La soca britànica del Covid-19 no apareix en l’anàlisi de les aigües residuals de València

 

La regidora del Cicle Integral de l’Aigua a l’Ajuntament de València, Elisa Valía, ha explicat este matí de divendres que a la ciutat ja es recullen i analitzen mostres d’aigües residuals per a detectar –si n’hi haguera- la presència de la soca britànica del coronavirus, localitzada per primera volta en el Regne Unit el passat mes de desembre. La primera anàlisi per a detectar la soca britànica en les aigües residuals de València és negatiu.

 

La detecció d’esta variant del SARS-CoV-2 en el clavegueram s’efectua també a través d’una recollida de mostres i una prova PCR, però es necessiten reactius diferents. De fet, segons Valía, «ja es tenen els primers resultats de les anàlisis per a detectar la soca del Regne Unit i el resultat, que s’ha conegut este matí, ha sigut negatiu».

 

«L’estudi que vam posar en marxa al maig a la busca de restes genòmiques en les aigües residuals és una ferramenta viva i hem d’anar adaptant-lo a les noves circumstàncies i a l’evolució de la pandèmia perquè continue sent útil», ha recalcat Valía.

 

En esta línia, la regidora de Cicle Integral de l’Aigua ha recordat que la informació que aporten estes anàlisis «és molt valuosa, ja que permet fer un seguiment de l’evolució de la pandèmia a la ciutat, com hem reportat durant tots estos mesos«. «Ara –ha continuat la regidora- també tenim els mitjans necessaris per a identificar la soca britànica i, com sempre hem fet, posarem totes les dades en mans de les autoritats sanitàries». «Davant de la incertesa sobre l’efecte de l’aparició i expansió d’esta soca en els contagis, volem mesurar la seua evolució en les aigües residuals perquè totes les Administracions puguen treballar amb estes dades», ha conclòs Valía

Últimes notícies

Eder Sarabia anuncia entre llàgrimes que deixa la banqueta de l’Elx

Eder Sarabia comunica entre llàgrimes que no continuarà com a entrenador de l'Elx la pròxima temporada malgrat tindre contracte en vigor, després d'aconseguir un ascens i la permanència en Primera.

Una nova estratègia d’IA aconseguix acurtar fins a un 90% les ressonàncies cerebrals avançades

Dos investigadors de l'Institut de Neurociències han dissenyat una estratègia basada en intel·ligència artificial que acurta fins a un 90% el temps d'unes certes ressonàncies magnètiques cerebrals avançades, mantenint un alt nivell de precisió en les imatges.

Espanya s’enfronta a un episodi de calor extrema pròpia de la canícula estiuenca

Espanya encadena dies de calor excepcional per a maig, amb màximes per damunt de 34 graus, nits tropicals i rècords històrics de temperatura sense una clara data de finalització.

Nova marxa de docents recorre el centre de València i pressiona a Educació en plena vaga indefinida

Milers de docents tornen a manifestar-se pel centre de València fins a la Conselleria d'Educació en el tretzé dia de la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària.

Es tanca el termini d’al·legacions a l’informe sobre el llop amb fort xoc entre ecologistes i autonomies

Finalitza el termini per a al·legar a l'informe sexennal sobre el llop ibèric amb un pols entre ecologistes, que demanen reforçar la seua protecció, i comunitats llobateres, que qüestionen la seua mal estat de conservació.

Rafa Mir afronta este dijous un juí per agressió sexual amb petició de més de deu anys de presó

El futbolista Rafa Mir serà jutjat este dijous en l'Audiència de València per presumptes delictes d'agressió sexual i lesions, pels quals la Fiscalia sol·licita 10 anys i mig de presó, mentres el seu defensa insistix que les relacions van ser consentides i demana la seua absolució.

Nou detinguts i set investigats durant les festes de Santa Quiteria a Almassora

La Guàrdia Civil deté a nou persones i investiga a altres set en el dispositiu especial de seguretat de les festes de Santa Quiteria a Almassora, amb més d'un centenar de sancions tramitades.

Nou ajornament en la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident de Les Corts Juliol d'Espanya per presumpta agressió sexual i tracte degradant a dos pacients es posposa de nou, ara a l'1 de juny.