Sanitat dona per tancat el brot de coronavirus en la residència d’Alcoi després de les últimes proves

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha donat per tancat oficialment el brot de coronavirus en la residència de majors Oliver d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant). Esta decisió s’ha pres després de les últimes proves fetes en el centre, en les que només s’han detectat tres casos que ja haurien passat la malaltia.

 

Segons arreplega ‘Información’, en estes últimes proves han donat positiu un resident i dos treballadors. A pesar d’això, el que s’ha trobat són restes de material genètic del virus de forma residual, que indiquen que estes tres persones han desenvolupat anticossos.

 

El tancament d’este brot suposa la retirada del personal sanitari destinat per la Conselleria. En concret, dos metges i uns quinze sanitaris han estat lluitant contra el coronavirus en este centre de majors.

 

El brot d’esta residència, que acabà amb la vida de 73 dels 140 ancians residents, ha sigut el més virulent de tot el territori valencià. Per això, els familiars han creat una associació per a demanar responsabilitats i també l’Ajuntament ha instat a tots els organismes que s’investigue la gestió del centre, en mans de DomusVi.

 

Segons l’última actualització de la situació de la pandèmia en el territori valencià d’este dimarts 30 de juny, quatre residències valencianes continuen baix la vigilància activa del personal sanitari —fa un mes n’eren pràcticament una trentena—. D’estes quatre, tres es troben en la província de València i una en Alacant.

Últimes notícies

Nou detinguts i set investigats durant les festes de Santa Quiteria a Almassora

La Guàrdia Civil deté a nou persones i investiga a altres set en el dispositiu especial de seguretat de les festes de Santa Quiteria a Almassora, amb més d'un centenar de sancions tramitades.

Nou ajornament en la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident de Les Corts Juliol d'Espanya per presumpta agressió sexual i tracte degradant a dos pacients es posposa de nou, ara a l'1 de juny.

23 detinguts a València i Alacant per ciberestafas a veïns de Cantàbria

La Guàrdia Civil de Cantàbria ha detingut a 23 persones i manté a altres dos investigades a València i Alacant per diverses ciberestafas a càntabres que haurien suposat més de 65.000 euros en perjuís.

CSIF es desmarca de les protestes docents i aposta per negociar amb Educació

CSIF, un dels convocants de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana, desconvoca les protestes per a prioritzar la negociació amb la Conselleria d'Educació després d'aconseguir un acord de pujada salarial i altres millores.

Directors de centres reclamen a Educació una resposta urgent després de tretze dies de vaga

Directors de centres públics de la Comunitat Valenciana exigixen a la Conselleria d'Educació una resposta urgent per a desbloquejar la vaga indefinida, alertant que estan al límit i que el final de curs pot quedar seriosament afectat.

València llança València Conviu perquè majors i jóvens compartisquen vivenda i temps

L'Ajuntament de València impulsa València Conviu, un programa intergeneracional que unix a majors que viuen solos amb universitaris que necessiten allotjament assequible.

CGT demana personar-se com a acusació popular en el cas de les vivendes dels Naus

El sindicat CGT sol·licita personar-se com a acusació popular en la causa per l'adjudicació de les vivendes públiques dels Naus a la Platja de Sant Joan d'Alacant, ja sota investigació judicial i amb diverses dimissions polítiques.

La Policia investiga l’apunyalament d’un jove en l’avinguda Blasco Ibáñez de València

La Policia Nacional investiga l'apunyalament d'un jove de 21 anys en l'avinguda Blasco Ibáñez de València, ocorregut de matinada i sense detencions de moment.