El 90% dels valencians assegura que se desinfecta les mans i el 85% usa mascareta de forma habitual

 

Nou de cada deu persones es desinfecten o es llaven les mans amb regularitat i el 85% usen mascareta el màxim temps possible, segons reflectix la catorzena enquesta elaborada pel grup de treball ‘Data Science for Covid-19‘, dirigit per la comissionada de la Presidència per a l’Estratègia Valenciana per a la Intel·ligència Artificial, l’alacantina Nuria Oliver.

 

«La ciutadania ja va ser un exemple de responsabilitat en els moments més durs de la pandèmia, amb un elevat seguiment de les mesures de confinament, i ara torna a demostrar un alt compromís en el compliment de les mesures de prevenció», ha indicat la directora general d’Anàlisi i Polítiques Públiques, Ana Berenguer. «En tot cas, no podem baixar la guàrdia», ha afegit la responsable, ja que, «cal recordar que el virus seguix entre nosaltres i per a mantindre’l baix control és fonamental la implicació de tots, ser constants i seguir les indicacions d’higiene de mans, de distància interpersonal, usar mascareta i mantindre els espais ventilats».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

L’enquesta també mostra el seguiment d’altres comportaments socials per a previndre contagis. D’esta forma, el 83% de la població evita les situacions que puguen portar a una trobada amb un elevat nombre de persones i el 75% no saluda donant la mà, besos o abraçades a persones amb les que no conviu. També el 75% dels consultats manifesta que manté un distanciament físic interpersonal d’almenys un metre i mig, i un 68% assenyala que limita el nombre de persones amb les que té contacte pròxim.

 

Les respostes mostren un elevat ús del transport individual, de manera que el 71% usa el cotxe propi, mentres que el 55% es desplaça habitualment a peu, enfront del 20% que ho fa en transport públic. Quasi el 8% ha recorregut a la bicicleta o el patinet, i a penes el 4,6% ha triat el taxi o cotxes de lloguer amb conductor (VTC). Per part seua, un 1,3% diu que no s’ha desplaçat fora de sa casa.

 

Un elevat percentatge de la població considera segur anar a comprar a xicotets comerços

Respecte a les activitats que oferixen més seguretat, el 79% dels enquestats entén que la pràctica de deport de manera individual presenta baix risc de contagi. També un elevat percentatge de la població considera segur anar a comprar a xicotets comerços mantenint la distància de seguretat (72%). En l’extrem oposat, com menys segures, es consideren activitats com assistir a oficis religiosos amb restricció d’aforament (d’esta forma ho considera el 15,8%) i viatjar amb avió (8,9%).

 

El qüestionari, que compta amb més de 241.000 respostes acumulades, ha sigut dissenyat pel grup de treball liderat per Nuria Oliver, del que formen part persones expertes de la Universitat Jaume I, Universitat de València, Universitat Politècnica de València, Universitat Miguel Hernández, Universitat d’Alacant, CEU Cardenal Herrera i Fisabio. La catorzena enquesta sobre el coronavirus es va fer entre el 26 de juny i el 2 de juliol i es van obtindre 3.178 respostes de tota Espanya.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.