Els gossos poden detectar la covid amb una precisió de fins al 94%

 

Els gossos biodetectors poden identificar l’olor del Covid-19 amb una taxa de precisió de fins a 94%, segons un estudi preliminar de l’associació britànica Medical Detection Dogs, publicat este dilluns.

La investigació, dirigida juntament amb l’Escola d’Higiene i Medicina Tropical de Londres i la Universitat de Durham, va utilitzar mostres de més de 3.750 persones, com a camises, màscares i calcetins usats, per a entrenar a sis gossos en la detecció de Covid-19.

Els resultats inicials, encara pendents de revisió externa per part d’altres científics, apunten que els gossos van ser capaços d’identificar la malaltia en el 94% dels casos, una precisió superior a la que ofereixen les proves d’antígens, d’entre el 58% i el 77%.

L’estudi preliminar reflecteix, a més, que un sol gos pot examinar fins a 250 persones en una hora, considerablement més ràpid que la resta de mètodes de detecció de Covid-19, apunten els experts.
La investigació indica que els gossos entrenats podrien ser de gran ajuda com una primera eina de detecció ràpida en espais públics, com a aeroports, si s’utilitzaren juntament amb mètodes tradicionals, com les proves PCR, per a confirmar els resultats.

«Saber que podem aprofitar el sorprenent poder del nas d’un gos per a detectar el coronavirus de manera ràpida i no invasiva ens dona l’esperança de tornar a una forma de vida més normal», assegura en un comunicat Claire Guest, directora científica de Medical Detection Dogs i autora principal de l’assaig.
En l’estudi, els gossos -quatre Llauradors, un Golden Retriever i un Working Cocker Spaniel- ensumaven mostres en un sistema de suports que requeria una decisió de «sí o no» en cada cas.

Si identificaven presència de Covid-19, els gossos donaven indicacions com asseure’s, espentar o mirar fixament cap avant, i si encertaven, rebien com recompensa menjar o joguets.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.