16.7 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Última Hora: Un creuer atraca a València amb dos positius de coronavirus a bord

 

El creuer MSC Grandiosa, que cobreix la ruta Itàlia-Espanya, ha desembarcat aquest divendres en el port de València, amb dues persones a bord que han donat positiu per coronavirus i que, al costat dels seus contactes estrets, havien romàs asimptomàtics i aïllats en la nau.

 

La Delegació de Govern de la Comunitat Valenciana ha explicat que, al voltant de les 08.30 hores, MSC Grandiosa ha comunicat la situació d’aquests passatgers, que el seu positiu es va detectar durant els controls rutinaris que es duen a terme a bord. Sanitat ha activat el protocol de seguretat i ha autoritzat l’atracada del vaixell i l’eixida dels dos positius, així com de la resta de passatgers, desembarcats en grups bambolla. 

 

El protocol establit pel Ministeri de Sanitat que ha permés el retorn dels creuers internacionals estableix que els passatgers contagiats per coronavirus i els seus contactes estrets han d’abandonar el vaixell i les despeses seran a càrrec de la naviliera, -MSC Grandiosa-,a través d’una assegurança obligatòria amb la quual han de comptar per a abordar qualsevol problema.

 

L’asseguradora és l’encarregada de fer un seguiment i evolució dels afectats per la pandèmia, per la qual cosa l’atenció no implica cap despesa pública, ni per a l’Estat ni per a la Generalitat, segons han informat les mateixes fonts. 

Últimes notícies

Investiguen explosions en clavegueres del centre de Castelló i desallotgen una finca

Diverses explosions en clavegueres del centre de Castelló han obligat a desallotjar una finca. No hi ha ferits i els danys són superficials, segons fonts oficials.

L’Athletic respira amb un 4-2 i deixa tocat al Llevant

L'Athletic es va imposar 4-2 al Llevant després de jugar els visitants amb deu per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va firmar un doblet i el final va ser d'infart.

L’Athletic torna a guanyar dos mesos després amb un 4-2 que frena al Llevant

L'Athletic va véncer 4-2 al Llevant en San Mamés després de jugar amb superioritat des del 17 per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va fer doblet i Serrano va decidir en l'afegit.

Raúl García Pierna guanya l’última etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana

El corredor de Movistar es va imposar en la quinta i última jornada i va explicar que l'escamot va permetre la fugida. És el seu primer triomf amb l'equip i el primer de l'any per a Espanya.

Evenepoel es corona a València i Raúl García Pierna guanya l’última etapa

Remco Evenepoel amarra la Volta a la Comunitat Valenciana després d'una última jornada controlada pel seu equip. Raúl García Pierna venç a València a l'esprint.

Ratxes de 74 km/h en El Altet i sis servicis pel vent a la província de València

El vent del nord-oest ha deixat este diumenge ratxes de fins a 74 km/h en El Altet i només sis intervencions a la província de València, segons Emergències. Aemet manté avisos grocs en diverses zones fins a la nit

Guruzeta firma un doblet i posa en avantatge a l’Athletic davant un Llevant amb deu (2-0)

L'Athletic marxa amb 2-0 després d'una primera part marcada per l'expulsió d'Alan Maturro en el minut 17. Guruzeta va anotar de cap i va definir una altra vegada a passada d'Iñaki Williams.

El Castelló dormirà líder de Segona per primera vegada en 33 anys

El 0-4 a Valladolid ha deixat al Castelló com a líder provisional de Segona amb 45 punts. El lloc queda pendent del partit del Racing davant el Mirandés el dilluns en El Sardiner.