L’oci i l’hostaleria valenciana demanen recuperar el ball, horaris i aforaments

La Coordinadora Empresarial d’Oci i Hostaleria de la Comunitat Valenciana (CEOH) reclama al Consell que la Comunitat Valenciana se sume ja al mapa autonòmic de la recuperació dels locals d’oci, Comptant amb millors dades sanitàries que les regions en què les pimes del sector han recuperat prestacions pròpies d’un pub, discoteca o sala de festa.

A l’això, recorden que el País Basc o Galícia han recuperat la pista de ball, la Comunitat de Madrid o Castella i Lleó els horaris habituals de tancament i Andalusia i Navarra poder utilitzar taules altes perquè el públic puga estar dret en els establiments.

En un comunicat oficial denuncien que la recuperació de l’activitat dels locals d’oci a la Comunitat Valenciana «segueix en un llimbs quan falten tot just 5 dies perquè vencen les actuals mesures restrictives en vigor».

A canvi, des de la CEOH assenyalen que l’únic anunci concret realitzat pel president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, és la disposició a implantar el

 el pròxim 9 d’octubre. Una eina, diuen, que arriba tard i malament i amenaça de retardar encara més la tornada a la normalitat del sector si no s’aprova de manera immediata, tenint en compte la seua indefinició jurídica i l’activació hauria de suposar la recuperació de la pista de ball, els horaris segons llicència i aforaments al 100%.

En este sentit, recorden que els propis empresaris ja van proposar en el passat mes de maig utilitzar el passaport Covid de la UE, quan entrés en vigor l’1 de juliol per façalitar l’activitat turística i els viatges a la UE, estenent la seua aplicació a l’activitat cultural, els espectacles i l’oci.

No obstant això, assenyalen, el Consell proposa ara que entre en vigor el pròxim 9 d’octubre, 5 mesos després, quan pràcticament el 100% de la població major de 12 anys estarà immunitzada, bé per haver passat la malaltia o per haver complert la doble pauta de vacunació. A més, puntualitzen, data en la qual el propi Ximo Puig va marcar com tornada a la «normalitat» sense més requisits ni restriccions.

De la mateixa manera, asseguren que el passaport Covid és completament inviable en bars i restaurants, i que l’hostaleria no pot esperar més per recuperar el seu horari de llicència fins a la 01.30 hores i aforaments en interior.

Per això, la CEOH denuncia que el Consell segueix sense concretar ni convocar la nova reunió amb les patronals i organitzacions sectorials que permeten debatre les propostes per a la reactivació del sector, recuperar els seus aforaments, horaris i pistes de ball el pròxim dia 27 de setembre, amb les puntualitzacions necessàries, però que garantisquen la transició perquè el 9 d’octubre els pubs i discoteques recuperen la seua normalitat al 100%.

 

Insisteixen que «s’agreugen els botellons»

 

Mentrestant, assenyalen, la problemàtica dels botellons s’agreuja cada vegada més, Ja que s’estan estenent per tota la Comunitat Valenciana com un fenomen viral i en els que ja s’estan produint baralles, atracaments, ganivetades i agressions sexuals. I el més alarmant, puntualitzen, és que està passant sense que hi haja una intervenció activa de les Forces i Cossos de Seguretat.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.