La Generalitat analitzarà les aigües residuals de centres de majors i de persones amb diversitat funcional

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat este dijous que la Generalitat, a través de l’empresa de subministrament d’aigües Global Òmnium, analitzarà abans de Nadal les aigües residuals dels centres residencials de majors i de persones amb diversitat funcional com a part de l’estratègia de detecció i control del Covid-19.

 

«Este és un pas més d’un projecte que va iniciar la Generalitat en col·laboració amb el Ministeri de Ciència i Tecnologia que dirigeix Pedro Duque i l’empresa Global Òmnium, i que situa al territori valencià com a pioner en tècniques de monitoratge de les aigües residuals i alerta primerenca en la lluita contra la pandèmia», ha assenyalat Ximo Puig.

 

Esta iniciativa es coordinarà de manera conjunta entre la Conselleria de Polítiques Inclusives i la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. El president ha destacat que comptar amb mostres de tots els centres valencians abans de Nadal permetrà disposar d’una foto fixa de l’afectació dels centres a curt termini. A partir d’eixe moment es faran anàlisis periòdiques de les residències.

 

Permetrà activar els protocols amb temps

En el cas que, a conseqüència de les anàlisis practicades, es detecten traces genètiques del SARS-CoV-2 en algun dels centres, s’activaran els protocols de control relacionats amb la presa de mostres als treballadors i residents per a intervindre en les residències amb la major rapidesa. Això permetrà activar mesures de control, fins i tot en el cas que es tracte de persones asimptomàtiques i els contagis hagen passat inadvertits.

 

«L’anàlisi de les aigües de residències és una eina més de la Generalitat que complementa la resta de mesures de detecció, rastreig i control que coordina la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública a través dels seus servicis d’epidemiologia i de la xarxa d’Atenció Primària, principalment» ha indicat Ana Barceló.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.

Pérez Llorca advoca per més publicitat i arrelament en l’adjudicació de vivenda pública

El president ha defés que els nous protocols incloguen molta més publicitat i el criteri d'arrelament. Ha reivindicat que sí que hi ha pla amb unes 5.000 vivendes en construcció, ha defés el Pla Viu i ha al·ludit a un cas de suposada informació privilegiada en Els Naus.

Pérez Llorca manté el contacte amb l’equip júnior del València Basket a Abu Dhabi

El president confirma que la delegació de 33 persones roman a l'espera d'indicacions de l'ambaixada després del tancament de l'espai aeri pel conflicte amb l'Iran.