Anuncios

Sanitat ha convocat a 40.000 valencians menors de 60 anys per a rebre la segona dosi de Pfizer

Una sanitària sosté una dosi de la vacuna de Pfizer abans d'administrar-la a un pacient

 

Este primer grup de persones citades per a vacunar-se la pròxima setmana, format majoritàriament per personal d’emergències i de les forces de seguretat, tindran la possibilitat de rebutjar l’opció triada per Sanitat i sol·licitar rebre una segona dosi d’AstraZeneca.

Per a fer-ho, Sanitat incorpora a l’SMS de la citació un enllaç que permet fer constar que, tot i conéixer els riscos “poc freqüents, però greus” associats al preparat d’Oxford, “rebutja” rebre una segona dosi de Pfizer. Aquestes persones que opten per rebre la segona dosi d’AstraZeneca hauran d’esperar una segona cita sense data coneguda a hores d’ara.
 

Anuncios
Informació per a canvi de la segona dosi de vacuna covid-19

Durant esta setmana han inoculat a més del 90% de les persones citades a tota la Comunitat Valenciana

 

<

>

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, va recordar

Tot i existir esta possibilitat, la ministra de Sanitat, Carolina Darias, va recordar este divendres que “no es pot triar vacuna“, i que l’opció de rebre una segona dosi diferent de la recomanada és només una “mesura excepcional” que el Comité de Bioètica va recomanar per tal d’evitar que la població rebutjara per complet la vacunació.

Però l’argumentació de Sanitat xoca frontalment amb el darrer anunci de l’Agència Europea de Medicaments, que manté la recomanació d’injectar una segona dosi de d’AstraZeneca i assegura que no hi ha proves que esta segona injecció augmente el risc de desenvolupar trombes.

A la confusió generalitzada per quina és la pauta d’immunització que cal seguir i a les crítiques de professionals i especialistes, s’afigen, a més, les divergències entre comunitats autònomes. Contra la doctrina oficial es manté la rebel·lió de Múrcia, Andalusia, Galícia o Madrid, que aposten directament per AstraZeneca, però permeten canviar a Pfizer al centre de vacunació, i no sempre demanen el consentiment signat.

Agraïments a la població per la seua participació

Des del Departament de Salut volen donar les gràcies per la participació massiva que ja han rebut la seua dosi contra covid-19 en tots els punts de vacunació de la Comunitat Valenciana

 

<

>

 

 

 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Milers de docents, famílies i alumnes prenen els carrers per una escola pública de qualitat

Milers de persones es manifesten a Alacant, Castelló, València i Elx en la primera jornada de vaga indefinida del professorat per a exigir una escola pública de qualitat i millors condicions laborals.

Sanitat cobrix totes les places EIR d’Infermeria i incorpora a 194 residents en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha cobert el 100% de les places de formació especialitzada en Infermeria, la qual cosa permetrà incorporar a 194 residents EIR als centres sanitaris de la Comunitat Valenciana durant els pròxims dos anys.

L’oposició exigix reobrir la comissió de la dana enfront del tancament que defenen PP i Vox

PSPV i Compromís reclamen prorrogar o crear una nova comissió sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 en Les Corts, mentres PP i Vox aposten per donar-la per conclosa.

La pacient aïllada a Alacant per possible hantavirus se sotmet hui a una tercera PCR

La dona de 32 anys aïllada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus continua asimptomàtica i serà sotmesa esta vesprada a una tercera PCR els resultats de la qual avaluaran Sanitat i el Ministeri.

Alacant investiga per què no van arribar les citacions judicials als seus funcionaris

L'Ajuntament d'Alacant ha demanat explicacions a la seua assessoria jurídica i al jutjat per la fallada en les citacions a funcionaris en la causa sobre presumptes irregularitats en vivendes públiques a la Platja de Sant Joan.

La vaga docent en l’educació pública arranca amb un seguiment del 24%

La vaga indefinida del professorat en els centres públics des d'Infantil fins a Batxillerat arranca amb un seguiment del 23,96%, segons dades provisionals de la Conselleria d'Educació.

El PSPV portarà a Protecció de Dades la carta d’Educació sobre la vaga docent

El PSPV anuncia que denunciarà davant l'Agència de Protecció de Dades l'ús de correus institucionals de la Generalitat per a enviar a les famílies una carta sobre la vaga indefinida del professorat, que considera un atac al col·lectiu docent.

La Comunitat Valenciana encapçala la pujada del lloguer a Espanya amb un 5% anual

La Comunitat Valenciana se situa al capdavant de l'encariment del lloguer en 2024, amb una alça del 5%, per damunt de la mitjana nacional del 3,5% i amb forts increments a València, Sagunt i altres municipis.
Anuncios