Cavadas sobre el coronavirus: «El número de morts és de 10 o 100 voltes més»

El cirurgià Pedro Cavadas en 'Espejo Público'

Pedro Cavadas ha posat en dubte la transparència de la Xina | Atresplayer

Sense cap dubte, el coronavirus s’ha convertit en un dels principals temes tractats pels mitjans de comunicació de tot el món esta setmana. I pareix que portarà cua, ja que ahir dijous, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) declarava l’emergència internacional davant del ràpid creixement dels contagis per este coronavirus, amb origen en la ciutat xinesa de Wuhan. 

 

Les últimes dades aportades per la Comissió Nacional de Salut de la Xina, en el seu informe diari actualitzat a les 4 hora local (les 20 hores d’este dijous), el número de morts pel coronavirus és de 213, mentres que se situen en 9.692 les persones contagiades.

 

«Quan es construïx un ‘megahospital’ en tres setmanes és que no va de broma»

El cirurgià valencià Pedro Cavadas també ha parlat sobre este nou virus que afecta a la Xina i té a tot el món en alerta. Este dijous ho ha fet en ‘Espejo Público’, a on ha afirmat que la Xina «no és el país més transparent del món, i les meues filles són xineses, pel que em puc permetre parlar».

 

En relació amb açò, ha afirmat que «no fa falta ser molt llest per a pensar que és com 10 o 100 voltes més (el número de morts i contagiats pel coronavirus)». I és que, el fet que este país «aparente transparència des del minut u» a donat que pensar al doctor: «a mi em preocupa». «És un virus que es contagia fàcilment i és molt agressiu».

 

«Quan es construïx un ‘megahospital’ en tres setmanes i, ademés, eixes imàtgens es mostren, és que no va de broma. Han de tindre un bon motiu. No dic que vaja a ser l’hecatombe, però no pareix que vaja a ser una broma, ni un truc per a vendre màscares», ha conclòs el valencià.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sarabia demana entendre el que ha passat i superar-ho després del 4-1 davant el Reial Madrid

El tècnic de l'Elx va analitzar el 4-1 al Bernabéu, va admetre que porten tres mesos sense guanyar i va demanar unió i energia per als deu partits que resten. L'equip depén del resultat del Mallorca per a mantindre's fora del descens.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Federico Redondo va ser titular amb l'Elx en el Santiago Bernabéu, 23 anys després de l'adeu del seu pare. El cognom va tornar a un estadi que el va convertir en llegenda.

Un Redó torna al Bernabéu 23 anys després

Vint-i-tres anys després, el cognom Redó va tornar al Bernabéu: Federico va ser titular amb l'Elx davant el Reial Madrid i va firmar una estrena exigent en un escenari de màxima pressió.

Martim Net: ‘Jugant així no podem marcar gols’

Martim Net va admetre que a l'Elx li va faltar pegada en la derrota 4-1 davant el Reial Madrid i va avisar d'una baixada anímica després d'encaixar. El pròxim repte és el Mallorca.

El Reial Madrid goleja a l’Elx amb el cap en el Etihad (4-1)

El Reial Madrid va véncer 4-1 a l'Elx al Bernabéu després d'encarrilar el dol abans del descans. Huijsen i Güler van completar la golejada i l'equip va acabar amb set canteranos.

Pedro Martínez admet mala preparació després del 89-71 a Tenerife

València Basket va perdre 89-71 a Tenerife i Pedro Martínez va assumir errors en la preparació. El tècnic va reconéixer la superioritat local i la falta d'energia pròpia.

Tenerife desarbora a un València sense punteria rumb al 89-71

El Tenerife va castigar la falta d'encert del València amb un demolidor parcial 24-2 i va tancar un 89-71 sòlid malgrat l'absència de Gio Shermadini. El triomf li manté en zona de playoff.

Rüdiger i Valverde posen al Reial Madrid 2-0 davant l’Elx al descans

Dos punts de Rüdiger (39) i Valverde (44) donen un còmode avantatge al Reial Madrid davant l'Elx al descans. L'equip, malgrat deu baixes, rendibilitza les seues dos arribades.