El Festival FRESCA!, torna del 7 al 17 de juliol amb teatre, dansa i circ

Ejemplo de shortcode con estilo
FRESCA!, ofereix 12 propostes per a elevar el nivell de l’oferta cultural estival de la ciutat d’Alacant

El director general de l’Institut Valencià de Cultura, Abel Guarinos, acompanyat per la delegada territorial de l’IVC a Alacant, Alicia Garijo, ha presentat la segona edició del Festival Internacional d’Arts Escèniques. FRESCA!, que enguany se celebrarà del 7 al 17 de juliol a la plaça de bous d’Alacant i comptarà amb una programació de 12 espectacles de dansa, circ i teatre.

Segons Abel Guarinos, “Cultura de la Generalitat compleix amb el propòsit marcat d’apostar per una oferta cultural estiuenca de màxima qualitat per a la ciutat d’Alacant. FRESCA!, es referma i torna mantenint l’estructura de l’anterior edició, en què la programació combina espectacles en dos espais diferents: ‘Escenari Fresca!’ de gran format, situat en l’àlber de la plaça de bous, i ‘Frescoreta’, que continuarà sent un espai alternatiu i amb programació familiar en què les famílies podran passar les vesprades més entretingudes de l’estiu gràcies a la cuidada selecció de propostes”.

FRESCA!, tindrà, a més, una sessió gratuïta de benvinguda el dia 6 de juliol, PreFresca!, amb companyies valencianes, per a calfar motors.

La delegada territorial de l’Institut Valencià de Cultura, Alicia Garijo, ha explicat que “estem molt emocionats per presentar finalment la programació de FRESCA! 2022. Estem feliços perquè hem aconseguit crear, de nou, un esdeveniment que compleix amb els ambiciosos criteris de qualitat i diversitat que ens marquem en totes les nostres programacions”, i ha afegit: “Si hi ha alguna cosa que caracteritza la manera d’organitzar aquest festival per part de tot l’equip, és l’entusiasme. Crec que aquesta il·lusió està molt present en FRESCA!, i sens dubte el públic podrà gaudir-ne i contagiar-se’n”.

Les novetats: més presència internacional, més presència valenciana, teatre inclusiu, teatre de text, creació de l’abonament REFRESC.

La programació comptarà amb més presència internacional gràcies a la presència de 4 companyies estrangeres: Teatro la Plaza, del Perú; Finzi Pasca, des de Suïssa; Nicanor de Elia, de França, y Gravity & Other Myths, procedents d’Austràlia. Cal assenyalar que l’espectacle amb què s’inaugurarà FRESCA!, FIRCO, el conforma gran part d’artistes internacionals, encara que la producció siga valenciana.

Augmenta també la presència d’artistes valencians en la programació. Cultura de la Generalitat reforça així el seu compromís amb els professionals del nostre territori. La companyia Lucas Escobedo, Cia Marroch, Eyas Dance Project, DelsAltres; així com la producció de FIRCO, a càrrec de l’alacantí Carlos Such, de la valenciana Raquel Molano com a mestra de cerimònies i d’altres artistes valencians en alguna de les companyies estrangeres.

Una altra de les grans novetats del festival és la inclusió del teatre de text. Les propostes que ho faran possible venen de la mà d’una producció de la Companyia Nacional de Teatre Clàssic i Rhum&Cia, que posen sobre les taules la boja adaptació de Juan Mayorga d’‘El diablo cojuelo’, de Vélez de Guevara.

L’altra gran proposta textual està, a més, lligada a una de les grans novetats d’aquesta edició, ja que FRESCA!, incorpora una proposta de teatre inclusiu gràcies a Teatro La Plaza, del Perú, que posa sobre les taules una adaptació molt lliure del clàssic de ‘Hamlet’ de Shakespeare, amb un elenc integrat per actors i actrius amb síndrome de Down i discapacitat intel·lectual. La posada en escena d’aquest espectacle inclou la subtitulació del text per a facilitar l’accessibilitat de persones amb problemes auditius.

Tot i que de manera general l’Espai Frescoreta!, alberga una programació fonamentalment familiar, enguany hi haurà una invitació implícita al públic adult, que podrà gaudir d’una sessió ‘golfa’ en aquest espai, en el qual la companyia de circ valenciana DelsAltres oferirà Burnest’s Club a les 22.30 hores. Per la seua banda, dins de la programació de l’escenari FRESCA!, també s’animarà el públic de totes les edats amb l’espectacle ‘Loop’ d’Aracaladanza.

FRESCA!, també serà enguany un festival més accessible gràcies al llançament del REFRESC, que permetrà adquirir tres entrades de l’Espai Fresca!, per 45 euros. A més, s’aplicaran els descomptes habituals per a persones desocupades, jubilades, joves i professionals que ofereix l’Institut Valencià de Cultura en tots els seus espais. Es manté també el preu de Frescoreta!, amb l’entrada única de 5 euros.

Tota la informació del festival, en el web: www.festivalfresca.es

Últimes notícies

València ha passat una vesprada sense incidents destacats

El centre de València ha viscut una vesprada tranquil·la, tot i la vigilància policial davant d’una convocatòria de disturbis vinculada a Blocus.

Detenen un menor per difondre missatges de Blocus Valencia

Un menor ha sigut detingut per difondre missatges de Blocus Valencia que convidaven a entrar en altres aplicacions i xats. És la cinquena detenció davant d’una convocatòria de possibles disturbis.

El buit de les víctimes mortals de la dana de 2024 centra la manifestació pel segon aniversari

Més de 3.500 persones han recorregut el centre de València en el segon aniversari de la dana, en homenatge a les 234 víctimes mortals.

Presó provisional sense fiança per a un altre detingut a Valencia per la seua relació amb Blocus

Un jutjat de Catarroja ha decretat presó provisional sense fiança per a un detingut a Alfafar, investigat per la seua vinculació amb Blocus.

València recorda les víctimes de la dana amb una pancarta de 233 morts

La marxa pel segon aniversari de la dana ha començat a València amb el record de les 233 persones mortes i la reclamació de responsabilitats.

Pau Navarro demana disculpes i reivindica el suport de l’afició del Vila-real

El defensa ha demanat disculpes a qui s’haja sentit molest i ha insistit que la marxa d’aficionats no justifica els mals resultats del Vila-real.

Comerços del centre de València abaixen la persiana davant el risc de disturbis

Nombrosos establiments del centre de València han tancat esta vesprada per precaució davant de possibles saquejos i disturbis convocats pel canal Blocus.

València manté un ampli dispositiu policial durant la nit de Halloween

El reforç policial al centre de València continuarà fins a les primeres hores de diumenge davant de les crides a provocar altercats i saquejos.