Puig anuncia l’arribada de 2 milions de dosis de la vacuna Janssen

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que la Comunitat Valenciana rebrà dos milions de dosis de la vacuna Janssen entre els mesos d’abril i setembre.

Així ho ha manifestat després de la reunió que ha mantingut amb representants de la farmacèutica Janssen, a la qual també ha assistit la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

El president ha qualificat la reunió de «molt positiva», ja que segons ha explicat «els responsables de la companyia ens han garantit que gairebé dos milions de valencians hauran rebut esta vacuna abans de setembre«.

Així mateix, ha valorat este anunci, ja que significa «un avanç substancial en l’acceleració de la vacunació», ja que en tractar-se d’una vacuna monodosi, la quantitat de vacunes que s’espera rebre permetrà immunitzar dos milions de valencians, i això suposarà que la vacunació adquirisca un «ritme molt elevat», ha assegurat.

El cap del Consell també ha assenyalat que la logística i el transport de la vacuna Janssen és «més fàcil», el que també permetrà vacunar persones que per qualsevol circumstància presenten una major dificultat per desplaçar-se.

Al marge dels aspectes relacionats amb la vacunació, el president també ha acordat amb la farmacèutica Janssen compromisos de col·laboració futura en aspectes relacionats amb salut mental o amb processos d’analítica que es realitzen a la Comunitat Valenciana, entre d’altres.

Igualment han acordat treballar conjuntament per presentar projectes a les convocatòries d’ajuts de fons europeus, vinculats a àmbits en què està treballant la farmacèutica, com la lluita contra el càncer o l’esclerosi múltiple.

 

Últimes notícies

Almoradí espera el resultat de la investigació abans de declarar dol per la mort d’una veïna

L’Ajuntament d’Almoradí ha decidit esperar el resultat de la investigació de la Guàrdia Civil sobre la mort d’una veïna de 56 anys abans de decretar dies de dol o altres actes institucionals. El marit, de 61 anys i amb una denúncia prèvia per maltractament l’any 2008, ha sigut detingut mentre la Delegación del Gobierno contra la Violencia de Género estudia si es tracta d’un crim masclista.

Vox pressiona el PP per a retallar l’AVL però garantix els pressupostos a la ciutadania

Vox manté l’única esmena viva als pressupostos de la Generalitat per a 2026, amb una retallada de quasi un milió a l’AVL, i pressiona el PP perquè la recolze, encara que garantix que no bloquejarà els comptes.

El Tribunal Superior manté els 28 anys de presó pel crim del canonge emèrit de la Catedral de València

El TSJCV ha confirmat la pena de 28 anys de presó per al jove condemnat pel crim del canonge emèrit de la Catedral de València, rebutjant tots els motius del recurs de la defensa. La resolució encara es pot recórrer en cassació davant el Tribunal Supremo.

La nova senda d’estabilitat deixa la Comunitat Valenciana sense 542 milions entre 2027 i 2029

La reedició de la senda d’estabilitat per al període 2027-2029, que el Congrés previsiblement tornarà a rebutjar, elimina el marge de dèficit autonòmic del 0,1 % del PIB i lleva 542 milions a la Comunitat Valenciana.

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.