El Festival FRESCA!, torna del 7 al 17 de juliol amb teatre, dansa i circ

El director general de l’Institut Valencià de Cultura, Abel Guarinos, acompanyat per la delegada territorial de l’IVC a Alacant, Alicia Garijo, ha presentat la segona edició del Festival Internacional d’Arts Escèniques. FRESCA!, que enguany se celebrarà del 7 al 17 de juliol a la plaça de bous d’Alacant i comptarà amb una programació de 12 espectacles de dansa, circ i teatre.

Segons Abel Guarinos, “Cultura de la Generalitat compleix amb el propòsit marcat d’apostar per una oferta cultural estiuenca de màxima qualitat per a la ciutat d’Alacant. FRESCA!, es referma i torna mantenint l’estructura de l’anterior edició, en què la programació combina espectacles en dos espais diferents: ‘Escenari Fresca!’ de gran format, situat en l’àlber de la plaça de bous, i ‘Frescoreta’, que continuarà sent un espai alternatiu i amb programació familiar en què les famílies podran passar les vesprades més entretingudes de l’estiu gràcies a la cuidada selecció de propostes”.

FRESCA!, tindrà, a més, una sessió gratuïta de benvinguda el dia 6 de juliol, PreFresca!, amb companyies valencianes, per a calfar motors.

La delegada territorial de l’Institut Valencià de Cultura, Alicia Garijo, ha explicat que “estem molt emocionats per presentar finalment la programació de FRESCA! 2022. Estem feliços perquè hem aconseguit crear, de nou, un esdeveniment que compleix amb els ambiciosos criteris de qualitat i diversitat que ens marquem en totes les nostres programacions”, i ha afegit: “Si hi ha alguna cosa que caracteritza la manera d’organitzar aquest festival per part de tot l’equip, és l’entusiasme. Crec que aquesta il·lusió està molt present en FRESCA!, i sens dubte el públic podrà gaudir-ne i contagiar-se’n”.

Les novetats: més presència internacional, més presència valenciana, teatre inclusiu, teatre de text, creació de l’abonament REFRESC.

La programació comptarà amb més presència internacional gràcies a la presència de 4 companyies estrangeres: Teatro la Plaza, del Perú; Finzi Pasca, des de Suïssa; Nicanor de Elia, de França, y Gravity & Other Myths, procedents d’Austràlia. Cal assenyalar que l’espectacle amb què s’inaugurarà FRESCA!, FIRCO, el conforma gran part d’artistes internacionals, encara que la producció siga valenciana.

Augmenta també la presència d’artistes valencians en la programació. Cultura de la Generalitat reforça així el seu compromís amb els professionals del nostre territori. La companyia Lucas Escobedo, Cia Marroch, Eyas Dance Project, DelsAltres; així com la producció de FIRCO, a càrrec de l’alacantí Carlos Such, de la valenciana Raquel Molano com a mestra de cerimònies i d’altres artistes valencians en alguna de les companyies estrangeres.

Una altra de les grans novetats del festival és la inclusió del teatre de text. Les propostes que ho faran possible venen de la mà d’una producció de la Companyia Nacional de Teatre Clàssic i Rhum&Cia, que posen sobre les taules la boja adaptació de Juan Mayorga d’‘El diablo cojuelo’, de Vélez de Guevara.

L’altra gran proposta textual està, a més, lligada a una de les grans novetats d’aquesta edició, ja que FRESCA!, incorpora una proposta de teatre inclusiu gràcies a Teatro La Plaza, del Perú, que posa sobre les taules una adaptació molt lliure del clàssic de ‘Hamlet’ de Shakespeare, amb un elenc integrat per actors i actrius amb síndrome de Down i discapacitat intel·lectual. La posada en escena d’aquest espectacle inclou la subtitulació del text per a facilitar l’accessibilitat de persones amb problemes auditius.

Tot i que de manera general l’Espai Frescoreta!, alberga una programació fonamentalment familiar, enguany hi haurà una invitació implícita al públic adult, que podrà gaudir d’una sessió ‘golfa’ en aquest espai, en el qual la companyia de circ valenciana DelsAltres oferirà Burnest’s Club a les 22.30 hores. Per la seua banda, dins de la programació de l’escenari FRESCA!, també s’animarà el públic de totes les edats amb l’espectacle ‘Loop’ d’Aracaladanza.

FRESCA!, també serà enguany un festival més accessible gràcies al llançament del REFRESC, que permetrà adquirir tres entrades de l’Espai Fresca!, per 45 euros. A més, s’aplicaran els descomptes habituals per a persones desocupades, jubilades, joves i professionals que ofereix l’Institut Valencià de Cultura en tots els seus espais. Es manté també el preu de Frescoreta!, amb l’entrada única de 5 euros.

Tota la informació del festival, en el web: www.festivalfresca.es

Últimes notícies

Cap de setmana en la Comunitat Valenciana amb vent fort, ruixats i millora progressiva

El cap de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb vent molt fort a l'interior de Castelló i ruixats en el sud, abans de donar pas a un ambient més estable amb núvols i clars.

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.