L’oci i l’hostaleria valenciana demanen recuperar el ball, horaris i aforaments

La Coordinadora Empresarial d’Oci i Hostaleria de la Comunitat Valenciana (CEOH) reclama al Consell que la Comunitat Valenciana se sume ja al mapa autonòmic de la recuperació dels locals d’oci, Comptant amb millors dades sanitàries que les regions en què les pimes del sector han recuperat prestacions pròpies d’un pub, discoteca o sala de festa.

A l’això, recorden que el País Basc o Galícia han recuperat la pista de ball, la Comunitat de Madrid o Castella i Lleó els horaris habituals de tancament i Andalusia i Navarra poder utilitzar taules altes perquè el públic puga estar dret en els establiments.

En un comunicat oficial denuncien que la recuperació de l’activitat dels locals d’oci a la Comunitat Valenciana «segueix en un llimbs quan falten tot just 5 dies perquè vencen les actuals mesures restrictives en vigor».

A canvi, des de la CEOH assenyalen que l’únic anunci concret realitzat pel president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, és la disposició a implantar el

 el pròxim 9 d’octubre. Una eina, diuen, que arriba tard i malament i amenaça de retardar encara més la tornada a la normalitat del sector si no s’aprova de manera immediata, tenint en compte la seua indefinició jurídica i l’activació hauria de suposar la recuperació de la pista de ball, els horaris segons llicència i aforaments al 100%.

En este sentit, recorden que els propis empresaris ja van proposar en el passat mes de maig utilitzar el passaport Covid de la UE, quan entrés en vigor l’1 de juliol per façalitar l’activitat turística i els viatges a la UE, estenent la seua aplicació a l’activitat cultural, els espectacles i l’oci.

No obstant això, assenyalen, el Consell proposa ara que entre en vigor el pròxim 9 d’octubre, 5 mesos després, quan pràcticament el 100% de la població major de 12 anys estarà immunitzada, bé per haver passat la malaltia o per haver complert la doble pauta de vacunació. A més, puntualitzen, data en la qual el propi Ximo Puig va marcar com tornada a la «normalitat» sense més requisits ni restriccions.

De la mateixa manera, asseguren que el passaport Covid és completament inviable en bars i restaurants, i que l’hostaleria no pot esperar més per recuperar el seu horari de llicència fins a la 01.30 hores i aforaments en interior.

Per això, la CEOH denuncia que el Consell segueix sense concretar ni convocar la nova reunió amb les patronals i organitzacions sectorials que permeten debatre les propostes per a la reactivació del sector, recuperar els seus aforaments, horaris i pistes de ball el pròxim dia 27 de setembre, amb les puntualitzacions necessàries, però que garantisquen la transició perquè el 9 d’octubre els pubs i discoteques recuperen la seua normalitat al 100%.

 

Insisteixen que «s’agreugen els botellons»

 

Mentrestant, assenyalen, la problemàtica dels botellons s’agreuja cada vegada més, Ja que s’estan estenent per tota la Comunitat Valenciana com un fenomen viral i en els que ja s’estan produint baralles, atracaments, ganivetades i agressions sexuals. I el més alarmant, puntualitzen, és que està passant sense que hi haja una intervenció activa de les Forces i Cossos de Seguretat.

Últimes notícies

Un velatori-concentració a València reclama llevar l’aforament a Mazón per la dana

Centenars de persones s’han concentrat davant el Palau de la Generalitat, en un acte-velatori, per exigir que es retire l’aforament a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va causar 231 morts fa 21 mesos.

Nit decisiva a la Vall d’Uixó: l’incendi continua actiu i manté el perímetre

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó continua actiu però manté el perímetre de 82 quilòmetres i unes 9.300 hectàrees afectades, mentre els equips d'emergències es preparen per a una nit clau per a la seua possible estabilització. Es mantenen evacuacions, confinaments i recomanacions sanitàries en diversos municipis de Castelló.

Golejada del Vila-real en el seu debut en el Torneig de Como (3-0)

El Vila-real ha debutat en el Torneig de Como amb un contundent 3-0 davant l’Al-Ula Club, gràcies a un doblet d’Ayoze i un gol de Cardona en un duel de 45 minuts totalment dominat pels grocs.

Ajudes urgents de fins a 100.000 euros als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha activat una línia extraordinària d’ajudes de fins a 100.000 euros per a municipis amb terreny cremat i fins a 5.000 per a pobles que han assumit gastos per evacuacions arran de l’incendi forestal de la Vall d'Uixó.

Vox rebutja compareixences immediates i reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El portaveu de Vox en Les Corts, José María Llanos, defensa que ara toca prioritzar l’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó i respon les crítiques sobre una suposada retallada en prevenció d’incendis als pressupostos de la Generalitat.

Fer Niño reforça la davantera de lElx com a primer fitxatge

El davanter andalús Fer Niño sincorpora a lElx com a primer fitxatge per al retorn a Primera Divisió, amb contracte fins a juny de 2030.

Pastor nega que Morant puga aspirar a la Generalitat per avalar indults a afins al PSOE

Fernando Pastor assegura que Diana Morant, com a ministra que ha participat en indults a condemnats afins al Govern de Sánchez, no pot presidir la Generalitat Valenciana. El síndic del PP també critica el debat sobre la nova financació i acusa Compromís de falta de coherència pel seu paper en els incendis forestals.

Morant insta el PP a assumir el canvi climàtic i a pactar mesures d’Estat

La ministra Diana Morant defensa a València que existeixen eines per a frenar el canvi climàtic, reclama al PP que deixe de negar-lo i demana un pacte d’Estat mentre visita els afectats per l’incendi de la Vall d'Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU