Cruz Roja comença els lliuraments econòmics a 20.000 famílies afectades per la dana per valor de 22 milions

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

Cruz Roja ha començat amb els lliuraments econòmics a 20.000 famílies afectades per la dana a València per valor de 22 milions d’euros. Precisament, els lliuraments es realitzaran mitjançant targeta bancària nominativa i es preveu que aconseguisquen a una població aproximada de 60.000 persones en les zones afectades.

Així, la prestació s’oferirà en un únic lliurament inicial, en el procés del qual els equips de Cruz Roja oferiran orientació sobre les ajudes que s’han impulsat des de les diferents administracions públiques i s’oferirà acompanyament als qui ho sol·liciten per a millorar l’accés als seus drets.

Esta iniciativa, assegura Cruz Roja en un comunicat, permetrà “agilitar” la resposta i “facilitar” una recuperació més eficient, més enllà de les ajudes materials, contribuint igualment a enfortir i estimular l’economia mitjançant el mercat local.

La identificació i derivació de les persones beneficiàries en les zones afectades per la dana serà duta a terme pels propis municipis a través de Servicis Socials, que faran una valoració prèvia de la situació de vulnerabilitat de cadascuna d’elles, tenint en compte criteris tals com l’habitatge afectat, la pèrdua de béns, propietats i el seu mitjà de vida.

D’altra banda, es prioritzaran els perfils identificats en el Pla de Resposta elaborat per Cruz Roja Espanyola en els passats dies; és a dir persones majors, persones amb alguna discapacitat, famílies amb menors al seu càrrec, persones en situació d’extrema vulnerabilitat, dones en situació de dificultat social, persones migrants i persones amb problemes de salut, entre altres.

Concretament, el pla s’està executant en tres fases, la primera de les quals és la resposta immediata de l’entitat, en desenvolupament des del primer dia; la segona fase que s’inicia ara és la de recuperació de la normalitat, i una tercera fase que serà la d’enfortiment i resiliència.

La quantitats a percebre per cada persona o família es calcularan prenent com a referència l’Enquesta de Pressupostos Familiars de l’Institut Nacional d’Estadística del 2023, i estimarà la despesa en material bàsic de tres mesos per unitat familiar, aplicant un coeficient en funció del nombre de persones que la integren.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mercadona comença a construir a Palma el seu primer magatzem exclusiu per a venda en línia a Mallorca

Mercadona ha iniciat a Palma la construcció d'un magatzem exclusiu per a venda en línia, amb una inversió de 19,5 milions i més de 200 ocupacions previstes quan estiga operatiu en 2027.

El subdirector d’Emergències atribuïx a dubtes legals de Pradas el canvi del missatge És-Alert en la DANA

El subdirector general d'Emergències afirma davant la jutgessa que Salomé Pradas va ordenar suavitzar el primer esborrany del Es-Alert per falta de cobertura legal per a demanar que la població romanguera en els seus domicilis.

L’Audiència de València suspén el juí al exalcalde de Quartell per nous informes pericials

L'Audiència Provincial de València suspén el juí d'una branca del cas Avialsa contra el exalcalde de Quartell, un exconcejal i un empresari després de la incorporació de nous informes pericials de la defensa.

Educació xifra en més de 2.400 milions anuals les demandes del professorat davant la vaga indefinida

La Conselleria d'Educació calcula en més de 2.400 milions d'euros a l'any el cost de les 40 reivindicacions docents lligades a la vaga indefinida convocada des de l'11 de maig i advertix que eixa xifra supera la capacitat de la Comunitat Valenciana.

Una jutgessa fixa 13,3 milions d’indemnització per una negligència en un part a Sagunt

Una jutgessa de Madrid ha fixat una indemnització total de 13,3 milions d'euros per a una mare el fill de la qual va patir greus lesions neurològiques per una deficient assistència en el part a l'hospital de Sagunt.

Meteosat i L’Habitació Roja encapçalen el 30 aniversari de Contempopránea en Alburquerque

Contempopránea celebra el seu 30 aniversari amb un format íntim en Alburquerque els dies 21 i 22 d'agost, recuperant la seua essència original i combinant bandes històriques i nous talents.

Ábalos denuncia un juí mediàtic i nega les acusacions sobre Aldama i la seua exparella

Ábalos acusa productores d'alimentar un cas mediàtic, rebutja les acusacions de corrupció per contractes de màscares i desmentix haver enviat a Aldama a negociar amb Guaidó.

El Llevant es juga la permanència: obligat a guanyar tres dels últims quatre partits

El Llevant encara les quatre últimes jornades com a penúltim classificat, a tres punts de la salvació, i està obligat a sumar almenys tres victòries per a arribar als 42 punts.