10.4 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Puig anuncia l’arribada de 2 milions de dosis de la vacuna Janssen

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que la Comunitat Valenciana rebrà dos milions de dosis de la vacuna Janssen entre els mesos d’abril i setembre.

Així ho ha manifestat després de la reunió que ha mantingut amb representants de la farmacèutica Janssen, a la qual també ha assistit la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

El president ha qualificat la reunió de “molt positiva”, ja que segons ha explicat “els responsables de la companyia ens han garantit que gairebé dos milions de valencians hauran rebut esta vacuna abans de setembre“.

Així mateix, ha valorat este anunci, ja que significa “un avanç substancial en l’acceleració de la vacunació”, ja que en tractar-se d’una vacuna monodosi, la quantitat de vacunes que s’espera rebre permetrà immunitzar dos milions de valencians, i això suposarà que la vacunació adquirisca un “ritme molt elevat”, ha assegurat.

El cap del Consell també ha assenyalat que la logística i el transport de la vacuna Janssen és “més fàcil”, el que també permetrà vacunar persones que per qualsevol circumstància presenten una major dificultat per desplaçar-se.

Al marge dels aspectes relacionats amb la vacunació, el president també ha acordat amb la farmacèutica Janssen compromisos de col·laboració futura en aspectes relacionats amb salut mental o amb processos d’analítica que es realitzen a la Comunitat Valenciana, entre d’altres.

Igualment han acordat treballar conjuntament per presentar projectes a les convocatòries d’ajuts de fons europeus, vinculats a àmbits en què està treballant la farmacèutica, com la lluita contra el càncer o l’esclerosi múltiple.

 

Últimes notícies

Investiguen explosions en clavegueres del centre de Castelló després d’un desallotjament preventiu

La Policia Local investiga diverses explosions en clavegueres del centre de Castelló que van obligar a desallotjar un edifici. No va haver-hi ferits i la zona es va estabilitzar.

Primer dia de vaga ferroviària per la seguretat amb centenars de trens cancel·lats

Tres jornades de 24 hores reclamen un canvi estructural en la seguretat després dels sinistres de Adamuz i Gelida. Servicis mínims i cancel·lacions en tota la xarxa

El vent no amaina a l’inici de la setmana en la Comunitat Valenciana: pugen les màximes i el cel continua nuvolós

La Comunitat arranca la setmana amb ratxes molt fortes d'oest a l'interior al final del dia. Les màximes pugen i tornen les pluges febles en el terç nord.

Mor un home després de ser apunyalat en el barri del Xenillet de Torrent

Un home ha mort a l'Hospital Clínic de València després de ser apunyalat anit en el barri del Xenillet, a Torrent. No hi ha detinguts i Homicidis s'ha fet càrrec de la investigació.

Molt més que una obra: la Generalitat es bolca amb la reconstrucció

La Generalitat Valenciana ha desplegat un ampli conjunt d’actuacions...

Mor un home després de ser apunyalat en el barri del Xenillet de Torrent

Un home ha mort a l'Hospital Clínic de València després de ser apunyalat la nit del diumenge en el barri del Xenillet, a Torrent. No hi ha detencions ara com ara.

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán