8.7 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Sanitat administrarà esta setmana 175.000 dosis de la vacuna de la covid-19 a joves de 20 a 29 anys

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública té previst administrar al llarg d’esta setmana 174.744 dosis de la vacuna de la covid-19 al grup d’edat de 20 a 29 anys. Esta quantitat suposa més de la meitat de les 279.867 dosis totals programades.

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha destacat que la prioritat en estos moments és continuar accelerant la campanya d’immunització. En este sentit, ha anunciat que este mes d’agost “s’avançarà la vacunació dels més joves i es tornaran a escurçar els terminis” gràcies a les 600.000 dosis addicionals que rebrà la Comunitat Valenciana i que se sumaran a les que ja estaven previstes.

D’estes dosi extra, 240.000 corresponen als vials addicionals de Moderna que el Govern enviarà els pròxims dies com a compensació pel menor nombre de dosis rebudes fins al moment. Les 340.000 restants són les dosis suplementàries que arribaran a la Comunitat Valenciana com a part de l’increment de vials de Pfizer a l’agost que va anunciar el president del Govern el divendres passat en la Conferència de Presidents.

El gruix de vacunes d’esta setmana són del laboratori Pfizer, un total de 212.431 dosis. Es destinaran en la seua majoria (200.607 dosis) per a persones de les franges d’edat compreses entre els 49 i els 20 anys. A més, completaran la seua pauta d’immunització 9.241 persones que van rebre una primera dosi de AstraZeneca.

La resta de vials de Pfizer s’empraran per als qui no van poder vacunar-se en el seu moment per tenir una infecció activa o són nous ingressos en residències o noves incorporacions de professionals dels àmbits sanitari o sociosanitari. També per a segones dosis, com a part del procés de repesca per a persones que estan pendents d’immunització malgrat pertànyer a cohorts ja tancades, i per als qui tenen condicions de salut considerades d’alt risc.

D’altra banda, s’administraran 64.918 dosis de la vacuna de Moderna, majoritàriament a persones amb edats compreses entre 49 i 20 anys, per a treballadors d’estes franges d’edat les empreses de les quals estan vacunant i la resta s’inocularà a professionals que s’incorporen al sistema sanitari a l’estiu, estudiants Erasmus, persones amb condicions d’alt risc i repesques.

Amb les 2.143 dosis de AstraZeneca programades esta setmana es continuarà vacunant a majors de 60 anys que tenen pendent la segona dosi.

Finalment, de Janssen s’inocularan 375 monodosis a persones de cohorts tancades i a viatgers internacionals.

Citació de la vacuna

En tots els casos, la citació es realitza mitjançant trucada de telèfon i/o a través d’un missatge al mòbil on s’indica data, hora i lloc de la vacunació. Si les dades no estan actualitzats, es poden modificar en http://coronavirus.san.gva.es/es/web/vacunacion/datos-contacto

La cita rebuda en el mòbil també es pot recuperar o consultar a través de l’aplicació GVA +Salut, disponible tant per a iOS com Android i Huawei, o en la web http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_val.html

Si així i tot persisteix qualsevol mena de dubte, es pot trucar al telèfon 900 300 555, on el personal format sobre este tema, atendrà i respondrà qualsevol qüestió relacionada amb el procés de vacunació.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.