Anuncios

La Generalitat analitzarà les aigües residuals de centres de majors i de persones amb diversitat funcional

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat este dijous que la Generalitat, a través de l’empresa de subministrament d’aigües Global Òmnium, analitzarà abans de Nadal les aigües residuals dels centres residencials de majors i de persones amb diversitat funcional com a part de l’estratègia de detecció i control del Covid-19.

 

«Este és un pas més d’un projecte que va iniciar la Generalitat en col·laboració amb el Ministeri de Ciència i Tecnologia que dirigeix Pedro Duque i l’empresa Global Òmnium, i que situa al territori valencià com a pioner en tècniques de monitoratge de les aigües residuals i alerta primerenca en la lluita contra la pandèmia», ha assenyalat Ximo Puig.

 

Esta iniciativa es coordinarà de manera conjunta entre la Conselleria de Polítiques Inclusives i la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. El president ha destacat que comptar amb mostres de tots els centres valencians abans de Nadal permetrà disposar d’una foto fixa de l’afectació dels centres a curt termini. A partir d’eixe moment es faran anàlisis periòdiques de les residències.

 

Permetrà activar els protocols amb temps

En el cas que, a conseqüència de les anàlisis practicades, es detecten traces genètiques del SARS-CoV-2 en algun dels centres, s’activaran els protocols de control relacionats amb la presa de mostres als treballadors i residents per a intervindre en les residències amb la major rapidesa. Això permetrà activar mesures de control, fins i tot en el cas que es tracte de persones asimptomàtiques i els contagis hagen passat inadvertits.

 

«L’anàlisi de les aigües de residències és una eina més de la Generalitat que complementa la resta de mesures de detecció, rastreig i control que coordina la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública a través dels seus servicis d’epidemiologia i de la xarxa d’Atenció Primària, principalment» ha indicat Ana Barceló.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un gen clau en càncer de mama marca si les cèl·lules metastatizan o queden en repòs

Investigadors han identificat el gen Prrx1 com a regulador del potencial metastásico en càncer de mama, distingint entre cèl·lules capaces de disseminar-se i cèl·lules que romanen en letargia.

Pérez Llorca reivindica l’aposta del Consell pels servicis socials i la vivenda pública a Sant Joan

Juanfran Pérez Llorca subratlla a Sant Joan d'Alacant el compromís del Consell amb projectes socials, educatius, sanitaris, de vivenda pública i d'infraestructures per a millorar la qualitat de vida.

Morrissey presentarà a Barcelona i Madrid el seu nou disc Make-up is a lie al juliol

Morrissey presentarà el seu catorzé disc en solitari, Make-up is a lie, el 25 de juliol a Barcelona i el 29 de juliol a Madrid, dins del seu gira europea.

Tallada l’A-3 a Honrubia sentit Madrid després de la col·lisió i incendi de dos camions

L'autovia A-3 roman tallada a Honrubia (Conca) en sentit Madrid després de la col·lisió i incendi de dos camions, amb els dos conductors ferits i desviaments activats.

Seattle Storm confirma que Awa Fam acaba la temporada amb València Basket i s’incorporarà tard

Seattle Storm confirma que Awa Fam completarà la temporada amb València Basket i s'unirà més tard a la pretemporada WNBA, on també arribaran amb retard Leo Fiebich i Raquel Carrera.

Barcelona i Reial Madrid reprenen la batalla per LaLiga després del colp europeu

Barcelona i Reial Madrid reprenen la seua mà a mà pel títol de LaLiga després de quedar fora de la Lliga de Campions, en una jornada marcada també per dols directes per Europa i per la permanència.

El Llevant s’agarra al Ciutat per a encadenar dos triomfs i continuar viu en LaLiga

El Llevant rep al Sevilla en el Ciutat de València amb l'opció de sumar per primera vegada dos triomfs consecutius en LaLiga i retallar el seu desavantatge amb la permanència.

Les Corts reactiven la comissió de la dana i citen a tres consellers el 28 d’abril

La comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts tornarà a reunir-se el 28 d'abril, després de dos mesos d'aturada, amb la compareixença de tres consellers i representants de sindicats policials i tècnics.