Els gossos poden detectar la covid amb una precisió de fins al 94%

 

Els gossos biodetectors poden identificar l’olor del Covid-19 amb una taxa de precisió de fins a 94%, segons un estudi preliminar de l’associació britànica Medical Detection Dogs, publicat este dilluns.

La investigació, dirigida juntament amb l’Escola d’Higiene i Medicina Tropical de Londres i la Universitat de Durham, va utilitzar mostres de més de 3.750 persones, com a camises, màscares i calcetins usats, per a entrenar a sis gossos en la detecció de Covid-19.

Els resultats inicials, encara pendents de revisió externa per part d’altres científics, apunten que els gossos van ser capaços d’identificar la malaltia en el 94% dels casos, una precisió superior a la que ofereixen les proves d’antígens, d’entre el 58% i el 77%.

L’estudi preliminar reflecteix, a més, que un sol gos pot examinar fins a 250 persones en una hora, considerablement més ràpid que la resta de mètodes de detecció de Covid-19, apunten els experts.
La investigació indica que els gossos entrenats podrien ser de gran ajuda com una primera eina de detecció ràpida en espais públics, com a aeroports, si s’utilitzaren juntament amb mètodes tradicionals, com les proves PCR, per a confirmar els resultats.

«Saber que podem aprofitar el sorprenent poder del nas d’un gos per a detectar el coronavirus de manera ràpida i no invasiva ens dona l’esperança de tornar a una forma de vida més normal», assegura en un comunicat Claire Guest, directora científica de Medical Detection Dogs i autora principal de l’assaig.
En l’estudi, els gossos -quatre Llauradors, un Golden Retriever i un Working Cocker Spaniel- ensumaven mostres en un sistema de suports que requeria una decisió de «sí o no» en cada cas.

Si identificaven presència de Covid-19, els gossos donaven indicacions com asseure’s, espentar o mirar fixament cap avant, i si encertaven, rebien com recompensa menjar o joguets.

Últimes notícies

Sagunt a Escena programa ‘Original Greek’ i la proposta participativa ‘Bailarina a la carta’

El festival Sagunt a Escena acollirà este dijous 6 d’agost la comèdia ‘Original Greek’ i l’espectacle participatiu de dansa ‘Bailarina a la carta’ a Sagunt.

El Levante es mesura al Vila-real en el amistós més exigent de l’estiu

El Levante visitarà este dimecres la ciutat esportiva del Vila-real per disputar el seu amistós més exigent de l’estiu, l’únic davant un rival de Primera i penúltim test abans de LaLiga EA Sports.

Luis Rioja es perd l’entrenament del València i Foulquier ja treballa amb el grup

Luis Rioja no s’ha entrenat este dimarts a Paterna per unes molèsties i és baixa per al Trofeu Taronja, mentres que Foulquier ha completat per primera vegada una part de la sessió amb el grup.

Disset detinguts i 36 delictes al festival Arenal Sound de Borriana

La Guàrdia Civil ha detingut disset persones i ha comptabilitzat 36 delictes durant el festival Arenal Sound de Borriana, celebrat del 30 de juliol al 2 d’agost, a més de 70 denúncies administratives.

El Villarreal estrena la plantilla al complet en un amistós contra el Levante

El Villarreal CF rep este dimecres el Levante en la Ciutat Esportiva José Manuel Llaneza, en el penúltim amistós de pretemporada, amb tota la plantilla ja disponible.

La reserva d’aigua del Xúquer baixa al 58,5% i la del Segura al 55,3% després d’una nova setmana de descens

Els embassaments del Xúquer i del Segura han tornat a perdre aigua en l’última setmana, tot i mantindre nivells per damunt de fa un any i de la mitjana de l’última dècada. Al conjunt d’Espanya, la reserva hídrica baixa fins al 69,6% de la seua capacitat.

L’atur agrari puja lleugerament en juliol fins a 70.296 persones

L’atur en el sector agrícola ha augmentat un 0,17 % en juliol fins a 70.296 persones, encara que en comparació anual registra una caiguda del 10,33 %. A la Comunitat Valenciana, l’atur agrari baixa fins als 6.843 desocupats, amb 61 persones menys que en juny.

Els incendis ja arrasen quasi 1.000 hectàrees de camps assegurats, amb Castelló entre les zones afectades

Agroseguro ha registrat sinistres en 984 hectàrees agrícoles assegurades per incendis a Castelló, Guadalajara, Zamora, Àvila, Madrid i Saragossa. La Mierla i la comarca d’Ejea de los Caballeros concentren la major part dels danys.
FILMOTECA D'ESTIU