11.4 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Sanitat aprova el retorn dels aficionats als estadis de la Lliga i l’ACB

LaLiga i l’ACB tornaran la pròxima temporada amb espectadors en els estadis. Així ho ha anunciat la ministra de Sanitat, Carolina Darias, després del consell de ministres extraordinari que ha aprovat la baixada en l’IVA de la llum i la no obligació d’ús de màscares en els exteriors.

Tornem a la normalitat quant a l’afluència de públic als nostres estadis, per al començament de la Lliga i de l’ACB”, ha explicat Carolina Darias.

Darias ha ampliat la informació

Darias ha ampliat, preguntada pels periodistes, que “hauran de ser les autoritats autonòmiques les que determinen els aforaments“. Fins ara ha sigut el Consell Superior d’Esports, amb informes del Ministeri de Sanitat, els que determinen la presència de públic als estadis de futbol o de l’ACB. Darias també ha deixat clar que s’haurà de complir la normativa sobre l’ús de mascaretes, és a dir, seran obligatòries si no s’està a l’aire lliure i a una distància d’1,5 metres.

Es recupera el públic en els estadis

D’esta manera, els estadis de primera i segona divisió i els pavellons de l’ACB podran recuperar el públic al començament de la temporada 2021-22.

El president de LaLiga, Javier Tebas, va explicar fa uns dies que esperava començar la pròxima temporada amb un 70% de l’aforament dels estadis, una previsió que s’ha quedat tala després de l’anunci realitzat pel Ministeri de Sanitat.

Les conseqüències econòmiques

Tebas va destacar que les conseqüències econòmiques de la crisi sanitària es notaran en els fitxatges d’este estiu, en el qual “els preus hauran de baixar” i en el qual “els clubs espanyols surten en bona posició” per ser de la Lliga “que menys pèrdues tindrà i ser la que millor ha finançat les pèrdues“.

La ministra ha recordat les novetats en l’ús:

No serà obligatori usar mascaretes a l’aire lliure sempre que es respecten 1,5 metres de distància, però sí que ho és en cas d’aglomeracions.

Continuarà sent obligatòria als espais tancats i també al transport públic.

Tampoc serà obligatòria per als usuaris de creuers i vaixells en espais oberts si es pot mantenir una distància d’1,5 metres.

En concerts a l’aire lliure o esdeveniments semblants en cas d’estar dret. Per al públic assegut, si es manté una distància d’1,5 metres es podrà prescindir de la mascareta.

Deixarà de ser obligatòria en aquelles residències de majors i els centres d’atenció de persones en diversitat funcional en què el 80% de les persones residents estiga vacunat. Sí que serà obligatòria per als que hi treballen i per a les visites.

Serveis com els bombers (o altres treballadors essencials) podran prescindir de la mascareta si un 80% dels treballadors està vacunat.
 

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.