27.5 C
València
Dimarts, 15 juliol, 2025

Educació dona pautes d’acompanyament emocional a l’alumnat davant del Covid-19

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La Conselleria d’Educació ha elaborat una guia d’acompanyament emocional a l’alumnat davant del Covid19, en la que orienta als equips docents en la detecció i la superació de les barreres emocionals que hagen pogut eixir entre la població escolar durant el confinament. La guia es pot descarregar en l’apartat de publicacions de la web d’Inclusió Educativa.

 

La por, la tristesa, la ira o el duel són algunes de les emocions derivades de la pandèmia, i aprendre a gestionar-les permet una adaptació superior al context i facilita fer front a les situacions quotidianes amb èxit, assenyala el document. La guia establix la importància que l’aula siga un espai obert per a parlar sobre la pandèmia, a on s’anime a expressar els dubtes, els temors i tota classe d’emocions i sentiments que es vagen suscitant.

 

També es busca que siga un espai que fomente l’acolliment de tot l’alumnat, a on hi haja un clima de confiança i seguretat per a disminuir, d’esta manera, el nivell d’estrés de l’alumnat i de les famílies, segons un comunicat de la Generalitat.

 

Les aules han de ser espais de confiança

El document recomana d’eixa manera introduir l’alfabetització mediàtica, per a facilitar en els xiquets de les diferents etapes educatives l’esperit crític davant de la informació que oferixen els mitjans de comunicació o la de rumors i notícies falses. A demés, també es donen indicacions perquè els centres educatius incloguen accions d’acompanyament emocional a l’alumnat tant en el Pla d’atenció a la diversitat i inclusió educativa (Padie) com en el Pla d’acció tutorial (PAT).

 

En la guia, que ha sigut possible gràcies a la implicació directa del Servici Psicopedagògic Escolar V16 d’Alberic, en la Ribera (València), es donen pautes per a crear, a través de l’acció tutorial, la competència emocional en l’alumnat, a demés de la resiliència davant del Covid-19.

 

La directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés, ha afirmat que la tornada a l’escola és «una bona oportunitat per a detectar les barreres emocionals que han aparegut durant el confinament i trobar les actuacions necessàries per a enderrocar-les i contribuir, d’esta manera, en l’adaptació progressiva de l’alumnat a la ‘nova normalitat’».

Últimes notícies

Family Cash Alzira FS s’inscriu per a jugar en Primera Divisió després de la renúncia del Reial Betis Futsal

Family Cash Alzira FS assegura la seua participació en la pròxima temporada de la Primera Divisió després de ser assignada la plaça que va deixar vacant el Reial Betis Futsal, que va renunciar a competir.

Cristhian Mosquera confirma el seu traspàs a l’Arsenal entre il·lusió i nostàlgia

El jove central del València, Cristhian Mosquera, confirma el seu imminent traspàs a l'Arsenal. El defensa mostra il·lusió pel seu futur a Anglaterra però expressa tristesa en deixar el club valencià, on es va formar des dels 12 anys.

Mosquera confirma el seu traspàs a l’Arsenal i expressa emocions trobades

El defensa Cristhian Mosquera dona per fet el seu traspàs del València a l'Arsenal, destacant la il·lusió pel canvi al costat de la tristesa per deixar el seu club de tota la vida.

El València prepara una demanda contra el documental ‘Balla, Vini’ per difamació a la seua afició

El València CF prepara accions legals contra el documental 'Balla, Vini' per difondre una imatge perjudicial i falsa de la seua afició. El club busca rectificació rere controvèrsia per acusacions racistes durant un partit.

Carlos Mazón denuncia inconstitucionalitat en el pacte de finançament català que trenca consens de 1978

Carlos Mazón, president de la Generalitat Valenciana, considera que l'acord de finançament amb Catalunya és inconstitucional i trenca el consens aconseguit en 1978.

Troben el cadàver d’un home en aigües de Cap de l’Horta, Alacant

Un cadàver masculí ha sigut trobat surant en la cala de La Palmera, Cap de l'Horta, Alacant. La Policia investiga sense indicis clars de violència.

Vaivé de temperatures màximes en la Comunitat Valenciana després de la dana del dissabte amb pics de més de 36 graus

La Comunitat Valenciana experimenta fluctuacions en les seues temperatures màximes que aconseguixen els 36,1 graus a Villena, després de la dana del cap de setmana que va afectar València i Castelló.

Cristhian Mosquera acudix a Paterna mentres negocien el seu traspàs a l’Arsenal

El jove defensa Cristhian Mosquera es presenta a la ciutat esportiva de Paterna a l'espera de concretar el seu traspàs a l'Arsenal, amb negociacions actives que podrien deixar ingressos significatius al València.