Sanitat administrarà esta setmana 175.000 dosis de la vacuna de la covid-19 a joves de 20 a 29 anys

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública té previst administrar al llarg d’esta setmana 174.744 dosis de la vacuna de la covid-19 al grup d’edat de 20 a 29 anys. Esta quantitat suposa més de la meitat de les 279.867 dosis totals programades.

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha destacat que la prioritat en estos moments és continuar accelerant la campanya d’immunització. En este sentit, ha anunciat que este mes d’agost “s’avançarà la vacunació dels més joves i es tornaran a escurçar els terminis” gràcies a les 600.000 dosis addicionals que rebrà la Comunitat Valenciana i que se sumaran a les que ja estaven previstes.

D’estes dosi extra, 240.000 corresponen als vials addicionals de Moderna que el Govern enviarà els pròxims dies com a compensació pel menor nombre de dosis rebudes fins al moment. Les 340.000 restants són les dosis suplementàries que arribaran a la Comunitat Valenciana com a part de l’increment de vials de Pfizer a l’agost que va anunciar el president del Govern el divendres passat en la Conferència de Presidents.

El gruix de vacunes d’esta setmana són del laboratori Pfizer, un total de 212.431 dosis. Es destinaran en la seua majoria (200.607 dosis) per a persones de les franges d’edat compreses entre els 49 i els 20 anys. A més, completaran la seua pauta d’immunització 9.241 persones que van rebre una primera dosi de AstraZeneca.

La resta de vials de Pfizer s’empraran per als qui no van poder vacunar-se en el seu moment per tenir una infecció activa o són nous ingressos en residències o noves incorporacions de professionals dels àmbits sanitari o sociosanitari. També per a segones dosis, com a part del procés de repesca per a persones que estan pendents d’immunització malgrat pertànyer a cohorts ja tancades, i per als qui tenen condicions de salut considerades d’alt risc.

D’altra banda, s’administraran 64.918 dosis de la vacuna de Moderna, majoritàriament a persones amb edats compreses entre 49 i 20 anys, per a treballadors d’estes franges d’edat les empreses de les quals estan vacunant i la resta s’inocularà a professionals que s’incorporen al sistema sanitari a l’estiu, estudiants Erasmus, persones amb condicions d’alt risc i repesques.

Amb les 2.143 dosis de AstraZeneca programades esta setmana es continuarà vacunant a majors de 60 anys que tenen pendent la segona dosi.

Finalment, de Janssen s’inocularan 375 monodosis a persones de cohorts tancades i a viatgers internacionals.

Citació de la vacuna

En tots els casos, la citació es realitza mitjançant trucada de telèfon i/o a través d’un missatge al mòbil on s’indica data, hora i lloc de la vacunació. Si les dades no estan actualitzats, es poden modificar en http://coronavirus.san.gva.es/es/web/vacunacion/datos-contacto

La cita rebuda en el mòbil també es pot recuperar o consultar a través de l’aplicació GVA +Salut, disponible tant per a iOS com Android i Huawei, o en la web http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_val.html

Si així i tot persisteix qualsevol mena de dubte, es pot trucar al telèfon 900 300 555, on el personal format sobre este tema, atendrà i respondrà qualsevol qüestió relacionada amb el procés de vacunació.

Últimes notícies

Pérez Llorca acata que la jutgessa ves-te a Mazón en la causa per la DANA i evita valoracions

Pérez Llorca insistix que no valora decisions judicials després del veto a la personació de Carlos Mazón en la causa per la DANA de 2024 i reclama celeritat per a esclarir els fets.

Bernabé demana a Mazón que compte tota la veritat sobre la DANA davant la justícia

Pilar Bernabé critica la personació de Carlos Mazón en la causa per la DANA, li reclama que diga tota la veritat i denúncia la gestió del PP i l'ús de l'aforament.

La supervivent espanyola del naufragi a Indonèsia denuncia en el juí la falta d’auxili a la seua família

L'única supervivent espanyola adulta del naufragi al Parc Nacional de Komodo declara en el juí que la tripulació no va activar protocols de seguretat ni va ajudar al seu marit i fills, morts en l'enfonsament.

Mazón estudiarà el rebuig de la jutgessa a la seua personació en la causa de la DANA

Carlos Mazón anuncia que analitzarà la decisió de la jutgessa que ha rebutjat la seua personació en la causa sobre la gestió de la DANA a Catarroja i actuarà en conseqüència.

La jutgessa de Catarroja nega a Mazón personar-se en la causa penal per la DANA

La magistrada de Catarroja manté a Carlos Mazón com a testimoni en la causa per la gestió de la DANA i rebutja el seu intent de personar-se, al no existir eixa figura en el procés penal espanyol.

La jutgessa de Catarroja impedix a Mazón personar-se en la causa penal per la dana

La jutgessa de Catarroja denega la sol·licitud de Carlos Mazón per a personar-se en la causa penal sobre la gestió de la dana i manté la seua condició de testimoni.

Un alt càrrec assenyala que Presidència va demanar la crida de Aemet filtrada de forma manipulada

El subdirector d'Emergències de la Generalitat declara davant el jutge que Presidència va sol·licitar la còpia de la crida entre Aemet i el 112 sobre la dana, la versió retallada de la qual es va filtrar després a la premsa, i detalla un procediment intern sense rastre documental formal.

L’oposició titlla de negoci el decret per a portar a València 220 obres de Sorolla

PSPV i Compromís critiquen la urgència del decret que permet a la Generalitat arrendar col·leccions culturals per a portar 220 obres de Sorolla, mentres PP i Vox ho defenen com una aposta per la cultura.