Sanitat administrarà esta setmana 175.000 dosis de la vacuna de la covid-19 a joves de 20 a 29 anys

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública té previst administrar al llarg d’esta setmana 174.744 dosis de la vacuna de la covid-19 al grup d’edat de 20 a 29 anys. Esta quantitat suposa més de la meitat de les 279.867 dosis totals programades.

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha destacat que la prioritat en estos moments és continuar accelerant la campanya d’immunització. En este sentit, ha anunciat que este mes d’agost “s’avançarà la vacunació dels més joves i es tornaran a escurçar els terminis” gràcies a les 600.000 dosis addicionals que rebrà la Comunitat Valenciana i que se sumaran a les que ja estaven previstes.

D’estes dosi extra, 240.000 corresponen als vials addicionals de Moderna que el Govern enviarà els pròxims dies com a compensació pel menor nombre de dosis rebudes fins al moment. Les 340.000 restants són les dosis suplementàries que arribaran a la Comunitat Valenciana com a part de l’increment de vials de Pfizer a l’agost que va anunciar el president del Govern el divendres passat en la Conferència de Presidents.

El gruix de vacunes d’esta setmana són del laboratori Pfizer, un total de 212.431 dosis. Es destinaran en la seua majoria (200.607 dosis) per a persones de les franges d’edat compreses entre els 49 i els 20 anys. A més, completaran la seua pauta d’immunització 9.241 persones que van rebre una primera dosi de AstraZeneca.

La resta de vials de Pfizer s’empraran per als qui no van poder vacunar-se en el seu moment per tenir una infecció activa o són nous ingressos en residències o noves incorporacions de professionals dels àmbits sanitari o sociosanitari. També per a segones dosis, com a part del procés de repesca per a persones que estan pendents d’immunització malgrat pertànyer a cohorts ja tancades, i per als qui tenen condicions de salut considerades d’alt risc.

D’altra banda, s’administraran 64.918 dosis de la vacuna de Moderna, majoritàriament a persones amb edats compreses entre 49 i 20 anys, per a treballadors d’estes franges d’edat les empreses de les quals estan vacunant i la resta s’inocularà a professionals que s’incorporen al sistema sanitari a l’estiu, estudiants Erasmus, persones amb condicions d’alt risc i repesques.

Amb les 2.143 dosis de AstraZeneca programades esta setmana es continuarà vacunant a majors de 60 anys que tenen pendent la segona dosi.

Finalment, de Janssen s’inocularan 375 monodosis a persones de cohorts tancades i a viatgers internacionals.

Citació de la vacuna

En tots els casos, la citació es realitza mitjançant trucada de telèfon i/o a través d’un missatge al mòbil on s’indica data, hora i lloc de la vacunació. Si les dades no estan actualitzats, es poden modificar en http://coronavirus.san.gva.es/es/web/vacunacion/datos-contacto

La cita rebuda en el mòbil també es pot recuperar o consultar a través de l’aplicació GVA +Salut, disponible tant per a iOS com Android i Huawei, o en la web http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_val.html

Si així i tot persisteix qualsevol mena de dubte, es pot trucar al telèfon 900 300 555, on el personal format sobre este tema, atendrà i respondrà qualsevol qüestió relacionada amb el procés de vacunació.

Últimes notícies

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.