Sanitat aprova el retorn dels aficionats als estadis de la Lliga i l’ACB

LaLiga i l’ACB tornaran la pròxima temporada amb espectadors en els estadis. Així ho ha anunciat la ministra de Sanitat, Carolina Darias, després del consell de ministres extraordinari que ha aprovat la baixada en l’IVA de la llum i la no obligació d’ús de màscares en els exteriors.

Tornem a la normalitat quant a l’afluència de públic als nostres estadis, per al començament de la Lliga i de l’ACB”, ha explicat Carolina Darias.

Darias ha ampliat la informació

Darias ha ampliat, preguntada pels periodistes, que “hauran de ser les autoritats autonòmiques les que determinen els aforaments“. Fins ara ha sigut el Consell Superior d’Esports, amb informes del Ministeri de Sanitat, els que determinen la presència de públic als estadis de futbol o de l’ACB. Darias també ha deixat clar que s’haurà de complir la normativa sobre l’ús de mascaretes, és a dir, seran obligatòries si no s’està a l’aire lliure i a una distància d’1,5 metres.

Es recupera el públic en els estadis

D’esta manera, els estadis de primera i segona divisió i els pavellons de l’ACB podran recuperar el públic al començament de la temporada 2021-22.

El president de LaLiga, Javier Tebas, va explicar fa uns dies que esperava començar la pròxima temporada amb un 70% de l’aforament dels estadis, una previsió que s’ha quedat tala després de l’anunci realitzat pel Ministeri de Sanitat.

Les conseqüències econòmiques

Tebas va destacar que les conseqüències econòmiques de la crisi sanitària es notaran en els fitxatges d’este estiu, en el qual “els preus hauran de baixar” i en el qual “els clubs espanyols surten en bona posició” per ser de la Lliga “que menys pèrdues tindrà i ser la que millor ha finançat les pèrdues“.

La ministra ha recordat les novetats en l’ús:

No serà obligatori usar mascaretes a l’aire lliure sempre que es respecten 1,5 metres de distància, però sí que ho és en cas d’aglomeracions.

Continuarà sent obligatòria als espais tancats i també al transport públic.

Tampoc serà obligatòria per als usuaris de creuers i vaixells en espais oberts si es pot mantenir una distància d’1,5 metres.

En concerts a l’aire lliure o esdeveniments semblants en cas d’estar dret. Per al públic assegut, si es manté una distància d’1,5 metres es podrà prescindir de la mascareta.

Deixarà de ser obligatòria en aquelles residències de majors i els centres d’atenció de persones en diversitat funcional en què el 80% de les persones residents estiga vacunat. Sí que serà obligatòria per als que hi treballen i per a les visites.

Serveis com els bombers (o altres treballadors essencials) podran prescindir de la mascareta si un 80% dels treballadors està vacunat.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Absòlts els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes

La Justícia absol els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes en no veure provat el maltractament animal.

Condemnat a huit anys de presó quan se feia passar per narcotraficant

Condemnen a huit anys de presó un home per agressió sexual i amenaces a una jove a Castelló després d’un llarg procés judicial.

València ja executa el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals

València ha executat el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals i endureix al màxim la nova regulació.

El PSPV demanarà la compareixença de Pérez Llorca en la comissió dels bons comerç d’Alacant

El PSPV vol que Pérez Llorca comparega en la comissió dels bons comerç per aclarir la gestió de les ajudes en 2022.

Desarticulat a Elda un clan familiar que esclavitzava a un home per a vendre drogues

La Policia Nacional deté a Elda a deu membres d'una mateixa família, dos d'ells menors, acusats de sotmetre a un home a un règim d'esclavitud i d'usar-lo per a la venda de drogues.

Sis detinguts en desarticular un grup que assaltava joieries amb el mètode del alunizaje

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Mossos d'Esquadra ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en joieries mitjançant alunizajes, amb sis detinguts i danys que ronden el milió d'euros.

Jutgen a Elx a un home acusat d’abús sexual i robatori de 700 euros

Un home se senta en la banqueta a Elx acusat d'abusar sexualment d'una dona i sostraure-li 700 euros després de coincidir en un local nocturn de Torrevieja. La Fiscalia sol·licita per a ell sis anys i deu mesos de presó per delictes d'abús sexual i furt.

El PSPV demana imputar a dos ex alts càrrecs per la filtració de l’àudio de la dana

El PSPV-PSOE sol·licita al Jutjat de Llíria que investigue com imputats a dos ex alts càrrecs de la Generalitat pel seu presumpte paper en la filtració de l'àudio complet d'una crida durant la dana.