Els farmacèutics valencians s’oferixen per a administrar la vacuna enfront del Covid-19

 

Els farmacèutics valencians han oferit els seus establiments com a punts de vacunació per a ajudar a administrar a la població la vacuna enfront del Covid-19 amb la finalitat de reforçar i augmentar els punts vacunals per a descongestionar la càrrega del sistema assistencial.

 

En un comunicat, el president del Col·legi de Farmacèutics de València (MICOF), Jaime Giner, ha assenyalat que la seua faena seria complementària a la que fan altres professionals sanitaris i en funció de les necessitats del sistema sanitari. Si s’acceptara l’ajuda per part de l’Administració, ha indicat, esta se supeditaria a una necessària planificació i organització dels protocols de treball en coordinació amb la resta de professionals sanitaris.

 

El ministre de Sanitat, Savador Illa, va assenyalar que la vacunació es preveu que s’inicie este diumenge i l’objectiu és que entre els mesos de maig i juny uns 20 milions d’espanyols hagen rebut ja la vacuna. Davant d’este «pla tan ambiciós», Giner es pregunta «si el Sistema Nacional de Salut està capacitat per a dur-lo a terme amb plenes garanties, sense riscos que deriven en la saturació de centres sanitaris, tant públics com privats».

 

Volen ajudar a descongestionar els ambulatoris i hospitals

També es pregunta si es disposa de prou personal sanitari per a exercir esta faena o si no es dificultarà l’atenció als pacients, ja que segons les organitzacions sindicals huit de cada deu centres de salut estan saturats i en la majoria s’ha prescindit de la detecció precoç i les revisions.

 

Giner ha recordat que, en previsió de la coincidència de les campanyes de vacunació enfront de la grip i el Covid-19, el MICOF va proposar «fa mesos a Sanitat fer un projecte pilot per a incorporar al farmacèutic comunitari a l’actual xarxa de centres sanitaris a on es duu a terme l’administració de la vacuna antigripal a la població valenciana de risc».

 

Segons ha recalcat, es tracta d’un recurs sanitari que en països com els Estats Units, el Canadà, Dinamarca, Irlanda, Regne Unit, Austràlia, Portugal o França ja és una realitat. A demés, indica, «és un fet que si la vacunació es fera  a través de la farmàcia comunitària s’incrementaria de manera significativa la taxa de vacunació, a demés d’ajudar a descongestionar i alliberar la càrrega assistencial que suporten actualment els centres sanitaris».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.