Cavadas sobre el coronavirus: «El número de morts és de 10 o 100 voltes més»

El cirurgià Pedro Cavadas en 'Espejo Público'

Pedro Cavadas ha posat en dubte la transparència de la Xina | Atresplayer

Sense cap dubte, el coronavirus s’ha convertit en un dels principals temes tractats pels mitjans de comunicació de tot el món esta setmana. I pareix que portarà cua, ja que ahir dijous, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) declarava l’emergència internacional davant del ràpid creixement dels contagis per este coronavirus, amb origen en la ciutat xinesa de Wuhan. 

 

Les últimes dades aportades per la Comissió Nacional de Salut de la Xina, en el seu informe diari actualitzat a les 4 hora local (les 20 hores d’este dijous), el número de morts pel coronavirus és de 213, mentres que se situen en 9.692 les persones contagiades.

 

«Quan es construïx un ‘megahospital’ en tres setmanes és que no va de broma»

El cirurgià valencià Pedro Cavadas també ha parlat sobre este nou virus que afecta a la Xina i té a tot el món en alerta. Este dijous ho ha fet en ‘Espejo Público’, a on ha afirmat que la Xina «no és el país més transparent del món, i les meues filles són xineses, pel que em puc permetre parlar».

 

En relació amb açò, ha afirmat que «no fa falta ser molt llest per a pensar que és com 10 o 100 voltes més (el número de morts i contagiats pel coronavirus)». I és que, el fet que este país «aparente transparència des del minut u» a donat que pensar al doctor: «a mi em preocupa». «És un virus que es contagia fàcilment i és molt agressiu».

 

«Quan es construïx un ‘megahospital’ en tres setmanes i, ademés, eixes imàtgens es mostren, és que no va de broma. Han de tindre un bon motiu. No dic que vaja a ser l’hecatombe, però no pareix que vaja a ser una broma, ni un truc per a vendre màscares», ha conclòs el valencià.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU