Els gossos poden detectar la covid amb una precisió de fins al 94%

 

Els gossos biodetectors poden identificar l’olor del Covid-19 amb una taxa de precisió de fins a 94%, segons un estudi preliminar de l’associació britànica Medical Detection Dogs, publicat este dilluns.

La investigació, dirigida juntament amb l’Escola d’Higiene i Medicina Tropical de Londres i la Universitat de Durham, va utilitzar mostres de més de 3.750 persones, com a camises, màscares i calcetins usats, per a entrenar a sis gossos en la detecció de Covid-19.

Els resultats inicials, encara pendents de revisió externa per part d’altres científics, apunten que els gossos van ser capaços d’identificar la malaltia en el 94% dels casos, una precisió superior a la que ofereixen les proves d’antígens, d’entre el 58% i el 77%.

L’estudi preliminar reflecteix, a més, que un sol gos pot examinar fins a 250 persones en una hora, considerablement més ràpid que la resta de mètodes de detecció de Covid-19, apunten els experts.
La investigació indica que els gossos entrenats podrien ser de gran ajuda com una primera eina de detecció ràpida en espais públics, com a aeroports, si s’utilitzaren juntament amb mètodes tradicionals, com les proves PCR, per a confirmar els resultats.

“Saber que podem aprofitar el sorprenent poder del nas d’un gos per a detectar el coronavirus de manera ràpida i no invasiva ens dona l’esperança de tornar a una forma de vida més normal”, assegura en un comunicat Claire Guest, directora científica de Medical Detection Dogs i autora principal de l’assaig.
En l’estudi, els gossos -quatre Llauradors, un Golden Retriever i un Working Cocker Spaniel- ensumaven mostres en un sistema de suports que requeria una decisió de “sí o no” en cada cas.

Si identificaven presència de Covid-19, els gossos donaven indicacions com asseure’s, espentar o mirar fixament cap avant, i si encertaven, rebien com recompensa menjar o joguets.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.

Sis autonomies pacten a València exigir una nova Llei de Costas que supere les partions

Sis comunitats litorals han acordat un manifest que reclama una nova llei, rebutja els reglaments del Govern i demana una reunió urgent amb Sara Aagesen. La II Cimera Nacional del Litoral ha reforçat un front comú per a revisar el model de gestió de la costa.

El Pla Endavant té en marxa el 62 % de les mesures de la Generalitat set mesos després de la seua aprovació

L’informe de seguiment de febrer indica que el 17 % de les iniciatives ja s’han completat i que el ritme d’execució del pla s’ha duplicat des del mes de juliol