Concha Velasco s’acomiada del teatre molt emocionada: Els meus fills m’ho han demanat

L’actriu val·lisoletana Concha Velasco va anunciar sobre les taules del Teatre Calderón de Valladolid, la seua ciutat natal, la seua retirada dels escenaris per desig, segons va reconéixer, dels seus fills.

Velasco, que al novembre complirà 82 anys, es va dirigir al públic en acabar la representació de ‘La habitación de María’, obra amb la qual va visitar Valladolid diumenge passat coincidint amb les Festes de la ciutat, per a agrair els aplaudiments «tan afectuosos» dels seus paisans i anunciar que era «l’última representació» que anava a fer en teatre.

«Els meus fills m’han demanat que deixe de fer teatre, sobretot que deixe de fer gires«, va apuntar l’actriu i cantant, segons podia observar-se en un vídeo recollit per RTVE.

Les paraules de Concha Velasco van ser interrompudes per nous aplaudiments del públic, als cuals van seguir diverses floretes i ‘vives!’ a la ‘Xica ye ye‘, en al·lusió al títol d’un dels seus èxits musicals.

Després d’això, Velasco va tornar a dirigir-se als espectadors per a transmetre’ls els seus bons desitjos per al futur. «Que siguen vostés molt feliços i fins sempre», va concloure l’actriu davant una nova ovació.

 

El comiat de Concha Velasco de Valladolid

 

Així li ho van fer saber els seus dos fills, que al llarg de les últimes setmanes s’han col·locat en el primer pla mediàtic per a reivindicar el llegat de la seua mare després que unes desafortunades declaracions obriren un debat sobre la seua situació econòmica.

Concretament va ser el seu fill Manuel, autor d’esta representació teatral, qui ja li va advertir que este seria «un cap de setmana preciós, que l’aprofitara, que el gaudira«, tal com els ha comptat als companys de Vanitatis.

«Com sé que hui és l’última representació que faré en este teatre, perquè els meus fills m’han demanat que deixe de fer teatre, sobretot que deixe de fer gires teatrals, se m’ha passat per la ment tot el que m’ha passat en la meua terra, a Valladolid, perquè sempre se m’ha volgut molt», va declarar molt emocionada mentre subjectava un ram de flors.

Així tancarà Concha Velasco la seua carrera

 

L’actriu, que celebrarà el seu 82° aniversari el pròxim 29 de novembre, va veure paralitzada esta gira  este estiu per a ser intervinguda d’una hèrnia.

Ara, amb problemes de mobilitat i la ferma intenció dels seus fills de protegir-la en les seues intervencions públiques, una Concha Velasco reticent per baixar-se de les taules finalment ha accedit al fet que ‘La habitación de María’ siga el tancament de la seua carrera.

No deixarem de veure-la. Xicotetes intervencions en sèries i pel·lícules o aparicions puntuals en televisió a manera d’homenatge continuaran formant part de la seua agenda.

Limitarà les seues entrevistes en solitari («És una dona major, sapiem com parlen les dones majors, protegim les persones majors. A la meua mare cal protegir-la»). El que desapareixeran seran estos compromisos llargs que impliquen afrontar una gira per tota Espanya.

Últimes notícies

El propietari d’un bar de València que ha matat un jove passarà hui a disposició judicial

El propietari del bar 'La Esquina Tropical' de València, detingut per la mort d’un jove de 20 anys, passarà esta vesprada a disposició judicial després de confessar el crim al 091.

Presó per a quatre homes per robar cotxes d’alta gamma clonant les claus electròniques

Quatre homes han ingressat en presó provisional després de ser detinguts a Alacant i Múrcia, acusats de robar quatre cotxes d’alta gamma valorats en 400.000 euros amb claus electròniques clonades.

Crítiques a un cartell de festes de Sagunt per una imatge de sotmetiment sexual

La Coordinadora Feminista de Camp de Morvedre ha denunciat un cartell d’una penya de les festes de Sagunt per mostrar la imatge d’un toro sotmetent sexualment una dona nua i qüestiona el silenci de l’Ajuntament.

La sinistralitat laboral deixa 32 morts en mig any a la Comunitat Valenciana, 12 menys que en 2025

Els accidents laborals han causat 32 morts en la Comunitat Valenciana en el primer semestre de 2026, 12 menys que un any abans, dins d’un context estatal amb 358 víctimes mortals. La majoria de sinistres s’han produït en jornada de treball i afecten sobretot treballadors assalariats i sectors com servicis i construcció.

La compravenda de vivendes es manté estable al juny a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes ha mantingut al juny el mateix volum que fa un any a la Comunitat Valenciana, amb 8.558 operacions, en un context de lleu repunt a Espanya després de cinc mesos de caigudes.

Cauen 77 detinguts en Espanya d’una macroxarxa de tràfic de migrants i drogues al Mediterrani

Una operació internacional ha desmantellat una de les majors xarxes de tràfic de migrants, drogues i armes al Mediterrani, amb 77 detinguts en Espanya i ramificacions en la Comunitat Valenciana.

Mor un home de 56 anys en l’incendi d’una vivenda a Alberic

Un home de 56 anys ha mort en l’incendi de la vivenda on vivia a Alberic. Altres cinc persones han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat.

Avís groc per tronades, pedra i calor extrema en comarques de València i Castelló este divendres

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc per fortes tronades amb pedra a l’interior de Castelló i nord de València, i per temperatures de fins a 36 graus al litoral sud de València.
FILMOTECA D'ESTIU