La vacunació en la Unió Europea començarà el 27 de desembre

 

La vacunació contra el coronavirus arrancarà en la Unió Europea (UE) el pròxim 27 de desembre, sempre que l’Agència Europea del Medicament (EMA) aprove el prototip de Pfizer-BionTech el dia 21. «És el moment d’Europa. El 27, 28 i 29 de desembre començarà la vacunació a través de la UE. Protegim als nostres ciutadans primer», ha escrit en Twitter la presidenta de l’Executiu comunitari, Ursula von der Leyen.

 

La presidenta de la Comissió Europea ha expressat per la vesprada, en l’Eurocambra, el seu desig que els vint-i-set Estats membres de la UE començaren el mateix dia. «Iniciem al més prompte possible amb la vacunació, junts, com Vint-i-set, començant el mateix dia», ha dit l’alemanya en el Parlament Europeu.

 

No obstant això, en la roda de premsa diària de la institució, el portaveu cap de la Comissió, Eric Mamer, ha precisat que «no és tan important el dia com que siga un esforç coordinat». «El lliurament començarà el 26 (…) i a continuació fa falta que cada Estat s’organitze. L’important és que siga un esforç coordinat (…). És absolutament normal que hi haja un poc d’espai per a començar la vacunació», ha declarat.

 

El portaveu ha confirmat que la campanya de vacunació anunciada per Von der Leyen en les xarxes socials només tindrà lloc sempre que la EMA haja concedit l’«autorització condicional de mercat» a la vacuna el 21 i la Comissió, com a responsable, autoritze en els dos o tres dies successius la distribució del medicament a la Unió Europea.

Últimes notícies

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.

Arcadi España acusa el Consell de tindre els Pressupostos pactats amb Vox des de fa temps

Arcadi España critica que els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 incloguen la prioritat nacional i sosté que l'acord entre PP i Vox estava tancat des de fa temps.

Morant se suma als Moros i Cristians d’Elda i enaltix una festa igualitària i multitudinària

La ministra Diana Morant participa en els Moros i Cristians d'Elda, recentment declarats d'interés turístic internacional, i els reivindica com una festa igualitària, multitudinària i bolcada en la música i la tradició.