16.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

549 classes acaben confinades en la setzena setmana del curs escolar valencià

 

En la primera setmana completa de classes d’enguany, la setzena del curs 2020-2021, dels 47.000 grups que hi ha en les escoles i els instituts valencians sostinguts amb fons públics, el 98,8 % ha seguit les classes presencials sense que s’haja presentat cap incidència.

 

A hores d’ara, 1.547 centres educatius, el 83,9 % dels 1.845 que conformen el sistema educatiu valencià, no tenen cap aula confinada. La setmana de l’11 al 15 de gener ha finalitzat amb 549 grups confinats en 298 centres educatius.

 

Desglossament per comarques

Per comarques, el 84 % dels 638 centres educatius de les d’Alacant no té cap grup confinat. Hi ha 102 centres educatius alacantins que tenen 174 grups confinats i, per tant, el 98,9 % dels 16.700 grups d’estes comarques rep classes presencials amb tota normalitat.

 

En les comarques de Castelló, el 84,3 % dels 249 centres educatius no té cap grup confinat. En este cas, són alumnes de 54 grups de 39 centres els que s’han hagut de confinar. Això vol dir que el 99,1 % dels més de 6.000 grups d’estes comarques fa classes presencials sense problemes.

 

Quant a les comarques de València, el 83,6 % dels 958 centres educatius sostinguts amb fons públics no té cap grup escolar confinat. Hi ha 157 centres que tenen 321 grups confinats, és a dir, el 98,7 % dels 24.300 grups fa classes presencials amb tota normalitat.

Últimes notícies

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.

Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús

El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.

Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat

Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.

La Universitat d’Alacant incorpora l’arxiu familiar Gallego Picazo sobre la Guerra Civil

La Universitat d'Alacant ha rebut l'arxiu de la família Gallego Picazo, amb cartes de l'Ebre i documents sobre repressió i postguerra. Després de la seua digitalització, podrà consultar-se en la web de l'Arxiu de la Democràcia.

Els bombers han realitzat 12 intervencions pel vent a Alacant i es decreten tancaments preventius

El vent ha provocat 12 actuacions dels bombers des de les 7.50 hores i ha motivat tancaments de parcs, jardins i del Castell de Santa Bàrbara. Les autoritats mantenen l'alerta groga i demanen precaució en zones arbrades i costaneres.