Bravo insta als 16 ajuntaments valencians confinats a desplegar al màxim als seus Policies Locals

 

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha instat als responsables municipals de seguretat ciutadana de les 16 ciutats majors de 50.000 habitants que estaran tancats perimetralment este cap de setmana a «desplegar tots els efectius disponibles» de les seues respectives Policies Locals per a limitar la mobilitat «de la mitat de la població valenciana» i doblegar la corba de contagis del Covid-19.

 

Per a Gabriela Bravo, el desplegament policial ha de tindre un «efecte dissuasiu, però no invasiu ni inquisidor» entre la població que ha d’assumir que la situació dels hospitals «és crítica i que esta mesura va de veritat». Per això, ha recordat que és necessari que la màxima quantitat d’efectius policials estiga disponible este cap de setmana «de la mateixa manera que l’han fet els professionals sanitaris perquè esta mesura està dissenyada per a salvar vides».

Anuncios

 

«La situació és molt greu i només davant de situacions com esta que estem vivint limitem els drets i llibertats de la manera que estem fent, perquè d’estes mesures al confinament, que hauria d’aprovar el Govern central, queda ja molt poc», ha recalcat.

 

La consellera també ha recordat als responsables municipals de seguretat ciutadana que les policies locals han de continuar amb la fanea «importantíssima de pedagogia i informació per a dur a terme un servici públic no invasiu ni rigorós que és molt més eficaç».

Anuncios

Últimes notícies

Barcala rebutja la taxa turística i acusa l’oposició de demagògia festera

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, descarta aplicar la taxa turística per a finançar les Fogueres i acusa l'oposició i a la Federació de Fogueres de fer demagògia amb el sentiment fester.

La Generalitat completa la retirada de residus de la dana a l’interior de València

La Generalitat dona per tancat el dispositiu extraordinari de neteja després de la dana d'octubre de 2024 a l'interior de València, després de retirar més d'un milió de tones de residus i clausurar els punts d'apilament de Sot de Chera i Utiel.

Pérez Llorca reivindica el cooperativisme valencià com a motor d’ocupació i solidaritat

Pérez Llorca subratlla en els Premis Pepe Miquel el paper estratègic del cooperativisme valencià en la creació d'ocupació i en la construcció d'una societat més justa i solidària.

CCOO veu en la possible entrada de Geely en Ford Almussafes una opció estratègica condicionada a l’ocupació

CCOO PV valora amb prudència el possible desembarcament de Geely en la planta de Ford Almussafes i el veu com una oportunitat estratègica sempre que es blinden l'ocupació i les condicions laborals.

El Circuit Ricardo Tormo i la VIU llancen la primera Càtedra Motorsport a Espanya

El Circuit Ricardo Tormo i la Universitat Internacional de València creen la Càtedra Motorsport, un projecte pioner a Espanya que unix seguretat viària, rendiment i salut en l'esport de motor.

Hosbec rebutja la taxa turística i exigix millor finançament i infraestructures

El president de Hosbec critica la taxa turística per no resoldre la saturació ni finançar els servicis públics i reclama un millor finançament autonòmic i inversions en infraestructures clau per al turisme valencià.

Simulacre per a comprovar el sistema ÉS-Alert a l’entorn de la central nuclear de Cofrentes

Protecció Civil i Delegació del Govern realitzaran el 13 de maig un simulacre del sistema ÉS-Alert en la Zona I del PENVA de Cofrentes per a comprovar la seua cobertura i funcionament en un radi de 10 quilòmetres.

PP i Vox bloquegen en Les Corts una comissió sobre els cribratges de càncer de mama

PP i Vox rebutgen crear una comissió d'investigació en Les Corts sobre els cribratges de càncer de mama en la Comunitat Valenciana, proposta pel PSPV i recolzada per Compromís.