Cruz Roja dona suport psicosocial a l’IES on estudiaven la jove assassinada i el detingut pel crim

ALACANT, 27 (EUROPA PRESS)

Els psicòlegs de Cruz Roja es van a desplaçar durant el matí d’este dimecres per a donar suport psicosocial a l’IES d’Oriola Costa on estudiaven tant la jove de 15 anys presumptament assassinada diumenge passat per la seua exparella com este últim, un adolescent de 17 anys.

L’objectiu és donar suport, orientació i pautes d’intervenció a l’equip docent de l’institut, després que des del propi centre educatiu hagen sol·licitat aquest recurs, segons ha informat Cruz Roja Alacant en un comunicat.

La titular del Jutjat d’Instrucció número 9 d’Alacant, en funcions de guàrdia i de substitució del jutjat de menors competent, va acordar este dimarts la mesura cautelar d’internament en règim tancat per un termini màxim de sis mesos per al detingut per matar a la jove.

El jutjat ha estimat, així, la sol·licitud de la Fiscalia per a acordar esta mesura cautelar, segons han informat fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

D’esta forma, es decreta l’internament en règim tancat per un termini màxim de sis mesos per al menor detingut, prorrogables a instàncies del Ministeri Públic per altres sis mesos. Les actuacions estan declarades secretes.

Els fets, que s’investiguen com un assassinat masclista, van tenir lloc este passat diumenge a la nit a Oriola Costa. L’adolescent, una xiqueta de 15 anys i de nacionalitat espanyola, va ser traslladada a l’Hospital de Torrevella amb ferides d’arma blanca, on va morir.

La Guàrdia Civil va tenir coneixement dels fets sobre les 21.10 hores i unes hores més tard, a les 23.30 hores, va detenir a un menor d’edat, un home de 17 anys i també de nacionalitat espanyola, pel que sembla exparella de la víctima, per un presumpte delicte d’homicidi.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.