Cruz Roja comença els lliuraments econòmics a 20.000 famílies afectades per la dana per valor de 22 milions

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

Cruz Roja ha començat amb els lliuraments econòmics a 20.000 famílies afectades per la dana a València per valor de 22 milions d’euros. Precisament, els lliuraments es realitzaran mitjançant targeta bancària nominativa i es preveu que aconseguisquen a una població aproximada de 60.000 persones en les zones afectades.

Així, la prestació s’oferirà en un únic lliurament inicial, en el procés del qual els equips de Cruz Roja oferiran orientació sobre les ajudes que s’han impulsat des de les diferents administracions públiques i s’oferirà acompanyament als qui ho sol·liciten per a millorar l’accés als seus drets.

Esta iniciativa, assegura Cruz Roja en un comunicat, permetrà “agilitar” la resposta i “facilitar” una recuperació més eficient, més enllà de les ajudes materials, contribuint igualment a enfortir i estimular l’economia mitjançant el mercat local.

La identificació i derivació de les persones beneficiàries en les zones afectades per la dana serà duta a terme pels propis municipis a través de Servicis Socials, que faran una valoració prèvia de la situació de vulnerabilitat de cadascuna d’elles, tenint en compte criteris tals com l’habitatge afectat, la pèrdua de béns, propietats i el seu mitjà de vida.

D’altra banda, es prioritzaran els perfils identificats en el Pla de Resposta elaborat per Cruz Roja Espanyola en els passats dies; és a dir persones majors, persones amb alguna discapacitat, famílies amb menors al seu càrrec, persones en situació d’extrema vulnerabilitat, dones en situació de dificultat social, persones migrants i persones amb problemes de salut, entre altres.

Concretament, el pla s’està executant en tres fases, la primera de les quals és la resposta immediata de l’entitat, en desenvolupament des del primer dia; la segona fase que s’inicia ara és la de recuperació de la normalitat, i una tercera fase que serà la d’enfortiment i resiliència.

La quantitats a percebre per cada persona o família es calcularan prenent com a referència l’Enquesta de Pressupostos Familiars de l’Institut Nacional d’Estadística del 2023, i estimarà la despesa en material bàsic de tres mesos per unitat familiar, aplicant un coeficient en funció del nombre de persones que la integren.

Últimes notícies

Les teràpies CAR-T fan un salt cap a la seua aplicació in vivo i un accés més equitatiu

Les teràpies CAR-T es consoliden com a tractament disruptiu en càncer de la sang i avancen cap a la seua generació in vivo, la qual cosa permetria un accés més àgil i equitatiu per als pacients.

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.