9.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Cavadas sobre el coronavirus: «El número de morts és de 10 o 100 voltes més»

El cirurgià Pedro Cavadas en 'Espejo Público'

Pedro Cavadas ha posat en dubte la transparència de la Xina | Atresplayer

Sense cap dubte, el coronavirus s’ha convertit en un dels principals temes tractats pels mitjans de comunicació de tot el món esta setmana. I pareix que portarà cua, ja que ahir dijous, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) declarava l’emergència internacional davant del ràpid creixement dels contagis per este coronavirus, amb origen en la ciutat xinesa de Wuhan. 

 

Les últimes dades aportades per la Comissió Nacional de Salut de la Xina, en el seu informe diari actualitzat a les 4 hora local (les 20 hores d’este dijous), el número de morts pel coronavirus és de 213, mentres que se situen en 9.692 les persones contagiades.

 

«Quan es construïx un ‘megahospital’ en tres setmanes és que no va de broma»

El cirurgià valencià Pedro Cavadas també ha parlat sobre este nou virus que afecta a la Xina i té a tot el món en alerta. Este dijous ho ha fet en ‘Espejo Público’, a on ha afirmat que la Xina «no és el país més transparent del món, i les meues filles són xineses, pel que em puc permetre parlar».

 

En relació amb açò, ha afirmat que «no fa falta ser molt llest per a pensar que és com 10 o 100 voltes més (el número de morts i contagiats pel coronavirus)». I és que, el fet que este país «aparente transparència des del minut u» a donat que pensar al doctor: «a mi em preocupa». «És un virus que es contagia fàcilment i és molt agressiu».

 

«Quan es construïx un ‘megahospital’ en tres setmanes i, ademés, eixes imàtgens es mostren, és que no va de broma. Han de tindre un bon motiu. No dic que vaja a ser l’hecatombe, però no pareix que vaja a ser una broma, ni un truc per a vendre màscares», ha conclòs el valencià.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.