14.2 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

La Generalitat analitzarà les aigües residuals de centres de majors i de persones amb diversitat funcional

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat este dijous que la Generalitat, a través de l’empresa de subministrament d’aigües Global Òmnium, analitzarà abans de Nadal les aigües residuals dels centres residencials de majors i de persones amb diversitat funcional com a part de l’estratègia de detecció i control del Covid-19.

 

«Este és un pas més d’un projecte que va iniciar la Generalitat en col·laboració amb el Ministeri de Ciència i Tecnologia que dirigeix Pedro Duque i l’empresa Global Òmnium, i que situa al territori valencià com a pioner en tècniques de monitoratge de les aigües residuals i alerta primerenca en la lluita contra la pandèmia», ha assenyalat Ximo Puig.

 

Esta iniciativa es coordinarà de manera conjunta entre la Conselleria de Polítiques Inclusives i la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. El president ha destacat que comptar amb mostres de tots els centres valencians abans de Nadal permetrà disposar d’una foto fixa de l’afectació dels centres a curt termini. A partir d’eixe moment es faran anàlisis periòdiques de les residències.

 

Permetrà activar els protocols amb temps

En el cas que, a conseqüència de les anàlisis practicades, es detecten traces genètiques del SARS-CoV-2 en algun dels centres, s’activaran els protocols de control relacionats amb la presa de mostres als treballadors i residents per a intervindre en les residències amb la major rapidesa. Això permetrà activar mesures de control, fins i tot en el cas que es tracte de persones asimptomàtiques i els contagis hagen passat inadvertits.

 

«L’anàlisi de les aigües de residències és una eina més de la Generalitat que complementa la resta de mesures de detecció, rastreig i control que coordina la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública a través dels seus servicis d’epidemiologia i de la xarxa d’Atenció Primària, principalment» ha indicat Ana Barceló.

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.