Cavadas sobre el coronavirus: «El número de morts és de 10 o 100 voltes més»

El cirurgià Pedro Cavadas en 'Espejo Público'

Pedro Cavadas ha posat en dubte la transparència de la Xina | Atresplayer

Sense cap dubte, el coronavirus s’ha convertit en un dels principals temes tractats pels mitjans de comunicació de tot el món esta setmana. I pareix que portarà cua, ja que ahir dijous, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) declarava l’emergència internacional davant del ràpid creixement dels contagis per este coronavirus, amb origen en la ciutat xinesa de Wuhan. 

 

Les últimes dades aportades per la Comissió Nacional de Salut de la Xina, en el seu informe diari actualitzat a les 4 hora local (les 20 hores d’este dijous), el número de morts pel coronavirus és de 213, mentres que se situen en 9.692 les persones contagiades.

 

«Quan es construïx un ‘megahospital’ en tres setmanes és que no va de broma»

El cirurgià valencià Pedro Cavadas també ha parlat sobre este nou virus que afecta a la Xina i té a tot el món en alerta. Este dijous ho ha fet en ‘Espejo Público’, a on ha afirmat que la Xina «no és el país més transparent del món, i les meues filles són xineses, pel que em puc permetre parlar».

 

En relació amb açò, ha afirmat que «no fa falta ser molt llest per a pensar que és com 10 o 100 voltes més (el número de morts i contagiats pel coronavirus)». I és que, el fet que este país «aparente transparència des del minut u» a donat que pensar al doctor: «a mi em preocupa». «És un virus que es contagia fàcilment i és molt agressiu».

 

«Quan es construïx un ‘megahospital’ en tres setmanes i, ademés, eixes imàtgens es mostren, és que no va de broma. Han de tindre un bon motiu. No dic que vaja a ser l’hecatombe, però no pareix que vaja a ser una broma, ni un truc per a vendre màscares», ha conclòs el valencià.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.