Sanitat concretarà si el màxim de 10 persones en Nadal es només per a convivents o per a altres grups

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha recordat pel que fa a les mesures a adoptar en les festes nadalenques que el seu departament ha traslladat al Ministeri de Sanitat que el límit per a les reunions socials ha de mantindre’s en 6 persones i un màxim de 10 en les reunions familiars, encara que ha assenyalat que falta per concretar si seria el grup de convivents més un altre grup més.

 

Barceló ha fet estes declaracions davant els mitjans durant la seua visita a l’Hospital General de Castelló en ser preguntada sobre este tema.

 

Segons ha explicat, li agradaria que l’acord de mesures a adoptar durant el Nadal fora majoritari en totes les comunitats autònomes perquè no hi haja diferent nadal. A demés, ha recordat que la Generalitat aposta per la no celebració de Cavalcades de Reis per a evitar aglomeracions i per obrir el perimetratge del territori valencià els dies 24, 25 i 31 de desembre i 1, 5 i 6 de gener.

Respecte a les dades que ha registrat la pandèmia durant el mes de novembre, Barceló ha indicat que en la Comunitat Valenciana, a partir del pont del 9 d’Octubre es van accelerar els contagis, el que cal atribuir també a la mobilitat. «Ara estem baixant i ja hem doblegat la corba, i vorem si som capaces de mantindre esta situació tenint en compte que tenim un altre pont i que hi haurà mobilitat encara que siga dins de la Comunitat», ha dit.

 

«Estarem molt atents perquè és necessari traslladar a la ciutadania la necessitat de mantindre les mesures i que no baixem la guàrdia», ha afegit.

 

L’estat de les UCI

La consellera ha destacat que continua havent moltes persones en l’UCI, «que és el que més està costant rebaixar», i ha recordat que la Covid-19 «és una malaltia amb seqüeles molt greus per a les persones que la patixen, però sobretot per a aquelles famílies que han perdut una persona estimada en esta pandèmia».

 

En esta línia, ha apuntat que cal continuar mantenint la prudència. «El fet de què ara descendim és una trajectòria del virus, però les coses poden tornar a saltar en qualsevol moment, sobretot per la mobilitat i les trobades familiars i socials, que seguixen representant el 96% dels contagis en els brots», ha subratllat.

 

Barceló ha indicat que la Conselleria desitja que no es produïsca una tercer ona, i per a això cal estar «alineats i sent responsables en les mesures que s’adopten i complir-les». «El que no volem que passe és que hi haja una tercera ona i tornem a tindre ingressos hospitalaris i persones en UCI per a que puguem entrar en 2021 amb una situació molt millor i més alleujada», ha insistit.

 

La situació de la vacuna

Respecte a la vacuna del coronavirus, la titular de Sanitat ha manifestat que s’ha creat una taula de treball en la Conslleria de Sanitat, «de la que formen part tots pràcticament tots els departaments». «Tenim una experiència llarga i molt positiva en plans de vacunació i una xarxa molt consolidada i, per tant, ara, amb tota la informació de la que disposem, estem treballant per a, quan arribe el moment, subministrar estes vacunes, per al que posarem els recursos que siguen necessaris i les infraestructures que considerem oportunes», ha ressaltat.

 

Respecte a la possibilitat de què l’Exèrcit i la sanitat privada puguen participar en la vacunació per a agilitar terminis, Barceló ha afirmat que encara no s’està en esta fase i no és el moment d’esta anàlisi, ja que cal vore si es necessitaran més recursos o no. «La ciutadania ha de tindre tranquil·litat que es vacunarà en el moment que s’establisca», ha afegit.

 

Finalment, respecte a la possibilitat que les farmàcies facen els test, la consellera ha recordat la reunió que es va celebrar amb els col·legis de farmàcia, als que els van explicar l’estratègia de la Conselleria, i es van alinear totalment en ella. «Estem pendents de seguir les conversacions que ens aportaren alguna informació que havien de recaptar després de la reunió», ha conclòs.

Últimes notícies

València estrena un gran mural per a conscienciar sobre la fragilitat dels ecosistemes polars

L'Hemeroteca Municipal de València acull el mural 'The Heartbeat of the Ocean', una obra del duo Cachetejack impulsada per l’Oceanogràfic per a destacar la importància dels ecosistemes polars en l'equilibri del planeta.

L’oposició exigix a Educació una negociació real mentres el PP defén 29 reunions amb els docents

PSPV i Compromís reclamen a la Conselleria d'Educació una negociació real davant la vaga indefinida del professorat valencià, mentres el PP reivindica haver mantingut 29 reunions este curs i Vox subratlla la prioritat de garantir els exàmens de l'alumnat.

Campofrío arranca a Utiel la construcció de la seua nova fàbrica amb 134 milions d’inversió

Campofrío comença les obres d'una nova planta d'elaborats carnis a Utiel, amb 134 milions d'inversió, per a substituir a la destruïda per la dana a Torrent i mantindre més de 300 ocupacions.

Dos agents de la CHJ confirmen davant la jutgessa que no va haver-hi coordinació amb Emergències durant la dana

Dos treballadors de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer declaren com a testimonis que durant la dana no van mantindre comunicació amb Emergències ni amb bombers forestals i detallen l'abast de les seues funcions.

El Govern impulsa una llei que limita la sanitat privada a supòsits excepcionals

El Consell de Ministres aprova la llei de Gestió Pública i Integritat del Sistema Nacional de Salut, que blinda la sanitat pública i reduïx la gestió privada a situacions estrictament justificades.

El València Basket busca en el Roig Arena una remuntada històrica cap a la seua primera Final a Quatre

El València Basket es juga davant el Panathinaikos, en un quint partit carregat de tensió en el Roig Arena, el passe a la seua primera Final a Quatre de l'Eurolliga després de remuntar un 0-2 en la sèrie.

El Barça obri els quarts de la Copa del Rei davant Recol·lectes Valladolid i Enforne-Huesca els tanca

El Barça, dominador del torneig, inaugurarà el 5 de juny els quarts de final de la Copa del Rei d'handbol davant Recol·lectes Atlètic Valladolid, mentres que Enforne Alacant i Bada Huesca tancaran la jornada en el Centre de Tecnificació d'Alacant.

AVA-ASAJA alerta de la sembra d’arròs més cara per l’encariment del gasoil i la urea

AVA-ASAJA calcula que els arrossers de l'Albufera pagaran uns 3 milions d'euros més esta campanya per l'augment del 7% dels costos, especialment en gasoil i urea.