La incidència acumulada es dispara un 160% en dos setmanes en el territori valencià

 

La incidència acumulada s’ha disparat un 160% en les dos últimes setmanes en el territori valencià, fins als 1.339,67 casos per cada 100.000 habitants, mentres que l’ocupació de llits UCI per pacients Covid-19 han augmentat un 53,27% en este període i suposen ja el 61,37% del total de recursos, segons dades del Ministeri de Sanitat.

 

D’esta manera, la incidència acumulada en els últims 14 dies és de 1.339,67 casos, el que suposa un 159,19% més que fa dos una setmana quan estava en 516,87 casos i enfront dels 896,12 casos del passat dilluns. Per tant, el territori valencià és la quarta comunitat amb major incidència.

 

Per la seua part la pressió hospitalària no deixa de créixer i els pacients Covid-19 ocupen ja el 61,37% dels llits de crítics amb 734 malalts ingressats, un 53,27% més que fa dos setmanes quan no arribava ni a la mitat, estaven en el 40,04%. D’eixa manera, els valencians som la segona, després de Rioja, amb major saturació en les UCI.

 

De la mateixa manera, els pacients Covid-19 ingressats han pujat fins a ocupar el 43,52% dels llits d’aguts disponibles, el que suposa un 58,37% de creixement respecte al passat dia 11 quan el percentatge estava en el 27,48%. Fa una setmana era del 39,96%. Amb 5.276 persones hospitalitzades a hores d’ara per Covid-19, és la primera per percentatge d’ocupació. Finalment, també lidera, amb un 30,47%, la taxa de positivitat, que mesura el percentatge de persones que donen positiu per a la infecció d’entre totes a les que se’ls ha fet prova PCR.

Últimes notícies

Sis morts per calor extrema en sis dies a la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat sis morts atribuïbles a les altes temperatures entre el 30 de maig i el 4 de juny, cinc a la província de València i una a Castelló, segons el sistema MoMo de Sanitat.

Quatre persones detingudes en trobar quasi 3 kg de marihuana en una vivenda de Vall d’Alba

La Guàrdia Civil ha detingut quatre persones a Vall d'Alba després d'intervindre quasi 3.000 grams de marihuana en dos immobles contigus, presumptament destinada a la seua distribució.

La calor arranca fort: més de 30 °C de bon matí i quasi 34 °C a La Vila Joiosa

Les temperatures han superat ja els 30 graus este dilluns de bon matí en nombrosos municipis valencians, amb 33,7 °C a La Vila Joiosa. Aemet ha activat un episodi de calor fins dimecres i Emergències ha decretat alerta groga i risc alt d'incendis.

Les nits tropicals continuen i Benidorm encadena una altra nit tòrrida amb 25,1 graus

Les mínimes han tornat a ser molt altes en la Comunitat Valenciana, amb nombroses nits tropicals i una nova nit tòrrida a Benidorm, on el termòmetre no ha baixat de 25,1 graus.

‘Descobrint Magenti’. Alberic, un poble que sona

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana és un text de caràcter cultural i divulgatiu sobre un llibre que reivindica Leopoldo Magenti com una figura clau de la música valenciana i com una institució per al poble d’Alberic

Desarticulat a Montroi un frau de renting amb cotxes d’alta gamma per més de 170.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a Montroi una dona i investiga dos hòmens per un frau amb cotxes d’alta gamma valorats en més de 170.000 euros, contractats mitjançant leasing o renting i després venuts de forma fraudulenta.

Calor intens a l’interior de València i possible pols en suspensió este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta dilluns i dimarts cels poc nuvolosos, possible pols en suspensió i calor molt intensa a l’interior i prelitoral, sobretot de la província de València.

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.