13.3 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Sanitat preveu administrar més de 129.000 dosis de la vacuna contra la Covid-19 a persones de 39 a 30 anys

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública té previst administrar la setmana vinent 295.298 dosis de la vacuna contra la Covid-19. Quatre de cada 10 dosis aniran destinades a persones de 39-30 anys.

<

>

L’estratègia de vacunació ha prioritzat fins ara a les persones de més edat perquè tenen més risc d’hospitalització i d’ingressar en l’UCI, però ningú és immune, i els contagis entre les persones joves estan augmentant. La incidència en la joventut és molt superior a la mitjana de la població general i, encara que els joves solen passar la malaltia amb símptomes menys greus, anirem estenent la vacunació cap a les persones més joves“, diu la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

A més, prossegueix Barceló, “encara ens queda molt per saber d’este virus que és capaç de no causar símptomes en els qui el pateixen, però sí seqüeles de llarga durada. Les persones joves han mostrat una gran solidaritat i responsabilitat protegint els seus avis i als seus pares i, ara, han de mirar també per elles i continuar amb el compromís que han demostrat en tots estos mesos que portem de pandèmia”.

<

>
En línia amb este objectiu, esta setmana està previst inocular 174.193 dosis de la vacuna de Pfizer, la major part d’elles a persones de 39-30 anys, tant per a primeres com per a segones dosis.

La resta de vacunes de Pfizer s’utilitzarà per a segones dosis, noves incorporacions, persones que no van poder ser vacunades abans perquè, per exemple, tenien activa una infecció per coronavirus o pacients amb condicions de salut de molt alt risc. Així mateix, hi ha prevista una partida per a completar la pauta de vacunació de persones menors de 60 anys que van rebre una primera dosi de AstraZeneca.

De Moderna, està previst administrar 49.516 dosis. El gruix de vacunes anirà destinat a primeres dosis de persones de 39-30 anys. També s’han reservat vacunes perquè les empreses privades vacunen a les seues plantilles.

D’altra banda, de Janssen, s’administraran dosi principalment per a la recaptació de persones que no van rebre la seua vacuna per qualsevol motiu i la seua cohort ja ha estat tancada.

Finalment, la vacuna de AstraZeneca s’utilitzarà sobretot per a completar la pauta de persones majors de 60 anys ja inoculades amb esta vacuna. En total, seran 70.264 dosis.

En tots els casos, la citació es realitza mitjançant trucada de telèfon i/o a través d’un missatge al mòbil on s’indica data, hora i lloc de la vacunació. Si les dades no estan actualitzats, es poden modificar en http://coronavirus.san.gva.es/es/web/vacunacion/datos-contacto

La cita rebuda en el mòbil també es pot recuperar o consultar a través de l’aplicació GVA +Salut, disponible tant per a iOS com Android i Huawei, o en la web http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_val.html

Si encara així persisteix qualsevol mena de dubte, es pot trucar al telèfon 900 300 555, on el personal format sobre este tema, atendrà i respondrà qualsevol qüestió relacionada amb el procés de vacunació.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.