La UCV suspén les classes presencials davant la incidència de la pandèmia del coronavirus

 

La Universitat Catòlica de València (UCV) ha anunciat la suspensió de la docència presencial a partir d’este dijous 28 de gener davant la situació de la pandèmia de coronavirus i amb l’objectiu de garantir l’activitat universitària i preservar la salut de la comunitat universitària i l’aprenentatge dels alumnes.

 

Així ho ha indicat el rector de la UCV, José Manuel Pagán, després de la reunió del Comité Científic UCV-COVID-19, en la que s’ha analitzat la situació actual de la incidència acumulada de la pandèmia, amb especial atenció a les noves variants del virus i els seus efectes.

 

El rector ha traslladat esta decisió a la consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual, que ha agraït les mesures adoptades per la UCV donada l’evolució de la pandèmia, així com les que s’han desenvolupat des de l’inici d’esta.

 

Preservar la salut de tota la comunitat universitària

José Manuel Pagán ha destacat que totes les decisions que ha adoptat la UCV busquen un doble objectiu, que és «garantir que l’activitat universitària es desenvolupe amb totes les garanties acadèmiques i sanitàries» i «preservar la salut de tota la comunitat universitària i el procés d’aprenentatge dels nostres alumnes».

El rector ha manifestat que la proposta de la UCV és «alinear-se amb la situació de la qual alerten les autoritats sanitàries i, amb això, la proposta del Comité Científic UCV-COVID-19, minimitzar els contactes grupals i possibles contactes durant els trasllats en els transports».

 

En este sentit, ha proposat la docència no presencial, a excepció d’aquelles activitats que necessàriament hagen de desenvolupar-se de manera presencial i per a les que s’extremaran les mesures de seguretat sanitàries.

 

Es prolongarà fins al 28 de febrer

L’adopció d’esta mesura, que ha sigut comunicada a tota la comunitat universitària, PDI, PAS, investigadors i alumnes, s’iniciarà dijous que ve 28 de gener amb l’inici del segon semestre i es prolongarà fins al dia 28 de febrer.

 

El curs universitari s’ha desenvolupat en la Universitat Catòlica de València (UCV) amb normalitat, seguretat i màxima presencialitat, així com amb aules espill i grups alterns per a fer front a les circumstàncies sanitàries.

 

No obstant això, davant la greu incidència de la pandèmia, la UCV fa un pas més per a garantir la seguretat dels alumnes i de la comunitat universitària en general i trasllada la docència a la modalitat no presencialitat. La resta de servicis es desenvoluparà amb plena seguretat extremant, com s’ha fet, les mesures per a evitar la incidència de la pandèmia.

 

Últimes notícies

Així lidera Alacant el lloguer per a estrangers junt amb Balears

Alacant i Balears concentren el 26 % de les cerques d’estrangers que volen llogar vivenda a Espanya, segons Idealista. València destaca tant a nivell provincial com com a capital entre els principals mercats internacionals.

Pérez Llorca defensa que ja havia pujat les hores de matemàtiques abans del Pisa

Juanfran Pérez Llorca assegura a Crevillent que el seu Consell ja havia incrementat les hores de matemàtiques i limitat l’ús de mòbils abans de conéixer els resultats de l’informe Pisa, i anuncia 3 milions per a acabar el teatre Chapí. El president defensa també un pla per a millorar les condicions del professorat i reforçar l’educació especial, la FP i la climatització dels centres.

Noves ajudes de fins a 20.000 euros per a negocis en municipis afectats per la dana

La Generalitat ha obert la segona convocatòria EMDANA, amb 3,26 milions en ajudes de fins a 20.000 euros per a autònoms i pimes que inicien negocis en municipis afectats per la dana.

Braulio Vázquez deixa Osasuna i assumix el repte de fitxar pel València

Braulio Vázquez s’ha acomiadat d’Osasuna després de set anys al càrrec de director esportiu per a incorporar-se al València, club que definix com ‘alguna cosa diferent’. José Antonio Prieto ‘Cata’ assumirà ara la direcció esportiva del club navarrés.

685.000 euros per a recuperar la zona cremada de la Serra Calderona

La Generalitat ha iniciat la primera fase de recuperació de les àrees afectades per lincendi de la Serra Calderona, amb una inversió de 684.594 euros i un termini dexecució de sis mesos, centrada en la vegetació cremada i els camins forestals.

Carbonell admet més pressupost al València Basket però reconeix rivals per davant

El director general del València Basket, Enric Carbonell, assegura que l’exigència i l’ambició es mantenen intactes, tot i que admet que hi ha clubs amb més pressupost i que el projecte continua sent deficitari cobert per l’aportació de Juan Roig.

Una avaria tècnica a l’Estació del Nord complica tres línies de Rodalia

Una avaria entre el pantògraf i la catenària a l’eixida de l’Estació del Nord ha afectat este dilluns les línies C1, C2 i C6 de Rodalia i un Euromed València-Figueres, amb retards de fins a 40 minuts i dos trens suprimits.

El nou Valencia busca reaccionar a Mendizorrotza davant un Alavés invicte a casa

El Valencia inicia la seua nova etapa a Mendizorrotza, on l'Alavés ha guanyat tots els partits, amb la banqueta i l'estructura esportiva en plena remodelació.