L’oci i l’hostaleria valenciana demanen recuperar el ball, horaris i aforaments

Ejemplo de shortcode con estilo
La Coordinadora Empresarial d’Oci i Hostaleria de la Comunitat Valenciana (CEOH) reclama al Consell que la Comunitat Valenciana se sume ja al mapa autonòmic de la recuperació dels locals d’oci, Comptant amb millors dades sanitàries que les regions en què les pimes del sector han recuperat prestacions pròpies d’un pub, discoteca o sala de festa. […]

La Coordinadora Empresarial d’Oci i Hostaleria de la Comunitat Valenciana (CEOH) reclama al Consell que la Comunitat Valenciana se sume ja al mapa autonòmic de la recuperació dels locals d’oci, Comptant amb millors dades sanitàries que les regions en què les pimes del sector han recuperat prestacions pròpies d’un pub, discoteca o sala de festa.

A l’això, recorden que el País Basc o Galícia han recuperat la pista de ball, la Comunitat de Madrid o Castella i Lleó els horaris habituals de tancament i Andalusia i Navarra poder utilitzar taules altes perquè el públic puga estar dret en els establiments.

En un comunicat oficial denuncien que la recuperació de l’activitat dels locals d’oci a la Comunitat Valenciana «segueix en un llimbs quan falten tot just 5 dies perquè vencen les actuals mesures restrictives en vigor».

A canvi, des de la CEOH assenyalen que l’únic anunci concret realitzat pel president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, és la disposició a implantar el

 el pròxim 9 d’octubre. Una eina, diuen, que arriba tard i malament i amenaça de retardar encara més la tornada a la normalitat del sector si no s’aprova de manera immediata, tenint en compte la seua indefinició jurídica i l’activació hauria de suposar la recuperació de la pista de ball, els horaris segons llicència i aforaments al 100%.

En este sentit, recorden que els propis empresaris ja van proposar en el passat mes de maig utilitzar el passaport Covid de la UE, quan entrés en vigor l’1 de juliol per façalitar l’activitat turística i els viatges a la UE, estenent la seua aplicació a l’activitat cultural, els espectacles i l’oci.

No obstant això, assenyalen, el Consell proposa ara que entre en vigor el pròxim 9 d’octubre, 5 mesos després, quan pràcticament el 100% de la població major de 12 anys estarà immunitzada, bé per haver passat la malaltia o per haver complert la doble pauta de vacunació. A més, puntualitzen, data en la qual el propi Ximo Puig va marcar com tornada a la «normalitat» sense més requisits ni restriccions.

De la mateixa manera, asseguren que el passaport Covid és completament inviable en bars i restaurants, i que l’hostaleria no pot esperar més per recuperar el seu horari de llicència fins a la 01.30 hores i aforaments en interior.

Per això, la CEOH denuncia que el Consell segueix sense concretar ni convocar la nova reunió amb les patronals i organitzacions sectorials que permeten debatre les propostes per a la reactivació del sector, recuperar els seus aforaments, horaris i pistes de ball el pròxim dia 27 de setembre, amb les puntualitzacions necessàries, però que garantisquen la transició perquè el 9 d’octubre els pubs i discoteques recuperen la seua normalitat al 100%.

 

Insisteixen que «s’agreugen els botellons»

 

Mentrestant, assenyalen, la problemàtica dels botellons s’agreuja cada vegada més, Ja que s’estan estenent per tota la Comunitat Valenciana com un fenomen viral i en els que ja s’estan produint baralles, atracaments, ganivetades i agressions sexuals. I el més alarmant, puntualitzen, és que està passant sense que hi haja una intervenció activa de les Forces i Cossos de Seguretat.

Últimes notícies

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.

Lloguer car, sous baixos i poc temps: així viu la joventut valenciana la seua frustració

Un informe de la Fundació SM mostra que els joves valencians se senten sobretot frustrats per l’economia domèstica, el treball precari i les dificultats per accedir a una vivenda pròpia.

La presidenta de l’Audiència de Castelló relata 30 anys d’assetjament pel bulo del Bar España

La magistrada Sofía Díaz ha explicat davant el jutjat de Castelló tres dècades de mentides, difamacions i amenaces pel bulo del Bar España, que han marcat la seua vida personal i professional. El juí continua esta vesprada amb la declaració d’altres víctimes, entre elles Francisco Camps i Mónica Oltra.

Més de 12.000 professionals i 3.000 startups impulsen la IA al VDS 2026 de València

València s’ha convertit en epicentre tecnològic amb el VDS 2026, que reunix més de 12.000 professionals, 3.000 startups i 600 ponents centrats en la intel·ligència artificial i les seues aplicacions en indústria, defensa i noves oportunitats de negoci.

Els sindicats educatius proposen un calendari de negociació a Educació per desbloquejar la vaga

STEPV, CCOO i UGT han remés a la Conselleria d’Educació un calendari detallat de reunions per abordar totes les reivindicacions pendents de la vaga indefinida de primavera, després de la suspensió de l’última trobada prevista.

Noves ajudes del Consell per a ramaders, llauradors i comerços afectats per la dana Adam

El Consell aprovarà este divendres un nou paquet d’ajudes per a ramaders, llauradors, comerços i afectats per pèrdua de vehicle per la dana Adam, que se sumen als 23,5 milions ja anunciats. La línia per a ajuntaments passa de 27 a 36 municipis beneficiaris, amb fins a 200.000 euros per consistori.

Els veïns d’Oliva i Miramar continuen netejant vivendes i garatges i calculant danys

Els veïns de Miramar i Oliva continuen netejant vivendes i garatges després de la dana Adam, mentre valoren els danys i intenten salvar negocis i pertinences.

El tractor autònom i la IA mèdica marquen el pas en el VDS 2026

La novena edició de València Digital Summit reunix més de 12.000 professionals i exhibix startups punteres com Quibim i Voltrac, amb aplicacions disruptives en salut, agricultura i defensa. També destaca el creixement internacional d’Euroairlines, fundada per quatre germans de Requena.