Comença la segona dosi de la vacunació infantil

Aquest dijous 10 de febrer començarà a administrar-se en els centres escolars la segona dosi de la vacuna pediàtrica contra la COVID-19 a un total de 108.181 xiquets i xiquetes de 9 a 11 anys, completant així el procés de vacunació iniciat entre el 15 i 22 de desembre del passat any.

A més, es rescatarà a tots aquells xiquets i xiquetes que, per qualsevol motiu, encara no hagen rebut la dosi de la vacuna, i compten amb la corresponent autorització dels pares o tutors.

En la primera fase de vacunació infantil, coordinada per les conselleries de Sanitat Universal i Salut Pública i Educació, Cultura i Esports, van ser immunitzats amb la primera dosi els alumnes de 9 a 11 anys (4t, 5é i 6é de Primària), així com l’alumnat de centres d’educació especial, escoles de centres rurals agregats i xiquets i xiquetes amb especials problemes de salut (immunodeprimits, oncològics) els progenitors o els tutors dels quals van autoritzar la inoculació.
 

Per províncies, abans de Nadal es va vacunar a 37.356 escolars de la província d’Alacant, 12.628 a Castelló i 58.197 a la província de València.

Del total de xiquets i xiquetes que rebran la segona dosi, cal exceptuar a aquells que hagen sigut casos positius de coronavirus (amb o sense símptomes), que hauran d’esperar 8 setmanes després del diagnòstic de la infecció per a poder ser immunitzats.

El dia de la vacunació, l’alumnat haurà d’anar acompanyat per un familiar o persona adulta autoritzada per la família, que haurà de presentar l’autorització signada per a poder procedir a la immunització.
 

Vacunació infantil per damunt de la mitjana nacional

Actualment, el 65,10% dels escolars de la Comunitat Valenciana (10 punts per damunt de la mitjana estatal), amb edats compreses entre els 5 i els 11 anys, ja ha rebut la primera dosi de la vacuna enfront del coronavirus. A més, s’ha superat el 76% de cobertura en els grups d’edat de 9, 10 i 11 anys.

Des que es va iniciar la campanya de vacunació infantil el passat 15 de desembre en la Comunitat Valenciana, Sanitat ha administrat 226.998 dosi de la vacuna pediàtrica. Per províncies, s’han administrat 79.692 dosi a Alacant, 26.442 a Castelló i 120.884 a València.
 

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.