Sanitat aprova el retorn dels aficionats als estadis de la Lliga i l’ACB

LaLiga i l’ACB tornaran la pròxima temporada amb espectadors en els estadis. Així ho ha anunciat la ministra de Sanitat, Carolina Darias, després del consell de ministres extraordinari que ha aprovat la baixada en l’IVA de la llum i la no obligació d’ús de màscares en els exteriors.

Tornem a la normalitat quant a l’afluència de públic als nostres estadis, per al començament de la Lliga i de l’ACB”, ha explicat Carolina Darias.

Darias ha ampliat la informació

Darias ha ampliat, preguntada pels periodistes, que “hauran de ser les autoritats autonòmiques les que determinen els aforaments“. Fins ara ha sigut el Consell Superior d’Esports, amb informes del Ministeri de Sanitat, els que determinen la presència de públic als estadis de futbol o de l’ACB. Darias també ha deixat clar que s’haurà de complir la normativa sobre l’ús de mascaretes, és a dir, seran obligatòries si no s’està a l’aire lliure i a una distància d’1,5 metres.

Es recupera el públic en els estadis

D’esta manera, els estadis de primera i segona divisió i els pavellons de l’ACB podran recuperar el públic al començament de la temporada 2021-22.

El president de LaLiga, Javier Tebas, va explicar fa uns dies que esperava començar la pròxima temporada amb un 70% de l’aforament dels estadis, una previsió que s’ha quedat tala després de l’anunci realitzat pel Ministeri de Sanitat.

Les conseqüències econòmiques

Tebas va destacar que les conseqüències econòmiques de la crisi sanitària es notaran en els fitxatges d’este estiu, en el qual “els preus hauran de baixar” i en el qual “els clubs espanyols surten en bona posició” per ser de la Lliga “que menys pèrdues tindrà i ser la que millor ha finançat les pèrdues“.

La ministra ha recordat les novetats en l’ús:

No serà obligatori usar mascaretes a l’aire lliure sempre que es respecten 1,5 metres de distància, però sí que ho és en cas d’aglomeracions.

Continuarà sent obligatòria als espais tancats i també al transport públic.

Tampoc serà obligatòria per als usuaris de creuers i vaixells en espais oberts si es pot mantenir una distància d’1,5 metres.

En concerts a l’aire lliure o esdeveniments semblants en cas d’estar dret. Per al públic assegut, si es manté una distància d’1,5 metres es podrà prescindir de la mascareta.

Deixarà de ser obligatòria en aquelles residències de majors i els centres d’atenció de persones en diversitat funcional en què el 80% de les persones residents estiga vacunat. Sí que serà obligatòria per als que hi treballen i per a les visites.

Serveis com els bombers (o altres treballadors essencials) podran prescindir de la mascareta si un 80% dels treballadors està vacunat.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’UCO detalla reunions de Jorge Bellver amb l’empresari d’Assut per a tractar operacions urbanístiques

Un nou informe de l'UCO aporta al jutjat detalls sobre reunions de Jorge Bellver amb l'empresari Jaime Febrer i reforça la tesi d'obsequis per a influir en tràmits urbanístics a València.

La jutgessa de la DANA exigix a la Generalitat el detall dels bombers forestals mobilitzats

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA reclama a la Generalitat un llistat detallat de les unitats de bombers forestals mobilitzades i demana a À Punt missatges i vídeos sobre les alertes prèvies.

Els maquinistes eleven al 100% el seguiment de la vaga en Metrovalencia i TRAM enfront de la versió d’FGV

El sindicat de maquinistes SEMAF assegura que la vaga en Metrovalencia i TRAM ha tingut un seguiment del 100%, mentres FGV parla d'escassa participació i defén que el servici s'ha prestat amb normalitat gràcies a uns servicis mínims del 75% i el 80%.

El Consell presenta al·legacions al nou reglament de Costas per a blindar la seguretat jurídica

La Generalitat Valenciana presenta al·legacions a l'avantprojecte estatal de reforma del Reglament de Costas per a reforçar la seguretat jurídica, mantindre criteris tècnics consolidats i equilibrar la protecció del litoral amb l'activitat econòmica sostenible.

Les ONG reclamen calma als migrants davant els dubtes per la regularització expressa

Les entitats que treballen amb persones migrants en la Comunitat Valenciana demanen calma i prudència davant el procés exprés de regularització i reclamen instruccions clares a les administracions.

L’Audiència de València confirma que Francis Puig i Adell Bover aniran a juí per estafa i falsedat

L'Audiència de València rebutja els recursos de Francis Puig i Juan Enrique Adell Bover i ratifica l'orde de processament per presumpta estafa, falsedat documental i apropiació indeguda en subvencions per a la promoció del valencià.

Casa 47 encarrega el projecte de 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel

Casa 47 ha adjudicat la redacció del projecte per a construir 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel, en la zona residencial de La Celadilla, que s'incorporaran al parc estatal de vivenda assequible.

El PPCV acusa Hisenda de falta de voluntat pel retard en les noves deduccions en la renda

El PPCV denuncia que Hisenda ha tardat huit dies a habilitar les caselles per a aplicar les noves deduccions autonòmiques en la renda en la Comunitat Valenciana i assegura que este retard perjudica contribuents amb rendes baixes i mitjanes.