La soca britànica del Covid-19 no apareix en l’anàlisi de les aigües residuals de València

 

La regidora del Cicle Integral de l’Aigua a l’Ajuntament de València, Elisa Valía, ha explicat este matí de divendres que a la ciutat ja es recullen i analitzen mostres d’aigües residuals per a detectar –si n’hi haguera- la presència de la soca britànica del coronavirus, localitzada per primera volta en el Regne Unit el passat mes de desembre. La primera anàlisi per a detectar la soca britànica en les aigües residuals de València és negatiu.

 

La detecció d’esta variant del SARS-CoV-2 en el clavegueram s’efectua també a través d’una recollida de mostres i una prova PCR, però es necessiten reactius diferents. De fet, segons Valía, «ja es tenen els primers resultats de les anàlisis per a detectar la soca del Regne Unit i el resultat, que s’ha conegut este matí, ha sigut negatiu».

 

«L’estudi que vam posar en marxa al maig a la busca de restes genòmiques en les aigües residuals és una ferramenta viva i hem d’anar adaptant-lo a les noves circumstàncies i a l’evolució de la pandèmia perquè continue sent útil», ha recalcat Valía.

 

En esta línia, la regidora de Cicle Integral de l’Aigua ha recordat que la informació que aporten estes anàlisis «és molt valuosa, ja que permet fer un seguiment de l’evolució de la pandèmia a la ciutat, com hem reportat durant tots estos mesos«. «Ara –ha continuat la regidora- també tenim els mitjans necessaris per a identificar la soca britànica i, com sempre hem fet, posarem totes les dades en mans de les autoritats sanitàries». «Davant de la incertesa sobre l’efecte de l’aparició i expansió d’esta soca en els contagis, volem mesurar la seua evolució en les aigües residuals perquè totes les Administracions puguen treballar amb estes dades», ha conclòs Valía

Últimes notícies

Presó per a quatre homes per robar cotxes d’alta gamma clonant les claus electròniques

Quatre homes han ingressat en presó provisional després de ser detinguts a Alacant i Múrcia, acusats de robar quatre cotxes d’alta gamma valorats en 400.000 euros amb claus electròniques clonades.

Crítiques a un cartell de festes de Sagunt per una imatge de sotmetiment sexual

La Coordinadora Feminista de Camp de Morvedre ha denunciat un cartell d’una penya de les festes de Sagunt per mostrar la imatge d’un toro sotmetent sexualment una dona nua i qüestiona el silenci de l’Ajuntament.

La sinistralitat laboral deixa 32 morts en mig any a la Comunitat Valenciana, 12 menys que en 2025

Els accidents laborals han causat 32 morts en la Comunitat Valenciana en el primer semestre de 2026, 12 menys que un any abans, dins d’un context estatal amb 358 víctimes mortals. La majoria de sinistres s’han produït en jornada de treball i afecten sobretot treballadors assalariats i sectors com servicis i construcció.

La compravenda de vivendes es manté estable al juny a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes ha mantingut al juny el mateix volum que fa un any a la Comunitat Valenciana, amb 8.558 operacions, en un context de lleu repunt a Espanya després de cinc mesos de caigudes.

Cauen 77 detinguts en Espanya d’una macroxarxa de tràfic de migrants i drogues al Mediterrani

Una operació internacional ha desmantellat una de les majors xarxes de tràfic de migrants, drogues i armes al Mediterrani, amb 77 detinguts en Espanya i ramificacions en la Comunitat Valenciana.

Mor un home de 56 anys en l’incendi d’una vivenda a Alberic

Un home de 56 anys ha mort en l’incendi de la vivenda on vivia a Alberic. Altres cinc persones han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat.

Avís groc per tronades, pedra i calor extrema en comarques de València i Castelló este divendres

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc per fortes tronades amb pedra a l’interior de Castelló i nord de València, i per temperatures de fins a 36 graus al litoral sud de València.

Xàfecs forts en l’interior de Castelló este dissabte i calor intensa

Este dissabte continuen els xàfecs amb tronades en l’interior nord de Castelló, que poden ser forts, amb temperatures encara molt altes al sud del golf de València.
FILMOTECA D'ESTIU