Comença la segona dosi de la vacunació infantil

Aquest dijous 10 de febrer començarà a administrar-se en els centres escolars la segona dosi de la vacuna pediàtrica contra la COVID-19 a un total de 108.181 xiquets i xiquetes de 9 a 11 anys, completant així el procés de vacunació iniciat entre el 15 i 22 de desembre del passat any.

A més, es rescatarà a tots aquells xiquets i xiquetes que, per qualsevol motiu, encara no hagen rebut la dosi de la vacuna, i compten amb la corresponent autorització dels pares o tutors.

En la primera fase de vacunació infantil, coordinada per les conselleries de Sanitat Universal i Salut Pública i Educació, Cultura i Esports, van ser immunitzats amb la primera dosi els alumnes de 9 a 11 anys (4t, 5é i 6é de Primària), així com l’alumnat de centres d’educació especial, escoles de centres rurals agregats i xiquets i xiquetes amb especials problemes de salut (immunodeprimits, oncològics) els progenitors o els tutors dels quals van autoritzar la inoculació.
 

Per províncies, abans de Nadal es va vacunar a 37.356 escolars de la província d’Alacant, 12.628 a Castelló i 58.197 a la província de València.

Del total de xiquets i xiquetes que rebran la segona dosi, cal exceptuar a aquells que hagen sigut casos positius de coronavirus (amb o sense símptomes), que hauran d’esperar 8 setmanes després del diagnòstic de la infecció per a poder ser immunitzats.

El dia de la vacunació, l’alumnat haurà d’anar acompanyat per un familiar o persona adulta autoritzada per la família, que haurà de presentar l’autorització signada per a poder procedir a la immunització.
 

Vacunació infantil per damunt de la mitjana nacional

Actualment, el 65,10% dels escolars de la Comunitat Valenciana (10 punts per damunt de la mitjana estatal), amb edats compreses entre els 5 i els 11 anys, ja ha rebut la primera dosi de la vacuna enfront del coronavirus. A més, s’ha superat el 76% de cobertura en els grups d’edat de 9, 10 i 11 anys.

Des que es va iniciar la campanya de vacunació infantil el passat 15 de desembre en la Comunitat Valenciana, Sanitat ha administrat 226.998 dosi de la vacuna pediàtrica. Per províncies, s’han administrat 79.692 dosi a Alacant, 26.442 a Castelló i 120.884 a València.
 

Últimes notícies

La Justícia avala l’ampliació nord del port de València i rebutja el recurs ecologista

El TSJCV ha desestimat el recurs d’Acció Ecologista Agró contra el projecte del nou moll de contenidors de l’ampliació nord del port de València, valorat en més de 660 milions d’euros, en considerar vigent la seua declaració d’impacte ambiental.

Mathew Ryan es consolida com un dels porters amb més parades de LaLiga

El porter del Levante Mathew Ryan suma 17 parades en quatre jornades i compartix liderat estadístic amb Álex Remiro i Unai Simón, reforçant el seu pes en l’inici de LaLiga EA Sports.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La Guàrdia Civil manté el cas del robatori del Tresor de Villena com una prioritat i guarda el màxim sigil mentres avancen les investigacions per localitzar els tres encaputxats i les peces sostretes, valorades en uns 5 milions d’euros.

El Consell culpa el Botànic i Sánchez dels mals resultats de l’informe PISA

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha atribuït els mals resultats de l’informe PISA a les reformes educatives del Govern de Pedro Sánchez i ha assegurat que, en la Comunitat Valenciana, s’han agreujat per la gestió del Botànic.

La comunitat noruega de l’Alfàs seguirà en directe el funeral del rei Harald V

El Club Noruego Costa Blanca i la Iglesia Noruega de l'Albir han anunciat que seguiran en directe el funeral del rei Harald V des de l'Alfàs del Pi, en una jornada de dol molt sentida per a la nombrosa colònia noruega del municipi.

254 conductors acaben davant del jutge a l’agost per delictes de trànsit a la Comunitat Valenciana

La Agrupación de Tráfico de la Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 254 conductors a l’agost per delictes contra la seguretat viària, amb especial incidència de l’alcohol i la falta de permís. A la província de València s’han registrat 121 d’estos fets.

Fiscalia demana 4 anys i mig de presó per un presumpte alçament de béns a Alacant

Una dona, la seua parella i el fill d’ell s’enfronten a 4 anys i mig de presó per un presumpte delicte d’alçament de béns per eludir una deuda amb Hisenda, en un juí que es farà a l’Audiència d’Alacant.

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.