13.3 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Comença la segona dosi de la vacunació infantil

Aquest dijous 10 de febrer començarà a administrar-se en els centres escolars la segona dosi de la vacuna pediàtrica contra la COVID-19 a un total de 108.181 xiquets i xiquetes de 9 a 11 anys, completant així el procés de vacunació iniciat entre el 15 i 22 de desembre del passat any.

A més, es rescatarà a tots aquells xiquets i xiquetes que, per qualsevol motiu, encara no hagen rebut la dosi de la vacuna, i compten amb la corresponent autorització dels pares o tutors.

En la primera fase de vacunació infantil, coordinada per les conselleries de Sanitat Universal i Salut Pública i Educació, Cultura i Esports, van ser immunitzats amb la primera dosi els alumnes de 9 a 11 anys (4t, 5é i 6é de Primària), així com l’alumnat de centres d’educació especial, escoles de centres rurals agregats i xiquets i xiquetes amb especials problemes de salut (immunodeprimits, oncològics) els progenitors o els tutors dels quals van autoritzar la inoculació.
 

Per províncies, abans de Nadal es va vacunar a 37.356 escolars de la província d’Alacant, 12.628 a Castelló i 58.197 a la província de València.

Del total de xiquets i xiquetes que rebran la segona dosi, cal exceptuar a aquells que hagen sigut casos positius de coronavirus (amb o sense símptomes), que hauran d’esperar 8 setmanes després del diagnòstic de la infecció per a poder ser immunitzats.

El dia de la vacunació, l’alumnat haurà d’anar acompanyat per un familiar o persona adulta autoritzada per la família, que haurà de presentar l’autorització signada per a poder procedir a la immunització.
 

Vacunació infantil per damunt de la mitjana nacional

Actualment, el 65,10% dels escolars de la Comunitat Valenciana (10 punts per damunt de la mitjana estatal), amb edats compreses entre els 5 i els 11 anys, ja ha rebut la primera dosi de la vacuna enfront del coronavirus. A més, s’ha superat el 76% de cobertura en els grups d’edat de 9, 10 i 11 anys.

Des que es va iniciar la campanya de vacunació infantil el passat 15 de desembre en la Comunitat Valenciana, Sanitat ha administrat 226.998 dosi de la vacuna pediàtrica. Per províncies, s’han administrat 79.692 dosi a Alacant, 26.442 a Castelló i 120.884 a València.
 

Últimes notícies

L’episodi de pluges ha deixat 146,4 l/m² a La Font d’en Carròs i ha motivat tancaments preventius

L'episodi de pluges ha descarregat amb especial intensitat en el litoral de València, amb un màxim de 146,4 l/m² a La Font d'en Carròs. Diversos municipis han tancat instal·lacions i han suspés activitats a l'aire lliure de manera preventiva.

La UPV suspén les classes presencials este dilluns a València i Gandia fins a les 14.00

La UPV ha suspés les classes presencials en Vera (València) i Gandia fins a les 14.00 d'este dilluns per l'alerta roja. Alcoi continua presencial amb opció en línia i revisió a les 9.00

Aemet manté l’avís roig en el litoral de València fins a les 6 del dilluns

Aemet manté l'avís roig per pluges molt intenses en la costa de València fins a les 6 del dilluns, amb el risc de mànegues marines i xicotets tornados. El litoral nord baixarà a taronja des de les 6 fins a les 12 del dilluns i hi haurà altres avisos a Castelló i Alacant.

Tempestes en terra esta tarde-nit i matinada, el més advers en el litoral de València segons Aemet

Aemet advertix que el tram més advers de l'episodi pot donar-se quan les tempestes es desenrotllen sobre terra entre la tard-nit del diumenge i la matinada en el litoral de València.

Ajornat el Llevant-Vila-real per alerta roja a València

El partit de la jornada 16 en el Ciutat de València, previst a les 18.30, ha sigut ajornat per l'alerta roja. L'RFEF dona cinc dies per a proposar nova data.

Les pluges superen els 100 l/m² a La Safor, al sud de València, en les últimes quatre hores

La Font d'en Carròs ha acumulat 105,9 l/m² en quatre hores i els bombers han atés avisos per trencament de baixants. Alacant i Castelló han registrat menys pluja, sense incidències rellevants.

Ajornat el Llevant-Vila-real per alerta roja i el Llevant apunta al 7 o 8 de gener

El Llevant-Vila-real de la jornada 16 ha sigut ajornat per l'alerta roja a València. L'RFEF dona cinc dies per a fixar data i el Llevant proposa el 7 o 8 de gener de 2026.

Les últimes pluges deixen 45 litres per metre quadrat a Pego i fins a 26 al Camp de Morvedre

Les precipitacions de les últimes quatre hores han acumulat 45,4 l/m² a Pego i fins a 26 en punts del Camp de Morvedre. No s'han registrat incidències rellevants, excepte una per caiguda de rebles a Castelló.