13 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Sanitat concretarà si el màxim de 10 persones en Nadal es només per a convivents o per a altres grups

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha recordat pel que fa a les mesures a adoptar en les festes nadalenques que el seu departament ha traslladat al Ministeri de Sanitat que el límit per a les reunions socials ha de mantindre’s en 6 persones i un màxim de 10 en les reunions familiars, encara que ha assenyalat que falta per concretar si seria el grup de convivents més un altre grup més.

 

Barceló ha fet estes declaracions davant els mitjans durant la seua visita a l’Hospital General de Castelló en ser preguntada sobre este tema.

 

Segons ha explicat, li agradaria que l’acord de mesures a adoptar durant el Nadal fora majoritari en totes les comunitats autònomes perquè no hi haja diferent nadal. A demés, ha recordat que la Generalitat aposta per la no celebració de Cavalcades de Reis per a evitar aglomeracions i per obrir el perimetratge del territori valencià els dies 24, 25 i 31 de desembre i 1, 5 i 6 de gener.

Respecte a les dades que ha registrat la pandèmia durant el mes de novembre, Barceló ha indicat que en la Comunitat Valenciana, a partir del pont del 9 d’Octubre es van accelerar els contagis, el que cal atribuir també a la mobilitat. «Ara estem baixant i ja hem doblegat la corba, i vorem si som capaces de mantindre esta situació tenint en compte que tenim un altre pont i que hi haurà mobilitat encara que siga dins de la Comunitat», ha dit.

 

«Estarem molt atents perquè és necessari traslladar a la ciutadania la necessitat de mantindre les mesures i que no baixem la guàrdia», ha afegit.

 

L’estat de les UCI

La consellera ha destacat que continua havent moltes persones en l’UCI, «que és el que més està costant rebaixar», i ha recordat que la Covid-19 «és una malaltia amb seqüeles molt greus per a les persones que la patixen, però sobretot per a aquelles famílies que han perdut una persona estimada en esta pandèmia».

 

En esta línia, ha apuntat que cal continuar mantenint la prudència. «El fet de què ara descendim és una trajectòria del virus, però les coses poden tornar a saltar en qualsevol moment, sobretot per la mobilitat i les trobades familiars i socials, que seguixen representant el 96% dels contagis en els brots», ha subratllat.

 

Barceló ha indicat que la Conselleria desitja que no es produïsca una tercer ona, i per a això cal estar «alineats i sent responsables en les mesures que s’adopten i complir-les». «El que no volem que passe és que hi haja una tercera ona i tornem a tindre ingressos hospitalaris i persones en UCI per a que puguem entrar en 2021 amb una situació molt millor i més alleujada», ha insistit.

 

La situació de la vacuna

Respecte a la vacuna del coronavirus, la titular de Sanitat ha manifestat que s’ha creat una taula de treball en la Conslleria de Sanitat, «de la que formen part tots pràcticament tots els departaments». «Tenim una experiència llarga i molt positiva en plans de vacunació i una xarxa molt consolidada i, per tant, ara, amb tota la informació de la que disposem, estem treballant per a, quan arribe el moment, subministrar estes vacunes, per al que posarem els recursos que siguen necessaris i les infraestructures que considerem oportunes», ha ressaltat.

 

Respecte a la possibilitat de què l’Exèrcit i la sanitat privada puguen participar en la vacunació per a agilitar terminis, Barceló ha afirmat que encara no s’està en esta fase i no és el moment d’esta anàlisi, ja que cal vore si es necessitaran més recursos o no. «La ciutadania ha de tindre tranquil·litat que es vacunarà en el moment que s’establisca», ha afegit.

 

Finalment, respecte a la possibilitat que les farmàcies facen els test, la consellera ha recordat la reunió que es va celebrar amb els col·legis de farmàcia, als que els van explicar l’estratègia de la Conselleria, i es van alinear totalment en ella. «Estem pendents de seguir les conversacions que ens aportaren alguna informació que havien de recaptar després de la reunió», ha conclòs.

Últimes notícies

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.