Sanitat aprova el retorn dels aficionats als estadis de la Lliga i l’ACB

LaLiga i l’ACB tornaran la pròxima temporada amb espectadors en els estadis. Així ho ha anunciat la ministra de Sanitat, Carolina Darias, després del consell de ministres extraordinari que ha aprovat la baixada en l’IVA de la llum i la no obligació d’ús de màscares en els exteriors.

Tornem a la normalitat quant a l’afluència de públic als nostres estadis, per al començament de la Lliga i de l’ACB”, ha explicat Carolina Darias.

Darias ha ampliat la informació

Darias ha ampliat, preguntada pels periodistes, que “hauran de ser les autoritats autonòmiques les que determinen els aforaments“. Fins ara ha sigut el Consell Superior d’Esports, amb informes del Ministeri de Sanitat, els que determinen la presència de públic als estadis de futbol o de l’ACB. Darias també ha deixat clar que s’haurà de complir la normativa sobre l’ús de mascaretes, és a dir, seran obligatòries si no s’està a l’aire lliure i a una distància d’1,5 metres.

Es recupera el públic en els estadis

D’esta manera, els estadis de primera i segona divisió i els pavellons de l’ACB podran recuperar el públic al començament de la temporada 2021-22.

El president de LaLiga, Javier Tebas, va explicar fa uns dies que esperava començar la pròxima temporada amb un 70% de l’aforament dels estadis, una previsió que s’ha quedat tala després de l’anunci realitzat pel Ministeri de Sanitat.

Les conseqüències econòmiques

Tebas va destacar que les conseqüències econòmiques de la crisi sanitària es notaran en els fitxatges d’este estiu, en el qual “els preus hauran de baixar” i en el qual “els clubs espanyols surten en bona posició” per ser de la Lliga “que menys pèrdues tindrà i ser la que millor ha finançat les pèrdues“.

La ministra ha recordat les novetats en l’ús:

No serà obligatori usar mascaretes a l’aire lliure sempre que es respecten 1,5 metres de distància, però sí que ho és en cas d’aglomeracions.

Continuarà sent obligatòria als espais tancats i també al transport públic.

Tampoc serà obligatòria per als usuaris de creuers i vaixells en espais oberts si es pot mantenir una distància d’1,5 metres.

En concerts a l’aire lliure o esdeveniments semblants en cas d’estar dret. Per al públic assegut, si es manté una distància d’1,5 metres es podrà prescindir de la mascareta.

Deixarà de ser obligatòria en aquelles residències de majors i els centres d’atenció de persones en diversitat funcional en què el 80% de les persones residents estiga vacunat. Sí que serà obligatòria per als que hi treballen i per a les visites.

Serveis com els bombers (o altres treballadors essencials) podran prescindir de la mascareta si un 80% dels treballadors està vacunat.
 

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.