Comença la segona dosi de la vacunació infantil

Aquest dijous 10 de febrer començarà a administrar-se en els centres escolars la segona dosi de la vacuna pediàtrica contra la COVID-19 a un total de 108.181 xiquets i xiquetes de 9 a 11 anys, completant així el procés de vacunació iniciat entre el 15 i 22 de desembre del passat any.

A més, es rescatarà a tots aquells xiquets i xiquetes que, per qualsevol motiu, encara no hagen rebut la dosi de la vacuna, i compten amb la corresponent autorització dels pares o tutors.

En la primera fase de vacunació infantil, coordinada per les conselleries de Sanitat Universal i Salut Pública i Educació, Cultura i Esports, van ser immunitzats amb la primera dosi els alumnes de 9 a 11 anys (4t, 5é i 6é de Primària), així com l’alumnat de centres d’educació especial, escoles de centres rurals agregats i xiquets i xiquetes amb especials problemes de salut (immunodeprimits, oncològics) els progenitors o els tutors dels quals van autoritzar la inoculació.
 

Per províncies, abans de Nadal es va vacunar a 37.356 escolars de la província d’Alacant, 12.628 a Castelló i 58.197 a la província de València.

Del total de xiquets i xiquetes que rebran la segona dosi, cal exceptuar a aquells que hagen sigut casos positius de coronavirus (amb o sense símptomes), que hauran d’esperar 8 setmanes després del diagnòstic de la infecció per a poder ser immunitzats.

El dia de la vacunació, l’alumnat haurà d’anar acompanyat per un familiar o persona adulta autoritzada per la família, que haurà de presentar l’autorització signada per a poder procedir a la immunització.
 

Vacunació infantil per damunt de la mitjana nacional

Actualment, el 65,10% dels escolars de la Comunitat Valenciana (10 punts per damunt de la mitjana estatal), amb edats compreses entre els 5 i els 11 anys, ja ha rebut la primera dosi de la vacuna enfront del coronavirus. A més, s’ha superat el 76% de cobertura en els grups d’edat de 9, 10 i 11 anys.

Des que es va iniciar la campanya de vacunació infantil el passat 15 de desembre en la Comunitat Valenciana, Sanitat ha administrat 226.998 dosi de la vacuna pediàtrica. Per províncies, s’han administrat 79.692 dosi a Alacant, 26.442 a Castelló i 120.884 a València.
 

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.