9.7 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

Sanitat repartix els primers tests d’antígens per a diagnosticar el Covid-19

 

La Conselleria de Sanitat iniciarà la distribució de 250.000 dosis de test d’antígens per a diagnosticar el Covid19 de manera ràpida (en quinze minuts) tant als Servicis d’Urgències hospitalàries com a l’àmbit de l’Atenció Primària dels departaments de salut.

 

Per províncies, València comptarà amb 128.000 dosis, Alacant amb 89.000 i Castelló amb 30.500, mentres que el Servici Especial d’Urgències i el Centre de Transfusió del territori valencià disposarà d’un total de 2.500 dosis, segons ha informat Sanitat.

 

Recorda que el Ministeri de Sanitat ha donat llum verda a estes proves ràpides de detecció d’antígens precisament a través de l’última ‘Estratègia de detecció precoç, vigilància i control de Covid-19’.

 

Fer-se este test dependrà de l’evolució del virus

En ella especifica que actualment es disposa de dos proves de detecció d’infecció activa, una prova ràpida de detecció d’antígens i una detecció d’ARN viral a través d’una PCR o tècnica molecular equivalent. Fer-se una o altra dependrà de l’àmbit de realització, la disponibilitat i dels dies d’evolució dels símptomes, afigen les mateixes fonts.

 

De la mateixa manera, s’usarà el test ràpid de detecció d’antígens per a qualsevol cas sospitós amb una evolució de símptomes menor a 5 dies, mentres que per als contactes es continuarà fent la PCR, tant en l’àmbit de l’Atenció Primària com en els Servicis d’Urgències hospitalaris.

 

Una altra novetat en la nova estratègia del Ministeri es referix al moment de fer-se la PCR als contactes que, per als no convivents i en el cas de situacions especials (brots o centres educatius, entre altres), es farà el sèptim dia de la quarantena.

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.