13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Quan és legal botar-se el toc de queda?

Les restriccions al toc de queda van entrar en vigor el passat dilluns 12 de juliol pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. Es mantindran fins el pròxim dia 25 de juliol, moment en el que els tocs de queda podrien llevar-se, prorrogar-se o bé aplicar-se en altres localitats. Tot depén de l’evolució de la pandèmia els primers 10 dies de les mesures.

 

Toc de queda en 32 municipis: d’una a sis, en municipis de més de 5.000 habitants i amb incidència elevada

 

El confinament nocturn té com a objectiu frenar l’escalada de contagis que ha fet explotar els indicadors de contagis covid-19. El botellot, la falta de mesures entre els joves, la retirada de les mascaretes i la relaxació han ajudat notablement a aquesta situació.

 

El toc de queda afecta a municipis, en concret, de més de 5.000 habitants i amb una incidència acumulada igual o superior als 400 casos diagnosticats per cada 100.000 habitants. Són, en total, 32 municipis, que es tancaran d’una a sis de la matinada.

 

Puig ha insistit que esta mesura té l’objectiu de “generar una atmosfera favorable per a parar la reactivació de la pandèmia”. No obstant això, preocupa l’efecte que esta mesura puga tindre en el sector econòmic, per això, s’implantarà només en aquells municipis que estiguen en risc extrem de contagi.

D’altra banda, el president també ha volgut destacar que les mesures que es van implantar dissabte passat ja han tingut un efecte positiu durant el cap de setmana: “s’han reduït els contactes i és fonamental que continuem així per a arribar a agost en la millor condició possible”

Quines són les quatre excepcions que permeten la mobilitat?

 

En primer lloc, es contempla la possibilitat de desplaçar-se davant la necessitat de rebre assistència sanitària d’urgència o d’anar a la farmàcia en les mateixes circumstàncies. Pel que fa a motius laborals, s’hi sumen dos excepcions més: d’una banda, els desplaçaments per anar o tornar del lloc de treball, i de l’altra, la mobilitat de professionals o voluntaris, també degudament acreditats, per realitzar serveis essencials, sanitaris o socials.

Per últim, el document institucional que aprova el toc de queda a falta del vistiplau de la justícia permet també els desplaçaments entre progenitors separats. Es podrà recollir o portar menors d’edat per a la seua cura en cas que els progenitors estiguen separats, divorciats o amb residència a llocs diferents. La situació serà la mateixa per a mascotes i animals de companyia. En ambdós casos, però, el desplaçament s’haurà de fer de manera individual i en la franja horària compresa entre les quatre i les sis de la matinada.

 

Últimes notícies

El PSPV exigix a Pérez Llorca expulsar a la regidora del PP que va insultar a Sánchez

El PSPV-PSOE ha demanat a Juanfran Pérez Llorca l'expulsió d'una edil del PP de Vallanca que va insultar a Pedro Sánchez en un míting i ha criticat la falta de condemna.

El Suprem remitent la peça de Ábalos i Cerdán del cas Koldo a l’Audiència Nacional

El Suprem ha enviat a l'Audiència Nacional la peça separada del cas Koldo després de la renúncia de Ábalos i la consegüent pèrdua d'aforament. El juí per les màscares seguirà, previsiblement, en l'alt tribunal.

Un estudi de la UPV avala que els aiguamolls artificials protegixen la qualitat de l’aigua

La UPV ha demostrat que els aiguamolls artificials actuen com a sistemes tampó: retenen fins prop del 80% dels sòlids en suspensió i reduïxen el nitrogen amoniacal. Un bon disseny hidràulic, amb cel·les en paral·lel, millora el temps de residència i l'eficiència del tractament.

Sanitat reduïx a 7 dies el pas de la sospita de càncer a la primera consulta hospitalària

L'Estratègia en Càncer 2026-2030 fixa un màxim de set dies entre la sospita en Atenció Primària i la primera consulta hospitalària. El pla reforça la psico-oncologia, impulsa el diagnòstic genètic i preveu prototeràpia en 2026.

Un xoc entre dos cotxes a Castelló deixa un mort i dos ferits

Un xoc entre dos turismes en la N-340 va deixar un mort de 52 anys i dos ferits. L'avís va arribar al CICU a les 21.00 i els ferits van ser traslladats a l'Hospital General.

Compte arrere per a Benidorm Fest 2026: Rosalinda Galán porta una cobla electrònica i feminista

Rosalinda Galán arriba a Benidorm Fest 2026 entre les deu candidatures amb més reproduccions i amb Mataora, una proposta que fusiona cobla, electrònica i discurs feminista. El seu objectiu és guanyar visibilitat en un gran aparador televisiu amb una posada en escena allunyada del tòpic.

Feijóo compareixerà hui en la comissió del Congrés sobre la DANA

Feijóo està citat hui en la Comissió d'Investigació de la DANA per a aclarir quina informació va rebre de Carlos Mazón i com es va coordinar la resposta a la tragèdia a València.

Febrer arranca estable en la Comunitat Valenciana amb el vent com a protagonista

La setmana comença amb cels que aniran buidant i ponent en augment. Es preveuen ratxes molt fortes a l'interior de València i la mar tendirà a agitar-se a la vesprada.