Sanitat administrarà esta setmana 175.000 dosis de la vacuna de la covid-19 a joves de 20 a 29 anys

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública té previst administrar al llarg d’esta setmana 174.744 dosis de la vacuna de la covid-19 al grup d’edat de 20 a 29 anys. Esta quantitat suposa més de la meitat de les 279.867 dosis totals programades.

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha destacat que la prioritat en estos moments és continuar accelerant la campanya d’immunització. En este sentit, ha anunciat que este mes d’agost “s’avançarà la vacunació dels més joves i es tornaran a escurçar els terminis” gràcies a les 600.000 dosis addicionals que rebrà la Comunitat Valenciana i que se sumaran a les que ja estaven previstes.

D’estes dosi extra, 240.000 corresponen als vials addicionals de Moderna que el Govern enviarà els pròxims dies com a compensació pel menor nombre de dosis rebudes fins al moment. Les 340.000 restants són les dosis suplementàries que arribaran a la Comunitat Valenciana com a part de l’increment de vials de Pfizer a l’agost que va anunciar el president del Govern el divendres passat en la Conferència de Presidents.

El gruix de vacunes d’esta setmana són del laboratori Pfizer, un total de 212.431 dosis. Es destinaran en la seua majoria (200.607 dosis) per a persones de les franges d’edat compreses entre els 49 i els 20 anys. A més, completaran la seua pauta d’immunització 9.241 persones que van rebre una primera dosi de AstraZeneca.

La resta de vials de Pfizer s’empraran per als qui no van poder vacunar-se en el seu moment per tenir una infecció activa o són nous ingressos en residències o noves incorporacions de professionals dels àmbits sanitari o sociosanitari. També per a segones dosis, com a part del procés de repesca per a persones que estan pendents d’immunització malgrat pertànyer a cohorts ja tancades, i per als qui tenen condicions de salut considerades d’alt risc.

D’altra banda, s’administraran 64.918 dosis de la vacuna de Moderna, majoritàriament a persones amb edats compreses entre 49 i 20 anys, per a treballadors d’estes franges d’edat les empreses de les quals estan vacunant i la resta s’inocularà a professionals que s’incorporen al sistema sanitari a l’estiu, estudiants Erasmus, persones amb condicions d’alt risc i repesques.

Amb les 2.143 dosis de AstraZeneca programades esta setmana es continuarà vacunant a majors de 60 anys que tenen pendent la segona dosi.

Finalment, de Janssen s’inocularan 375 monodosis a persones de cohorts tancades i a viatgers internacionals.

Citació de la vacuna

En tots els casos, la citació es realitza mitjançant trucada de telèfon i/o a través d’un missatge al mòbil on s’indica data, hora i lloc de la vacunació. Si les dades no estan actualitzats, es poden modificar en http://coronavirus.san.gva.es/es/web/vacunacion/datos-contacto

La cita rebuda en el mòbil també es pot recuperar o consultar a través de l’aplicació GVA +Salut, disponible tant per a iOS com Android i Huawei, o en la web http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_val.html

Si així i tot persisteix qualsevol mena de dubte, es pot trucar al telèfon 900 300 555, on el personal format sobre este tema, atendrà i respondrà qualsevol qüestió relacionada amb el procés de vacunació.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Núvols, pols en suspensió i caiguda de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte amb augment de la nuvolositat, pols en suspensió i possible pluja feble amb fang, abans d'un diumenge de cels coberts i pluges generalitzades.

Desmantellada a Dénia una plantació de marihuana dirigida per un fugitiu reclamat per Lituània

La Policia Nacional ha desmantellat a Dénia una plantació de marihuana en una vivenda aïllada i ha detingut a dos hòmens, un d'ells reclamat per Lituània amb una orde europea de detenció i lliurament.

Set detinguts a Nules per explotar a 80 migrants en condicions de semiesclavitud

La Guàrdia Civil deté a Nules a set persones per integrar una xarxa de tràfic laboral que explotava a 80 migrants en el camp en condicions de semiesclavitud.

Un llibre denuncia la guerra bruta judicial contra Mónica Oltra com una Inquisició moderna

Un treball acadèmic convertit en llibre sosté que el procés judicial contra Mónica Oltra és un cas acreditat de lawfare i una forma d'Inquisició moderna que danya la qualitat democràtica.

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.