Educació dona pautes d’acompanyament emocional a l’alumnat davant del Covid-19

 

La Conselleria d’Educació ha elaborat una guia d’acompanyament emocional a l’alumnat davant del Covid19, en la que orienta als equips docents en la detecció i la superació de les barreres emocionals que hagen pogut eixir entre la població escolar durant el confinament. La guia es pot descarregar en l’apartat de publicacions de la web d’Inclusió Educativa.

 

La por, la tristesa, la ira o el duel són algunes de les emocions derivades de la pandèmia, i aprendre a gestionar-les permet una adaptació superior al context i facilita fer front a les situacions quotidianes amb èxit, assenyala el document. La guia establix la importància que l’aula siga un espai obert per a parlar sobre la pandèmia, a on s’anime a expressar els dubtes, els temors i tota classe d’emocions i sentiments que es vagen suscitant.

 

També es busca que siga un espai que fomente l’acolliment de tot l’alumnat, a on hi haja un clima de confiança i seguretat per a disminuir, d’esta manera, el nivell d’estrés de l’alumnat i de les famílies, segons un comunicat de la Generalitat.

 

Les aules han de ser espais de confiança

El document recomana d’eixa manera introduir l’alfabetització mediàtica, per a facilitar en els xiquets de les diferents etapes educatives l’esperit crític davant de la informació que oferixen els mitjans de comunicació o la de rumors i notícies falses. A demés, també es donen indicacions perquè els centres educatius incloguen accions d’acompanyament emocional a l’alumnat tant en el Pla d’atenció a la diversitat i inclusió educativa (Padie) com en el Pla d’acció tutorial (PAT).

 

En la guia, que ha sigut possible gràcies a la implicació directa del Servici Psicopedagògic Escolar V16 d’Alberic, en la Ribera (València), es donen pautes per a crear, a través de l’acció tutorial, la competència emocional en l’alumnat, a demés de la resiliència davant del Covid-19.

 

La directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés, ha afirmat que la tornada a l’escola és «una bona oportunitat per a detectar les barreres emocionals que han aparegut durant el confinament i trobar les actuacions necessàries per a enderrocar-les i contribuir, d’esta manera, en l’adaptació progressiva de l’alumnat a la ‘nova normalitat’».

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.