Cruz Roja comença els lliuraments econòmics a 20.000 famílies afectades per la dana per valor de 22 milions

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

Cruz Roja ha començat amb els lliuraments econòmics a 20.000 famílies afectades per la dana a València per valor de 22 milions d’euros. Precisament, els lliuraments es realitzaran mitjançant targeta bancària nominativa i es preveu que aconseguisquen a una població aproximada de 60.000 persones en les zones afectades.

Així, la prestació s’oferirà en un únic lliurament inicial, en el procés del qual els equips de Cruz Roja oferiran orientació sobre les ajudes que s’han impulsat des de les diferents administracions públiques i s’oferirà acompanyament als qui ho sol·liciten per a millorar l’accés als seus drets.

Esta iniciativa, assegura Cruz Roja en un comunicat, permetrà «agilitar» la resposta i «facilitar» una recuperació més eficient, més enllà de les ajudes materials, contribuint igualment a enfortir i estimular l’economia mitjançant el mercat local.

La identificació i derivació de les persones beneficiàries en les zones afectades per la dana serà duta a terme pels propis municipis a través de Servicis Socials, que faran una valoració prèvia de la situació de vulnerabilitat de cadascuna d’elles, tenint en compte criteris tals com l’habitatge afectat, la pèrdua de béns, propietats i el seu mitjà de vida.

D’altra banda, es prioritzaran els perfils identificats en el Pla de Resposta elaborat per Cruz Roja Espanyola en els passats dies; és a dir persones majors, persones amb alguna discapacitat, famílies amb menors al seu càrrec, persones en situació d’extrema vulnerabilitat, dones en situació de dificultat social, persones migrants i persones amb problemes de salut, entre altres.

Concretament, el pla s’està executant en tres fases, la primera de les quals és la resposta immediata de l’entitat, en desenvolupament des del primer dia; la segona fase que s’inicia ara és la de recuperació de la normalitat, i una tercera fase que serà la d’enfortiment i resiliència.

La quantitats a percebre per cada persona o família es calcularan prenent com a referència l’Enquesta de Pressupostos Familiars de l’Institut Nacional d’Estadística del 2023, i estimarà la despesa en material bàsic de tres mesos per unitat familiar, aplicant un coeficient en funció del nombre de persones que la integren.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.