11.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

El Festival FRESCA!, torna del 7 al 17 de juliol amb teatre, dansa i circ

El director general de l’Institut Valencià de Cultura, Abel Guarinos, acompanyat per la delegada territorial de l’IVC a Alacant, Alicia Garijo, ha presentat la segona edició del Festival Internacional d’Arts Escèniques. FRESCA!, que enguany se celebrarà del 7 al 17 de juliol a la plaça de bous d’Alacant i comptarà amb una programació de 12 espectacles de dansa, circ i teatre.

Segons Abel Guarinos, “Cultura de la Generalitat compleix amb el propòsit marcat d’apostar per una oferta cultural estiuenca de màxima qualitat per a la ciutat d’Alacant. FRESCA!, es referma i torna mantenint l’estructura de l’anterior edició, en què la programació combina espectacles en dos espais diferents: ‘Escenari Fresca!’ de gran format, situat en l’àlber de la plaça de bous, i ‘Frescoreta’, que continuarà sent un espai alternatiu i amb programació familiar en què les famílies podran passar les vesprades més entretingudes de l’estiu gràcies a la cuidada selecció de propostes”.

FRESCA!, tindrà, a més, una sessió gratuïta de benvinguda el dia 6 de juliol, PreFresca!, amb companyies valencianes, per a calfar motors.

La delegada territorial de l’Institut Valencià de Cultura, Alicia Garijo, ha explicat que “estem molt emocionats per presentar finalment la programació de FRESCA! 2022. Estem feliços perquè hem aconseguit crear, de nou, un esdeveniment que compleix amb els ambiciosos criteris de qualitat i diversitat que ens marquem en totes les nostres programacions”, i ha afegit: “Si hi ha alguna cosa que caracteritza la manera d’organitzar aquest festival per part de tot l’equip, és l’entusiasme. Crec que aquesta il·lusió està molt present en FRESCA!, i sens dubte el públic podrà gaudir-ne i contagiar-se’n”.

Les novetats: més presència internacional, més presència valenciana, teatre inclusiu, teatre de text, creació de l’abonament REFRESC.

La programació comptarà amb més presència internacional gràcies a la presència de 4 companyies estrangeres: Teatro la Plaza, del Perú; Finzi Pasca, des de Suïssa; Nicanor de Elia, de França, y Gravity & Other Myths, procedents d’Austràlia. Cal assenyalar que l’espectacle amb què s’inaugurarà FRESCA!, FIRCO, el conforma gran part d’artistes internacionals, encara que la producció siga valenciana.

Augmenta també la presència d’artistes valencians en la programació. Cultura de la Generalitat reforça així el seu compromís amb els professionals del nostre territori. La companyia Lucas Escobedo, Cia Marroch, Eyas Dance Project, DelsAltres; així com la producció de FIRCO, a càrrec de l’alacantí Carlos Such, de la valenciana Raquel Molano com a mestra de cerimònies i d’altres artistes valencians en alguna de les companyies estrangeres.

Una altra de les grans novetats del festival és la inclusió del teatre de text. Les propostes que ho faran possible venen de la mà d’una producció de la Companyia Nacional de Teatre Clàssic i Rhum&Cia, que posen sobre les taules la boja adaptació de Juan Mayorga d’‘El diablo cojuelo’, de Vélez de Guevara.

L’altra gran proposta textual està, a més, lligada a una de les grans novetats d’aquesta edició, ja que FRESCA!, incorpora una proposta de teatre inclusiu gràcies a Teatro La Plaza, del Perú, que posa sobre les taules una adaptació molt lliure del clàssic de ‘Hamlet’ de Shakespeare, amb un elenc integrat per actors i actrius amb síndrome de Down i discapacitat intel·lectual. La posada en escena d’aquest espectacle inclou la subtitulació del text per a facilitar l’accessibilitat de persones amb problemes auditius.

Tot i que de manera general l’Espai Frescoreta!, alberga una programació fonamentalment familiar, enguany hi haurà una invitació implícita al públic adult, que podrà gaudir d’una sessió ‘golfa’ en aquest espai, en el qual la companyia de circ valenciana DelsAltres oferirà Burnest’s Club a les 22.30 hores. Per la seua banda, dins de la programació de l’escenari FRESCA!, també s’animarà el públic de totes les edats amb l’espectacle ‘Loop’ d’Aracaladanza.

FRESCA!, també serà enguany un festival més accessible gràcies al llançament del REFRESC, que permetrà adquirir tres entrades de l’Espai Fresca!, per 45 euros. A més, s’aplicaran els descomptes habituals per a persones desocupades, jubilades, joves i professionals que ofereix l’Institut Valencià de Cultura en tots els seus espais. Es manté també el preu de Frescoreta!, amb l’entrada única de 5 euros.

Tota la informació del festival, en el web: www.festivalfresca.es

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.