A Elx es detecta un primer cas a la Comunitat Valenciana de la cepa india

El primer cas de cepa india trobat en la Comunitat Valenciana ha sigut a Elx. Sanitat ho ha detectat, segons han confirmat al diari Levante fins a quatre fonts sanitàries diferents. Es tracta d’una persona que ha viatjat recentment a Madrid, on va poder contreure la malaltia, ja que en esta ciutat la presència de la cepa india és més àmplia. El pacient està evolucionant bé, a més ara també s’està estudiant el seu entorn i a les persones que han estat en contacte amb ell per si hi haguera més casos d’esta variant, encara que en principi es tractaria d’un cas aïllat i totalment controlat.

En l’última setmana s’han notificat tres brots d’esta variant en diferents zones, el que significa que la cepa India cada vegada va tenint més presència a Espanya. La setmana anterior es van notificar 5 focus i a València es va detectar al maig un brot entre els 7 tripulants d’un vaixell.

A l’Hospital General d’Elx també es va detectar a la fi de desembre el primer cas de cep britànic trobat en la Comunitat Valenciana i també els primers de sud-africana. Este centre, juntament amb el General d’Alacant, forma part de la xarxa de laboratoris amb capacitat de seqüenciar genèticament mostres de covid per a trobar mutacions, dins del projecte SeqCcovid.

Què se sap de la nova cepa india del coronavirus?

Dos mutacions del SARS-CoV-2 van ser trobades per primera vegada a l’Índia fa un mes, quan el país va començar a sofrir el sorprenent repunt de casos que està aclaparant el seu sistema de salut, no obstant això els experts són cautelosos a atribuir la responsabilitat de la segona ona a esta cepa.

Les mutacions de la variant B.1.617, conegudes com a “doble mutant” i “triple mutant”, que no havien estat vistes abans en cap altra part del món, van ser seqüenciades pel Consorci de Genòmica del SARS-CoV-2 de l’Índia (INSACOG), format per deu laboratoris nacionals per a analitzar el comportament del virus.

Este descobriment va coincidir amb el vertiginós inici de la segona ona del coronavirus al país de 1.350 milions d’habitants, que suma cada dia més de 300.000 nous contagis, i ha fet que se li atribuesca l’escalada de casos.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.