Concha Velasco s’acomiada del teatre molt emocionada: Els meus fills m’ho han demanat

L’actriu val·lisoletana Concha Velasco va anunciar sobre les taules del Teatre Calderón de Valladolid, la seua ciutat natal, la seua retirada dels escenaris per desig, segons va reconéixer, dels seus fills.

Velasco, que al novembre complirà 82 anys, es va dirigir al públic en acabar la representació de ‘La habitación de María’, obra amb la qual va visitar Valladolid diumenge passat coincidint amb les Festes de la ciutat, per a agrair els aplaudiments “tan afectuosos” dels seus paisans i anunciar que era “l’última representació” que anava a fer en teatre.

“Els meus fills m’han demanat que deixe de fer teatre, sobretot que deixe de fer gires“, va apuntar l’actriu i cantant, segons podia observar-se en un vídeo recollit per RTVE.

Les paraules de Concha Velasco van ser interrompudes per nous aplaudiments del públic, als cuals van seguir diverses floretes i ‘vives!’ a la ‘Xica ye ye‘, en al·lusió al títol d’un dels seus èxits musicals.

Després d’això, Velasco va tornar a dirigir-se als espectadors per a transmetre’ls els seus bons desitjos per al futur. “Que siguen vostés molt feliços i fins sempre”, va concloure l’actriu davant una nova ovació.

 

El comiat de Concha Velasco de Valladolid

 

Així li ho van fer saber els seus dos fills, que al llarg de les últimes setmanes s’han col·locat en el primer pla mediàtic per a reivindicar el llegat de la seua mare després que unes desafortunades declaracions obriren un debat sobre la seua situació econòmica.

Concretament va ser el seu fill Manuel, autor d’esta representació teatral, qui ja li va advertir que este seria “un cap de setmana preciós, que l’aprofitara, que el gaudira“, tal com els ha comptat als companys de Vanitatis.

“Com sé que hui és l’última representació que faré en este teatre, perquè els meus fills m’han demanat que deixe de fer teatre, sobretot que deixe de fer gires teatrals, se m’ha passat per la ment tot el que m’ha passat en la meua terra, a Valladolid, perquè sempre se m’ha volgut molt”, va declarar molt emocionada mentre subjectava un ram de flors.

Així tancarà Concha Velasco la seua carrera

 

L’actriu, que celebrarà el seu 82° aniversari el pròxim 29 de novembre, va veure paralitzada esta gira  este estiu per a ser intervinguda d’una hèrnia.

Ara, amb problemes de mobilitat i la ferma intenció dels seus fills de protegir-la en les seues intervencions públiques, una Concha Velasco reticent per baixar-se de les taules finalment ha accedit al fet que ‘La habitación de María’ siga el tancament de la seua carrera.

No deixarem de veure-la. Xicotetes intervencions en sèries i pel·lícules o aparicions puntuals en televisió a manera d’homenatge continuaran formant part de la seua agenda.

Limitarà les seues entrevistes en solitari (“És una dona major, sapiem com parlen les dones majors, protegim les persones majors. A la meua mare cal protegir-la”). El que desapareixeran seran estos compromisos llargs que impliquen afrontar una gira per tota Espanya.

Últimes notícies

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.

La confraria de Sagunt que va vetar a les dones inicia les seues processons sense incidents

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt celebra la seua primera processó després de votar contra la incorporació de dones, en plena polèmica legal i turística.

El PSPV exigix una comissió d’investigació pel contracte de l’esposa de Pérez Llorca en la Diputació de València

El PSPV-PSOE reclamarà en la Diputació de València una comissió d'investigació sobre la contractació de l'esposa del president Juanfran Pérez Llorca i acusa el PP d'utilitzar les institucions en el seu benefici.

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.