Sanitat anuncia que la mascareta serà obligatòria entre les 10 i 19 hores en fer deport a l’aire lliure

 

Actualització 30/01/2021 a les 15.30 hores. La Conselleria de Sanitat ha ampliat les restriccions per coronavirus en el territori valencià. La mesura es va avançar ahir i afecta a l’ús de mascareta en l’espai públic.

 

Una important novetat que imposa Sanitat és l’ús obligatori de la mascareta durant la pràctica d’activitat física o deport tant en nuclis urbans com en els espais a l’aire lliure. No obstant això, la utilització de la mascareta en l’esport és obligatori només des de les 10.00 fins a les 19.00 hores.

 

D’altra banda, la mascareta no serà obligatòria durant la pràctica deportiva fora de nuclis de població amb la que resulte incompatible el seu ús, així com en les activitats infantils mentres es romanga en el grup de convivència estable.

 

Sanitat prorroga les restriccions per a frenar el Covid-19 fins al 15 de febrer en el territori valencià

La Conselleria de Sanitat ha prorrogat fins al pròxim 15 de febrer les mesures restrictives per a tractar de frenar la pandèmia, entre elles el tancament de l’hostaleria.

 

Esta pròrroga, al costat de les modificacions, entrarà en vigor dilluns que ve 1 de febrer i s’estendran fins al dia 15 de febrer. La resolució es publicarà demà dissabte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

 

Sanitat ha informat que manté:

  • La limitació de les reunions a casa al nucli de convivència. 

 

  • Al carrer a dos persones

 

  • El confinament perimetral durant els caps de setmana de ciutats de més de 50.000 habitants.

 

  • S’amplia l’obligatorietat de l’ús de la mascareta a les platges urbanes i mentres es fa deport dins de nuclis de població, tant si és per la via pública com si l’activitat física es fa en una zona verda.

 

Noves mesures amb l’ús de la mascareta

Les mesures estaran vigents fins a les 23.59 hores del 15 de febrer i introduïxen algunes modificacions respecte de les anteriors. Una de les novetats principals afecta l’ús de la mascareta que, a partir d’ara és obligatòria per a majors de sis anys «durant la pràctica d’activitat física o de qualsevol altra activitat dins dels nuclis urbans» així com en els espais de naturalesa o a l’aire lliure dins de nuclis de població, platges i piscines.

 

Per tant, en les platges urbanes, es pot passejar o fer activitat física mantenint sempre la distància social, sense superar el número màxim de dos persones (excepte convivents) i sempre amb la mascareta posada.

 

En els espais de naturalesa o platges situats fora dels nuclis urbans, la mascareta és recomanable però no obligatòria.

 

Tancament d’establiments comercials

El tancament dels comerços serà també obligatori a partir de les 18.00 hores. Sanitat ha detallat quins poden romandre oberts més enllà d’eixa hora i què poden vendre: productes d’alimentació, begudes, productes higiènics, establiments farmacèutics, sanitaris, òptiques, productes ortopèdics, serveis de perruqueria i d’aliments per a animals de companyia.

 

A demés, es tanquen saunes, spas, solàrium, banys turcs, balnearis, salons de massatges i establiments similars.

 

Mesures dins del nucli familiar

D’altra banda, Sanitat ha establit que, en espais d’ús públic, tan tancats com a l’aire lliure, la permanència de grups de persones queda condicionada al fet que no se supere el número màxim de dos persones, llevat que es tracte de persones convivents i sense perjudici de les excepcions previstes.

A demés, en els domicilis i espais d’ús privat, tant a l’interior com l’exterior, només es permeten les reunions familiars i socials de persones que pertanyen al mateix nucli o grup de convivència.

 

Les excepcions a estes dos limitacions són les activitats no professionals vinculades amb la criança i les cures, com l’atenció i acompanyament a persones menors d’edat, persones majors, en situació de dependència, amb diversitat funcional o en situació d’especial vulnerabilitat, la convivència alterna de fills amb els seus progenitors no convivents entre ells i l’acolliment familiar de persones menors d’edat en qualsevol de les seues tipologies.

 

Excepcions per a les parelles

A demés, també s’exceptuen les reunions de persones amb vincle matrimonial o de parella que viuen en cases diferents, o de les persones que viuen soles, que podran formar part d’una altra única unitat de convivència formant una unitat de convivència ampliada.

 

No obstant això, cada unitat de convivència ampliada només podrà integrar a una única persona que viva sola, i la persona que viva sola podrà formar part exclusivament d’una unitat de convivència ampliada durant tot el període de vigència de la mesura.

 

Continuen sense estar incloses en les limitacions previstes a les reunions: les activitats laborals, les institucionals, les de transport i les dels centres docents.

 

Continua el tancament perimetral del territori valencià

D’altra banda, es mantenen les limitacions a l’entrada i l’eixida de la Comunitat Valenciana, que continuen restringides excepte desplaçaments adequadament justificats.

 

També continua vigent des de les 15.00 hores del divendres fins a les 06.00 hores del dilluns, i des de les 15.00 hores de la vespra dels dies festius fins a les 06.00 hores de l’endemà al festiu, l’entrada i eixida de persones dels municipis i grups de municipis amb població superior a 50.000 habitants (València, Alacant, Elx, Castelló de la Plana, Torrevieja, Torrent, Orihuela, Gandia, Paterna, Benidorm, Sagunt, Alcoi, Sant Vicent del Raspeig, Elda-Petrer, i Vila-real).

 

Així mateix, es prorroga el toc de queda, es a dir, la limitació a la llibertat de circulació de les persones en horari nocturn entre les 22.00 i les 06.00 hores en tot el territori valencià.

 

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.

Un bebé de 24 setmanes supera amb èxit una greu retinopatia en Elx

L’Hospital General Universitari d’Elx ha tractat amb èxit la retinopatia de la prematuritat en un nounat de 24 setmanes, una de les complicacions més greus associades a la prematuritat extrema. L’equip d’Oftalmologia i la UCI Neonatal ha aplicat un fàrmac biològic mínimament invasiu per a preservar la visió i reduir el risc de ceguesa.

El calor deixa 64 morts en quinze dies d’agost a la Comunitat Valenciana

La calor extrema ha causat 64 morts a la Comunitat Valenciana en la primera mitat d’agost, amb especial incidència en la segona setmana del mes.

Manipulen durant mesos una dona de 91 anys a Alacant per quedar-se amb el seu patrimoni

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones acusades de sotmetre durant mesos una dona de 91 anys a un control total per apoderar-se del seu patrimoni, amb un presumpte expoli de 20.000 euros i canvis en el seu testament.

Carlos Romero confia a gaudir al màxim amb el seu perfil ofensiu al Villarreal

El lateral del Villarreal Carlos Romero ha celebrat el seu debut oficial després de dos anys cedit a l’Espanyol i ha assegurat que el seu perfil ofensiu encaixa amb l’estil de l’equip. El jugador ha valorat també la reacció del conjunt groguet en el camp del Racing de Santander, on ha remuntat un 2-0 en contra fins a empatar.