Educació dona pautes d’acompanyament emocional a l’alumnat davant del Covid-19

 

La Conselleria d’Educació ha elaborat una guia d’acompanyament emocional a l’alumnat davant del Covid19, en la que orienta als equips docents en la detecció i la superació de les barreres emocionals que hagen pogut eixir entre la població escolar durant el confinament. La guia es pot descarregar en l’apartat de publicacions de la web d’Inclusió Educativa.

 

La por, la tristesa, la ira o el duel són algunes de les emocions derivades de la pandèmia, i aprendre a gestionar-les permet una adaptació superior al context i facilita fer front a les situacions quotidianes amb èxit, assenyala el document. La guia establix la importància que l’aula siga un espai obert per a parlar sobre la pandèmia, a on s’anime a expressar els dubtes, els temors i tota classe d’emocions i sentiments que es vagen suscitant.

 

També es busca que siga un espai que fomente l’acolliment de tot l’alumnat, a on hi haja un clima de confiança i seguretat per a disminuir, d’esta manera, el nivell d’estrés de l’alumnat i de les famílies, segons un comunicat de la Generalitat.

 

Les aules han de ser espais de confiança

El document recomana d’eixa manera introduir l’alfabetització mediàtica, per a facilitar en els xiquets de les diferents etapes educatives l’esperit crític davant de la informació que oferixen els mitjans de comunicació o la de rumors i notícies falses. A demés, també es donen indicacions perquè els centres educatius incloguen accions d’acompanyament emocional a l’alumnat tant en el Pla d’atenció a la diversitat i inclusió educativa (Padie) com en el Pla d’acció tutorial (PAT).

 

En la guia, que ha sigut possible gràcies a la implicació directa del Servici Psicopedagògic Escolar V16 d’Alberic, en la Ribera (València), es donen pautes per a crear, a través de l’acció tutorial, la competència emocional en l’alumnat, a demés de la resiliència davant del Covid-19.

 

La directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés, ha afirmat que la tornada a l’escola és «una bona oportunitat per a detectar les barreres emocionals que han aparegut durant el confinament i trobar les actuacions necessàries per a enderrocar-les i contribuir, d’esta manera, en l’adaptació progressiva de l’alumnat a la ‘nova normalitat’».

Últimes notícies

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.

L’avís groc per vent de fins a 80 km/h continua actiu a l’interior nord de Castelló

L'avís groc per ratxes de vent de fins a 80 km/h es manté durant la nit i fins a les 10 hores del dimecres a l'interior nord de Castelló, amb pluja i tempestes localment intenses.