Mor per Covid un jove de 26 anys sense patologies prèvies

 

Un jove de 26 anys ha mort en les últimes hores a l’illa de Tenerife a causa del Covid. No tenia patologies prèvies associades i romania en ingrés hospitalari a l’illa.

En total, en les últimes 24 hores el virus li ha costat la vida a quatre persones, també han mort dos homes més a Tenerife amb 90 i 50 anys, i en Gran Canària, un home de 59 anys, també sense patologies prèvies.

És la mateixa illa en la qual el passat 12 d’agost va morir un altre jove, en este cas de 27 anys, sense patologies prèvies, i que no havia rebut la vacuna. Va consternar també el passat 25 d’agost la mort per Covid d’una dona de 28 anys, que va ingressar embarassada a l’Hospital Insular Matern Infantil de Gran Canària i a la qual se li va practicar una cesària dies abans davant la gravetat de la seua salut.

105 nous casos

 

En les últimes 24 hores s’han infectat a Canàries 105 persones més. Als hospitals hi ha 419 pacients, dels quals 63 estan en les unitats de vigilància intensiva i 356 en planta.

La incidència acumulada de nous casos en els últims set dies és de 44,07 per cada 100.000 habitants i en els últims catorze dies de 107,63.

Des que va començar la pandèmia a principis de 2020, a Canàries s’han infectat 92.781 persones, el 4,3% de la població, i d’elles han mort 950, mentre que 79.862 han sigut donades d’alta, amb la qual cosa els pacients actius són 11.969.

A Tenerife hi ha 7.395 casos actius, en Gran Canària 4.267, a Fuerteventura 219, a Lanzarote 64, a la Palma 12, en La Gomera 7 i a El Hierro 5.

Els 105 contagis registrats este dilluns són 40 menys que els del dilluns de la setmana passada i en els últims 35 dies la tendència és decreixent, ha informat Sanitat, que ha realitzat fins ara 2.030.390 proves diagnòstiques, d’elles 2.604 el diumenge.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.