10.2 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

El Festival FRESCA!, torna del 7 al 17 de juliol amb teatre, dansa i circ

El director general de l’Institut Valencià de Cultura, Abel Guarinos, acompanyat per la delegada territorial de l’IVC a Alacant, Alicia Garijo, ha presentat la segona edició del Festival Internacional d’Arts Escèniques. FRESCA!, que enguany se celebrarà del 7 al 17 de juliol a la plaça de bous d’Alacant i comptarà amb una programació de 12 espectacles de dansa, circ i teatre.

Segons Abel Guarinos, “Cultura de la Generalitat compleix amb el propòsit marcat d’apostar per una oferta cultural estiuenca de màxima qualitat per a la ciutat d’Alacant. FRESCA!, es referma i torna mantenint l’estructura de l’anterior edició, en què la programació combina espectacles en dos espais diferents: ‘Escenari Fresca!’ de gran format, situat en l’àlber de la plaça de bous, i ‘Frescoreta’, que continuarà sent un espai alternatiu i amb programació familiar en què les famílies podran passar les vesprades més entretingudes de l’estiu gràcies a la cuidada selecció de propostes”.

FRESCA!, tindrà, a més, una sessió gratuïta de benvinguda el dia 6 de juliol, PreFresca!, amb companyies valencianes, per a calfar motors.

La delegada territorial de l’Institut Valencià de Cultura, Alicia Garijo, ha explicat que “estem molt emocionats per presentar finalment la programació de FRESCA! 2022. Estem feliços perquè hem aconseguit crear, de nou, un esdeveniment que compleix amb els ambiciosos criteris de qualitat i diversitat que ens marquem en totes les nostres programacions”, i ha afegit: “Si hi ha alguna cosa que caracteritza la manera d’organitzar aquest festival per part de tot l’equip, és l’entusiasme. Crec que aquesta il·lusió està molt present en FRESCA!, i sens dubte el públic podrà gaudir-ne i contagiar-se’n”.

Les novetats: més presència internacional, més presència valenciana, teatre inclusiu, teatre de text, creació de l’abonament REFRESC.

La programació comptarà amb més presència internacional gràcies a la presència de 4 companyies estrangeres: Teatro la Plaza, del Perú; Finzi Pasca, des de Suïssa; Nicanor de Elia, de França, y Gravity & Other Myths, procedents d’Austràlia. Cal assenyalar que l’espectacle amb què s’inaugurarà FRESCA!, FIRCO, el conforma gran part d’artistes internacionals, encara que la producció siga valenciana.

Augmenta també la presència d’artistes valencians en la programació. Cultura de la Generalitat reforça així el seu compromís amb els professionals del nostre territori. La companyia Lucas Escobedo, Cia Marroch, Eyas Dance Project, DelsAltres; així com la producció de FIRCO, a càrrec de l’alacantí Carlos Such, de la valenciana Raquel Molano com a mestra de cerimònies i d’altres artistes valencians en alguna de les companyies estrangeres.

Una altra de les grans novetats del festival és la inclusió del teatre de text. Les propostes que ho faran possible venen de la mà d’una producció de la Companyia Nacional de Teatre Clàssic i Rhum&Cia, que posen sobre les taules la boja adaptació de Juan Mayorga d’‘El diablo cojuelo’, de Vélez de Guevara.

L’altra gran proposta textual està, a més, lligada a una de les grans novetats d’aquesta edició, ja que FRESCA!, incorpora una proposta de teatre inclusiu gràcies a Teatro La Plaza, del Perú, que posa sobre les taules una adaptació molt lliure del clàssic de ‘Hamlet’ de Shakespeare, amb un elenc integrat per actors i actrius amb síndrome de Down i discapacitat intel·lectual. La posada en escena d’aquest espectacle inclou la subtitulació del text per a facilitar l’accessibilitat de persones amb problemes auditius.

Tot i que de manera general l’Espai Frescoreta!, alberga una programació fonamentalment familiar, enguany hi haurà una invitació implícita al públic adult, que podrà gaudir d’una sessió ‘golfa’ en aquest espai, en el qual la companyia de circ valenciana DelsAltres oferirà Burnest’s Club a les 22.30 hores. Per la seua banda, dins de la programació de l’escenari FRESCA!, també s’animarà el públic de totes les edats amb l’espectacle ‘Loop’ d’Aracaladanza.

FRESCA!, també serà enguany un festival més accessible gràcies al llançament del REFRESC, que permetrà adquirir tres entrades de l’Espai Fresca!, per 45 euros. A més, s’aplicaran els descomptes habituals per a persones desocupades, jubilades, joves i professionals que ofereix l’Institut Valencià de Cultura en tots els seus espais. Es manté també el preu de Frescoreta!, amb l’entrada única de 5 euros.

Tota la informació del festival, en el web: www.festivalfresca.es

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.