Sanitat ha convocat a 40.000 valencians menors de 60 anys per a rebre la segona dosi de Pfizer

Una sanitària sosté una dosi de la vacuna de Pfizer abans d'administrar-la a un pacient

 

Este primer grup de persones citades per a vacunar-se la pròxima setmana, format majoritàriament per personal d’emergències i de les forces de seguretat, tindran la possibilitat de rebutjar l’opció triada per Sanitat i sol·licitar rebre una segona dosi d’AstraZeneca.

Per a fer-ho, Sanitat incorpora a l’SMS de la citació un enllaç que permet fer constar que, tot i conéixer els riscos «poc freqüents, però greus» associats al preparat d’Oxford, «rebutja» rebre una segona dosi de Pfizer. Aquestes persones que opten per rebre la segona dosi d’AstraZeneca hauran d’esperar una segona cita sense data coneguda a hores d’ara.
 

Informació per a canvi de la segona dosi de vacuna covid-19

Durant esta setmana han inoculat a més del 90% de les persones citades a tota la Comunitat Valenciana

 

<

>

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, va recordar

Tot i existir esta possibilitat, la ministra de Sanitat, Carolina Darias, va recordar este divendres que «no es pot triar vacuna«, i que l’opció de rebre una segona dosi diferent de la recomanada és només una «mesura excepcional» que el Comité de Bioètica va recomanar per tal d’evitar que la població rebutjara per complet la vacunació.

Però l’argumentació de Sanitat xoca frontalment amb el darrer anunci de l’Agència Europea de Medicaments, que manté la recomanació d’injectar una segona dosi de d’AstraZeneca i assegura que no hi ha proves que esta segona injecció augmente el risc de desenvolupar trombes.

A la confusió generalitzada per quina és la pauta d’immunització que cal seguir i a les crítiques de professionals i especialistes, s’afigen, a més, les divergències entre comunitats autònomes. Contra la doctrina oficial es manté la rebel·lió de Múrcia, Andalusia, Galícia o Madrid, que aposten directament per AstraZeneca, però permeten canviar a Pfizer al centre de vacunació, i no sempre demanen el consentiment signat.

Agraïments a la població per la seua participació

Des del Departament de Salut volen donar les gràcies per la participació massiva que ja han rebut la seua dosi contra covid-19 en tots els punts de vacunació de la Comunitat Valenciana

 

<

>

 

 

 

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.