Sanitat administrarà esta setmana 175.000 dosis de la vacuna de la covid-19 a joves de 20 a 29 anys

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública té previst administrar al llarg d’esta setmana 174.744 dosis de la vacuna de la covid-19 al grup d’edat de 20 a 29 anys. Esta quantitat suposa més de la meitat de les 279.867 dosis totals programades.

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha destacat que la prioritat en estos moments és continuar accelerant la campanya d’immunització. En este sentit, ha anunciat que este mes d’agost «s’avançarà la vacunació dels més joves i es tornaran a escurçar els terminis» gràcies a les 600.000 dosis addicionals que rebrà la Comunitat Valenciana i que se sumaran a les que ja estaven previstes.

D’estes dosi extra, 240.000 corresponen als vials addicionals de Moderna que el Govern enviarà els pròxims dies com a compensació pel menor nombre de dosis rebudes fins al moment. Les 340.000 restants són les dosis suplementàries que arribaran a la Comunitat Valenciana com a part de l’increment de vials de Pfizer a l’agost que va anunciar el president del Govern el divendres passat en la Conferència de Presidents.

El gruix de vacunes d’esta setmana són del laboratori Pfizer, un total de 212.431 dosis. Es destinaran en la seua majoria (200.607 dosis) per a persones de les franges d’edat compreses entre els 49 i els 20 anys. A més, completaran la seua pauta d’immunització 9.241 persones que van rebre una primera dosi de AstraZeneca.

La resta de vials de Pfizer s’empraran per als qui no van poder vacunar-se en el seu moment per tenir una infecció activa o són nous ingressos en residències o noves incorporacions de professionals dels àmbits sanitari o sociosanitari. També per a segones dosis, com a part del procés de repesca per a persones que estan pendents d’immunització malgrat pertànyer a cohorts ja tancades, i per als qui tenen condicions de salut considerades d’alt risc.

D’altra banda, s’administraran 64.918 dosis de la vacuna de Moderna, majoritàriament a persones amb edats compreses entre 49 i 20 anys, per a treballadors d’estes franges d’edat les empreses de les quals estan vacunant i la resta s’inocularà a professionals que s’incorporen al sistema sanitari a l’estiu, estudiants Erasmus, persones amb condicions d’alt risc i repesques.

Amb les 2.143 dosis de AstraZeneca programades esta setmana es continuarà vacunant a majors de 60 anys que tenen pendent la segona dosi.

Finalment, de Janssen s’inocularan 375 monodosis a persones de cohorts tancades i a viatgers internacionals.

Citació de la vacuna

En tots els casos, la citació es realitza mitjançant trucada de telèfon i/o a través d’un missatge al mòbil on s’indica data, hora i lloc de la vacunació. Si les dades no estan actualitzats, es poden modificar en http://coronavirus.san.gva.es/es/web/vacunacion/datos-contacto

La cita rebuda en el mòbil també es pot recuperar o consultar a través de l’aplicació GVA +Salut, disponible tant per a iOS com Android i Huawei, o en la web http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_val.html

Si així i tot persisteix qualsevol mena de dubte, es pot trucar al telèfon 900 300 555, on el personal format sobre este tema, atendrà i respondrà qualsevol qüestió relacionada amb el procés de vacunació.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.