El 76% de vacunats menors de 60 anys prefereix la segona dosi d’AstraZeneca

 

El 24% de les persones menors de 60 anys que van rebre la primera dosi de la vacuna d’AstraZeneca completarà la seua pauta d’immunització amb Pfizer, en sintonia amb les recomanacions fetes per la Comissió de Salut Pública i el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

El 76% restant rebrà AstraZeneca, tal com han sol·licitat en l’enllaç facilitat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública en el SMS de contacte.

La citació s’està realitzant a través de SMS i en ella s’ofereix una segona dosi amb Pfizer. De moment, han rebut el missatge 40.710 persones, i en els pròxims dies s’estendrà als qui hagen de rebre la segona dosi en funció quan van rebre la primera.

En el cas de les persones que rebutgen Pfizer, el procés necessàriament es dilata perquè els equips de citació han d’esborrar-les del llistat originari de pacients pendents de vacunar i ficar-les en un altre que es va confeccionant amb els qui opten per completar la seua pauta d’immunització amb AstraZeneca.

En este últim cas, tal com va acordar el Ministeri de Sanitat, la persona haurà de signar un consentiment informat per a rebre la segona dosi amb AstraZeneca.

Per contra, el grup dels qui accedeixen a rebre la segona dosi de Pfizer no necessita signar cap consentiment informat, perquè es tracta de la vacuna recomanada en l’estratègia de vacunació del Sistema Nacional de Salut.

El procediment està alineat amb l’acord aconseguit per la Comissió de Salut Pública que va decidir administrar Pfizer com segona dosi, considerant que actualment es recomana AstraZeneca en persones amb 60 i més anys (a causa dels efectes adversos, greus però infreqüents, que s’incrementen en disminuir l’edat).

A més, les dades recents sobre la seguretat i resposta immune observada amb esta pauta, així com amb la decisió adoptada pel Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut que, després de consulta amb el Comité de Bioètica, va acordar que els qui rebutgen la segona dosi amb Pfizer i, amb la finalitat de garantir la pauta completa, podran ser vacunats amb AstraZeneca.

Perquè tot el procés es realitze de forma de manera satisfactòria, s’han de tindre actualitzats les dades de contacte en la targeta SIP. Este tràmit es pot realitzar en l’enllaç http://coronavirus.san.gva.es/es/web/vacunacion/datos-contacto.

Últimes notícies

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.