Sanitat aprova el retorn dels aficionats als estadis de la Lliga i l’ACB

LaLiga i l’ACB tornaran la pròxima temporada amb espectadors en els estadis. Així ho ha anunciat la ministra de Sanitat, Carolina Darias, després del consell de ministres extraordinari que ha aprovat la baixada en l’IVA de la llum i la no obligació d’ús de màscares en els exteriors.

«Tornem a la normalitat quant a l’afluència de públic als nostres estadis, per al començament de la Lliga i de l’ACB», ha explicat Carolina Darias.

Darias ha ampliat la informació

Darias ha ampliat, preguntada pels periodistes, que «hauran de ser les autoritats autonòmiques les que determinen els aforaments«. Fins ara ha sigut el Consell Superior d’Esports, amb informes del Ministeri de Sanitat, els que determinen la presència de públic als estadis de futbol o de l’ACB. Darias també ha deixat clar que s’haurà de complir la normativa sobre l’ús de mascaretes, és a dir, seran obligatòries si no s’està a l’aire lliure i a una distància d’1,5 metres.

Es recupera el públic en els estadis

D’esta manera, els estadis de primera i segona divisió i els pavellons de l’ACB podran recuperar el públic al començament de la temporada 2021-22.

El president de LaLiga, Javier Tebas, va explicar fa uns dies que esperava començar la pròxima temporada amb un 70% de l’aforament dels estadis, una previsió que s’ha quedat tala després de l’anunci realitzat pel Ministeri de Sanitat.

Les conseqüències econòmiques

Tebas va destacar que les conseqüències econòmiques de la crisi sanitària es notaran en els fitxatges d’este estiu, en el qual «els preus hauran de baixar» i en el qual «els clubs espanyols surten en bona posició» per ser de la Lliga «que menys pèrdues tindrà i ser la que millor ha finançat les pèrdues«.

La ministra ha recordat les novetats en l’ús:

No serà obligatori usar mascaretes a l’aire lliure sempre que es respecten 1,5 metres de distància, però sí que ho és en cas d’aglomeracions.

Continuarà sent obligatòria als espais tancats i també al transport públic.

Tampoc serà obligatòria per als usuaris de creuers i vaixells en espais oberts si es pot mantenir una distància d’1,5 metres.

En concerts a l’aire lliure o esdeveniments semblants en cas d’estar dret. Per al públic assegut, si es manté una distància d’1,5 metres es podrà prescindir de la mascareta.

Deixarà de ser obligatòria en aquelles residències de majors i els centres d’atenció de persones en diversitat funcional en què el 80% de les persones residents estiga vacunat. Sí que serà obligatòria per als que hi treballen i per a les visites.

Serveis com els bombers (o altres treballadors essencials) podran prescindir de la mascareta si un 80% dels treballadors està vacunat.
 

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.