Sanitat ha convocat a 40.000 valencians menors de 60 anys per a rebre la segona dosi de Pfizer

Una sanitària sosté una dosi de la vacuna de Pfizer abans d'administrar-la a un pacient

 

Este primer grup de persones citades per a vacunar-se la pròxima setmana, format majoritàriament per personal d’emergències i de les forces de seguretat, tindran la possibilitat de rebutjar l’opció triada per Sanitat i sol·licitar rebre una segona dosi d’AstraZeneca.

Per a fer-ho, Sanitat incorpora a l’SMS de la citació un enllaç que permet fer constar que, tot i conéixer els riscos «poc freqüents, però greus» associats al preparat d’Oxford, «rebutja» rebre una segona dosi de Pfizer. Aquestes persones que opten per rebre la segona dosi d’AstraZeneca hauran d’esperar una segona cita sense data coneguda a hores d’ara.
 

Informació per a canvi de la segona dosi de vacuna covid-19

Durant esta setmana han inoculat a més del 90% de les persones citades a tota la Comunitat Valenciana

 

<

>

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, va recordar

Tot i existir esta possibilitat, la ministra de Sanitat, Carolina Darias, va recordar este divendres que «no es pot triar vacuna«, i que l’opció de rebre una segona dosi diferent de la recomanada és només una «mesura excepcional» que el Comité de Bioètica va recomanar per tal d’evitar que la població rebutjara per complet la vacunació.

Però l’argumentació de Sanitat xoca frontalment amb el darrer anunci de l’Agència Europea de Medicaments, que manté la recomanació d’injectar una segona dosi de d’AstraZeneca i assegura que no hi ha proves que esta segona injecció augmente el risc de desenvolupar trombes.

A la confusió generalitzada per quina és la pauta d’immunització que cal seguir i a les crítiques de professionals i especialistes, s’afigen, a més, les divergències entre comunitats autònomes. Contra la doctrina oficial es manté la rebel·lió de Múrcia, Andalusia, Galícia o Madrid, que aposten directament per AstraZeneca, però permeten canviar a Pfizer al centre de vacunació, i no sempre demanen el consentiment signat.

Agraïments a la població per la seua participació

Des del Departament de Salut volen donar les gràcies per la participació massiva que ja han rebut la seua dosi contra covid-19 en tots els punts de vacunació de la Comunitat Valenciana

 

<

>

 

 

 

Últimes notícies

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.