Quan és legal botar-se el toc de queda?

Les restriccions al toc de queda van entrar en vigor el passat dilluns 12 de juliol pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. Es mantindran fins el pròxim dia 25 de juliol, moment en el que els tocs de queda podrien llevar-se, prorrogar-se o bé aplicar-se en altres localitats. Tot depén de l’evolució de la pandèmia els primers 10 dies de les mesures.

 

Toc de queda en 32 municipis: d’una a sis, en municipis de més de 5.000 habitants i amb incidència elevada

 

El confinament nocturn té com a objectiu frenar l’escalada de contagis que ha fet explotar els indicadors de contagis covid-19. El botellot, la falta de mesures entre els joves, la retirada de les mascaretes i la relaxació han ajudat notablement a aquesta situació.

 

El toc de queda afecta a municipis, en concret, de més de 5.000 habitants i amb una incidència acumulada igual o superior als 400 casos diagnosticats per cada 100.000 habitants. Són, en total, 32 municipis, que es tancaran d’una a sis de la matinada.

 

Puig ha insistit que esta mesura té l’objectiu de «generar una atmosfera favorable per a parar la reactivació de la pandèmia». No obstant això, preocupa l’efecte que esta mesura puga tindre en el sector econòmic, per això, s’implantarà només en aquells municipis que estiguen en risc extrem de contagi.

D’altra banda, el president també ha volgut destacar que les mesures que es van implantar dissabte passat ja han tingut un efecte positiu durant el cap de setmana: «s’han reduït els contactes i és fonamental que continuem així per a arribar a agost en la millor condició possible»

Quines són les quatre excepcions que permeten la mobilitat?

 

En primer lloc, es contempla la possibilitat de desplaçar-se davant la necessitat de rebre assistència sanitària d’urgència o d’anar a la farmàcia en les mateixes circumstàncies. Pel que fa a motius laborals, s’hi sumen dos excepcions més: d’una banda, els desplaçaments per anar o tornar del lloc de treball, i de l’altra, la mobilitat de professionals o voluntaris, també degudament acreditats, per realitzar serveis essencials, sanitaris o socials.

Per últim, el document institucional que aprova el toc de queda a falta del vistiplau de la justícia permet també els desplaçaments entre progenitors separats. Es podrà recollir o portar menors d’edat per a la seua cura en cas que els progenitors estiguen separats, divorciats o amb residència a llocs diferents. La situació serà la mateixa per a mascotes i animals de companyia. En ambdós casos, però, el desplaçament s’haurà de fer de manera individual i en la franja horària compresa entre les quatre i les sis de la matinada.

 

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.