13.2 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Cavadas sobre el coronavirus: «El número de morts és de 10 o 100 voltes més»

El cirurgià Pedro Cavadas en 'Espejo Público'

Pedro Cavadas ha posat en dubte la transparència de la Xina | Atresplayer

Sense cap dubte, el coronavirus s’ha convertit en un dels principals temes tractats pels mitjans de comunicació de tot el món esta setmana. I pareix que portarà cua, ja que ahir dijous, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) declarava l’emergència internacional davant del ràpid creixement dels contagis per este coronavirus, amb origen en la ciutat xinesa de Wuhan. 

 

Les últimes dades aportades per la Comissió Nacional de Salut de la Xina, en el seu informe diari actualitzat a les 4 hora local (les 20 hores d’este dijous), el número de morts pel coronavirus és de 213, mentres que se situen en 9.692 les persones contagiades.

 

«Quan es construïx un ‘megahospital’ en tres setmanes és que no va de broma»

El cirurgià valencià Pedro Cavadas també ha parlat sobre este nou virus que afecta a la Xina i té a tot el món en alerta. Este dijous ho ha fet en ‘Espejo Público’, a on ha afirmat que la Xina «no és el país més transparent del món, i les meues filles són xineses, pel que em puc permetre parlar».

 

En relació amb açò, ha afirmat que «no fa falta ser molt llest per a pensar que és com 10 o 100 voltes més (el número de morts i contagiats pel coronavirus)». I és que, el fet que este país «aparente transparència des del minut u» a donat que pensar al doctor: «a mi em preocupa». «És un virus que es contagia fàcilment i és molt agressiu».

 

«Quan es construïx un ‘megahospital’ en tres setmanes i, ademés, eixes imàtgens es mostren, és que no va de broma. Han de tindre un bon motiu. No dic que vaja a ser l’hecatombe, però no pareix que vaja a ser una broma, ni un truc per a vendre màscares», ha conclòs el valencià.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Martínez Mus fixa 2026 per a tindre en marxa el 100% del Pla Endavant postdana

El vicepresident tercer ha assegurat que en el primer semestre de 2026 estaran iniciades totes les actuacions del Pla Endavant després de la dana de 2024. Ha detallat inversions en depuració, transport i medi ambient i ha obert un encreuament de retrets amb l'oposició en Les Corts.

Aemet ha establit l’avís groc per pluges en el litoral sud de València i nord d’Alacant fins a la matinada del dijous

Aemet ha activat el nivell groc en el litoral sud de València i el nord d'Alacant per ruixats que podrien deixar 20 l/m² en una hora fins a les 7.00 del dijous. Altres avisos afecten trams del nord de València, el nord de Castelló i l'interior sud valencià durant la vesprada i la nit.

Barrachina defén que la Comunitat ha passat de perseguir a admirar als agricultors

El conseller Miguel Barrachina ha sostingut en Les Corts que la Comunitat ha passat 'de la persecució a l'admiració' dels agricultors i ha reivindicat més aigua, inversions i ajudes. L'oposició li ha enlletgit assumir l'agenda de Vox i la seua gestió de la DANA, mentres Vox li ha exigit complir el pacte d'investidura.

Montero demana mantindre els peus en la terra abans de visitar al Maccabi

L'escorta dominicà va subratllar l'exigència de l'Eurolliga després de véncer a Olympiacos i situar-se segon amb 11 triomfs en 16 jornades. Va demanar focus i intensitat per a competir a Tel Aviv.

Bellver estrena una sala 360é immersiva que convertix l’oceà en experiència

Bellver Blue Tech Zone ha obert amb The Rhythm of the Ocean Vortex, una creació de Desilence amb música de Suzanne Ciani que submergix al públic en 360é amb sòl immersiu. Amb 66 milions de píxels i resolució 11K, el recinte busca entrar en el circuit internacional de l'art digital.

Les pluges han deixat 30,6 l/m² en quatre hores a Anna i mantenen l’avís groc en la Comunitat Valenciana

L'episodi de precipitacions ha deixat el major acumulat a Anna i ha obligat a intervencions puntuals de sanejament de façanes a la província de València. Aemet ha assenyalat ruixats irregulars hui i una millora progressiva demà

València rebrà 2026 amb un castell de focs des de la Ciutat de les Arts

València celebrarà la Nit de cap d'any amb un castell de 9 minuts en la Ciutat dels Ciències i un tret de 90 segons des de la terrassa de l'Ajuntament, coordinats per GPS.

El València aprova els comptes i un pressupost de 102,17 milions amb el corró accionarial de Lim

La junta va validar per àmplia majoria un pressupost equilibrat de 102,17 milions i va reelegir al consell i a l'auditor. No van prosperar canvis estatutaris ni la reducció del nombre de consellers.