La soca britànica del Covid-19 no apareix en l’anàlisi de les aigües residuals de València

 

La regidora del Cicle Integral de l’Aigua a l’Ajuntament de València, Elisa Valía, ha explicat este matí de divendres que a la ciutat ja es recullen i analitzen mostres d’aigües residuals per a detectar –si n’hi haguera- la presència de la soca britànica del coronavirus, localitzada per primera volta en el Regne Unit el passat mes de desembre. La primera anàlisi per a detectar la soca britànica en les aigües residuals de València és negatiu.

 

La detecció d’esta variant del SARS-CoV-2 en el clavegueram s’efectua també a través d’una recollida de mostres i una prova PCR, però es necessiten reactius diferents. De fet, segons Valía, «ja es tenen els primers resultats de les anàlisis per a detectar la soca del Regne Unit i el resultat, que s’ha conegut este matí, ha sigut negatiu».

 

«L’estudi que vam posar en marxa al maig a la busca de restes genòmiques en les aigües residuals és una ferramenta viva i hem d’anar adaptant-lo a les noves circumstàncies i a l’evolució de la pandèmia perquè continue sent útil», ha recalcat Valía.

 

En esta línia, la regidora de Cicle Integral de l’Aigua ha recordat que la informació que aporten estes anàlisis «és molt valuosa, ja que permet fer un seguiment de l’evolució de la pandèmia a la ciutat, com hem reportat durant tots estos mesos«. «Ara –ha continuat la regidora- també tenim els mitjans necessaris per a identificar la soca britànica i, com sempre hem fet, posarem totes les dades en mans de les autoritats sanitàries». «Davant de la incertesa sobre l’efecte de l’aparició i expansió d’esta soca en els contagis, volem mesurar la seua evolució en les aigües residuals perquè totes les Administracions puguen treballar amb estes dades», ha conclòs Valía

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.