Puig: Divendres a la nit entra en funcionament el Passaport COVID

El president de la Generalitat ha concretat fa unes hores a Castelló que el certificat COVID “entrarà en funcionament a partir de la nit del pròxim divendres”.

Puig ha afegit que es tracta de “generar confiança a través del certificat, però confiança positiva, no per treure’s la màscara”.

“La situació de la pandèmia està controlada però continuen augmentant els contagis“, ha afegit. A més, ha aprofitat per a incidir en la necessitat de vacunació: “amb aquesta nova variant s’ha tornat a demostrar la necessitat de vacunar-se”. “Cal combatre el negacionisme, acabar amb les borses de negacionisme”

El president també ha recordat que segueix el ritme de vacunació i s’estan inoculant terceres i segones dosis, depenent del tipus de vacuna.

 

On caldrà

 

Cal recordar, que de moment, l’anomenat passaport Covid per accedir a establiments d’hostaleria, restauració i lleure amb aforament superior a 50 persones, festivals de música i esdeveniments i celebracions amb més de 500 assistents, així com per visitar pacients i interns a hospitals i residències, entre altres activitats.

El certificat podrà acreditar-se amb la vacunació completa, una PCR negativa en les darreres 72 hores, un test d’antígens en les darreres 48 hores o la superació de la malaltia en els darrers 6 mesos, i entrarà en vigor l’endemà de la seua publicació al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana estant vigent durant un període de 30 dies naturals, amb la intenció d’abastar el període complet de les festes nadalenques i de Cap d’Any.

Últimes notícies

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.

Vesprada amb ruixats i tempestes aïllades a l’interior de la Comunitat Valenciana

La vesprada del diumenge portarà ruixats amb tempesta, sobretot a l'interior de la Comunitat Valenciana, mentres les temperatures mínimes pujaran lleugerament i el vent serà fluix.

Tres detinguts a Alacant per una estafa immobiliària a estrangers de més de 1,2 milions

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant un grup criminal familiar acusat d'estafar més de 1,2 milions d'euros a compradors estrangers mitjançant falses operacions immobiliàries.

Quart negatiu en hantavirus de la dona aïllada en un hospital d’Alacant

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat per quarta vegada negatiu en la PCR i seguix en aïllament preventiu.

Quarta vaga mèdica de l’any pel bloqueig en la negociació amb Sanitat

Els metges encadenen la seua quarta vaga setmanal de l'any davant la falta d'avanços amb el Ministeri de Sanitat, que els acusa d'estar instrumentalitzats per la dreta.

La ciència pren els bars en l’onzena edició de Pint of Science a Espanya

Pint of Science celebra la seua onzena edició a Espanya amb més de 1.300 esdeveniments gratuïts en bars de 114 ciutats i municipis, acostant la investigació científica al públic general.

Espanya consolida el seu lideratge en vinya ecològica davant un consumidor més exigent

Espanya manté el lideratge en superfície de vinya ecològica a la Unió Europea, impulsat per un consumidor que prioritza la sostenibilitat i la qualitat del vi que compra.