17.1 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Els farmacèutics valencians s’oferixen per a administrar la vacuna enfront del Covid-19

 

Els farmacèutics valencians han oferit els seus establiments com a punts de vacunació per a ajudar a administrar a la població la vacuna enfront del Covid-19 amb la finalitat de reforçar i augmentar els punts vacunals per a descongestionar la càrrega del sistema assistencial.

 

En un comunicat, el president del Col·legi de Farmacèutics de València (MICOF), Jaime Giner, ha assenyalat que la seua faena seria complementària a la que fan altres professionals sanitaris i en funció de les necessitats del sistema sanitari. Si s’acceptara l’ajuda per part de l’Administració, ha indicat, esta se supeditaria a una necessària planificació i organització dels protocols de treball en coordinació amb la resta de professionals sanitaris.

 

El ministre de Sanitat, Savador Illa, va assenyalar que la vacunació es preveu que s’inicie este diumenge i l’objectiu és que entre els mesos de maig i juny uns 20 milions d’espanyols hagen rebut ja la vacuna. Davant d’este «pla tan ambiciós», Giner es pregunta «si el Sistema Nacional de Salut està capacitat per a dur-lo a terme amb plenes garanties, sense riscos que deriven en la saturació de centres sanitaris, tant públics com privats».

 

Volen ajudar a descongestionar els ambulatoris i hospitals

També es pregunta si es disposa de prou personal sanitari per a exercir esta faena o si no es dificultarà l’atenció als pacients, ja que segons les organitzacions sindicals huit de cada deu centres de salut estan saturats i en la majoria s’ha prescindit de la detecció precoç i les revisions.

 

Giner ha recordat que, en previsió de la coincidència de les campanyes de vacunació enfront de la grip i el Covid-19, el MICOF va proposar «fa mesos a Sanitat fer un projecte pilot per a incorporar al farmacèutic comunitari a l’actual xarxa de centres sanitaris a on es duu a terme l’administració de la vacuna antigripal a la població valenciana de risc».

 

Segons ha recalcat, es tracta d’un recurs sanitari que en països com els Estats Units, el Canadà, Dinamarca, Irlanda, Regne Unit, Austràlia, Portugal o França ja és una realitat. A demés, indica, «és un fet que si la vacunació es fera  a través de la farmàcia comunitària s’incrementaria de manera significativa la taxa de vacunació, a demés d’ajudar a descongestionar i alliberar la càrrega assistencial que suporten actualment els centres sanitaris».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Felip VI visita el Roig Arena abans d’assistir a la final de la Copa del Rei

Felip VI va visitar el Roig Arena abans de la final de la Copa del Rei entre Reial Madrid i Kosner Baskonia. Va arribar amb antelació i va ser rebut per autoritats.

El Barcelona va recuperar el lideratge amb un 3-0 al Llevant

L'equip de Hansi Flic va aprofitar la punxada blanca a Pamplona i va firmar un 3-0 amb gols de Bernal, De Jong i Fermín per a tornar al cim de LaLiga.

Felip VI recorre el Roig Arena abans de la final de la Copa del Rei

El rei va visitar el Roig Arena, seu de la Copa del Rei des del dijous, i va arribar 40 minuts abans del duel entre el Reial Madrid i el Kosner Baskonia. La presència institucional va subratllar la rellevància de l'esdeveniment i del nou recinte valencià.

Felip VI visita el Roig Arena abans de la final de la Copa del Rei

Felip VI va visitar el Roig Arena de València abans d'assistir a la final de la Copa del Rei entre Reial Madrid i Kosner Baskonia. La presència del monarca va reforçar el tancament d'un torneig que el recinte va acollir des del dijous.

Carlos Álvarez lamenta el 3-0 davant el Barcelona: ‘L’equip competix però no ens dona de moment’

Carlos Álvarez ha assumit després del 3-0 davant el Barcelona que el Llevant competix però no aconseguix transformar-lo en punts. Confia a reaccionar davant rivals directes.

3-0: el Barcelona va recuperar el lideratge amb autoritat

El Barcelona va aprofitar l'ensopegada del Reial Madrid a Pamplona i va recuperar el lideratge amb un 3-0 al Llevant. Van marcar Bernal, De Jong i Fermín López.

3-0 al Llevant: el Barcelona aprofita l’ensopegada del Reial Madrid i recupera el lideratge

El Barcelona va recuperar este diumenge el lideratge de LaLiga EA Sports en véncer 3-0 al Llevant en el Spotify Camp Nou després de l'ensopegada del Reial Madrid a Pamplona. Marc Bernal i Frenkie de Jong van anotar en la primera part i Fermín López va tancar el marcador, la qual cosa va posar fi a dos derrotes seguides entre Copa del Rei i LaLiga.

Mor un home de 56 anys mentres feia senderisme a Cervera del Maestre

Un home de 56 anys ha mort este diumenge després de sentir-se indisposat mentres feia senderisme a Cervera del Maestre. El SAMU només ha pogut certificar la mort.