Els farmacèutics valencians s’oferixen per a administrar la vacuna enfront del Covid-19

 

Els farmacèutics valencians han oferit els seus establiments com a punts de vacunació per a ajudar a administrar a la població la vacuna enfront del Covid-19 amb la finalitat de reforçar i augmentar els punts vacunals per a descongestionar la càrrega del sistema assistencial.

 

En un comunicat, el president del Col·legi de Farmacèutics de València (MICOF), Jaime Giner, ha assenyalat que la seua faena seria complementària a la que fan altres professionals sanitaris i en funció de les necessitats del sistema sanitari. Si s’acceptara l’ajuda per part de l’Administració, ha indicat, esta se supeditaria a una necessària planificació i organització dels protocols de treball en coordinació amb la resta de professionals sanitaris.

 

El ministre de Sanitat, Savador Illa, va assenyalar que la vacunació es preveu que s’inicie este diumenge i l’objectiu és que entre els mesos de maig i juny uns 20 milions d’espanyols hagen rebut ja la vacuna. Davant d’este «pla tan ambiciós», Giner es pregunta «si el Sistema Nacional de Salut està capacitat per a dur-lo a terme amb plenes garanties, sense riscos que deriven en la saturació de centres sanitaris, tant públics com privats».

 

Volen ajudar a descongestionar els ambulatoris i hospitals

També es pregunta si es disposa de prou personal sanitari per a exercir esta faena o si no es dificultarà l’atenció als pacients, ja que segons les organitzacions sindicals huit de cada deu centres de salut estan saturats i en la majoria s’ha prescindit de la detecció precoç i les revisions.

 

Giner ha recordat que, en previsió de la coincidència de les campanyes de vacunació enfront de la grip i el Covid-19, el MICOF va proposar «fa mesos a Sanitat fer un projecte pilot per a incorporar al farmacèutic comunitari a l’actual xarxa de centres sanitaris a on es duu a terme l’administració de la vacuna antigripal a la població valenciana de risc».

 

Segons ha recalcat, es tracta d’un recurs sanitari que en països com els Estats Units, el Canadà, Dinamarca, Irlanda, Regne Unit, Austràlia, Portugal o França ja és una realitat. A demés, indica, «és un fet que si la vacunació es fera  a través de la farmàcia comunitària s’incrementaria de manera significativa la taxa de vacunació, a demés d’ajudar a descongestionar i alliberar la càrrega assistencial que suporten actualment els centres sanitaris».

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.