A Elx es detecta un primer cas a la Comunitat Valenciana de la cepa india

El primer cas de cepa india trobat en la Comunitat Valenciana ha sigut a Elx. Sanitat ho ha detectat, segons han confirmat al diari Levante fins a quatre fonts sanitàries diferents. Es tracta d’una persona que ha viatjat recentment a Madrid, on va poder contreure la malaltia, ja que en esta ciutat la presència de la cepa india és més àmplia. El pacient està evolucionant bé, a més ara també s’està estudiant el seu entorn i a les persones que han estat en contacte amb ell per si hi haguera més casos d’esta variant, encara que en principi es tractaria d’un cas aïllat i totalment controlat.

En l’última setmana s’han notificat tres brots d’esta variant en diferents zones, el que significa que la cepa India cada vegada va tenint més presència a Espanya. La setmana anterior es van notificar 5 focus i a València es va detectar al maig un brot entre els 7 tripulants d’un vaixell.

A l’Hospital General d’Elx també es va detectar a la fi de desembre el primer cas de cep britànic trobat en la Comunitat Valenciana i també els primers de sud-africana. Este centre, juntament amb el General d’Alacant, forma part de la xarxa de laboratoris amb capacitat de seqüenciar genèticament mostres de covid per a trobar mutacions, dins del projecte SeqCcovid.

Què se sap de la nova cepa india del coronavirus?

Dos mutacions del SARS-CoV-2 van ser trobades per primera vegada a l’Índia fa un mes, quan el país va començar a sofrir el sorprenent repunt de casos que està aclaparant el seu sistema de salut, no obstant això els experts són cautelosos a atribuir la responsabilitat de la segona ona a esta cepa.

Les mutacions de la variant B.1.617, conegudes com a «doble mutant» i «triple mutant», que no havien estat vistes abans en cap altra part del món, van ser seqüenciades pel Consorci de Genòmica del SARS-CoV-2 de l’Índia (INSACOG), format per deu laboratoris nacionals per a analitzar el comportament del virus.

Este descobriment va coincidir amb el vertiginós inici de la segona ona del coronavirus al país de 1.350 milions d’habitants, que suma cada dia més de 300.000 nous contagis, i ha fet que se li atribuesca l’escalada de casos.

Últimes notícies

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.

La IA arriba als Espais Labora per a traduir en temps real 47 idiomes

Tres Espais Labora d’Alacant, València i Torrevieja han posat en marxa un projecte pilot pioner a Espanya que utilitza Intel·ligència Artificial per a oferir traducció i interpretació simultània en 47 idiomes a persones que no parlen ni castellà ni valencià.