Comença la segona dosi de la vacunació infantil

Aquest dijous 10 de febrer començarà a administrar-se en els centres escolars la segona dosi de la vacuna pediàtrica contra la COVID-19 a un total de 108.181 xiquets i xiquetes de 9 a 11 anys, completant així el procés de vacunació iniciat entre el 15 i 22 de desembre del passat any.

A més, es rescatarà a tots aquells xiquets i xiquetes que, per qualsevol motiu, encara no hagen rebut la dosi de la vacuna, i compten amb la corresponent autorització dels pares o tutors.

En la primera fase de vacunació infantil, coordinada per les conselleries de Sanitat Universal i Salut Pública i Educació, Cultura i Esports, van ser immunitzats amb la primera dosi els alumnes de 9 a 11 anys (4t, 5é i 6é de Primària), així com l’alumnat de centres d’educació especial, escoles de centres rurals agregats i xiquets i xiquetes amb especials problemes de salut (immunodeprimits, oncològics) els progenitors o els tutors dels quals van autoritzar la inoculació.
 

Per províncies, abans de Nadal es va vacunar a 37.356 escolars de la província d’Alacant, 12.628 a Castelló i 58.197 a la província de València.

Del total de xiquets i xiquetes que rebran la segona dosi, cal exceptuar a aquells que hagen sigut casos positius de coronavirus (amb o sense símptomes), que hauran d’esperar 8 setmanes després del diagnòstic de la infecció per a poder ser immunitzats.

El dia de la vacunació, l’alumnat haurà d’anar acompanyat per un familiar o persona adulta autoritzada per la família, que haurà de presentar l’autorització signada per a poder procedir a la immunització.
 

Vacunació infantil per damunt de la mitjana nacional

Actualment, el 65,10% dels escolars de la Comunitat Valenciana (10 punts per damunt de la mitjana estatal), amb edats compreses entre els 5 i els 11 anys, ja ha rebut la primera dosi de la vacuna enfront del coronavirus. A més, s’ha superat el 76% de cobertura en els grups d’edat de 9, 10 i 11 anys.

Des que es va iniciar la campanya de vacunació infantil el passat 15 de desembre en la Comunitat Valenciana, Sanitat ha administrat 226.998 dosi de la vacuna pediàtrica. Per províncies, s’han administrat 79.692 dosi a Alacant, 26.442 a Castelló i 120.884 a València.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

València encapçala el risc climàtic de dengue a Espanya, segons l’informe Lancet Countdown

Un informe europeu situa a la província de València com la zona d'Espanya amb major idoneïtat climàtica per a la transmissió del dengue, en un context d'augment de morts per calor, incendis, al·lèrgies i expansió de malalties transmeses per mosquits.

La presidenta del Port de València es nega a dimitir malgrat la investigació d’Anticorrupció

La presidenta de l'Autoritat Portuària de València, Mar Chao, rebutja deixar el càrrec malgrat estar sent investigada per la Fiscalia Anticorrupció per presumptes delictes en processos de col·locació de personal.

L’Oviedo s’aferra a la permanència davant un Vila-real llançat cap a la Champions

L'Oviedo, cuer però en ratxa, rep a un Vila-real quasi classificat per a la Lliga de Campions en un dol clau que pot marcar la lluita per la permanència.

Els municipis nuclears reclamen que la pròrroga de les centrals es decidisca amb criteris tècnics

L'associació de municipis nuclears reclama que la continuïtat de les centrals, com Almaraz, es decidisca per criteris tècnics i defén el seu paper en la demanda energètica actual.

A presó un matrimoni acusat d’estafar 200.000 euros amb una trama immobiliària a Oropesa

Un matrimoni d'Orpesa entra a la presó provisional acusat de liderar una trama d'estafes immobiliàries amb la qual hauria defraudat més de 200.000 euros a unes 30 víctimes en diverses províncies.

Barcala veu lògiques les citacions per les vivendes públiques i el PSOE afirma que la Justícia assenyala al seu entorn

L'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, considera lògiques les citacions judicials pel cas de les vivendes públiques dels Naus, mentres el PSPV-PSOE sosté que la investigació apunta a càrrecs del seu entorn més pròxim.

La Diputació d’Alacant nega haver oferit a Facpyme la gestió dels bons comercie

La Diputació d'Alacant sosté que no va promoure a Facpyme com a gestora dels bons comercie i que van ser els ajuntaments els qui van decidir de manera autònoma com tramitar les ajudes.

València Basket s’agarra al factor pista davant el milionari Panathinaikos

València Basket afronta els quarts de final de l'Eurolliga amb avantatge de pista i una fase regular més sòlida davant un Panathinaikos que lidera els pressupostos de la competició i ha sigut sancionat per excedir el límit econòmic.