A Elx es detecta un primer cas a la Comunitat Valenciana de la cepa india

El primer cas de cepa india trobat en la Comunitat Valenciana ha sigut a Elx. Sanitat ho ha detectat, segons han confirmat al diari Levante fins a quatre fonts sanitàries diferents. Es tracta d’una persona que ha viatjat recentment a Madrid, on va poder contreure la malaltia, ja que en esta ciutat la presència de la cepa india és més àmplia. El pacient està evolucionant bé, a més ara també s’està estudiant el seu entorn i a les persones que han estat en contacte amb ell per si hi haguera més casos d’esta variant, encara que en principi es tractaria d’un cas aïllat i totalment controlat.

En l’última setmana s’han notificat tres brots d’esta variant en diferents zones, el que significa que la cepa India cada vegada va tenint més presència a Espanya. La setmana anterior es van notificar 5 focus i a València es va detectar al maig un brot entre els 7 tripulants d’un vaixell.

A l’Hospital General d’Elx també es va detectar a la fi de desembre el primer cas de cep britànic trobat en la Comunitat Valenciana i també els primers de sud-africana. Este centre, juntament amb el General d’Alacant, forma part de la xarxa de laboratoris amb capacitat de seqüenciar genèticament mostres de covid per a trobar mutacions, dins del projecte SeqCcovid.

Què se sap de la nova cepa india del coronavirus?

Dos mutacions del SARS-CoV-2 van ser trobades per primera vegada a l’Índia fa un mes, quan el país va començar a sofrir el sorprenent repunt de casos que està aclaparant el seu sistema de salut, no obstant això els experts són cautelosos a atribuir la responsabilitat de la segona ona a esta cepa.

Les mutacions de la variant B.1.617, conegudes com a “doble mutant” i “triple mutant”, que no havien estat vistes abans en cap altra part del món, van ser seqüenciades pel Consorci de Genòmica del SARS-CoV-2 de l’Índia (INSACOG), format per deu laboratoris nacionals per a analitzar el comportament del virus.

Este descobriment va coincidir amb el vertiginós inici de la segona ona del coronavirus al país de 1.350 milions d’habitants, que suma cada dia més de 300.000 nous contagis, i ha fet que se li atribuesca l’escalada de casos.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.