La incidència acumulada es dispara un 160% en dos setmanes en el territori valencià

 

La incidència acumulada s’ha disparat un 160% en les dos últimes setmanes en el territori valencià, fins als 1.339,67 casos per cada 100.000 habitants, mentres que l’ocupació de llits UCI per pacients Covid-19 han augmentat un 53,27% en este període i suposen ja el 61,37% del total de recursos, segons dades del Ministeri de Sanitat.

 

D’esta manera, la incidència acumulada en els últims 14 dies és de 1.339,67 casos, el que suposa un 159,19% més que fa dos una setmana quan estava en 516,87 casos i enfront dels 896,12 casos del passat dilluns. Per tant, el territori valencià és la quarta comunitat amb major incidència.

 

Per la seua part la pressió hospitalària no deixa de créixer i els pacients Covid-19 ocupen ja el 61,37% dels llits de crítics amb 734 malalts ingressats, un 53,27% més que fa dos setmanes quan no arribava ni a la mitat, estaven en el 40,04%. D’eixa manera, els valencians som la segona, després de Rioja, amb major saturació en les UCI.

 

De la mateixa manera, els pacients Covid-19 ingressats han pujat fins a ocupar el 43,52% dels llits d’aguts disponibles, el que suposa un 58,37% de creixement respecte al passat dia 11 quan el percentatge estava en el 27,48%. Fa una setmana era del 39,96%. Amb 5.276 persones hospitalitzades a hores d’ara per Covid-19, és la primera per percentatge d’ocupació. Finalment, també lidera, amb un 30,47%, la taxa de positivitat, que mesura el percentatge de persones que donen positiu per a la infecció d’entre totes a les que se’ls ha fet prova PCR.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Més de 650 assistents analitzen a València els reptes del sector portuari

Més de 650 assistents han participat en la inauguració del primer Congrés Nacional Portuari a València, que durant tres dies aborda els reptes del sector. El pla preveu 7.000 milions fins a 2029 amb focus en descarbonització, connectivitat ferroviària i modernització.

Alacant acollirà a l’octubre tres conferències iberoamericanes de ciència i innovació

El 21 i 22 d'octubre se celebraran a Alacant tres conferències iberoamericanes sobre ciència, tecnologia, innovació i educació superior en el marc de la XXX Cimera.

Ester Muñoz acusa a Sánchez de frivolitat davant el conflicte de l’Iran

La portaveu del PP en el Congrés ha demanat a Pedro Sánchez una reflexió per les conseqüències per a Espanya de la seua postura davant l'Iran. També ha carregat per Adamuz, Plus ultra i els pactes amb Vox a Aragó i Extremadura.

El TSJCV dona dos dies per a al·legacions abans de decidir si investiga a Mazón per la dana

El TSJCV ha donat dos dies a Fiscalia i a les parts per a al·legar sobre l'exposició raonada que demana investigar a Carlos Mazón per la gestió de la dana de 2024. Un tribunal designat decidirà si admet o no eixe plantejament.

La Generalitat reforça la seua aposta per l’hidrogen verd en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ratifica l'impuls a l'hidrogen verd i analitza amb Enagás el pla de participació pública de la Xarxa Troncal, el traçat de la qual aconseguirà 100 municipis.

València Basket confia que la majoria de la seua expedició torne a casa este dimecres

Trenta dels 33 integrants de l'expedició júnior ja volen via Turquia i el club preveu la seua arribada el dimecres. Tres empleats seguixen a Abu Dhabi a l'espera de bitllets.

Detingut a Elx un home de 77 anys per incendiar la casa de la seua exparella i amenaçar-la de mort

La Policia Local ha detingut a Elx a un home de 77 anys per presumptament calar foc a la vivenda de la seua exparella i amenaçar-la de mort. Tenia una orde d'allunyament i va ser arrestat per incendi provocat i amenaces greus.

Una mare accepta 20 anys de presó per deixar morir al seu bebé nounat a Alcoi

L'acusada, de 44 anys, ha reconegut els fets i ha aconseguit una conformitat que evita el juí amb jurat. La pena es reduïx de 21 a 20 anys.