10 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

La Generalitat analitzarà les aigües residuals de centres de majors i de persones amb diversitat funcional

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat este dijous que la Generalitat, a través de l’empresa de subministrament d’aigües Global Òmnium, analitzarà abans de Nadal les aigües residuals dels centres residencials de majors i de persones amb diversitat funcional com a part de l’estratègia de detecció i control del Covid-19.

 

«Este és un pas més d’un projecte que va iniciar la Generalitat en col·laboració amb el Ministeri de Ciència i Tecnologia que dirigeix Pedro Duque i l’empresa Global Òmnium, i que situa al territori valencià com a pioner en tècniques de monitoratge de les aigües residuals i alerta primerenca en la lluita contra la pandèmia», ha assenyalat Ximo Puig.

 

Esta iniciativa es coordinarà de manera conjunta entre la Conselleria de Polítiques Inclusives i la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. El president ha destacat que comptar amb mostres de tots els centres valencians abans de Nadal permetrà disposar d’una foto fixa de l’afectació dels centres a curt termini. A partir d’eixe moment es faran anàlisis periòdiques de les residències.

 

Permetrà activar els protocols amb temps

En el cas que, a conseqüència de les anàlisis practicades, es detecten traces genètiques del SARS-CoV-2 en algun dels centres, s’activaran els protocols de control relacionats amb la presa de mostres als treballadors i residents per a intervindre en les residències amb la major rapidesa. Això permetrà activar mesures de control, fins i tot en el cas que es tracte de persones asimptomàtiques i els contagis hagen passat inadvertits.

 

«L’anàlisi de les aigües de residències és una eina més de la Generalitat que complementa la resta de mesures de detecció, rastreig i control que coordina la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública a través dels seus servicis d’epidemiologia i de la xarxa d’Atenció Primària, principalment» ha indicat Ana Barceló.

Últimes notícies

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.