12.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

La incidència acumulada es dispara un 160% en dos setmanes en el territori valencià

 

La incidència acumulada s’ha disparat un 160% en les dos últimes setmanes en el territori valencià, fins als 1.339,67 casos per cada 100.000 habitants, mentres que l’ocupació de llits UCI per pacients Covid-19 han augmentat un 53,27% en este període i suposen ja el 61,37% del total de recursos, segons dades del Ministeri de Sanitat.

 

D’esta manera, la incidència acumulada en els últims 14 dies és de 1.339,67 casos, el que suposa un 159,19% més que fa dos una setmana quan estava en 516,87 casos i enfront dels 896,12 casos del passat dilluns. Per tant, el territori valencià és la quarta comunitat amb major incidència.

 

Per la seua part la pressió hospitalària no deixa de créixer i els pacients Covid-19 ocupen ja el 61,37% dels llits de crítics amb 734 malalts ingressats, un 53,27% més que fa dos setmanes quan no arribava ni a la mitat, estaven en el 40,04%. D’eixa manera, els valencians som la segona, després de Rioja, amb major saturació en les UCI.

 

De la mateixa manera, els pacients Covid-19 ingressats han pujat fins a ocupar el 43,52% dels llits d’aguts disponibles, el que suposa un 58,37% de creixement respecte al passat dia 11 quan el percentatge estava en el 27,48%. Fa una setmana era del 39,96%. Amb 5.276 persones hospitalitzades a hores d’ara per Covid-19, és la primera per percentatge d’ocupació. Finalment, també lidera, amb un 30,47%, la taxa de positivitat, que mesura el percentatge de persones que donen positiu per a la infecció d’entre totes a les que se’ls ha fet prova PCR.

Últimes notícies

L’excap de Bombers situa la primera defunció de la DANA a les 18.30 en el Cecopi

José Miguel Basset ha declarat que el Cecopi va saber de la primera defunció en la DANA sobre les 18.30, malgrat un wasap de les 16.28 que al·ludia a un mort a Utiel. Ha assegurat que l'És_Alert de les 20.11 no es va decidir en el Cecopi i que va desconéixer també el segon avís de les 20.57

Mor el exalcalde de València Ricard Pérez Casado als 80 anys

Ricard Pérez Casado, alcalde de València entre 1979 i 1989, ha mort als 80 anys. La seua etapa va deixar fites com el Jardí del Túria i el Palau de la Música

Ha mort Ricard Pérez Casado, alcalde de València en els anys 80

El exalcalde de València entre 1979 i 1989, Ricard Pérez Casado, ha mort als 80 anys. La seua trajectòria va marcar una dècada clau per a l'Ajuntament.

Basset es desmarca de l’orde de mobilitzar i retirar als bombers dels llits el 29-O

L'ex responsable dels bombers de València ha assegurat davant la jutgessa que no va decidir ni la mobilització per a vigilar llits ni la retirada del 29-O. També ha sostingut que l'És_Alert de les 20.11 no ho va acordar el Cecopi i que ell va proposar un avís per a romandre a casa.

El CPFF arranca sense perspectives de consens sobre el finançament autonòmic

El CPFF ha començat per a abordar la proposta de finançament autonòmic del Govern sense aparença d'acord. Només Catalunya s'obri al pla, mentres altres comunitats el rebutgen i protesten per l'anunci bilateral previ.

Colp a una xarxa amb més de 100 robatoris en gasolineres, comerços i vivendes en sis províncies

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre membres d'una xarxa a la qual atribuïx més de cent robatoris en gasolineres, comerços i vivendes d'Alacant, Múrcia i altres províncies. L'operació ha permés intervindre diners, joies i vehicles i esclarir assalts comesos de matinada amb un mateix patró.

Basset nega reticències per a enviar l’És_Alert i afirma: ‘calia enviar-la’

L'ex inspector cap José Miguel Basset ha negat reticències al Es_Alert durant la DANA i ha rebutjat que discutira amb el subdirector d'Emergències pel text de l'avís.

Cort en un tram de les línies 4 i 6 de Metrovalencia per danys en la catenària

Les línies 4 i 6 han quedat fora de servici entre Tarongers i Doctor Lluch després d'enganxar-se un camió amb remolc en la catenària. Tècnics valoren els danys i no hi ha hora estimada de normalitat.