Sanitat preveu administrar més de 129.000 dosis de la vacuna contra la Covid-19 a persones de 39 a 30 anys

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública té previst administrar la setmana vinent 295.298 dosis de la vacuna contra la Covid-19. Quatre de cada 10 dosis aniran destinades a persones de 39-30 anys.

<

>

L’estratègia de vacunació ha prioritzat fins ara a les persones de més edat perquè tenen més risc d’hospitalització i d’ingressar en l’UCI, però ningú és immune, i els contagis entre les persones joves estan augmentant. La incidència en la joventut és molt superior a la mitjana de la població general i, encara que els joves solen passar la malaltia amb símptomes menys greus, anirem estenent la vacunació cap a les persones més joves“, diu la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

A més, prossegueix Barceló, “encara ens queda molt per saber d’este virus que és capaç de no causar símptomes en els qui el pateixen, però sí seqüeles de llarga durada. Les persones joves han mostrat una gran solidaritat i responsabilitat protegint els seus avis i als seus pares i, ara, han de mirar també per elles i continuar amb el compromís que han demostrat en tots estos mesos que portem de pandèmia”.

<

>
En línia amb este objectiu, esta setmana està previst inocular 174.193 dosis de la vacuna de Pfizer, la major part d’elles a persones de 39-30 anys, tant per a primeres com per a segones dosis.

La resta de vacunes de Pfizer s’utilitzarà per a segones dosis, noves incorporacions, persones que no van poder ser vacunades abans perquè, per exemple, tenien activa una infecció per coronavirus o pacients amb condicions de salut de molt alt risc. Així mateix, hi ha prevista una partida per a completar la pauta de vacunació de persones menors de 60 anys que van rebre una primera dosi de AstraZeneca.

De Moderna, està previst administrar 49.516 dosis. El gruix de vacunes anirà destinat a primeres dosis de persones de 39-30 anys. També s’han reservat vacunes perquè les empreses privades vacunen a les seues plantilles.

D’altra banda, de Janssen, s’administraran dosi principalment per a la recaptació de persones que no van rebre la seua vacuna per qualsevol motiu i la seua cohort ja ha estat tancada.

Finalment, la vacuna de AstraZeneca s’utilitzarà sobretot per a completar la pauta de persones majors de 60 anys ja inoculades amb esta vacuna. En total, seran 70.264 dosis.

En tots els casos, la citació es realitza mitjançant trucada de telèfon i/o a través d’un missatge al mòbil on s’indica data, hora i lloc de la vacunació. Si les dades no estan actualitzats, es poden modificar en http://coronavirus.san.gva.es/es/web/vacunacion/datos-contacto

La cita rebuda en el mòbil també es pot recuperar o consultar a través de l’aplicació GVA +Salut, disponible tant per a iOS com Android i Huawei, o en la web http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_val.html

Si encara així persisteix qualsevol mena de dubte, es pot trucar al telèfon 900 300 555, on el personal format sobre este tema, atendrà i respondrà qualsevol qüestió relacionada amb el procés de vacunació.

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La comissió de vivenda d’Alacant seguix malgrat l’informe que limita les compareixences

La comissió municipal sobre les irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan manté les seues sessions de l'11 i 22 de maig malgrat un informe del secretari que desaconsella citacions i restringix les compareixences.

L’Audiència de València rebutja la recusació de la jutgessa que investiga la DANA

L'Audiència de València ha desestimat l'intent d'una acusació particular d'apartar a la jutgessa que investiga la gestió de la DANA i ha avalat la seua decisió de no tramitar l'incident de recusació.

Jupol denuncia la tardana mobilització de la Policia Nacional durant la dana de 2024 a València

El sindicat Jupol acusa la Direcció Superior de València de reaccionar tard davant la dana de 2024 i de deixar sense desplegar a unitats preparades mentres es derivava als agents al 112 com a voluntaris per a retirar fang.

El pallasso alacantí David García Coll lidera Kurios, l’espectacle de Circ del Sol a Alacant

L'artista alacantí David García Coll encarna a un científic idealista del segle XIX en Kurios, el muntatge de Circ del Sol que arribarà a la Platja de Sant Joan del 16 de juliol al 23 d'agost.

L’Eurocambra alça la immunitat a Alvise Pérez perquè siga jutjat per assetjament a la fiscal Gisbert

El Parlament Europeu ha alçat la immunitat parlamentària de Luis Alvise Pérez, líder des Va acabar la Festa, perquè el Tribunal Suprem puga investigar-li per presumpte assetjament a la fiscal de delictes d'odi Susana Gisbert.

La jutgessa que investiga la DANA citarà a Carlos Mazón com a testimoni després de la decisió de l’Audiència

La jutgessa del Jutjat 3 de Catarroja posposa la citació com a testimoni del expresident de la Generalitat Carlos Mazón fins que l'Audiència de València resolga el seu recurs per a personar-se en la causa per la DANA.

La Comunitat Valenciana se situa com la tercera regió amb menor sinistralitat laboral

La Comunitat Valenciana es consolida com la tercera autonomia amb menor sinistralitat laboral, reduïx accidents i reforça la prevenció en la reincorporació després d'una baixa.

Sanitat fixa el 4 de maig per a negociar la implantació de la jornada de 35 hores

La Conselleria de Sanitat convoca la Taula Sectorial el 4 de maig per a arrancar la negociació de la jornada de 35 hores en la sanitat valenciana a partir de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.