7.3 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Concha Velasco s’acomiada del teatre molt emocionada: Els meus fills m’ho han demanat

L’actriu val·lisoletana Concha Velasco va anunciar sobre les taules del Teatre Calderón de Valladolid, la seua ciutat natal, la seua retirada dels escenaris per desig, segons va reconéixer, dels seus fills.

Velasco, que al novembre complirà 82 anys, es va dirigir al públic en acabar la representació de ‘La habitación de María’, obra amb la qual va visitar Valladolid diumenge passat coincidint amb les Festes de la ciutat, per a agrair els aplaudiments “tan afectuosos” dels seus paisans i anunciar que era “l’última representació” que anava a fer en teatre.

“Els meus fills m’han demanat que deixe de fer teatre, sobretot que deixe de fer gires“, va apuntar l’actriu i cantant, segons podia observar-se en un vídeo recollit per RTVE.

Les paraules de Concha Velasco van ser interrompudes per nous aplaudiments del públic, als cuals van seguir diverses floretes i ‘vives!’ a la ‘Xica ye ye‘, en al·lusió al títol d’un dels seus èxits musicals.

Després d’això, Velasco va tornar a dirigir-se als espectadors per a transmetre’ls els seus bons desitjos per al futur. “Que siguen vostés molt feliços i fins sempre”, va concloure l’actriu davant una nova ovació.

 

El comiat de Concha Velasco de Valladolid

 

Així li ho van fer saber els seus dos fills, que al llarg de les últimes setmanes s’han col·locat en el primer pla mediàtic per a reivindicar el llegat de la seua mare després que unes desafortunades declaracions obriren un debat sobre la seua situació econòmica.

Concretament va ser el seu fill Manuel, autor d’esta representació teatral, qui ja li va advertir que este seria “un cap de setmana preciós, que l’aprofitara, que el gaudira“, tal com els ha comptat als companys de Vanitatis.

“Com sé que hui és l’última representació que faré en este teatre, perquè els meus fills m’han demanat que deixe de fer teatre, sobretot que deixe de fer gires teatrals, se m’ha passat per la ment tot el que m’ha passat en la meua terra, a Valladolid, perquè sempre se m’ha volgut molt”, va declarar molt emocionada mentre subjectava un ram de flors.

Així tancarà Concha Velasco la seua carrera

 

L’actriu, que celebrarà el seu 82° aniversari el pròxim 29 de novembre, va veure paralitzada esta gira  este estiu per a ser intervinguda d’una hèrnia.

Ara, amb problemes de mobilitat i la ferma intenció dels seus fills de protegir-la en les seues intervencions públiques, una Concha Velasco reticent per baixar-se de les taules finalment ha accedit al fet que ‘La habitación de María’ siga el tancament de la seua carrera.

No deixarem de veure-la. Xicotetes intervencions en sèries i pel·lícules o aparicions puntuals en televisió a manera d’homenatge continuaran formant part de la seua agenda.

Limitarà les seues entrevistes en solitari (“És una dona major, sapiem com parlen les dones majors, protegim les persones majors. A la meua mare cal protegir-la”). El que desapareixeran seran estos compromisos llargs que impliquen afrontar una gira per tota Espanya.

Últimes notícies

La Policia Nacional desarticula un laboratori d’èxtasi en un pis de Castelló

Dos persones han sigut detingudes i una ha ingressat a la presó després de desmantellar un laboratori d'èxtasi en una vivenda de Castelló; la investigació es va iniciar per una anomenada al 091. Els agents van confiscar 101,83 g d'èxtasi, 394 g de cocaïna, armes i 4.262 euros en efectiu.

El Llevant congrega a tres mil aficionats en un entrenament obert sota la pluja

L'equip granota va obrir l'entrenament en el Ciutat i va reunir uns tres mil aficionats malgrat la pluja. Va haver-hi ovació a Luís Castro i celebració de l'aniversari de Kervin Arriaga.

La Comunitat registrarà demà una temperatura mitjana de 2,9 graus, la més baixa des de 1997

La Comunitat Valenciana registrarà este dimarts una mitjana de 2,98 graus, cinc per davall del normal. Es mantenen avisos per fred i neu a l'interior.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 com tercera en ofegaments, amb 65 morts

La Comunitat Valenciana ha registrat 65 morts per ofegament en 2025 i se situa com la tercera autonomia amb més víctimes. Espanya tanca amb 472 morts, el segon pitjor dada des de 2015.

València paga més de 46 milions en expropiacions pregades després d’11 anys de moratòria

Després de la fi de la moratòria autonòmica, València ha abonat més de 46 milions en expropiacions pregades entre 2024 i 2025. El consistori avisa de possibles pagaments addicionals per noves resolucions.

L’ocupació hotelera en la Comunitat Valenciana ha fregat el 80% en 2025

L'ocupació mitjana dels hotels associats a Hosbec ha fregat el 80% en 2025, 0,4 punts més que en 2024. L'avanç s'ha recolzat en més oferta i en la demanda internacional.

Avís groc per neu i fred a l’interior d’Alacant i sud de València seguix fins al dimarts

Aemet manté l'avís groc per nevades i mínimes de fins a -4 °C a l'interior d'Alacant i en el sud de l'interior de València fins a primeres hores del dimarts.

El castell de Xàtiva tanca per un despreniment en la carretera d’accés

L'Ajuntament ha anunciat el tancament del monument este dilluns després d'un despreniment en la via de pujada causat per pluges persistents. Equips municipals treballen per a restablir la seguretat i la reobertura dependrà d'una supervisió tècnica.