Puig: Divendres a la nit entra en funcionament el Passaport COVID

El president de la Generalitat ha concretat fa unes hores a Castelló que el certificat COVID “entrarà en funcionament a partir de la nit del pròxim divendres”.

Puig ha afegit que es tracta de “generar confiança a través del certificat, però confiança positiva, no per treure’s la màscara”.

“La situació de la pandèmia està controlada però continuen augmentant els contagis“, ha afegit. A més, ha aprofitat per a incidir en la necessitat de vacunació: “amb aquesta nova variant s’ha tornat a demostrar la necessitat de vacunar-se”. “Cal combatre el negacionisme, acabar amb les borses de negacionisme”

El president també ha recordat que segueix el ritme de vacunació i s’estan inoculant terceres i segones dosis, depenent del tipus de vacuna.

 

On caldrà

 

Cal recordar, que de moment, l’anomenat passaport Covid per accedir a establiments d’hostaleria, restauració i lleure amb aforament superior a 50 persones, festivals de música i esdeveniments i celebracions amb més de 500 assistents, així com per visitar pacients i interns a hospitals i residències, entre altres activitats.

El certificat podrà acreditar-se amb la vacunació completa, una PCR negativa en les darreres 72 hores, un test d’antígens en les darreres 48 hores o la superació de la malaltia en els darrers 6 mesos, i entrarà en vigor l’endemà de la seua publicació al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana estant vigent durant un període de 30 dies naturals, amb la intenció d’abastar el període complet de les festes nadalenques i de Cap d’Any.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Awa Fam fa història en la WNBA en ser número 3 del draft i liderar la gran nit espanyola

Awa Fam va ser triada en el número 3 del draft de la WNBA per Seattle Storm i va firmar la millor elecció d'un jugador espanyol en la història de la NBA i la WNBA, en una nit amb triple presència espanyola.

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts de cels poc nuvolosos i temperatures a l'alça, amb vent del nord-oest fort en el nord de Castelló i un dimecres més estable.

Un terratrémol de magnitud 2,6 sacseja Oliva i es deixa sentir a la Safor i la Marina Alta

Un terratrémol de magnitud 2,6 amb epicentre a Oliva es va registrar sobre les 21.53 hores i va ser percebut en nombroses localitats de la Safor i la Marina Alta, sense incidents ressenyables.

La ratxa de Carlos Espí manté viu al Llevant davant el Getafe

Un gol de Carlos Espí en el minut 83 va donar al Llevant una victòria agònica davant el Getafe després de fallar dos penals i li permet seguir a quatre punts de la salvació.

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.