitat ha reforçat el suport al sector agroalimentari valencià amb més de 100 milions en ajudes, destacats durant la segona edició dels Premis Agrovalor, que reconeixen la feina de professionals i entitats del camp, la mar i l’aigua.

Benidorm reforça la seguretat pel Mundial davant l’augment de vols des del Regne Unit

Benidorm ha posat en marxa un dispositiu especial de seguretat pel Mundial després de detectar un augment del 18 % dels vols des del Regne Unit cap a l’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández en les dates del campionat.

Barrachina carrega contra el Govern per l’etiquetatge de l’arròs i reclama que exigisca el seu origen a la UE

El conseller d’Agricultura Miguel Barrachina sosté que és el Govern espanyol qui ha de reclamar a la Unió Europea que obligue a indicar l’origen de l’arròs en les etiquetes, després de les crítiques del ministre Pablo Bustinduy des de Sueca.

Sanitat manté l’estatut marc malgrat el xoc amb autonomies i metges

El Ministeri de Sanitat ha defensat que no renunciarà a la reforma de l’estatut marc del personal del SNS, malgrat l’oposició de la majoria de comunitats autònomes i el malestar dels sindicats mèdics.

Bustinduy celebra la trobada entre Oltra i Rufián i augura una conversa ‘interessantíssima’ a València

El ministre de Drets Socials, Pablo Bustinduy, ha destacat que la conversa entre Mónica Oltra i Gabriel Rufián a València serà ‘interessantíssima’ i li agradaria assistir-hi. Compromís veu l’acte com un pas perquè Oltra recupere l’alcaldia.

Bernabé acusa el Consell de desatenció generalitzada durant la dana que va colpejar la Comunitat

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que hi hagué una desatenció generalitzada al Consell durant la dana i acusa el PP i la Generalitat de mantindre el màxim responsable polític de la catàstrofe del 29 d’octubre.