L’oci i l’hostaleria valenciana demanen recuperar el ball, horaris i aforaments

La Coordinadora Empresarial d’Oci i Hostaleria de la Comunitat Valenciana (CEOH) reclama al Consell que la Comunitat Valenciana se sume ja al mapa autonòmic de la recuperació dels locals d’oci, Comptant amb millors dades sanitàries que les regions en què les pimes del sector han recuperat prestacions pròpies d’un pub, discoteca o sala de festa.

A l’això, recorden que el País Basc o Galícia han recuperat la pista de ball, la Comunitat de Madrid o Castella i Lleó els horaris habituals de tancament i Andalusia i Navarra poder utilitzar taules altes perquè el públic puga estar dret en els establiments.

En un comunicat oficial denuncien que la recuperació de l’activitat dels locals d’oci a la Comunitat Valenciana «segueix en un llimbs quan falten tot just 5 dies perquè vencen les actuals mesures restrictives en vigor».

A canvi, des de la CEOH assenyalen que l’únic anunci concret realitzat pel president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, és la disposició a implantar el

 el pròxim 9 d’octubre. Una eina, diuen, que arriba tard i malament i amenaça de retardar encara més la tornada a la normalitat del sector si no s’aprova de manera immediata, tenint en compte la seua indefinició jurídica i l’activació hauria de suposar la recuperació de la pista de ball, els horaris segons llicència i aforaments al 100%.

En este sentit, recorden que els propis empresaris ja van proposar en el passat mes de maig utilitzar el passaport Covid de la UE, quan entrés en vigor l’1 de juliol per façalitar l’activitat turística i els viatges a la UE, estenent la seua aplicació a l’activitat cultural, els espectacles i l’oci.

No obstant això, assenyalen, el Consell proposa ara que entre en vigor el pròxim 9 d’octubre, 5 mesos després, quan pràcticament el 100% de la població major de 12 anys estarà immunitzada, bé per haver passat la malaltia o per haver complert la doble pauta de vacunació. A més, puntualitzen, data en la qual el propi Ximo Puig va marcar com tornada a la «normalitat» sense més requisits ni restriccions.

De la mateixa manera, asseguren que el passaport Covid és completament inviable en bars i restaurants, i que l’hostaleria no pot esperar més per recuperar el seu horari de llicència fins a la 01.30 hores i aforaments en interior.

Per això, la CEOH denuncia que el Consell segueix sense concretar ni convocar la nova reunió amb les patronals i organitzacions sectorials que permeten debatre les propostes per a la reactivació del sector, recuperar els seus aforaments, horaris i pistes de ball el pròxim dia 27 de setembre, amb les puntualitzacions necessàries, però que garantisquen la transició perquè el 9 d’octubre els pubs i discoteques recuperen la seua normalitat al 100%.

 

Insisteixen que «s’agreugen els botellons»

 

Mentrestant, assenyalen, la problemàtica dels botellons s’agreuja cada vegada més, Ja que s’estan estenent per tota la Comunitat Valenciana com un fenomen viral i en els que ja s’estan produint baralles, atracaments, ganivetades i agressions sexuals. I el més alarmant, puntualitzen, és que està passant sense que hi haja una intervenció activa de les Forces i Cossos de Seguretat.

Últimes notícies

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.