A Elx es detecta un primer cas a la Comunitat Valenciana de la cepa india

El primer cas de cepa india trobat en la Comunitat Valenciana ha sigut a Elx. Sanitat ho ha detectat, segons han confirmat al diari Levante fins a quatre fonts sanitàries diferents. Es tracta d’una persona que ha viatjat recentment a Madrid, on va poder contreure la malaltia, ja que en esta ciutat la presència de la cepa india és més àmplia. El pacient està evolucionant bé, a més ara també s’està estudiant el seu entorn i a les persones que han estat en contacte amb ell per si hi haguera més casos d’esta variant, encara que en principi es tractaria d’un cas aïllat i totalment controlat.

En l’última setmana s’han notificat tres brots d’esta variant en diferents zones, el que significa que la cepa India cada vegada va tenint més presència a Espanya. La setmana anterior es van notificar 5 focus i a València es va detectar al maig un brot entre els 7 tripulants d’un vaixell.

A l’Hospital General d’Elx també es va detectar a la fi de desembre el primer cas de cep britànic trobat en la Comunitat Valenciana i també els primers de sud-africana. Este centre, juntament amb el General d’Alacant, forma part de la xarxa de laboratoris amb capacitat de seqüenciar genèticament mostres de covid per a trobar mutacions, dins del projecte SeqCcovid.

Què se sap de la nova cepa india del coronavirus?

Dos mutacions del SARS-CoV-2 van ser trobades per primera vegada a l’Índia fa un mes, quan el país va començar a sofrir el sorprenent repunt de casos que està aclaparant el seu sistema de salut, no obstant això els experts són cautelosos a atribuir la responsabilitat de la segona ona a esta cepa.

Les mutacions de la variant B.1.617, conegudes com a “doble mutant” i “triple mutant”, que no havien estat vistes abans en cap altra part del món, van ser seqüenciades pel Consorci de Genòmica del SARS-CoV-2 de l’Índia (INSACOG), format per deu laboratoris nacionals per a analitzar el comportament del virus.

Este descobriment va coincidir amb el vertiginós inici de la segona ona del coronavirus al país de 1.350 milions d’habitants, que suma cada dia més de 300.000 nous contagis, i ha fet que se li atribuesca l’escalada de casos.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.