El 76% de vacunats menors de 60 anys prefereix la segona dosi d’AstraZeneca

 

El 24% de les persones menors de 60 anys que van rebre la primera dosi de la vacuna d’AstraZeneca completarà la seua pauta d’immunització amb Pfizer, en sintonia amb les recomanacions fetes per la Comissió de Salut Pública i el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

El 76% restant rebrà AstraZeneca, tal com han sol·licitat en l’enllaç facilitat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública en el SMS de contacte.

La citació s’està realitzant a través de SMS i en ella s’ofereix una segona dosi amb Pfizer. De moment, han rebut el missatge 40.710 persones, i en els pròxims dies s’estendrà als qui hagen de rebre la segona dosi en funció quan van rebre la primera.

En el cas de les persones que rebutgen Pfizer, el procés necessàriament es dilata perquè els equips de citació han d’esborrar-les del llistat originari de pacients pendents de vacunar i ficar-les en un altre que es va confeccionant amb els qui opten per completar la seua pauta d’immunització amb AstraZeneca.

En este últim cas, tal com va acordar el Ministeri de Sanitat, la persona haurà de signar un consentiment informat per a rebre la segona dosi amb AstraZeneca.

Per contra, el grup dels qui accedeixen a rebre la segona dosi de Pfizer no necessita signar cap consentiment informat, perquè es tracta de la vacuna recomanada en l’estratègia de vacunació del Sistema Nacional de Salut.

El procediment està alineat amb l’acord aconseguit per la Comissió de Salut Pública que va decidir administrar Pfizer com segona dosi, considerant que actualment es recomana AstraZeneca en persones amb 60 i més anys (a causa dels efectes adversos, greus però infreqüents, que s’incrementen en disminuir l’edat).

A més, les dades recents sobre la seguretat i resposta immune observada amb esta pauta, així com amb la decisió adoptada pel Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut que, després de consulta amb el Comité de Bioètica, va acordar que els qui rebutgen la segona dosi amb Pfizer i, amb la finalitat de garantir la pauta completa, podran ser vacunats amb AstraZeneca.

Perquè tot el procés es realitze de forma de manera satisfactòria, s’han de tindre actualitzats les dades de contacte en la targeta SIP. Este tràmit es pot realitzar en l’enllaç http://coronavirus.san.gva.es/es/web/vacunacion/datos-contacto.

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez celebra la permanència de l’Elx a Girona

Un gol d'Álvaro Rodríguez a Girona certifica la permanència de l'Elx en LaLiga EA Sports. El davanter es mostra feliç, reivindica al club i dedica el punt al seu pare mort.

Sarabia celebra la permanència de l’Elx: un altre exitazo espectacular

Eder Sarabia celebra la permanència de l'Elx en LaLiga després de l'empat davant el Girona i destaca dos anys meravellosos de projecte, ascens i consolidació en Primera.

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.