El 76% de vacunats menors de 60 anys prefereix la segona dosi d’AstraZeneca

 

El 24% de les persones menors de 60 anys que van rebre la primera dosi de la vacuna d’AstraZeneca completarà la seua pauta d’immunització amb Pfizer, en sintonia amb les recomanacions fetes per la Comissió de Salut Pública i el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.

El 76% restant rebrà AstraZeneca, tal com han sol·licitat en l’enllaç facilitat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública en el SMS de contacte.

La citació s’està realitzant a través de SMS i en ella s’ofereix una segona dosi amb Pfizer. De moment, han rebut el missatge 40.710 persones, i en els pròxims dies s’estendrà als qui hagen de rebre la segona dosi en funció quan van rebre la primera.

En el cas de les persones que rebutgen Pfizer, el procés necessàriament es dilata perquè els equips de citació han d’esborrar-les del llistat originari de pacients pendents de vacunar i ficar-les en un altre que es va confeccionant amb els qui opten per completar la seua pauta d’immunització amb AstraZeneca.

En este últim cas, tal com va acordar el Ministeri de Sanitat, la persona haurà de signar un consentiment informat per a rebre la segona dosi amb AstraZeneca.

Per contra, el grup dels qui accedeixen a rebre la segona dosi de Pfizer no necessita signar cap consentiment informat, perquè es tracta de la vacuna recomanada en l’estratègia de vacunació del Sistema Nacional de Salut.

El procediment està alineat amb l’acord aconseguit per la Comissió de Salut Pública que va decidir administrar Pfizer com segona dosi, considerant que actualment es recomana AstraZeneca en persones amb 60 i més anys (a causa dels efectes adversos, greus però infreqüents, que s’incrementen en disminuir l’edat).

A més, les dades recents sobre la seguretat i resposta immune observada amb esta pauta, així com amb la decisió adoptada pel Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut que, després de consulta amb el Comité de Bioètica, va acordar que els qui rebutgen la segona dosi amb Pfizer i, amb la finalitat de garantir la pauta completa, podran ser vacunats amb AstraZeneca.

Perquè tot el procés es realitze de forma de manera satisfactòria, s’han de tindre actualitzats les dades de contacte en la targeta SIP. Este tràmit es pot realitzar en l’enllaç http://coronavirus.san.gva.es/es/web/vacunacion/datos-contacto.

Últimes notícies

Setmana d’inici amb ruixats a València i sud de Castelló i oratge més calorós

La setmana ha començat en la Comunitat Valenciana amb núvols i ruixats forts a València i el sud de Castelló, mentres les temperatures màximes es mantindran o pujaran lleugerament.

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.