Concha Velasco s’acomiada del teatre molt emocionada: Els meus fills m’ho han demanat

L’actriu val·lisoletana Concha Velasco va anunciar sobre les taules del Teatre Calderón de Valladolid, la seua ciutat natal, la seua retirada dels escenaris per desig, segons va reconéixer, dels seus fills.

Velasco, que al novembre complirà 82 anys, es va dirigir al públic en acabar la representació de ‘La habitación de María’, obra amb la qual va visitar Valladolid diumenge passat coincidint amb les Festes de la ciutat, per a agrair els aplaudiments “tan afectuosos” dels seus paisans i anunciar que era “l’última representació” que anava a fer en teatre.

“Els meus fills m’han demanat que deixe de fer teatre, sobretot que deixe de fer gires“, va apuntar l’actriu i cantant, segons podia observar-se en un vídeo recollit per RTVE.

Les paraules de Concha Velasco van ser interrompudes per nous aplaudiments del públic, als cuals van seguir diverses floretes i ‘vives!’ a la ‘Xica ye ye‘, en al·lusió al títol d’un dels seus èxits musicals.

Després d’això, Velasco va tornar a dirigir-se als espectadors per a transmetre’ls els seus bons desitjos per al futur. “Que siguen vostés molt feliços i fins sempre”, va concloure l’actriu davant una nova ovació.

 

El comiat de Concha Velasco de Valladolid

 

Així li ho van fer saber els seus dos fills, que al llarg de les últimes setmanes s’han col·locat en el primer pla mediàtic per a reivindicar el llegat de la seua mare després que unes desafortunades declaracions obriren un debat sobre la seua situació econòmica.

Concretament va ser el seu fill Manuel, autor d’esta representació teatral, qui ja li va advertir que este seria “un cap de setmana preciós, que l’aprofitara, que el gaudira“, tal com els ha comptat als companys de Vanitatis.

“Com sé que hui és l’última representació que faré en este teatre, perquè els meus fills m’han demanat que deixe de fer teatre, sobretot que deixe de fer gires teatrals, se m’ha passat per la ment tot el que m’ha passat en la meua terra, a Valladolid, perquè sempre se m’ha volgut molt”, va declarar molt emocionada mentre subjectava un ram de flors.

Així tancarà Concha Velasco la seua carrera

 

L’actriu, que celebrarà el seu 82° aniversari el pròxim 29 de novembre, va veure paralitzada esta gira  este estiu per a ser intervinguda d’una hèrnia.

Ara, amb problemes de mobilitat i la ferma intenció dels seus fills de protegir-la en les seues intervencions públiques, una Concha Velasco reticent per baixar-se de les taules finalment ha accedit al fet que ‘La habitación de María’ siga el tancament de la seua carrera.

No deixarem de veure-la. Xicotetes intervencions en sèries i pel·lícules o aparicions puntuals en televisió a manera d’homenatge continuaran formant part de la seua agenda.

Limitarà les seues entrevistes en solitari (“És una dona major, sapiem com parlen les dones majors, protegim les persones majors. A la meua mare cal protegir-la”). El que desapareixeran seran estos compromisos llargs que impliquen afrontar una gira per tota Espanya.

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.