El 76% de vacunats menors de 60 anys prefereix la segona dosi d’AstraZeneca

 

El 24% de les persones menors de 60 anys que van rebre la primera dosi de la vacuna d’AstraZeneca completarà la seua pauta d’immunització amb Pfizer, en sintonia amb les recomanacions fetes per la Comissió de Salut Pública i el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

El 76% restant rebrà AstraZeneca, tal com han sol·licitat en l’enllaç facilitat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública en el SMS de contacte.

La citació s’està realitzant a través de SMS i en ella s’ofereix una segona dosi amb Pfizer. De moment, han rebut el missatge 40.710 persones, i en els pròxims dies s’estendrà als qui hagen de rebre la segona dosi en funció quan van rebre la primera.

En el cas de les persones que rebutgen Pfizer, el procés necessàriament es dilata perquè els equips de citació han d’esborrar-les del llistat originari de pacients pendents de vacunar i ficar-les en un altre que es va confeccionant amb els qui opten per completar la seua pauta d’immunització amb AstraZeneca.

En este últim cas, tal com va acordar el Ministeri de Sanitat, la persona haurà de signar un consentiment informat per a rebre la segona dosi amb AstraZeneca.

Per contra, el grup dels qui accedeixen a rebre la segona dosi de Pfizer no necessita signar cap consentiment informat, perquè es tracta de la vacuna recomanada en l’estratègia de vacunació del Sistema Nacional de Salut.

El procediment està alineat amb l’acord aconseguit per la Comissió de Salut Pública que va decidir administrar Pfizer com segona dosi, considerant que actualment es recomana AstraZeneca en persones amb 60 i més anys (a causa dels efectes adversos, greus però infreqüents, que s’incrementen en disminuir l’edat).

A més, les dades recents sobre la seguretat i resposta immune observada amb esta pauta, així com amb la decisió adoptada pel Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut que, després de consulta amb el Comité de Bioètica, va acordar que els qui rebutgen la segona dosi amb Pfizer i, amb la finalitat de garantir la pauta completa, podran ser vacunats amb AstraZeneca.

Perquè tot el procés es realitze de forma de manera satisfactòria, s’han de tindre actualitzats les dades de contacte en la targeta SIP. Este tràmit es pot realitzar en l’enllaç http://coronavirus.san.gva.es/es/web/vacunacion/datos-contacto.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig