Sanitat ha convocat a 40.000 valencians menors de 60 anys per a rebre la segona dosi de Pfizer

Una sanitària sosté una dosi de la vacuna de Pfizer abans d'administrar-la a un pacient

 

Este primer grup de persones citades per a vacunar-se la pròxima setmana, format majoritàriament per personal d’emergències i de les forces de seguretat, tindran la possibilitat de rebutjar l’opció triada per Sanitat i sol·licitar rebre una segona dosi d’AstraZeneca.

Per a fer-ho, Sanitat incorpora a l’SMS de la citació un enllaç que permet fer constar que, tot i conéixer els riscos «poc freqüents, però greus» associats al preparat d’Oxford, «rebutja» rebre una segona dosi de Pfizer. Aquestes persones que opten per rebre la segona dosi d’AstraZeneca hauran d’esperar una segona cita sense data coneguda a hores d’ara.
 

Informació per a canvi de la segona dosi de vacuna covid-19

Durant esta setmana han inoculat a més del 90% de les persones citades a tota la Comunitat Valenciana

 

<

>

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, va recordar

Tot i existir esta possibilitat, la ministra de Sanitat, Carolina Darias, va recordar este divendres que «no es pot triar vacuna«, i que l’opció de rebre una segona dosi diferent de la recomanada és només una «mesura excepcional» que el Comité de Bioètica va recomanar per tal d’evitar que la població rebutjara per complet la vacunació.

Però l’argumentació de Sanitat xoca frontalment amb el darrer anunci de l’Agència Europea de Medicaments, que manté la recomanació d’injectar una segona dosi de d’AstraZeneca i assegura que no hi ha proves que esta segona injecció augmente el risc de desenvolupar trombes.

A la confusió generalitzada per quina és la pauta d’immunització que cal seguir i a les crítiques de professionals i especialistes, s’afigen, a més, les divergències entre comunitats autònomes. Contra la doctrina oficial es manté la rebel·lió de Múrcia, Andalusia, Galícia o Madrid, que aposten directament per AstraZeneca, però permeten canviar a Pfizer al centre de vacunació, i no sempre demanen el consentiment signat.

Agraïments a la població per la seua participació

Des del Departament de Salut volen donar les gràcies per la participació massiva que ja han rebut la seua dosi contra covid-19 en tots els punts de vacunació de la Comunitat Valenciana

 

<

>

 

 

 

Últimes notícies

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.

Obrin un expedient per pseudoteràpies de conversió a persones LGTBIQ+ a la Comunitat Valenciana

Igualtat ha obert un expedient sancionador per pràctiques de pseudoteràpies de conversió contra persones LGTBIQ+, després de denúncies que inclouen casos de la Comunitat Valenciana.