Quan és legal botar-se el toc de queda?

Les restriccions al toc de queda van entrar en vigor el passat dilluns 12 de juliol pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. Es mantindran fins el pròxim dia 25 de juliol, moment en el que els tocs de queda podrien llevar-se, prorrogar-se o bé aplicar-se en altres localitats. Tot depén de l’evolució de la pandèmia els primers 10 dies de les mesures.

 

Toc de queda en 32 municipis: d’una a sis, en municipis de més de 5.000 habitants i amb incidència elevada

 

El confinament nocturn té com a objectiu frenar l’escalada de contagis que ha fet explotar els indicadors de contagis covid-19. El botellot, la falta de mesures entre els joves, la retirada de les mascaretes i la relaxació han ajudat notablement a aquesta situació.

 

El toc de queda afecta a municipis, en concret, de més de 5.000 habitants i amb una incidència acumulada igual o superior als 400 casos diagnosticats per cada 100.000 habitants. Són, en total, 32 municipis, que es tancaran d’una a sis de la matinada.

 

Puig ha insistit que esta mesura té l’objectiu de «generar una atmosfera favorable per a parar la reactivació de la pandèmia». No obstant això, preocupa l’efecte que esta mesura puga tindre en el sector econòmic, per això, s’implantarà només en aquells municipis que estiguen en risc extrem de contagi.

D’altra banda, el president també ha volgut destacar que les mesures que es van implantar dissabte passat ja han tingut un efecte positiu durant el cap de setmana: «s’han reduït els contactes i és fonamental que continuem així per a arribar a agost en la millor condició possible»

Quines són les quatre excepcions que permeten la mobilitat?

 

En primer lloc, es contempla la possibilitat de desplaçar-se davant la necessitat de rebre assistència sanitària d’urgència o d’anar a la farmàcia en les mateixes circumstàncies. Pel que fa a motius laborals, s’hi sumen dos excepcions més: d’una banda, els desplaçaments per anar o tornar del lloc de treball, i de l’altra, la mobilitat de professionals o voluntaris, també degudament acreditats, per realitzar serveis essencials, sanitaris o socials.

Per últim, el document institucional que aprova el toc de queda a falta del vistiplau de la justícia permet també els desplaçaments entre progenitors separats. Es podrà recollir o portar menors d’edat per a la seua cura en cas que els progenitors estiguen separats, divorciats o amb residència a llocs diferents. La situació serà la mateixa per a mascotes i animals de companyia. En ambdós casos, però, el desplaçament s’haurà de fer de manera individual i en la franja horària compresa entre les quatre i les sis de la matinada.

 

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.