A Elx es detecta un primer cas a la Comunitat Valenciana de la cepa india

El primer cas de cepa india trobat en la Comunitat Valenciana ha sigut a Elx. Sanitat ho ha detectat, segons han confirmat al diari Levante fins a quatre fonts sanitàries diferents. Es tracta d’una persona que ha viatjat recentment a Madrid, on va poder contreure la malaltia, ja que en esta ciutat la presència de la cepa india és més àmplia. El pacient està evolucionant bé, a més ara també s’està estudiant el seu entorn i a les persones que han estat en contacte amb ell per si hi haguera més casos d’esta variant, encara que en principi es tractaria d’un cas aïllat i totalment controlat.

En l’última setmana s’han notificat tres brots d’esta variant en diferents zones, el que significa que la cepa India cada vegada va tenint més presència a Espanya. La setmana anterior es van notificar 5 focus i a València es va detectar al maig un brot entre els 7 tripulants d’un vaixell.

A l’Hospital General d’Elx també es va detectar a la fi de desembre el primer cas de cep britànic trobat en la Comunitat Valenciana i també els primers de sud-africana. Este centre, juntament amb el General d’Alacant, forma part de la xarxa de laboratoris amb capacitat de seqüenciar genèticament mostres de covid per a trobar mutacions, dins del projecte SeqCcovid.

Què se sap de la nova cepa india del coronavirus?

Dos mutacions del SARS-CoV-2 van ser trobades per primera vegada a l’Índia fa un mes, quan el país va començar a sofrir el sorprenent repunt de casos que està aclaparant el seu sistema de salut, no obstant això els experts són cautelosos a atribuir la responsabilitat de la segona ona a esta cepa.

Les mutacions de la variant B.1.617, conegudes com a “doble mutant” i “triple mutant”, que no havien estat vistes abans en cap altra part del món, van ser seqüenciades pel Consorci de Genòmica del SARS-CoV-2 de l’Índia (INSACOG), format per deu laboratoris nacionals per a analitzar el comportament del virus.

Este descobriment va coincidir amb el vertiginós inici de la segona ona del coronavirus al país de 1.350 milions d’habitants, que suma cada dia més de 300.000 nous contagis, i ha fet que se li atribuesca l’escalada de casos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.

El port d’Alacant estrenarà una línia regular de mercaderies amb Algèria

Algèria Express connectarà Alacant amb Orà i Bejaia amb freqüència quinzenal. El servici, operat per Sidra Line, combinarà càrrega contenerizada i convencional.

Onze associacions d’arts escèniques denuncien abandó de Cultura en la Comunitat

Onze associacions del sector han tornat a alertar d'una deriva que desmantella polítiques clau i agreuja els problemes. Cultura reitera el seu compromís i destaca més contractacions en el Circuit.

El PSPV exigix retirar l’aforament de Mazón per a aclarir la DANA de 2024

El PSPV-PSOE ha demanat retirar l'aforament de Carlos Mazón perquè la investigació per la DANA de 2024 avanç en el jutjat de Catarroja. El TSJCV ha rebutjat investigar-ho però ha precisat que la causa 'pot i deu' seguir en instrucció.

Compromís sosté que Bany va poder comptar amb informació privilegiada sobre els bons comercie

Compromís ha activat iniciatives per a esclarir possibles irregularitats en els bons comercie i reclama controls reforçats a la Cambra de Comerç d'Alacant. La formació vincula el cas a la detenció de Carlos Baño i exigix auditories i compareixences.

La mascletà de Tamarit homenatja el món faller amb ritme, potència i una senyera de fum

La Pirotècnia Tamarit ha firmat la setzena mascletà del cicle amb un tret de sis minuts i 216 quilos, dedicat als qui fan possibles les Falles. El tancament, amb una gran senyera de fum, ha segellat el tribut en una plaça abarrotada.

Baldoví afirma que Compromís ha donat una resposta immediata davant la denúncia per violència masclista contra un regidor d’Altea

Joan Baldoví ha defés que la coalició ha cessat l'edil de les seues àrees i l'ha apartat del govern local, a més d'activar els protocols interns. Ha recalcat el respecte al procés judicial i la línia roja enfront de la violència de gènere.

Llibertat amb càrrecs per al regidor d’Altea per maltractament amb lesions i coaccions lleus

L'edil de Compromís Rafael Ramón Mompó ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per un presumpte cas de violència masclista a Xàbia. No s'ha dictat orde de protecció i la causa s'ha remés a la Secció Penal de Benidorm.