El 76% de vacunats menors de 60 anys prefereix la segona dosi d’AstraZeneca

 

El 24% de les persones menors de 60 anys que van rebre la primera dosi de la vacuna d’AstraZeneca completarà la seua pauta d’immunització amb Pfizer, en sintonia amb les recomanacions fetes per la Comissió de Salut Pública i el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

El 76% restant rebrà AstraZeneca, tal com han sol·licitat en l’enllaç facilitat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública en el SMS de contacte.

La citació s’està realitzant a través de SMS i en ella s’ofereix una segona dosi amb Pfizer. De moment, han rebut el missatge 40.710 persones, i en els pròxims dies s’estendrà als qui hagen de rebre la segona dosi en funció quan van rebre la primera.

En el cas de les persones que rebutgen Pfizer, el procés necessàriament es dilata perquè els equips de citació han d’esborrar-les del llistat originari de pacients pendents de vacunar i ficar-les en un altre que es va confeccionant amb els qui opten per completar la seua pauta d’immunització amb AstraZeneca.

En este últim cas, tal com va acordar el Ministeri de Sanitat, la persona haurà de signar un consentiment informat per a rebre la segona dosi amb AstraZeneca.

Per contra, el grup dels qui accedeixen a rebre la segona dosi de Pfizer no necessita signar cap consentiment informat, perquè es tracta de la vacuna recomanada en l’estratègia de vacunació del Sistema Nacional de Salut.

El procediment està alineat amb l’acord aconseguit per la Comissió de Salut Pública que va decidir administrar Pfizer com segona dosi, considerant que actualment es recomana AstraZeneca en persones amb 60 i més anys (a causa dels efectes adversos, greus però infreqüents, que s’incrementen en disminuir l’edat).

A més, les dades recents sobre la seguretat i resposta immune observada amb esta pauta, així com amb la decisió adoptada pel Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut que, després de consulta amb el Comité de Bioètica, va acordar que els qui rebutgen la segona dosi amb Pfizer i, amb la finalitat de garantir la pauta completa, podran ser vacunats amb AstraZeneca.

Perquè tot el procés es realitze de forma de manera satisfactòria, s’han de tindre actualitzats les dades de contacte en la targeta SIP. Este tràmit es pot realitzar en l’enllaç http://coronavirus.san.gva.es/es/web/vacunacion/datos-contacto.

Últimes notícies

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.

La confraria de Sagunt que va vetar a les dones inicia les seues processons sense incidents

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt celebra la seua primera processó després de votar contra la incorporació de dones, en plena polèmica legal i turística.

El PSPV exigix una comissió d’investigació pel contracte de l’esposa de Pérez Llorca en la Diputació de València

El PSPV-PSOE reclamarà en la Diputació de València una comissió d'investigació sobre la contractació de l'esposa del president Juanfran Pérez Llorca i acusa el PP d'utilitzar les institucions en el seu benefici.

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.

Quatre anys de presó per vendre la casa del seu pare malalt i quedar-se amb tots els diners

L'Audiència Provincial d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home que va aprofitar la deterioració cognitiva del seu pare de 78 anys per a buidar els seus comptes i vendre la seua vivenda per 90.000 euros.

Ford Almussafes fixa deu dies d’atur al maig per l’ERTO Xarxa

Ford Almussafes detindrà la producció de vehicles huit dies i la de motors dos dies al maig dins de l'ERTO Xarxa, que afecta de manera rotativa a tota la plantilla.