L’oci i l’hostaleria valenciana demanen recuperar el ball, horaris i aforaments

La Coordinadora Empresarial d’Oci i Hostaleria de la Comunitat Valenciana (CEOH) reclama al Consell que la Comunitat Valenciana se sume ja al mapa autonòmic de la recuperació dels locals d’oci, Comptant amb millors dades sanitàries que les regions en què les pimes del sector han recuperat prestacions pròpies d’un pub, discoteca o sala de festa.

A l’això, recorden que el País Basc o Galícia han recuperat la pista de ball, la Comunitat de Madrid o Castella i Lleó els horaris habituals de tancament i Andalusia i Navarra poder utilitzar taules altes perquè el públic puga estar dret en els establiments.

En un comunicat oficial denuncien que la recuperació de l’activitat dels locals d’oci a la Comunitat Valenciana «segueix en un llimbs quan falten tot just 5 dies perquè vencen les actuals mesures restrictives en vigor».

A canvi, des de la CEOH assenyalen que l’únic anunci concret realitzat pel president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, és la disposició a implantar el

 el pròxim 9 d’octubre. Una eina, diuen, que arriba tard i malament i amenaça de retardar encara més la tornada a la normalitat del sector si no s’aprova de manera immediata, tenint en compte la seua indefinició jurídica i l’activació hauria de suposar la recuperació de la pista de ball, els horaris segons llicència i aforaments al 100%.

En este sentit, recorden que els propis empresaris ja van proposar en el passat mes de maig utilitzar el passaport Covid de la UE, quan entrés en vigor l’1 de juliol per façalitar l’activitat turística i els viatges a la UE, estenent la seua aplicació a l’activitat cultural, els espectacles i l’oci.

No obstant això, assenyalen, el Consell proposa ara que entre en vigor el pròxim 9 d’octubre, 5 mesos després, quan pràcticament el 100% de la població major de 12 anys estarà immunitzada, bé per haver passat la malaltia o per haver complert la doble pauta de vacunació. A més, puntualitzen, data en la qual el propi Ximo Puig va marcar com tornada a la «normalitat» sense més requisits ni restriccions.

De la mateixa manera, asseguren que el passaport Covid és completament inviable en bars i restaurants, i que l’hostaleria no pot esperar més per recuperar el seu horari de llicència fins a la 01.30 hores i aforaments en interior.

Per això, la CEOH denuncia que el Consell segueix sense concretar ni convocar la nova reunió amb les patronals i organitzacions sectorials que permeten debatre les propostes per a la reactivació del sector, recuperar els seus aforaments, horaris i pistes de ball el pròxim dia 27 de setembre, amb les puntualitzacions necessàries, però que garantisquen la transició perquè el 9 d’octubre els pubs i discoteques recuperen la seua normalitat al 100%.

 

Insisteixen que «s’agreugen els botellons»

 

Mentrestant, assenyalen, la problemàtica dels botellons s’agreuja cada vegada més, Ja que s’estan estenent per tota la Comunitat Valenciana com un fenomen viral i en els que ja s’estan produint baralles, atracaments, ganivetades i agressions sexuals. I el més alarmant, puntualitzen, és que està passant sense que hi haja una intervenció activa de les Forces i Cossos de Seguretat.

Últimes notícies

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.

Arcadi España acusa el Consell de tindre els Pressupostos pactats amb Vox des de fa temps

Arcadi España critica que els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 incloguen la prioritat nacional i sosté que l'acord entre PP i Vox estava tancat des de fa temps.

Morant se suma als Moros i Cristians d’Elda i enaltix una festa igualitària i multitudinària

La ministra Diana Morant participa en els Moros i Cristians d'Elda, recentment declarats d'interés turístic internacional, i els reivindica com una festa igualitària, multitudinària i bolcada en la música i la tradició.