17 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Última Hora: Un creuer atraca a València amb dos positius de coronavirus a bord

 

El creuer MSC Grandiosa, que cobreix la ruta Itàlia-Espanya, ha desembarcat aquest divendres en el port de València, amb dues persones a bord que han donat positiu per coronavirus i que, al costat dels seus contactes estrets, havien romàs asimptomàtics i aïllats en la nau.

 

La Delegació de Govern de la Comunitat Valenciana ha explicat que, al voltant de les 08.30 hores, MSC Grandiosa ha comunicat la situació d’aquests passatgers, que el seu positiu es va detectar durant els controls rutinaris que es duen a terme a bord. Sanitat ha activat el protocol de seguretat i ha autoritzat l’atracada del vaixell i l’eixida dels dos positius, així com de la resta de passatgers, desembarcats en grups bambolla. 

 

El protocol establit pel Ministeri de Sanitat que ha permés el retorn dels creuers internacionals estableix que els passatgers contagiats per coronavirus i els seus contactes estrets han d’abandonar el vaixell i les despeses seran a càrrec de la naviliera, -MSC Grandiosa-,a través d’una assegurança obligatòria amb la quual han de comptar per a abordar qualsevol problema.

 

L’asseguradora és l’encarregada de fer un seguiment i evolució dels afectats per la pandèmia, per la qual cosa l’atenció no implica cap despesa pública, ni per a l’Estat ni per a la Generalitat, segons han informat les mateixes fonts. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.