Els farmacèutics valencians s’oferixen per a administrar la vacuna enfront del Covid-19

 

Els farmacèutics valencians han oferit els seus establiments com a punts de vacunació per a ajudar a administrar a la població la vacuna enfront del Covid-19 amb la finalitat de reforçar i augmentar els punts vacunals per a descongestionar la càrrega del sistema assistencial.

 

En un comunicat, el president del Col·legi de Farmacèutics de València (MICOF), Jaime Giner, ha assenyalat que la seua faena seria complementària a la que fan altres professionals sanitaris i en funció de les necessitats del sistema sanitari. Si s’acceptara l’ajuda per part de l’Administració, ha indicat, esta se supeditaria a una necessària planificació i organització dels protocols de treball en coordinació amb la resta de professionals sanitaris.

 

El ministre de Sanitat, Savador Illa, va assenyalar que la vacunació es preveu que s’inicie este diumenge i l’objectiu és que entre els mesos de maig i juny uns 20 milions d’espanyols hagen rebut ja la vacuna. Davant d’este «pla tan ambiciós», Giner es pregunta «si el Sistema Nacional de Salut està capacitat per a dur-lo a terme amb plenes garanties, sense riscos que deriven en la saturació de centres sanitaris, tant públics com privats».

 

Volen ajudar a descongestionar els ambulatoris i hospitals

També es pregunta si es disposa de prou personal sanitari per a exercir esta faena o si no es dificultarà l’atenció als pacients, ja que segons les organitzacions sindicals huit de cada deu centres de salut estan saturats i en la majoria s’ha prescindit de la detecció precoç i les revisions.

 

Giner ha recordat que, en previsió de la coincidència de les campanyes de vacunació enfront de la grip i el Covid-19, el MICOF va proposar «fa mesos a Sanitat fer un projecte pilot per a incorporar al farmacèutic comunitari a l’actual xarxa de centres sanitaris a on es duu a terme l’administració de la vacuna antigripal a la població valenciana de risc».

 

Segons ha recalcat, es tracta d’un recurs sanitari que en països com els Estats Units, el Canadà, Dinamarca, Irlanda, Regne Unit, Austràlia, Portugal o França ja és una realitat. A demés, indica, «és un fet que si la vacunació es fera  a través de la farmàcia comunitària s’incrementaria de manera significativa la taxa de vacunació, a demés d’ajudar a descongestionar i alliberar la càrrega assistencial que suporten actualment els centres sanitaris».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.