Dispositius policials en el territori valencià per a reforçar la seguretat i les mesures de prevenció

 

La Policia Nacional ha activat el seu Pla Comerç Segur, amb motiu de les dates nadalenques, amb l’objectiu de garantir la seguretat en el comerç i la prevenció de fets delictius dels que són víctimes comerciants i clients tant en l’entorn real com en entorn virtual especialment contra els fraus tecnològics.

 

Eixos dispositius policials tindran com a objectiu millorar la seguretat del sector comercial i oferiran informació i assistència als ciutadans i comerciants sobre precaucions i prevencions que han d’adoptar per a millorar la seua seguretat enfront de determinades situacions o fets delictius, principalment furts, robatoris amb violència o intimidació, robatoris amb força i fraus, per a proporcionar un entorn més segur.

 

Prèviament al desplegament operatiu, per part de les delegacions de participació ciutadana s’intensificaran els contactes per a conéixer de primera mà els problemes i plantejaments amb els comerciants i amb els ciutadans en l’àmbit de la seguretat de l’activitat comercial durant les festes nadalenques, a través de fullets i campanyes dissenyats a este efecte.

 

Augment de la presència policial

Durant la fase operativa, s’incrementarà la presència policial en les franges horàries de major activitat comercial i afluència de públic, amb patrulles tant d’uniforme com de paisà, intercanviant informació operativa i proporcionant al comerciant i al ciutadà consells i mesures de seguretat per a potenciar la presència policial en aquells llocs i zones d’afluència de persones.

 

Durant la fase operativa, s’incrementarà la presència policial en les franges horàries de major activitat comercial i afluència de públic, amb patrulles tant d’uniforme com de paisà, intercanviant informació operativa i proporcionant al comerciant i al ciutadà consells i mesures de seguretat per a potenciar la presència policial en aquells llocs i zones d’afluència de persones.

 

També es comptarà amb la col·laboració de les Policies Locals i Autonòmica, i amb el personal de Seguretat Privada per a crear el pla. Enguany es posarà l’accent principalment en la vigilància per a garantir el compliment de les mesures de prevenció sanitàries vigents tant en espais públics com en entorns privats.

Últimes notícies

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.