9.2 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Coneixes els nous símptomes de la variant Delta del coronavirus?

 

 

La variant Delta del coronavirus, va ser descoberta per primera vegada a l’Índia i ha mostrat tindre un una capacitat de transmissió superior que la soca Alfa, procedent del Regne Unit. Els símptomes de la variant Delta de la COVID-19 preocupen perquè poden confondre’s amb un refredat.

 

Símptomes de la variant Delta del coronavirus

 

Els símptomes més assenyalats d’esta mutació del coronavirus són els següents: mal de cap, mal de gola i mucositat.

Alguns pacients infectats per la variant Delta han desenvolupat també esta nova simptomatologia:

 Gangrena
 Trastorns gàstrics greus
 Pèrdua d’audició
 Inflor al voltant del coll
 Amigdalitis severa

Experts com Abdul Ghafur, metge de malalties infeccioses de l’Hospital Apollo en Chennai (l’Índia), afirma que el virus s’està tornant més “impredictible” a mesura que sorgeixen noves variants.

Per a frenar el coronavirus i les seues variants l’única forma és la vacunació massiva de la població amb la pauta completa perquè el virus no puga mutar en diferents cossos i contagiar a més persones.

Una soca més contagiosa

 

Segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS) existeixen quatre variants del coronavirus preocupants per a la salut pública mundial: les soques Alfa, Beta, Gamma i Delta.

La nova soca Delta s’està expandint en almenys 92 països com Portugal, França, la Xina, Alemanya, entre altres. Al Regne Unit, els experts asseguren que la variant índia és quasi un 60% més contagiosa que el coronavirus original. A més, preocupen els símptomes que produeix i les mutacions que puga generar pel fet que poden confondre’s amb un refredat comú.

 

La variant Delta serà la dominant a Espanya

 

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, considera “previsible” que la variant Delta del SARS-CoV-2 “incremente la seua presència” a Espanya i es convertisca en la variant dominant en comunitats autònomes del país, com Catalunya.

En estos moments, segons les dades que ha aportat la ministra, representa entorn del 15-20% dels contagis notificats i seqüenciats.

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.