Última Hora: Un creuer atraca a València amb dos positius de coronavirus a bord

 

El creuer MSC Grandiosa, que cobreix la ruta Itàlia-Espanya, ha desembarcat aquest divendres en el port de València, amb dues persones a bord que han donat positiu per coronavirus i que, al costat dels seus contactes estrets, havien romàs asimptomàtics i aïllats en la nau.

 

La Delegació de Govern de la Comunitat Valenciana ha explicat que, al voltant de les 08.30 hores, MSC Grandiosa ha comunicat la situació d’aquests passatgers, que el seu positiu es va detectar durant els controls rutinaris que es duen a terme a bord. Sanitat ha activat el protocol de seguretat i ha autoritzat l’atracada del vaixell i l’eixida dels dos positius, així com de la resta de passatgers, desembarcats en grups bambolla. 

 

El protocol establit pel Ministeri de Sanitat que ha permés el retorn dels creuers internacionals estableix que els passatgers contagiats per coronavirus i els seus contactes estrets han d’abandonar el vaixell i les despeses seran a càrrec de la naviliera, -MSC Grandiosa-,a través d’una assegurança obligatòria amb la quual han de comptar per a abordar qualsevol problema.

 

L’asseguradora és l’encarregada de fer un seguiment i evolució dels afectats per la pandèmia, per la qual cosa l’atenció no implica cap despesa pública, ni per a l’Estat ni per a la Generalitat, segons han informat les mateixes fonts. 

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU