Anuncios

Puig veu un ambient «favorable» entre les comunitats autònomes sobre les mesures per a Setmana Santa

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, veu un ambient «molt favorable» entre les comunitats autònomes en relació amb les mesures a adoptar de cara a la Setmana Santa pel Covid-19: «Cal fer un full de ruta comú sense confrontació. Estem tots molt cansats i no estem per a generar més problemes a la ciutadania».

 

Puig s’ha pronunciat d’esta forma en una entrevista a la cadena SER recollida per Europa Press en ser preguntat per la seua opinió sobre si hi haurà un acord entre les diferents comunitats autònomes per les mesures a adoptar per a frenar l’avanç del coronavirus per Setmana Santa.

 

El president, que s’ha referit a una tercera ona «increïblement dura», ha afirmat que la unitat d’acció de totes les comunitats és «fonamental», i també generar una atmosfera favorable a mantindre una situació de màxima precaució. «I cal fer-ho sense confrontació ni partidisme», ha advocat.

 

«Hi ha un ambient molt favorable per a l’acord»

«Hi ha un ambient molt favorable per a l’acord. Totes les comunitats i presidents amb els que he parlat tenen la convicció que ara podem accelerar la superació de la pandèmia», ha agregat. En esta línia, Puig ha manifestat que queden mesos «molt complicats» amb amenaces de variants del virus, «però cada dia s’està avançant en la vacunació». Per això, ha advocat per un full de ruta comú «sense confrontació».

 

Preguntat per si considera «irresponsable» a la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, en indicar que no és partidària de tancar perimetralment l’autonomia per Setmana Santa, el president ha indicat que no és ací per a avaluar a ningú ni per a entrar en confrontació.

 

«Nosaltres volem que les persones, els madrilenys que tenen un gran afecte pel nostre territori, puguen vindre més prompte que tard. Però per Setmana Santa no és oportú. Estic convençut que en estiu podrem trobar-nos», ha asseverat. «És moment de consolidar una bona situació que encara no és tot el bona que necessitem», ha postil·lat.

 

I Puig ha afegit: «A ningú li agraden les restriccions, empatitze amb la dificultat econòmica, però ara del que es tracta és d’arribar prompte a la superació de la pandèmia per a millorar l’economia, reactivar-la».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Les Corts fixen el 28 d’abril per a la compareixença dels consellers per la dana

La comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts reprendrà la seua activitat el 28 d'abril després de dos mesos d'aturada, amb la compareixença de sindicats policials, un tècnic de la presa de Buseo i tres consellers del Consell.

Detingut a Cullera per una plantació de marihuana i galls presumptament usats en baralles

Un home de 29 anys ha sigut detingut a Cullera com a presumpte responsable d'una plantació de marihuana i d'una granja de galls amb lesions compatibles amb baralles, a més de diverses infraccions administratives.

Yerai Cortés reivindica un flamenc popular i cru en el seu nou disc Popular

Yerai Cortés presenta Popular, un àlbum en el qual reivindica un flamenc cru, pròxim al poble i marcat per un procés creatiu distint després d'una greu lesió a la mà.

Tallada l’A-3 a Honrubia per la col·lisió i incendi de dos camions

L'autovia A-3 roman tallada a Honrubia (Conca) en sentit Madrid després de la col·lisió i posterior incendi de dos camions, amb els dos conductors ferits i desviaments habilitats.

Calor i temps estable per a iniciar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La Comunitat Valenciana arranca la penúltima setmana d'abril amb ambient càlid i estable, màximes per damunt de 25 graus i possibles tempestes vespertines a l'interior nord.

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.