Cruz Roja comença els lliuraments econòmics a 20.000 famílies afectades per la dana per valor de 22 milions

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

Cruz Roja ha començat amb els lliuraments econòmics a 20.000 famílies afectades per la dana a València per valor de 22 milions d’euros. Precisament, els lliuraments es realitzaran mitjançant targeta bancària nominativa i es preveu que aconseguisquen a una població aproximada de 60.000 persones en les zones afectades.

Així, la prestació s’oferirà en un únic lliurament inicial, en el procés del qual els equips de Cruz Roja oferiran orientació sobre les ajudes que s’han impulsat des de les diferents administracions públiques i s’oferirà acompanyament als qui ho sol·liciten per a millorar l’accés als seus drets.

Esta iniciativa, assegura Cruz Roja en un comunicat, permetrà «agilitar» la resposta i «facilitar» una recuperació més eficient, més enllà de les ajudes materials, contribuint igualment a enfortir i estimular l’economia mitjançant el mercat local.

La identificació i derivació de les persones beneficiàries en les zones afectades per la dana serà duta a terme pels propis municipis a través de Servicis Socials, que faran una valoració prèvia de la situació de vulnerabilitat de cadascuna d’elles, tenint en compte criteris tals com l’habitatge afectat, la pèrdua de béns, propietats i el seu mitjà de vida.

D’altra banda, es prioritzaran els perfils identificats en el Pla de Resposta elaborat per Cruz Roja Espanyola en els passats dies; és a dir persones majors, persones amb alguna discapacitat, famílies amb menors al seu càrrec, persones en situació d’extrema vulnerabilitat, dones en situació de dificultat social, persones migrants i persones amb problemes de salut, entre altres.

Concretament, el pla s’està executant en tres fases, la primera de les quals és la resposta immediata de l’entitat, en desenvolupament des del primer dia; la segona fase que s’inicia ara és la de recuperació de la normalitat, i una tercera fase que serà la d’enfortiment i resiliència.

La quantitats a percebre per cada persona o família es calcularan prenent com a referència l’Enquesta de Pressupostos Familiars de l’Institut Nacional d’Estadística del 2023, i estimarà la despesa en material bàsic de tres mesos per unitat familiar, aplicant un coeficient en funció del nombre de persones que la integren.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.