Bravo insta als 16 ajuntaments valencians confinats a desplegar al màxim als seus Policies Locals

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha instat als responsables municipals de seguretat ciutadana de les 16 ciutats majors de 50.000 habitants que estaran tancats perimetralment este cap de setmana a «desplegar tots els efectius disponibles» de les seues respectives Policies Locals per a limitar la mobilitat «de la mitat de la població valenciana» i doblegar la corba de contagis del Covid-19.

 

Per a Gabriela Bravo, el desplegament policial ha de tindre un «efecte dissuasiu, però no invasiu ni inquisidor» entre la població que ha d’assumir que la situació dels hospitals «és crítica i que esta mesura va de veritat». Per això, ha recordat que és necessari que la màxima quantitat d’efectius policials estiga disponible este cap de setmana «de la mateixa manera que l’han fet els professionals sanitaris perquè esta mesura està dissenyada per a salvar vides».

 

«La situació és molt greu i només davant de situacions com esta que estem vivint limitem els drets i llibertats de la manera que estem fent, perquè d’estes mesures al confinament, que hauria d’aprovar el Govern central, queda ja molt poc», ha recalcat.

 

La consellera també ha recordat als responsables municipals de seguretat ciutadana que les policies locals han de continuar amb la fanea «importantíssima de pedagogia i informació per a dur a terme un servici públic no invasiu ni rigorós que és molt més eficaç».

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.