El Consell se suma a la petició de dimissió de Pedro Sánchez per la crisi de Ceuta

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha assegurat este dijous que el Govern valencià dona suport a la petició de dimissió del president del Govern, Pedro Sánchez, per la crisi migratòria que ha afectat Ceuta i que ha plantejat en el Congrés el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo.

Barrachina ha sostingut en roda de premsa que el president del Govern ‘s’ha mostrat desbordat en este període vacacional’. Segons ha indicat, ‘més de 80.000 persones han creuat la nostra frontera i impedixen que els ciutadans es puguen moure lliurement en Ceuta’. Ha afirmat que ‘una ciutat espanyola porta 33 dies ocupada’ i que ‘un informe policial desmenteix totes les falsedats que ha dit el president, el que ha passat es coneixia amb antelació i es va advertir’.

Crítiques a la gestió del Govern central

El portaveu ha subratllat que, segons eixe informe, ‘ni va ser obra d’Israel, ni de Rússia, ni tampoc organitzat per màfies, sinó pel Govern de Marroc‘. Ha afegit que, al seu juí, l’episodi ‘va ser consentit i tolerat pel Govern d’Espanya, que va mantindre aquarterats en Ceuta 3.000 militars’. En este sentit, ha lamentat que ‘sent Ceuta la ciutat més militaritzada d’Espanya es va preferir ignorar la seua defensa’.

Barrachina ha mostrat el document policial que, segons ha dit, sustenta les seues afirmacions. A continuació ha reclamat ‘que els espanyols voten’, perquè, al seu parer, ‘la resposta al que ha passat en Ceuta no pot ser lloar el rei de Marroc i criticar el d’Espanya’. Per això ha conclòs que ‘Sánchez ha de convocar eleccions‘.

El conseller ha descrit la situació a Ceuta com ‘insupportable’. Ha enumerat que ‘no és possible que cap ciutat espanyola visca presa d’una ocupació, que els xiquets no puguen ser lliurement escolaritzats en escoles infantils per la por dels seus pares a eixir amb ells, que les dones hagen d’eixir acompanyades o els metges escortats’. A més, ha afirmat que ‘això avergonix’ i que ‘indigna la majoria d’espanyols i també hui al Govern valencià’.

Mobilitzacions i consignes polèmiques

Preguntat per si els membres del Consell es van sentir còmodes en les concentracions celebrades este dimecres, on es van escoltar lemes com ‘musulmà el que no bote‘ o ‘a per ells’, Barrachina ha evitat valorar els crits concrets. ‘No puc jutjar el que cadascú vulga corejar, però sí celebrar que milions d’espanyols eixiren al carrer a reclamar els seus drets constitucionals’, ha manifestat.

El portaveu ha remarcat que ‘celebre que eixa reclamació unira persones de totes les ideologies’. També ha afirmat que ‘condemne qualsevol actuació que no siga respectuosa amb la Constitució’. Ha explicat que ell va participar en una concentració a Vila-real, on ‘hi havia persones de totes les idees i religions, i van protestar contra l’obvi, perquè hem viscut un assalt’. Per això ha insistit que ‘això és el destacable, jo respecte que cadascú corege el seu’.

Sense proposta per al repartiment de menors

Pel que fa al repartiment de menors no acompanyats entre les autonomies, Barrachina ha informat que la Comunitat Valenciana no ha rebut, fins ara, cap plantejament formal per part del Govern central. ‘No hem rebut cap proposta per a acceptar menors no acompanyats que estan ara deambulant per Ceuta, cap comunicació’, ha recalcat.

A continuació ha matisat que, al seu entendre, ‘això no és un tema d’immigració, sinó d’invasió, són nivells diferents’. Ha volgut diferenciar esta crisi d’altres situacions habituals en rutes migratòries: ‘No és una patera, són 80.000 marroquins per la frontera que van entrar quan els va apetir, perquè l’Espanya de Pedro Sánchez ja no controla les seues fronteres, de manera que la resposta ha de ser diferent, Espanya no pot absorbir eixa arribada il·legal‘.

Segons ha assenyalat, els centres de menors de la Comunitat Valencianaestan al doble de capacitat‘. Per este motiu, ha argumentat que ‘no és que no vulguem, és que no podem’. Finalment, Barrachina ha assegurat que ‘la UE demana que es retornen tots els que van entrar pel mateix lloc, el mateix que demana el Govern marroquí, que els els retornen’.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.