Cruz Roja comença els lliuraments econòmics a 20.000 famílies afectades per la dana per valor de 22 milions

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

Cruz Roja ha començat amb els lliuraments econòmics a 20.000 famílies afectades per la dana a València per valor de 22 milions d’euros. Precisament, els lliuraments es realitzaran mitjançant targeta bancària nominativa i es preveu que aconseguisquen a una població aproximada de 60.000 persones en les zones afectades.

Així, la prestació s’oferirà en un únic lliurament inicial, en el procés del qual els equips de Cruz Roja oferiran orientació sobre les ajudes que s’han impulsat des de les diferents administracions públiques i s’oferirà acompanyament als qui ho sol·liciten per a millorar l’accés als seus drets.

Esta iniciativa, assegura Cruz Roja en un comunicat, permetrà “agilitar” la resposta i “facilitar” una recuperació més eficient, més enllà de les ajudes materials, contribuint igualment a enfortir i estimular l’economia mitjançant el mercat local.

La identificació i derivació de les persones beneficiàries en les zones afectades per la dana serà duta a terme pels propis municipis a través de Servicis Socials, que faran una valoració prèvia de la situació de vulnerabilitat de cadascuna d’elles, tenint en compte criteris tals com l’habitatge afectat, la pèrdua de béns, propietats i el seu mitjà de vida.

D’altra banda, es prioritzaran els perfils identificats en el Pla de Resposta elaborat per Cruz Roja Espanyola en els passats dies; és a dir persones majors, persones amb alguna discapacitat, famílies amb menors al seu càrrec, persones en situació d’extrema vulnerabilitat, dones en situació de dificultat social, persones migrants i persones amb problemes de salut, entre altres.

Concretament, el pla s’està executant en tres fases, la primera de les quals és la resposta immediata de l’entitat, en desenvolupament des del primer dia; la segona fase que s’inicia ara és la de recuperació de la normalitat, i una tercera fase que serà la d’enfortiment i resiliència.

La quantitats a percebre per cada persona o família es calcularan prenent com a referència l’Enquesta de Pressupostos Familiars de l’Institut Nacional d’Estadística del 2023, i estimarà la despesa en material bàsic de tres mesos per unitat familiar, aplicant un coeficient en funció del nombre de persones que la integren.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.