La Generalitat analitzarà les aigües residuals de centres de majors i de persones amb diversitat funcional

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat este dijous que la Generalitat, a través de l’empresa de subministrament d’aigües Global Òmnium, analitzarà abans de Nadal les aigües residuals dels centres residencials de majors i de persones amb diversitat funcional com a part de l’estratègia de detecció i control del Covid-19.

 

«Este és un pas més d’un projecte que va iniciar la Generalitat en col·laboració amb el Ministeri de Ciència i Tecnologia que dirigeix Pedro Duque i l’empresa Global Òmnium, i que situa al territori valencià com a pioner en tècniques de monitoratge de les aigües residuals i alerta primerenca en la lluita contra la pandèmia», ha assenyalat Ximo Puig.

 

Esta iniciativa es coordinarà de manera conjunta entre la Conselleria de Polítiques Inclusives i la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. El president ha destacat que comptar amb mostres de tots els centres valencians abans de Nadal permetrà disposar d’una foto fixa de l’afectació dels centres a curt termini. A partir d’eixe moment es faran anàlisis periòdiques de les residències.

 

Permetrà activar els protocols amb temps

En el cas que, a conseqüència de les anàlisis practicades, es detecten traces genètiques del SARS-CoV-2 en algun dels centres, s’activaran els protocols de control relacionats amb la presa de mostres als treballadors i residents per a intervindre en les residències amb la major rapidesa. Això permetrà activar mesures de control, fins i tot en el cas que es tracte de persones asimptomàtiques i els contagis hagen passat inadvertits.

 

«L’anàlisi de les aigües de residències és una eina més de la Generalitat que complementa la resta de mesures de detecció, rastreig i control que coordina la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública a través dels seus servicis d’epidemiologia i de la xarxa d’Atenció Primària, principalment» ha indicat Ana Barceló.

Últimes notícies

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.