Quan és legal botar-se el toc de queda?

Les restriccions al toc de queda van entrar en vigor el passat dilluns 12 de juliol pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. Es mantindran fins el pròxim dia 25 de juliol, moment en el que els tocs de queda podrien llevar-se, prorrogar-se o bé aplicar-se en altres localitats. Tot depén de l’evolució de la pandèmia els primers 10 dies de les mesures.

 

Toc de queda en 32 municipis: d’una a sis, en municipis de més de 5.000 habitants i amb incidència elevada

 

El confinament nocturn té com a objectiu frenar l’escalada de contagis que ha fet explotar els indicadors de contagis covid-19. El botellot, la falta de mesures entre els joves, la retirada de les mascaretes i la relaxació han ajudat notablement a aquesta situació.

 

El toc de queda afecta a municipis, en concret, de més de 5.000 habitants i amb una incidència acumulada igual o superior als 400 casos diagnosticats per cada 100.000 habitants. Són, en total, 32 municipis, que es tancaran d’una a sis de la matinada.

 

Puig ha insistit que esta mesura té l’objectiu de «generar una atmosfera favorable per a parar la reactivació de la pandèmia». No obstant això, preocupa l’efecte que esta mesura puga tindre en el sector econòmic, per això, s’implantarà només en aquells municipis que estiguen en risc extrem de contagi.

D’altra banda, el president també ha volgut destacar que les mesures que es van implantar dissabte passat ja han tingut un efecte positiu durant el cap de setmana: «s’han reduït els contactes i és fonamental que continuem així per a arribar a agost en la millor condició possible»

Quines són les quatre excepcions que permeten la mobilitat?

 

En primer lloc, es contempla la possibilitat de desplaçar-se davant la necessitat de rebre assistència sanitària d’urgència o d’anar a la farmàcia en les mateixes circumstàncies. Pel que fa a motius laborals, s’hi sumen dos excepcions més: d’una banda, els desplaçaments per anar o tornar del lloc de treball, i de l’altra, la mobilitat de professionals o voluntaris, també degudament acreditats, per realitzar serveis essencials, sanitaris o socials.

Per últim, el document institucional que aprova el toc de queda a falta del vistiplau de la justícia permet també els desplaçaments entre progenitors separats. Es podrà recollir o portar menors d’edat per a la seua cura en cas que els progenitors estiguen separats, divorciats o amb residència a llocs diferents. La situació serà la mateixa per a mascotes i animals de companyia. En ambdós casos, però, el desplaçament s’haurà de fer de manera individual i en la franja horària compresa entre les quatre i les sis de la matinada.

 

Últimes notícies

Els treballs continuen en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara sense controlar

Bombers i brigades forestals continuen treballant a la zona de l’incendi de la Vall d’Uixó per consolidar el perímetre, huit dies després que quedara estabilitzat. L’objectiu és poder passar prompte a la fase de control, després que el foc haja cremat 9.568 hectàrees.

Huit morts menys a les carreteres en juliol però set víctimes a la Comunitat Valenciana

En juliol han mort 107 persones en 97 accidents de trànsit a Espanya, 7 d’elles a la Comunitat Valenciana, la mateixa xifra que en 2025. És el segon juliol amb menys morts de la sèrie històrica, malgrat l’augment dels desplaçaments de llarg recorregut.

Maximo Quiles afronta Silverstone amb fam de victòria però sense confiar-se

Maximo Quiles arriba al Gran Premi de Gran Bretanya com a sòlid líder de Moto3, amb 104 punts d’avantatge, i anuncia que no pensa relaxar-se a Silverstone.

El PPCV carrega contra els retalls al Tajo-Segura i reclama un pacte estatal per l’aigua

El PPCV ha denunciat els retalls al transvasament Tajo-Segura, que considera una injustícia per a la Comunitat Valenciana, i ha exigit un Pacte Nacional de l’Aigua que done estabilitat i criteris tècnics a la gestió hídrica.

El Valencia Basket femení arranca la pretemporada el 17 d’agost amb dos amistosos clau

El Valencia Basket femení començarà la pretemporada el 17 d’agost, farà només dos amistosos i arribarà a la Supercopa LF Endesa amb quasi tres setmanes de preparació.

Avís groc per fortes pluges, tronades i granís a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat l’avís groc este dimecres a la vesprada a l’interior nord de Castelló per pluges intenses, tronades, granís i ratxes molt fortes de vent, i manté també avisos per calor en punts de València i Alacant.

Quatre detinguts en desmantellar dos laboratoris de marihuana a la Marina Alta

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens i ha desmantellat dos laboratoris interiors de marihuana a la Marina Alta, amb registres a Oliva, Adsubia i la Vall de la Gallinera. Els arrestats estan investigats per delictes contra la salut pública, pertinença a grup criminal, armes i frau elèctric.

Compromís denuncia una caiguda del 40 % en la venda d’entrades dels concerts de Vivers

Compromís ha criticat que els concerts de Vivers han venut enguany 33.626 entrades, un 40 % menys que en 2023, i acusa el govern municipal de voler amagar les dades i aplicar censura cultural.
FILMOTECA D'ESTIU