Sanitat preveu administrar més de 129.000 dosis de la vacuna contra la Covid-19 a persones de 39 a 30 anys

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública té previst administrar la setmana vinent 295.298 dosis de la vacuna contra la Covid-19. Quatre de cada 10 dosis aniran destinades a persones de 39-30 anys.

<

>

L’estratègia de vacunació ha prioritzat fins ara a les persones de més edat perquè tenen més risc d’hospitalització i d’ingressar en l’UCI, però ningú és immune, i els contagis entre les persones joves estan augmentant. La incidència en la joventut és molt superior a la mitjana de la població general i, encara que els joves solen passar la malaltia amb símptomes menys greus, anirem estenent la vacunació cap a les persones més joves“, diu la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

A més, prossegueix Barceló, “encara ens queda molt per saber d’este virus que és capaç de no causar símptomes en els qui el pateixen, però sí seqüeles de llarga durada. Les persones joves han mostrat una gran solidaritat i responsabilitat protegint els seus avis i als seus pares i, ara, han de mirar també per elles i continuar amb el compromís que han demostrat en tots estos mesos que portem de pandèmia”.

<

>
En línia amb este objectiu, esta setmana està previst inocular 174.193 dosis de la vacuna de Pfizer, la major part d’elles a persones de 39-30 anys, tant per a primeres com per a segones dosis.

La resta de vacunes de Pfizer s’utilitzarà per a segones dosis, noves incorporacions, persones que no van poder ser vacunades abans perquè, per exemple, tenien activa una infecció per coronavirus o pacients amb condicions de salut de molt alt risc. Així mateix, hi ha prevista una partida per a completar la pauta de vacunació de persones menors de 60 anys que van rebre una primera dosi de AstraZeneca.

De Moderna, està previst administrar 49.516 dosis. El gruix de vacunes anirà destinat a primeres dosis de persones de 39-30 anys. També s’han reservat vacunes perquè les empreses privades vacunen a les seues plantilles.

D’altra banda, de Janssen, s’administraran dosi principalment per a la recaptació de persones que no van rebre la seua vacuna per qualsevol motiu i la seua cohort ja ha estat tancada.

Finalment, la vacuna de AstraZeneca s’utilitzarà sobretot per a completar la pauta de persones majors de 60 anys ja inoculades amb esta vacuna. En total, seran 70.264 dosis.

En tots els casos, la citació es realitza mitjançant trucada de telèfon i/o a través d’un missatge al mòbil on s’indica data, hora i lloc de la vacunació. Si les dades no estan actualitzats, es poden modificar en http://coronavirus.san.gva.es/es/web/vacunacion/datos-contacto

La cita rebuda en el mòbil també es pot recuperar o consultar a través de l’aplicació GVA +Salut, disponible tant per a iOS com Android i Huawei, o en la web http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_val.html

Si encara així persisteix qualsevol mena de dubte, es pot trucar al telèfon 900 300 555, on el personal format sobre este tema, atendrà i respondrà qualsevol qüestió relacionada amb el procés de vacunació.

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka decidix un triomf clau del Raig davant un Elx en inferioritat

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar al Rayo Vallecano una victòria patida davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i es complica la seua lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.