Els contagis dels majors de 80 anys han reduït gràcies a la vacunació

 

La quarta ona de la pandèmia de coronavirus s’està comportant d’una forma molt diferent a les anteriors. Tant el perfil de la persona contagiada com el de la qual requereix ingrés hospitalari està variant en la Comunitat Valenciana, la qual cosa els experts atribueixen sobretot al procés de vacunació encara que també a les mesures restrictives i la suau desescalada. Les tres primeres ones es van acarnissar amb la població més major, evidenciant que l’edat és un dels factors més determinants a l’hora que el pacient desenvolupe efectes greus de la malaltia. Una dada el demostra: la franja de persones de més de 80 anys ha representat prop de dos terços de les defuncions malgrat que han suposat només el 6% dels casos des de l’inici de la crisi sanitària en la Comunitat Valenciana.

Encara que el nombre de contagis en este col·lectiu era molt inferior al de grups de menor edat, la seua especial sensibilitat al virus els feia més vulnerables i sobrerepresentava la xifra de morts en estes franges respecte al nombre de casos. No obstant això, cada vegada es fa més evident que els avanços en la vacunació han invertit la tendència en esta quarta ona, aconseguint protegir els grups més vulnerables i fent guanyar pes al sector de població més jove.

Este grup cada vegada representa un major percentatge de contagis, però al no patir símptomes greus en la majoria d’ocasions permet que s’estiga rebaixant la pressió en UCI i la mortalitat, encara que estos paràmetres encara cuegen en les xifres oficials per les llargues estades hospitalàries que provoca la malaltia quan presenta complicacions.

El 50% entre menors de 39 anys

Les últimes dades que ha publicat la Conselleria de Sanitat confirmen que en els últims 30 dies amb informació disponible la meitat dels nous contagis s’ha produït entre menors de 39 anys i s’han reduït a la meitat en els de més de 80, el grup que ja està immunitzat amb almenys una dosi en la Comunitat Valenciana. Del total dels 4.761 positius nous detectats des del 21 de març al 22 d’abril, 2.381 tenien edats compreses entre els 0 i 39 anys. Això suposa just el 50% dels casos, quan des de l’inici de la pandèmia representaven un 38%.

Dins d’este grup d’edat, els joves d’entre 30 i 39 i els d’entre 20 i 29 anys són els que més contagis han sofert. Entre els dos sumen gairebé un 30% del total de positius per coronavirus en la Comunitat Valenciana en l’últim mes, amb 694 i 707 positius detectats en cada cas. Per part seua, els d’entre 10 i 19 anys suposen el 13% de tots els contagiats del mes, amb 616 casos enfront dels 364 positius rastrejats amb menys de 9 anys.

L’anàlisi d’estes xifres revela una clara correlació entre vacunació i reducció dels contagis. És a dir, que quan més s’ha avançat en el procés, menys casos es produeixen. El 19% dels positius de l’últim mes en la Comunitat Valenciana tenia més de 60 anys, una proporció un 4% inferior a la registrada des de l’inici de la pandèmia, però que va mostrant diferències més notòries a mesura que s’analitzen els grups més immunitzats.

28 casos en majors de 90

D’esta manera, la incidència de la covid entre els majors de 90 anys s’ha reduït a un terç, passant de representar un 1,5% a un 0,5% del total (28 dels 4.761 positius dels últims 30 dies). Una cosa similar succeeix amb el tram anterior, de 80 a 89 anys, que ha passat de suposar el 4,6% dels contagis al 2,4%. Fent la suma, els positius en els majors de 80 anys han caigut a la meitat en els últims 30 dies.

Este col·lectiu és precisament en el qual s’ha centrat l’inici del procés de vacunació i tots els valencians en este rang d’edat han rebut almenys una dosi, la qual cosa els atorga entorn d’un 80% de protecció davant el coronavirus. El següent grup quant a immunització és el de 70 a 79 anys, que també redueix el seu pes percentual en els contagis, encara que aquí a penes en un 1%.

Així les coses, el panorama permet mirar al futur amb un cert optimisme, ja que si s’aconsegueixen complir les previsions i per a finals de maig la Comunitat té vacunats a tots els majors de 65 haurà immunitzat a les persones amb l’edat a partir de la qual s’han produït el 95% de les morts. Així i tot, els experts recorden que cal esperar tres setmanes des de la burxada per a aconseguir la immunitat i que les mesures preventives continuen sent vitals per a contenir la corba.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Multa de 3.900 euros i tres anys d’allunyament per injúries a la exconsellera Bravo

L'Audiència Provincial de València imposa una multa, una indemnització i una orde d'allunyament de tres anys a un home per injuriar en xarxes socials a la exconsellera de Justícia Gabriela Bravo.

Onze mesos de presó per a un expresident d’una AMPA per apropiar-se de 135.000 euros en ajudes escolars

L'Audiència Provincial condemna a onze mesos de presó a un expresident de l'AMPA d'un col·legi concertat d'Alacant per apropiar-se de més de 134.000 euros destinats a beques i activitats escolars, pena que queda suspesa en haver retornat els diners.

Pedro Martínez relativitza el premi a millor entrenador de l’Eurolliga i destaca a l’equip

Pedro Martínez valora el guardó a millor entrenador de l'Eurolliga com un reconeixement col·lectiu i recalca que el focus seguix lloc en els pròxims reptes de València Basket.

El taxi torna als carrers amb tres jornades de protestes en la Comunitat Valenciana

El sector del taxi convoca mobilitzacions el 29 d'abril i el 7 i 15 de maig a Alacant, Castelló i València per a denunciar el vacio normatiu i l'auge de les VTC.

Dos ferits crítics en l’UCI i dos evacuats a la Fe després d’una explosió en una vivenda d’Eivissa

Quatre persones resulten ferides de gravetat després de l'explosió en un bloc de cases protegides a Eivissa: dos han sigut traslladades a la unitat de cremats de La Fe de València i altres dos romanen en l'UCI a l'illa.

València rebrà la setmana vinent el projecte definitiu del Parc de Desembocadura

L'Ajuntament de València preveu rebre la setmana vinent el projecte definitiu del Parc de Desembocadura, una gran zona verda que connectarà el Jardí del Túria amb la mar amb més de 100.000 metres quadrats d'espais públics.

Bernabé exigix aclarir les reunions entre el Port de València i l’Ajuntament pel Consorci València 2007

Pilar Bernabé reclama a l'Autoritat Portuària de València detalles de les reunions amb l'Ajuntament sobre el Consorci València 2007 en ple focus d'Anticorrupció per suposades irregularitats en contractacions.

La Fiscalia arxiva la denúncia del PSPV contra Marciano Gómez per tracte de favor a Ribera Salut

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha arxivat la denúncia del PSPV contra el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, per un suposat tracte de favor a Ribera Salut i possibles irregularitats en concessions sanitàries.