Cavadas sobre el coronavirus: «El número de morts és de 10 o 100 voltes més»

El cirurgià Pedro Cavadas en 'Espejo Público'

Pedro Cavadas ha posat en dubte la transparència de la Xina | Atresplayer

Sense cap dubte, el coronavirus s’ha convertit en un dels principals temes tractats pels mitjans de comunicació de tot el món esta setmana. I pareix que portarà cua, ja que ahir dijous, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) declarava l’emergència internacional davant del ràpid creixement dels contagis per este coronavirus, amb origen en la ciutat xinesa de Wuhan. 

 

Les últimes dades aportades per la Comissió Nacional de Salut de la Xina, en el seu informe diari actualitzat a les 4 hora local (les 20 hores d’este dijous), el número de morts pel coronavirus és de 213, mentres que se situen en 9.692 les persones contagiades.

 

«Quan es construïx un ‘megahospital’ en tres setmanes és que no va de broma»

El cirurgià valencià Pedro Cavadas també ha parlat sobre este nou virus que afecta a la Xina i té a tot el món en alerta. Este dijous ho ha fet en ‘Espejo Público’, a on ha afirmat que la Xina «no és el país més transparent del món, i les meues filles són xineses, pel que em puc permetre parlar».

 

En relació amb açò, ha afirmat que «no fa falta ser molt llest per a pensar que és com 10 o 100 voltes més (el número de morts i contagiats pel coronavirus)». I és que, el fet que este país «aparente transparència des del minut u» a donat que pensar al doctor: «a mi em preocupa». «És un virus que es contagia fàcilment i és molt agressiu».

 

«Quan es construïx un ‘megahospital’ en tres setmanes i, ademés, eixes imàtgens es mostren, és que no va de broma. Han de tindre un bon motiu. No dic que vaja a ser l’hecatombe, però no pareix que vaja a ser una broma, ni un truc per a vendre màscares», ha conclòs el valencià.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.